Gönderi tarihi: 13 saat önce13 saat Admin Honda EV Outlier Motosiklet Konsepti: Bilinmeyene Doğru YarışSürpriz ve Heyecan YaratmakKategori: MotosikletElektrikli motosiklet pazarına 2024 yılında tam kapsamlı giriş yapan Honda, mobilite sektörü için bir ortak yaratım platformu olan EV Outlier Konsepti'nin dünya prömiyerini 2025 Japonya Mobilite Fuarı'nda gerçekleştirecek. Konsept, geleneksel motosiklet değerlerini yeniden tanımlıyor ve geleceğin mobilitesi için yeni bir vizyon sunuyor. Projeye liderlik eden Yuya Tsutsumi, Honda'nın "tamamen yeni bir sürüş deneyimi" arayışını somutlaştıran bir tasarımın yaratım hikayesini paylaşıyor.Keşfedilmemiş Bir Süreçle TasarlandıEV Outlier Konsepti tanıtıldı. Proje başladığında amaç neydi?TtsutsumiEV Outlier Konsepti, geçtiğimiz EICMA* 2024'te tanıtılan EV FUN Konsepti ve EV Urban Konsepti üzerine inşa edilmiş ve elektrikli mobilitenin geleceğine bakan bir model öneriyor. Mevcut modellerin bir uzantısı olarak tasarlanmamıştı. Bunun yerine, yalnızca elektriklendirmeyle elde edilebilecek benzersiz değerleri ve bu değerden ortaya çıkan yeni tasarımları keşfederek müşterilerimize "sürpriz ve heyecan" sunmamız için bizi zorlayan bir proje olarak başladı."Aykırı" kelimesi, sınırlarla sınırlandırılmamış bir şeyi ifade ediyor. Honda'nın elektrikli motosiklet vizyonunun yalnızca içten yanmalı motorları elektrik gücüyle değiştirmek olmadığını, aynı zamanda tamamen yeni bir kategoriye evrimleşme potansiyelinin bir temsili olduğunu göstermek istedik. İşte bu ruhla yola çıktık.Genellikle tasarımcıların çizimlerini seri üretim için üç boyutlu formlara dönüştürsem de, bu projede LPL (Büyük Proje Lideri) olarak görev aldım ve konsept geliştirmeden model üretimine kadar tüm projeyi yönettim.*EICMA: Esposizione Internazionale del Ciclo, Motociclo e Accessori, İtalya'nın Milano kentinde düzenlenen dünyanın en büyük motosiklet fuarı.—Böylesine benzersiz bir tasarım yaratmak için, standart tasarım geliştirme veya ön geliştirmeden farklı bir süreç izlemeniz gerekti mi?TtsutsumiEvet. İlk olarak, katılan tüm üyeler mevcut değerleri yeniden belirleyerek işe başladı.Bu proje yalnızca Japonya'daki motosiklet tasarımcılarını değil, aynı zamanda Güç Ürünleri bölümünden tasarımcıları ve yurtdışındaki tasarım üyelerini de içeriyordu. "Hangi değer yalnızca elektriklendirmeyle elde edilebilir?" temasına odaklanarak, kullanıcıların ve tasarımcıların bakış açıları arasında gidip gelirken özgürce fikir alışverişinde bulunarak bir Waigaya* yaklaşımını benimsedik.*Honda'nın waigaya kültürü, herkesin -rütbesi ne olursa olsun- özgürce fikir paylaşabileceği, varsayımlara meydan okuyabileceği ve inovasyonu teşvik etmek için iş birliği yapabileceği açık ve resmi olmayan tartışmaları teşvik eder.TsutsumiTasarımcıların farklı milletlerden ve uzmanlık alanlarından fikir alışverişinde bulunmasıyla, birbirimizden yeni bakış açıları öğrenmeyi ve mevcut değerleri yeniden belirlemeyi amaçladık.Tipik seri üretim geliştirme süreçlerinin aksine, bu son derece esnek ve gelişmiş proje, Japonya'nın temel konseptini benzersiz yurtdışı duyarlılıklarıyla birleştirerek son derece teşvik edici bir geliştirme süreci ortaya koydu. Sonuç olarak, geleneksel süreçlerle elde edilemeyen bir gelecek mobilite vizyonunu hayata geçirdiğimize inanıyoruz.Tamamen yeni bir Sürüş Keyfi'ni temsil eden özgün stilEV Outlier'ın sergilediği elektrikli mobilitenin benzersiz değeriKonsept—EV Outlier Konsepti, genel siluetiyle başlayarak ilk bakışta geleneksel motosikletlerden açıkça ayrılan özgün bir stile sahip. Bu stilin ardındaki felsefe neydi?TsutsumiEICMA 2024'te tanıtılan EV FUN Concept ve EV Urban Concept gibi, bu konsept de Honda'nın elektrikli motosikletler için ortak tasarım teması olan "İçsel Tasarımın Hassasiyeti" üzerine kurulu. Honda, elektrikli motosikletlerde işlevselliği iyileştirerek içsel bir tasarım hedefliyor.Ayrıca, EV Outlier Concept için mevcut motosikletlerden farklı bir "elektriğe özgü değer" ve yeni bir sürüş deneyimi sunmayı hedefledik. Bunu başarmak için üç unsur belirledik: Süzülme, Coşku ve Alçak.Tamamen yeni bir sürüş deneyimi yaratmakSüzülme, Coşku ve Alçak—Bu üç unsur, EV Outlier Concept'in özgün tasarımıyla nasıl bir ilişki içinde?TtsutsumiSüzülme ve Coşku, farklı sürüş hislerini ifade eden terimlerdir.Süzülme, bir EV'nin benzersiz akıcı güç dağıtımı ve sessizliğinden yararlanarak, süzülme hissiyle bir sürüş hissini temsil eder. Hızlanma ve yavaşlama arasındaki geçişler ve dönüş davranışı olağanüstü akıcıdır ve zeminde kayıyormuş gibi hissettiren statik bir sürüş kalitesi yaratır. "Sessizlik içindeki dinamikler" ile sağlanan deneyimin, elektrikli mobilitenin sunduğu yeni değerlerden birini temsil ettiğine inanıyoruz.TsutsumiEcstasy, yalnızca motor tahrikiyle mümkün olan anlık tepki, hızlanma ve muazzam torktan kaynaklanan duygusal bir sürüş hissidir. Ön ve arka tekerlek içi motorları koşullara göre serbestçe kontrol ederek, tahrik gücünü yola daha doğrudan aktararak, sürücü ve makinenin bir bütün olduğu, elektrikli araçlara özgü heyecan verici bir sürüş deneyimi sunar. Bu, bir elektrikli araç olması nedeniyle mümkün olan yeni bir değeri temsil eder ve muazzam motor tahrik torkundan ve güç kaynaklarını ve işlevsel bileşenleri kökten yeniden konumlandırma özgürlüğünden yararlanır.İki zıt sürüş hissinin -Süzülme ve Ecstasy- bir arada bulunması, yalnızca sessiz çalışması ve hassas kontrol edilebilirliğiyle bilinen motor tahrikli bir elektrikli araçla mümkündür. Dahası, bu iki sürüş hissini tamamen yeni bir sürüş deneyimine yükselten "Düşük" adı verilen unsur -Dinamik ve Düşük Pozisyon- modelin kendine özgü stilini de tanımlar.Elektrikli araç paketlemesinin sağladığı özgürlüğün gelecekte daha da artacağını öngören EV Outlier Konsepti, Honda motosikletleri arasında bile dikkat çekici derecede alçak bir sele yüksekliği sağlamayı hedefliyor. Projenin ilk aşamalarından itibaren yapılan tartışmalar, sürücünün algısının sele yüksekliğine bağlı olarak önemli ölçüde değiştiğine vurgu yapıyordu. Sürüş pozisyonundaki farklılıklar, yeni bir sürüş deneyimi için hayati önem taşıyor. Geleneksel motosikletlerde elde edilemeyen heyecan verici görüş ve güçlü hızlanma hissini yaratmak için ekip, selenin kalça noktasını alçalttı ve göz noktasını en aza indirdi.EV OUTLIER KONSEPTAncak, tüm şasiyi alçaltmak selenin algılanan yüksekliğini azaltacaktır. Bu nedenle, sürücünün alçak sele pozisyonunu vurgulamak ve belirgin bir oran elde etmek için ön bölüme kasıtlı olarak hacim ekledik ve bir kütle hissi yarattık. Bu Dinamik ve Alçak Pozisyon, yalnızca elektrikli olması sayesinde mümkün oluyor.TtsutsumiBu sürüş deneyimini daha da tanımlayan şey, kova tipi sırt dayanağıdır. Bu sırtlık, motor tahrikinin yarattığı muazzam ivmeyi absorbe etmekle kalmaz, aynı zamanda sürücünün kalçalarını eksen olarak kullanarak virajlarda dönmesini sağlayan yeni bir yol tutuşu hissi de sağlar. Honda tasarım felsefesinin temel unsurları olan hem sürprizi hem de heyecanı uyandırarak, mevcut motosikletlerden farklı bir sürüş hissi sunar.TtsutsumiStil, dokunmak isteyeceğiniz kadar pürüzsüz yüzeyler ve dumansız bir gövdeyle akıcı ve hafif bir görüntü sunar. Elektrikli araçlara özgü ayırt edici ambalajı ve mekanik ifadeyi vurgulayarak, içten yanmalı motorlardan farklı, entelektüel merakı harekete geçiren bir tasarıma ve çekiciliğe de sahiptir. Kusursuz, parlak statik ifadesi ile mekanik ve duygusal işlevsel ifadesi arasındaki fark, EV Outlier Concept'in benzersiz varlığını vurgular.Gidon alanı ve gösterge paneli de geleceğin tasarımına işaret eder.— Aynalar genellikle gidona monte edilir ve genellikle yüksekte konumlandırılır. Gösterge paneliyle bütünleştirildiğinde temiz bir görünüm yaratır. Gösterge paneli tasarımı da fütüristik bir his verir.TsutsumiGösterge paneli, sürücüye geniş bir görüş alanı sağlamak için ince ve geniş bir tasarıma sahipken, kamera tabanlı aynalar temiz ve fütüristik bir görünüme katkıda bulunur. Ayrıca, GUI (Grafiksel Kullanıcı Arayüzü), motosikletin yatış açısı gibi bilgileri sezgisel olarak görüntüleyecek şekilde tasarlanmıştır ve sürücü ile motosiklet arasında daha derin bir bağ hissi sağlar. Bu tasarımlar, daha önce bahsedilen heyecan verici görüşe ve süzülme hissine katkıda bulunur. Anında tanınabilir bir GUI ve sezgisel kontrol arayüzü aracılığıyla gereksiz bilgileri en aza indirerek sistem, sürücünün sürüşe dalma hissini artırır ve daha da duygusal bir sürüş deneyimi sunar.Honda'nın benzersiz yöntemiyle elektrikli araç tasarımı zorluklarının üstesinden gelmekSıfırdan tartışmalar ve doğrulamaTeoriye bağlı olmayan motosiklet tasarımı—Konsepti tartışmalarla pekiştirdikten sonra eskiz çizmeye başladınız. Son çizimi gördüğünüzde izleniminiz neydi?TtsutsumiHonda tasarımının hedeflediği sürpriz ve heyecanı gerçekten yansıttığını hissettim. Honda showroom'larında ve mağazalarında sergilendiğini hayal ettiğimde, etrafında toplanan kalabalığı doğal olarak hayal edebiliyordum. Modellendikten sonra ezici bir varlık yaratacağı heyecanı tüm ekibi sardı.— Bu benzersiz tasarıma ulaşmak için kesinlikle birçok yaratıcı yaklaşım gerekti.TtsutsumiÖzellikle oranları ve ölçek hissini değerlendirmekte zorlandık. ICE (içten yanmalı motorlu) modeller için, uzun yıllara dayanan motosiklet tasarım deneyimiyle desteklenen, güzel oranlara dair yerleşik bir teori uzun zamandır mevcuttu. EV Outlier Concept, bu gelenekten kasıtlı olarak ayrılıyor. Aks mesafesi ve yükseklik arasındaki dengeyi defalarca doğruladık ve bir elektrikli aracın benzersiz özelliklerini daha çekici hale getirmek için yeni oranlar keşfettik.— Elektrikli motosiklet geliştirme çalışmaları henüz erken aşamalarındayken, Honda'nın ne gibi benzersiz bir değer sunabileceğini düşünüyorsunuz? Ve bu, tasarımı nasıl etkiliyor?TtsutsumiMotosiklet elektrifikasyonu henüz emekleme aşamasında ve tüm sektör şu anda aynı başlangıç çizgisinde. Herhangi bir referans model olmadan tasarım yapmak, önemli bir zorluk ve doğru cevabı bulma zorluğu yaratıyor. Ancak, Honda'nın benzersiz güçlü yönlerinin parladığı yer de tam olarak bu belirsizlik. İçten yanmalı motor geliştirmeyle edinilen uzmanlıktan yararlanarak ve yeni teknolojileri, malzemeleri ve üretim yöntemlerini aktif olarak benimseyerek Honda, bu keşfedilmemiş alanda yeni bir değer yaratmayı hedefliyor. Bunu misyonumuz olarak görüyor ve müşteri beklentilerini aşan, benzersiz Honda modelleri sunmak için mükemmel bir fırsat olarak görüyoruz.TsutsumiAyrıca, Honda'nın gücü, yalnızca motosikletleri değil, aynı zamanda otomobilleri, güç ürünlerini ve robotikleri de kapsayan çeşitli ürün portföyünde yatmaktadır. Bu, diğer alanlardan gelen içgörüleri aktif olarak dahil etmemizi sağlamaktadır. Konsept geliştirme aşamasında, çeşitli departmanlardan bilgi ve fikir topladık. Bu, otomobiller için en yeni elektrikli güç aktarma organı teknolojileri üzerine tartışmaları ve düşme riskini azaltmayı amaçlayan motosiklet denge kontrol teknolojimiz Honda Sürüş Desteği üzerinde çalışan mühendislerle Waigaya oturumlarını içeriyordu. Stil taslağı aşamasında ayrıca, yabancı tasarımcılar da dahil olmak üzere farklı alanlardan tasarımcıların içgörüleri bir araya getirildi. Bu çok yönlü, sınırları aşan yaklaşımın, yeni nesil elektrikli motosikletlerin şekillenmesinde itici güç olacağına inanıyoruz.— Japan Mobility Show 2025'teki duyurunuz hakkında ne düşünüyorsunuz?TsutsumiEV Outlier Konsepti, elektrifikasyona özgü yeni bir değeri temsil ediyor. EV Urban Concept ile birlikte sergileneceği Japan Mobility Show 2025'te, birçok ziyaretçinin Honda'nın elektrikli motosikletler için tasarım teması olan Hassas İçsel Tasarım dünyasını deneyimleyeceğinden ve bu projenin asıl amacı olan sürprizi ve heyecanı hissedeceğinden eminiz.Kaynak: Honda Design
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.