Gönderi tarihi: 8 saat önce8 saat Admin TikToker, yeni Toyota'sının temel özelliklerini kullanmak için ücretli abonelik gerektirdiği konusunda uyarıda bulunarak viral olduHaklı mı ve bu hizmetler buna değer mi?Geçtiğimiz günlerde TikTok kullanıcısı @otwdesigncrystal, yeni Toyota'sı için iddia edilen abonelik ücretlerinden şikayet ettiği bir video paylaştı ve video bir milyondan fazla izlendi.Modelini belirtmiyor, ancak 40.000 dolar değerinde olduğunu ve bu sayede Camry XSE, RAV4 Prime ve Tacoma TRD Off-Road araçlarıyla aynı seviyede olduğunu söylüyor."2025 model bir Toyota'dayız ve abonelik ücreti ödemediğiniz sürece ekranda navigasyonu kullanamadığınızı fark ettik," dedi. "Bu çılgınlık, sanki telefonunuzu bağlayıp navigasyonu ücretsiz kullanabiliyorsunuz. Abonelik ücretlerine baktık ve aylık 15 dolar. Ayrıca arabanızdaki ekrana müzik aktarmak için de aylık 15 dolar gerekiyor. Tamam, toplamda aylık 25 dolar ediyor. Ayrıca bir forumda birinin yağ seviyenizi ve lastik basıncınızı görebilmenin aylık 8 dolar olduğunu söylediğini gördüm."Sağcı siyasi kanal @WallStreetApes X'te videoyu paylaştı ve X gönderisi 5 milyondan fazla izlendi. [2] Birçok kullanıcı yorumlarda şaşkınlığını dile getirirken, diğerleri bunun tam olarak doğru olmadığını belirtti.Gönderinin altında herkese açık olarak görünen bir Topluluk Notu'na göre, Bluetooth, CarPlay ve Android Auto müzik ve navigasyon için ücretsiz olarak kullanılabiliyor ve Toyota Audio Multimedia ve Drive Connect gibi ücretli hizmetler telefonunuz olmadan müzik dinlemenize ve bulut tabanlı hizmetleri kullanmanıza olanak tanıyor.Toyota, uzaktan kilitleme ve araç sağlığı güncellemeleri gibi özellikler için aylık 15 ila 25 dolar fiyat aralığında çeşitli "Bağlantılı Hizmetler" denemeleri ve abonelikleri sunuyor.Ve bu paylaşımın belli ki bir sebebi var: Abonelik ücreti modeli Amerikan cüzdanlarını ele geçirmiş gibi görünüyor.Günümüzde neden her şey abonelik gerektiriyor?Toyota, abonelik yoluyla ek hizmetler sunan ilk otomobil şirketi değil. Diğer otomobil üreticileri de abonelik tabanlı özellikler denedi, ancak çoğu temel işlevler için ücret talep etmiyor. Sektör genelinde bu programlar, Bluetooth veya Apple CarPlay gibi temel işlevler yerine, genellikle bağlantılı veya performansla ilgili ekstralara odaklanıyor. Bu işlevler ücretsiz kalıyor.Örneğin Mercedes-Benz, EQE ve EQS sedan ve SUV modelleri için aylık, yıllık veya ömür boyu ücret karşılığında ekstra beygir gücü sağlayan bir "Hızlanma Artışı" eklentisi satıyor. Kendini bir otomobil şirketi değil, yapay zeka ve robotik şirketi olarak gören Tesla ise canlı trafik güncellemeleri, video akışı ve araç içi veri kullanımı sağlayan bir Premium Bağlantı planı sunuyor.21. yüzyılda, bir ürünün birimlerini satan işletmelerden abonelik hizmetlerine geçişin izleri, 2007'de DVD posta aboneliğinden yayın akışı içeren hibrit bir modele geçen ve böylece isteğe bağlı medya için aylık ödeme fikrini yaygınlaştıran Netflix'e kadar uzanıyor.Geniş bant yaygınlaştıkça ve dijital dağıtım olgunlaştıkça, diğer sektörler de onları takip etti. Adobe, 2013 yılında kutulu yazılımları terk ederek Creative Cloud aboneliklerine yöneldi ve bu, yaratıcı araçlar için bir dönüm noktası oldu. Benzer şekilde Microsoft Office de bir abonelik hizmetine dönüştürüldü.Pazarlamacılar ve CEO'lar, aboneliklerin ilişkileri derinleştirebileceğini ve müşteriler hakkında değerli veriler üretebileceğini fark etti ve işletme profesörleri, herhangi bir işletmenin abonelik modeliyle yeniden yapılandırılabileceğini savundu.Abonelik hizmetlerinin 360 kiloluk gorili Amazon. Gazeteci Corey Doctorow'un yeni kitabında yazdığı gibi, Amazon hem müşterileri hem de satıcıları kendine bağlamak için Prime'ı kullandı. Sonuç, daha düşük kalite ve daha yüksek fiyatlar oldu.Abonelik hizmetine kaydolmanın gerekliliğinden duyulan memnuniyetsizlik, tüm ürünlerin dijital abonelik modeline taşınmasıyla daha da arttı. Diğer işletmeler, Amazon'un müşterileri kazançlı (şirket için) aboneliklere bağlamadaki başarısını taklit etmeye çalışırken, genellikle gasp gibi hissettiren şüpheli uygulamalara yöneldiler. Charlie Wartzel'in The Atlantic'te yazdığı gibi, HP'nin pahalı bir mürekkep aboneliğiniz yoksa yazıcılarını uzaktan "kilitleme" kararı, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak yerine güvenine ihanet gibi görünüyor. Haberin başlığı "Yazıcım Beni Gasp Ediyor" idi.Otomotiv abonelikleri buna değer mi?Abonelik hizmeti işletmelerinin giderek yaygınlaşması can sıkıcı olsa da, yeni bir araba sahibi olmak ve kullanmak için yine de bir aboneliğe ihtiyacınız yok. Eklentiler hala isteğe bağlı ve sürüş deneyiminiz için değip değmeyeceği, aracınızı günlük olarak nasıl kullandığınıza bağlı. Zaten navigasyon ve yayın için telefonunuza güveniyorsanız, Apple CarPlay veya Android Auto aracılığıyla sunulan ücretsiz bağlantı ihtiyacınız olan tek şey olabilir ve bulut tabanlı bir navigasyon planına gerek kalmaz.Kaynak: Moneywise
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.