Gönderi tarihi: 47 dakika önce47 dak Admin Ozempic, para ve zaman harcama şeklimizi ve ne yediğimizi değiştiriyorSektör uzmanları, giyim, restoran, market, spor salonu ve seyahat dahil her sektöre sızan kilo verme ilaçlarının tüketici ekonomisini sarsması için hazırlık yapıyor. PwC'nin ABD tüketici pazarları bölümünde ortak olan Ali Furman, bu ilaçların kullanan kişilerde "psikolojik bir değişime" neden olduğunu söyledi. Furman, vücutları değiştikçe zamanlarını ve paralarını nasıl harcayacaklarına dair kararlarının da değiştiğini söyledi.Gallup'a göre, bir yıldan biraz fazla bir sürede Ozempic, Wegovy, Mounjaro ve Zepbound gibi ilaçları kullanan ABD'li yetişkinlerin oranı iki katından fazla artarak %12,4'e çıktı. Anket ayrıca, obezite oranının 2022'deki %40'a yakın seviyesinden 2025'te %37'ye düştüğünü bildirdi. Bazı şirketler şimdiden sağlıklı gıda markalarını satın alarak, otel spor salonlarını yenileyerek ve öğle yemeği menülerini değiştirerek bu değişime yanıt veriyor. Ancak bu, henüz yüzeysel bir bilgi, diyor erken aşama girişim sermayesi şirketi XRC Ventures'ın ortağı Diana Melencio."Devrim niteliğinde," dedi. "GLP-1'ler toplumda büyük bir rol oynayacak."Bu ilaçların tüketici ekonomisini nasıl yeniden şekillendirdiğini ve şirketlerin uyum sağlamak için neler yaptığını görmek için bizimle bir yolculuğa çıkın.Eczanelerİlaçlar, hazımsızlık, mide bulantısı ve saç ve kas kütlesi kaybı gibi bazı rahatsız edici veya zararlı yan etkilere sahip. Sonuç olarak, takviyelerin ve vitamin açısından zengin güzellik ürünlerinin satışları arttı. Bazı araştırmalar, ilacın doğurganlığı da artırabileceğini gösteriyor. NielsenIQ'ya (NIQ) göre, GLP-1 kullanan bir grup arasında gebelik testi kiti satın alımları bir yıl içinde %148 arttı.TakviyelerGLP-1 kullanıcıları arasında elektrolit takviyeleri, saç uzatma ürünleri ve mide bulantısı önleyici ilaçlar hızla arttı. Bazı markalar, ilaç kullanan tüketicilere yönelik yeni ürün grupları pazarlıyor ve sektör uzmanları daha fazla şirketin bu alana girmesini bekliyor. Ancak bazı takviye şirketlerinin GLP-1 aşılarını taklit ettikleri yönünde yanıltıcı iddialarda bulunma riski de mevcut. Melencio, "ABD'de vitaminler, mineraller ve takviyeler sektörü söz konusu olduğunda standartlar oldukça gevşek," dedi.MarketlerAşırı yeme ve yemek yeme konusunda dikkat dağıtıcı düşüncelere yol açabilen "yemek gürültüsünün" ortadan kalkmasıyla birlikte, GLP-1 kullanıcıları atıştırmalıkları azaltıyor ve sağlıklı ürünlere daha fazla para harcıyor.Veri şirketi Numerator'a göre, GLP-1 kullanıcıları, marketler, hızlı servis restoranları ve tütün ürünleri de dahil olmak üzere 100 kategoride GLP-1 kullanmayan hanelere kıyasla harcamalarını bir yılda yüzde 10 oranında azalttı. Bu durum atıştırmalık gıda sektörüne zarar verebilirken, bazı şirketler yenilik yapıyor ve sağlıklı gıda markalarını satın alıyor. Kas kütlesini destekleyen, oldukça doyurucu ve metabolizmayı hızlandıran yüksek proteinli ürünlere ve hızlı ve sağlıklı dondurulmuş gıdalara odaklanıyorlar.Daha Fazla Taze ÜrünGLP-1 kullanıcıları, tuzlu bir cips yerine çıtır havuç ve ekşi kivi istediklerini bildirdi. NIQ'ya göre, geçen yıl 13 haftalık bir süre içinde taze meyveye yaptıkları harcamayı bir önceki yıla göre %14, sebzeye yaptıkları harcamayı ise %38 artırdılar.Sağlıklı AtıştırmalıklarNumerator ve Cornell Üniversitesi raporuna göre, tüketicilerin cips, unlu mamul ve paketlenmiş kurabiye satışları, ilacın ilk altı ayında ortalama %6,7 ila %11 arasında düştü. Bu kayıpları telafi etmek için paketlenmiş ürün markaları, protein dolu dondurulmuş yemekler gibi yiyecek ve içecek ürünleri geliştiriyor ve bunları "GLP-1 dostu" olarak pazarlıyor. Gıda laboratuvarları ayrıca, ekstra protein, lif, vitamin veya antioksidanlar ekleyerek ilaçların yan etkilerini azaltmaya yardımcı olan ürünleri test ediyor.Alkolsüz İçeceklerÇalışmalar, GLP-1 ilaçlarının aşırı alkol tüketenlerde alkol isteğini bastırabileceğini gösteriyor. NIQ'ya göre, kullanıcılar tedaviye başladıktan sonra bu kategoride %14,5 daha az harcama yaparken, alkolsüz şarap ve bira satın alımları sırasıyla %1.158 ve %935 oranında arttı. Bu arada, bağırsak sağlığını destekleyen ve GLP-1 kullanmayanlar arasında da popüler olan yüksek proteinli içecekler ve probiyotik soda markaları önemli bir büyüme kaydediyor.Alışveriş merkezleriKilo verme ilaçları, tüketiciler kilo verirken gardıroplarını yenilerken giyim markaları için bir fırsat yaratıyor. PwC'de küresel perakende liderliği ortağı olan Kelly Pederson, GLP-1 kullanıcılarının da özgüven kazandığını ve güzellik ürünleri ile dışarı çıkarken giyecekleri yeni kıyafetlere daha fazla para harcadığını söyledi.Daha Küçük BedenlerImpact Analytics'in yakın tarihli bir araştırmasına göre, erkek ve kadınlar için küçük beden giyim satışları arttı. 2022'den 2024'e kadar ekstra küçük ve küçük beden kadın üstlerine olan talep iki puan artarken, büyük ve ekstra büyük bedenlerde iki puan düşüş yaşandı. Analistler, perakendecilerin envanterlerinin çoğunu yalnızca çevrimiçi ortama kaydırmasıyla, mağazalarda daha büyük beden bulmanın muhtemelen daha zor olacağını söylüyor.Resmi Giyim ve Spor MalzemeleriBu arada, Consumer Edge'in kredi ve banka kartı verilerine göre, 2025'in ilk altı ayında resmi giyim satışları geçen yılın aynı dönemine göre %80, spor malzemeleri ise %24 arttı. Consumer Edge'in içgörüler başkanı Michael Gunther, bunun "hayatınızda olumlu bir değişiklik yaşadıktan sonra yeni kıyafet ve aksesuar satın alma ihtiyacı [veya] arzusunu gösterebileceğini" söyledi.TasarrufGiyimde daha uygun fiyatlı ve çevre dostu harcama yolları da mevcut. Consumer Edge'e göre, GLP-1 kullanıcıları arasında konsinye ve ikinci el mağaza harcamaları, tüketicilerin beden küçülterek tasarruf etme arayışına girmesiyle %80 arttı. Bu arada, ikinci el satış noktaları bağış ve konsinye için daha büyük bedenlerde bir artış görüyor.Hızlı yemek ve restoranlarMarket verileri, GLP-1 kullanan tüketicilerin dışarıda yemek yemek yerine evde yemek pişirmeye daha fazla zaman harcadığını gösteriyor. Numerator ve Cornell Üniversitesi'ne göre, ilaçları kullanmaya başladıktan sonraki altı ay içinde kullanıcılar dışarıda yemek yeme harcamalarını %8,6 oranında azalttı.Daha sağlıklı seçeneklerKilo verme ilacı kullanıcıları, hem gece geç saatlerde hem de sabahları fast food restoranlarına gitme biçimlerini değiştiriyor. Numerator'ın baş ekonomisti Leo Feler'e göre, fast food restoranlarında kahvaltı satışlarında hafif bir düşüş görülürken, akşam yemeği satışlarında %6'lık bir düşüş görüldü. Feler, GLP-1 kullanıcılarının pizza yerine bahçe salataları ve tavuklu ana yemekler tercih ettiğini de belirtti.Restoran sektörü üzerindeki etkisinin ne kadar büyük olacağı belirsiz olsa da, bazı zincirler yüksek proteinli ürünler sunan ve daha sağlıklı seçenekler pazarlayan GLP-1 menü seçenekleri sunuyor. Bazı zincirler ise indirimli fiyatlarla atıştırmalık büfeleri ve daha küçük porsiyonlar deniyor.Spor SalonlarıKas kütlesi kaybı riskiyle karşı karşıya olan GLP-1 kullanıcıları egzersiz ve kuvvet antrenmanı yapmaya teşvik ediliyor. Ayrıca, Consumer Edge'e göre, giyilebilir elektronik cihazlar gibi daha aktif bir yaşam tarzıyla bağlantılı ürünlere de harcama yapıyorlar. Bu cihazların satışları, altı ayda grup içinde %29 arttı.Antrenman ProgramlarıSpor salonları, ilaç kullanan üyeler için özel programlar hazırlayarak bu döneme ayak uydurmaya hazırlanıyor. Equinox, özel yaşam tarzı ve antrenman koçlarıyla bir "GLP-1 protokolü" uygularken, Planet Fitness da web sitesinde egzersiz rehberleri hazırladı. Sektör uzmanları, bu eğilimin artacağını ve daha fazla spor salonunun ilaç kullanan veya ilaçlarını bırakıp kilo verme süreçlerini sürdürmeyi hedefleyen üyelerine hizmetlerini duyuracağını belirtiyor.KliniklerBazı spor salonları, üyelerin reçete almasını kolaylaştırmak için sağlık klinikleri açıyor. Bir sağlık kulübü zinciri olan Life Time, kişisel antrenörler ve ilaç yazabilen doktorlar içeren klinikler açtı.SeyahatEkstra enerji ve özgüvenle, GLP-1 kullanıcıları ev dışındaki maceralara daha fazla yatırım yapabilirler. PwC araştırması, daha olumlu bir vücut imajına sahip olduklarını bildiren GLP-1 kullanıcılarında %15'lik bir artış gözlemledi. Analistler, bunun tiyatrolar, canlı spor etkinlikleri, konserler ve eğlence parkları gibi eğlence alanlarına yapılan harcamaları artırabileceğine inanıyor. Seyahat sektörü de, insanların uçakta kendilerini daha rahat hissetmeleri ve yürüyüş ve doğa yürüyüşü içeren seyahatlere daha fazla ilgi duymalarıyla ivme kazanabilir. Sağlık turizmi de yükselişte.PwC'den Furman, müşterilerine trendin önüne geçmelerini ve sağlık odaklı tatil paketleri ve fitness olanakları pazarlamalarını tavsiye ediyor. GLP-1 kullanıcıları, havuz veya okyanus kenarında oturmak yerine aktif tatillere daha açık. Meyve suyu detokslarına daha az, egzersiz derslerine ve sağlıklı yiyecek seçeneklerine daha fazla önem veriliyor. Furman, bazı otellerin spor salonlarını yenilemeye başladığını söyledi. Öte yandan, ilacın kumar oynama isteğini azaltabilmesi nedeniyle kumarhanelerin işleri düşebilir.KomplikasyonlarBu ilaçların gerçekten yaygınlaşma potansiyeli çok büyük olsa da, hala bir giriş engeli mevcut. İlaçların maliyeti birçok Amerikalı için çok yüksek ve indirimli fiyatla bile yılda 6.000 dolara kadar çıkabiliyor. Tip 2 diyabet, obezite, kalp hastalığı, uyku apnesi, yüksek tansiyon ve kolesterolü olanlar sigorta kapsamına girebilir. Ancak bazıları makul bir fiyat alabilmek için sigorta şirketleriyle mücadele ettiklerini bildirdi.Bazı Amerikalılar fiyatlarda bir erteleme alabilir. Geçen ay Beyaz Saray, Medicare ve Medicaid kapsamındaki bazı hastalar için kilo verme ilaçlarının fiyatını düşürecek bir anlaşmayı ilaç üreticileriyle duyurdu.MetodolojiAlıntı yapılan rakamlar, tüketici harcama verilerini toplayan çeşitli anketlere dayanmaktadır. Numerator'ın rakamları, Temmuz 2024'ten Temmuz 2025'e kadar GLP-1 hanelerin yıllık alışverişlerini, GLP-1 olmayan hanelerle karşılaştırmaktadır. Consumer Edge, 2025'in ilk altı ayı boyunca Lilly Direct veya Brello Health'e kredi veya banka kartıyla ödeme yapanlardan işlem verileri toplamış ve verilerini genel nüfusla karşılaştırmıştır. NIQ raporu, 28 Eylül 2024'te sona eren bir yıla ait verileri göstermektedir. Numerator ve Cornell Üniversitesi raporu, Temmuz 2022'den Eylül 2024'e kadar olan harcamaları ve ayrıca kişilerin ilaca başladıktan sonraki ilk altı aydaki harcama eğilimlerini takip etmektedir.Kaynak: WP
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.