Gönderi tarihi: 6 saat önce6 saat Admin Toyota'nın 40 Yıllık Katı Hal Pili, Elektrikli Araçlar Hakkında Bildiğimiz Her Şeyi DeğiştirebilirOtomobil üreticisi, yeni nesil elektrikli araç pillerinin aracın kendisinden daha uzun ömürlü olacağını ve yeni pillerle yeniden takılacağını iddia ediyor.Toyota'nın yeni nesil elektrikli araç pilleri, günümüz pillerine kıyasla sürüş menzilini ve şarj hızlarını önemli ölçüde artırabilir.Şirketin, kırk yıl dayanabilen ve bu süre zarfında defalarca kullanılabilen hücreler üzerinde çalıştığı bildiriliyor.Şirket, yaşlanmanın minimum enerji kaybıyla gerçekleşeceğini iddia ediyor.Katı hal pilleri hakkında yazmak, her zaman beş dakika uzaklıkta olan ama asla gelmeyen bir treni beklemek gibi. Otomobil üreticileri bu "kutsal kase" pilleri yıllardır geliştiriyor, ancak henüz gerçek dünyada kitlesel pazara yönelik bir uygulama göremedik.Ancak bu iddialı iddialar, teknolojinin kendisinden çok daha hızlı bir şekilde yankı bulmaya devam ediyor. Ancak üreticilerinin bu teknolojiyle ne yapmayı planladıkları da çok şey anlatabilir. Toyota, yakın zamanda sona eren Japonya Mobilite Fuarı'nda, katı hal pillerinin 40 yıl dayanacak şekilde tasarlandığını söyledi.Eğer bu doğruysa, bu, ABD'de 2025 itibarıyla bir binek aracın ortalama yaşının yaklaşık 2,7 katına denk geliyor; Ulaştırma İstatistikleri Bürosu'na göre bu yaş şu anda 14,5 yıl.Toyota'nın Karbon Nötr İleri Mühendislik Geliştirme Merkezi Başkanı Keiji Kaita, bu hedefleri Avustralyalı haber kuruluşu Car Expert'e açıkladı.Kaita, "Şu anda ürettiğimiz mevcut lityum pilin, tipik kullanım ömrüne göre hedefimiz belki 10 yıl, %90 kapasite," dedi. "Bu [SSB] belki 40 yıl, %90 kapasite; hedeflediğimiz potansiyel bu." Toyota'nın söyledikleri doğruysa, bu piller araçlarda pillerin üretim ve kullanım şeklini kökten değiştirebilir.Kaita, bu pillerin maliyetinin başlangıçta daha yüksek olabileceğini, ancak zamanla bu farkı uzun ömürleriyle telafi edeceklerini söyledi. "Başlangıçta fiyat gerçekten çok daha yüksek olacak, ancak zamanla diğerlerine yaklaşacak, ancak uzun ömürlü, süper uzun ömürlü [ömür] özelliklerini kullanmak istiyoruz," dedi.Otomobil üreticileri ve batarya uzmanları, katı hal bataryalarının daha uzun menzil sağlayabileceğini, batarya ağırlığını önemli ölçüde azaltabileceğini ve hücrelerin güvenlik profilini iyileştirebileceğini, yani yangın riskinin daha düşük olabileceğini uzun zamandır söylüyor. Teorik olarak, bu bataryalar daha hızlı şarj olacak ve daha dayanıklı olacak.Akü üreticileri ayrıca bu yeni bataryaların çok daha uzun süre dayanacağını söylüyor. Toyota, 40 yıllık tamamen katı hal bataryasının bu sürenin sonunda orijinal kapasitesinin %90'ını koruyacağını iddia ediyor. Şu anda, otomobil üreticileri yüksek voltajlı bataryaları için genellikle sekiz yıl garanti sunuyor. Tesla daha önce, lityum iyon bataryalarının ortalama olarak %90 kapasite koruma oranıyla 200.000 mil (320.000 mil) dayanabileceğini söylemişti.Ancak, katı hal pillerinin çok daha fazla şarj-deşarj döngüsünü kaldırabileceği konusunda bir fikir birliği olsa da, pil şirketlerinin hepsinin ne kadar dayanabileceği konusunda farklı tahminleri var.Katı hal teknolojisi geliştirmek için BMW ile birlikte çalışan Colorado merkezli Solid Power, deneysel katı hal pillerinin 1.000'den fazla şarj döngüsüne dayanabileceğini söylüyor. Harvard Üniversitesi tarafından yapılan bir araştırma, 6.000 döngüden sonra orijinal kapasitesinin %80'ini koruyan bir pil geliştirdiğini ortaya koydu. Samsung SDI, şarj ve deşarj döngülerine dayalı bir tahminde bulunmadı, ancak katı hal pillerinin 20 yıl dayanacak şekilde tasarlandığını belirtti.Potansiyel faydalar arasında daha az yedek parça, aracın ömrü boyunca daha düşük maliyetler ve pil üretiminden kaynaklanan çevresel etkide önemli bir azalma yer alabilir; daha az pil, daha az emek yoğun madencilik ve uzun vadede daha az atık anlamına gelir.Şirket, katı hal hayallerini gerçeğe dönüştürmek için elektrolit tedarikçisi Idemitsu Kosan ve katot malzemesi tedarikçisi Sumitomo Metal Mining ile anlaşmalar yaptı. Sumitomo Metal Mining, öncelikle Toyota'ya, ardından diğer müşterilere tedarik sağlamayı önceliklendireceğini belirtti.Toyota'nın katı hal pillerini ilk olarak nerede kullanacağına dair çelişkili açıklamalar da duyduk. Toyota'nın baş bilim insanı ve Toyota Araştırma Enstitüsü başkanı Gill Pratt, daha önce ilk uygulamanın bir Toyota hibritinde olabileceğini söylemişti. Ancak şirket, 2025 Japonya Mobility fuarında "yüksek güçlü, kompakt ve uzun menzilli" bir uygulamadan bahsetti. Dolayısıyla, LFA'nın potansiyel halefi olacak Lexus Electrified Sport Concept'in üretim versiyonu mantıklı bir uygulama olabilir.Ya da kim bilir, hem hibrit hem de spor otomobil, onları aynı 2027-2028 zaman diliminde piyasaya sürebilir. Her iki durumda da Toyota uzun zamandır katı hal pilleri vaat ediyor; ancak sonunda bu büyük iddiaları gerçekleştirebilirse, elektrikli araç pazarı büyük bir sıfırlamaya uğrayabilir.Kaynak: Toyota
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.