Gönderi tarihi: 4 saat önce4 saat Admin Google, OpenAI'ı geride bırakmak için "bildiğimiz şekliyle web'i yeniden şekillendiriyor"Google, OpenAI'ın hızlı yükselişinin şirketi harekete geçirmesinin ardından kimliğini yeniden inşa etmek için üç yıl harcadı. Başlangıçta bir yakalama çabası olarak başlayan süreç, kapsamlı bir yeniden icat sürecine dönüştü; ancak büyük sorular hâlâ Arama'nın ve daha geniş web'in geleceğini gölgede bırakıyor.Uykudan Uyanmaya Çalışıyor2022'nin sonlarında ChatGPT'nin piyasaya sürülmesi, Google'ın yapay zeka dünyasında rakipsiz olduğuna dair uzun süredir devam eden inancını yerle bir etti. Business Insider'a göre çalışanlar, Google'ın tanıtmakta tereddüt ettiği türden bir ürünü dışarıdan bir laboratuvarda piyasaya sürüldüğünü görünce şaşkına döndüler.Şirket içinde liderler hızla harekete geçti. Google araştırma çalışmalarını yeniden düzenledi, DeepMind'ı Brain ile birleştirdi ve üretken yapay zekayı Arama, YouTube, Android ve neredeyse tüm amiral gemisi ürünlerine entegre etti.Yeni modeli Gemini 3, bu ay piyasaya sürüldü ve güçlü ilk incelemelerle geldi; ve en önemlisi, ilk günden Arama'da yer aldı. Google, hatalar ve önyargılar konusunda yıllarca süren şirket içi temkinliliğin ardından artık hızlı hareket etmeye hazır olduğunun sinyalini verdi.Laboratuvardan ürüneMevcut ve eski çalışanlar, DeepMind ekiplerinin ChatGPT'den önce gelişmiş sohbet robotlarıyla nasıl deneyler yaptığını, ancak yöneticilerin güvenilir olmayan sistemler yayınlamaktan nasıl korktuğunu anlattı. Eski bir çalışan, gelecek vaat etmesine rağmen kendi modellerinin "henüz halka açık bir şey olarak tasarlanmadığını" söyledi.OpenAI'nin başarısı, kullanıcıların kusurlara tahammül edeceğini açıkça ortaya koyunca Google hızlandı. Şirket ekipleri birleştirip Gemini'yi yapay zeka stratejisinin merkezine oturttukça, Sparrow adlı planlanan bir sohbet robotu rafa kaldırıldı.Aynı zamanda Google, avantajlarına güvendi: milyarlarca kullanıcı, eksiksiz bir donanımdan buluta yığın ve rakiplerinin hala güvendiği olgun bir reklamcılık sektörü.Arama baskı altındaGoogle'ın dönüşümü, şirketi oluşturan ürünü modernize etmeye çalışırken gerçekleşti. Arama, şirketin finansal motoru olmaya devam ediyor, ancak Yapay Zeka Genel Bakışları ve yakında çıkacak olan "Yapay Zeka Modu", insanların sonuçlarla nasıl etkileşim kurduğunu ve reklamların nasıl göründüğünü yeniden şekillendirebilir.Business Insider'ın aktardığı EMARKETER tahminleri, Google'ın arama reklamları pazarındaki payının gelecek yıl ilk kez %50'nin altına düşeceğini gösteriyor. Analistler, rakip LLM'lerin aramadan para kazanmasıyla şirketin artan rekabetle karşı karşıya kalacağı konusunda uyarıyor.Google, bu değişimin genişlemeci olacağını savunuyor. Arama bölümü başkanı Liz Reid, The Wall Street Journal'a yaptığı açıklamada, bazı sitelerin daha az trafik almasına rağmen toplam sorgu sayısının arttığını ve reklam performansının istikrarlı kaldığını söyledi.İnternetin yaklaşan yüküYine de yayıncılar ve araştırmacılar, internet ekonomisinin çökebileceğinden endişe ediyor. Yapay zeka özetleri, bağlantı tıklamalarını azaltıyor ve bazı içerik oluşturucular, Google'ın içerikten, onu üreten ekosistemi sürdürmeden değer elde ettiğini söylüyor.Pew tarafından yapılan bir araştırma, kullanıcıların Yapay Zeka Genel Bakışı yayınlandığında geleneksel bağlantılara iki kat daha az tıkladığını ortaya koydu. Google bu metodolojiye itiraz etse de, Business Insider'a konuşan Amsive'den Lily Ray de dahil olmak üzere SEO analistleri arasında endişeler devam ediyor. Lily Ray, yapay zeka odaklı bir Google'ın içerik oluşturucularının gelirlerini tehdit ettiğini söyledi.Cloudflare CEO'su Matthew Prince, Dış İlişkiler Konseyi'ne yaptığı açıklamada yapay zekalı cevap robotlarını "varoluşsal bir tehdit" olarak nitelendirerek bu uyarıyı yineledi. İçerik oluşturucular yayınlamayı bırakırsa, internetin bilgi arzının çökeceğini söyledi.Kaynak: Dagens
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.