Gönderi tarihi: 8 saat önce8 saat Admin Walmart, tartışmalı teknolojiye büyük yatırım yapıyorWalmart, uygulaması, mağazaları, tedarik zinciri ve müşteri hizmetleri operasyonlarında yapay zeka araçlarını kapsamlı bir şekilde kullanarak 2025 yılbaşı alışveriş sezonu için ortamı ısıtıyor.Bu, son derece rekabetçi bir perakende ortamında rakiplerini geride bırakmasına yardımcı olabilecek nispeten yeni bir teknolojiye yatırım yapıyor.Walmart'ın yılbaşı hazırlık planı, birçok yeni özellik içeriyor. Walmart uygulamasını kullanan mağaza içi alışveriş yapanlar artık mevcut mağazalarında mevcut fırsatların bir listesini görebilecek ve bir ürünü çevrimiçi arayarak tam reyon konumuna yol tarifi alabilecek.Bu, artık alışveriş yapanları aradıkları şeye yönlendirecek bir mağaza çalışanı aramanıza gerek kalmayacağı anlamına geliyor. Uygulamanın istek listesi işlevi de bir geliştirmeden geçiyor: Müşteriler listelerini ürün reyonuna göre sıralayabiliyor.Şirketin yapay zeka özellikleri de geliştiriliyor.Yapay Zeka, Walmart'ta alışveriş yapma biçimlerini tamamen değiştirebilir.Yapay zeka cephesinde, Walmart'ın "Sparky" sanal asistanı güçlendirildi ve artık eksiksiz satın alma listeleri önerebiliyor. Sparky'ye bir parti planladığınızı söylediğinizde, yiyecek, süsleme ve partiyle ilgili diğer ürünler için önerilerde bulunacak.Şirket ayrıca, 1.000'den fazla premium güzellik ürününün yapay zeka tarafından oluşturulan sesli özetlerini de kullanıma sunuyor ve ürün açıklamalarını ve inceleme içeriklerini bir araya getiriyor.Mağaza içi deneyim de geliştirildi: "Arka Planda Alışveriş Yap" adlı bir özellik, alışveriş yapanların ürün görsellerinde görünen ürünlere (örneğin, sanal bir odadaki sanat eserleri veya mobilyalar) tıklamalarına ve bunları doğrudan sepetlerine eklemelerine olanak tanıyor.Ayrıca, "Dinamik Sergi Salonu", alışveriş yapanların mobilyaları değiştirmelerine ve sanal bir odadaki varyasyonları görüntülemelerine olanak tanıyor.Yapay Zekanın Tedarik Zincirleri ve Müşteri Hizmetleri Üzerindeki EtkisiYapay Zeka hamlesi mağaza vitriniyle sınırlı kalmıyor. Walmart, mağaza çalışanlarının teslimatları daha verimli bir şekilde yönetmelerine yardımcı olmak için yeni yapay zeka modelleri sunuyor ve Retail Dive'da bildirildiği üzere, teslimat aralıklarını dakikaya kadar daraltabilen gerçek zamanlı teslimat tahmin teknolojisinin pilot uygulamasını yürütüyor ve 2025 yılı sonuna kadar tam olarak kullanıma sunulması bekleniyor.Müşteri hizmetlerini geliştirmek için Walmart, müşteri niyetini dikkate alan, duyguyu analiz edebilen ve siparişleri bulmak, iadeleri işlemek ve sohbet veya ses yoluyla teslimat güncellemeleri sağlamak için harekete geçebilen üretken bir yapay zeka asistanı piyasaya sürüyor.Walmart neden yapay zeka aracını şimdi piyasaya sürüyor?Walmart'ın zamanlaması stratejik. Şirkete göre, Retail Dive'a göre uygulamayı kullanan mağaza içi müşteriler, kullanmayanlara göre ortalama %25 daha fazla harcama yapıyor.Yılbaşı sezonu perakende gelirleri için kritik öneme sahip ve daha büyük sepet boyutu, daha sorunsuz teslim alma/teslimat veya daha iyi müşteri sadakati sağlayan yükseltmelerin karşılığını alması muhtemel.Sektör verileri, birçok perakendecinin hala geride kaldığını gösteriyor. Gartner'a göre çok markalı perakendecilerin yalnızca %7'si ürün sayfalarında yapay zeka destekli inceleme özetleri sunuyor ve yalnızca %5'inde yapay zeka destekli alışveriş asistanı sohbet robotları bulunuyor.Accenture'a göre, tüketicilerin yaklaşık üçte ikisi tatil alışverişlerinde üretken yapay zeka araçlarını kullanmayı planladıklarını söylüyor.Yapay zeka beklentileri karşılayamazsa Walmart müşteri kaybetme riskiyle karşı karşıya.Walmart'ın bu hamlesi, hem geleneksel mağaza zincirleri hem de saf e-ticaret oyuncuları gibi rakiplerine teknoloji oyunlarını geliştirmeleri veya geride kalma riskine girmeleri yönünde baskı yapıyor.Uzun zamandır fiyat ve ölçeklendirme konusunda rekabet eden Walmart için, yapay zekayı kademeli olarak katmanlandırma adımı, uygulamayı iyileştirirken değer önerisini güçlendirmeye yardımcı olabilir.Teknoloji tüketici beklentilerini karşılamazsa, alışveriş yapanlar başka yerlere yönelebilir.Gartner Analisti Brad Jashinsky, TheStreet'e özel olarak verdiği demeçte, "Gen AI hatalarına dair medya kuruluşları ve sosyal medya aracılığıyla birçok olumsuz deneyim bildirildi. Bu durum, özellikle araçları düzenli olarak kendileri kullanmamış birçok tüketicinin Gen AI hakkındaki olumsuz görüşüne katkıda bulundu." dedi."Örneğin, geçen yıl Google'ın erken dönem yapay zeka genel bakış sonuçları hakkında, kullanıcıların pizza tariflerinde tutkal kullandığını öne süren çok sayıda haber başlığı vardı. Bu güven eksikliği, özellikle alışveriş gibi finansal işlemleri GenAI araçlarıyla gerçekleştirme konusunda tüketiciler için endişe verici," dedi Jashinsky.Walmart'ın yeni yapay zeka deneyinde nelere dikkat edilmeli?Walmart'ın yeni özelliklerinin müşteriler tarafından ne kadar hızlı benimseneceği, uygulama kullanımı ve mağaza içi dijital navigasyon önemli ölçütler olacak.Yapay zeka destekli teslimat tahmini pilot uygulamasının doğruluk sağlayıp sağlamayacağı ve pilot aşamanın ötesine geçip geçemeyeceği.Rakiplerin nasıl tepki vereceği. Rakipler benzer araçlar sunarsa veya Walmart'ın yatırımı ona anlamlı bir farklılaşma sağlarsa, perakende tatil sezonunun dinamikleri değişebilir.Walmart'ın kâr marjı üzerindeki herhangi bir etki. Yapay zeka yatırımları genellikle peşin maliyetler gerektirir. Walmart'ın teknoloji yatırımını daha güçlü bir kârlılığa dönüştürüp dönüştürmeyeceği yatırımcılar için önemli bir soru olacak. Yapay Zeka Perakende Sektörünü Nasıl Değiştiriyor?Perakende sektöründe yapay zeka henüz ilk aşamalarında olsa da, alışveriş deneyiminin giderek daha büyük bir parçası haline geleceğine dair işaretler var:Perakendecilerin yaklaşık %89'u günlük operasyonlarında yapay zeka kullanıyor veya denemeler ve pilot uygulamalar aracılığıyla yapay zeka destekli projeleri aktif olarak araştırıyor.Kaynak: DemandSageSüreç optimizasyonu için yapay zeka kullanan perakendeciler, yıllık ortalama 1,2 milyon ABD doları maliyet tasarrufu bildiriyor ve yapay zeka destekli fiyat yönetimi, satışları %12 artırırken, satılmayan envanteri %20 oranında azaltabiliyor.Kaynak: Electro IQ2024 ABD tatil sezonunda, kısmen yapay zeka destekli alışverişin de etkisiyle, çevrimiçi satışlar 282 milyar ABD dolarına (bir önceki yıla göre yaklaşık %4) yükseldi. Alıcılar, yapay zeka tabanlı sohbet robotu hizmetlerini bir önceki yıla göre %42 daha fazla kullandı.Kaynak: ReutersPerakende Yapay Zekası, genç tüketiciler ve parası olanlar için daha kabul edilebilirGartner Analisti Brad Jashinsky'nin 2025 Gartner Tüketici Omnibus Anketi'nden edindiği bilgilere göre, ABD'li tüketicilerin %44'ü, yapay zeka araçlarının bazı alışveriş görevlerinde yardımcı olmasına izin vermeye istekli olduğunu belirtti:Y kuşağı en anlayışlı grup ve %56'sı yapay zekanın (YZ) alışveriş görevlerini üstlenmesine veya bu görevlere yardımcı olmasına izin vermeye istekli olduğunu ifade etti.Z kuşağı %48'lik bir anlayış sergilerken, X kuşağı %47 ile bu kuşağa oldukça yakın bir anlayış sergiliyor.Bunun aksine, Baby Boomer kuşağı önemli ölçüde daha düşük bir açıklık oranına sahip ve genel olarak yalnızca %25'lik bir katılım söz konusu.Yüksek gelirli ve varlıklı demografik gruptaki katılımcıların %55'i yapay zeka destekli alışverişi benimsemeye istekli olduğunu ifade ediyor.Bunun aksine, üst-orta gelir grubunun %46'sı bu ifadeye katılıyor. Alt-orta gelir dilimindeki tüketiciler daha fazla tereddüt gösteriyor ve %33'ü genel olarak aynı fikirde.Kaynak: TheSreet
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.