Gönderi tarihi: 9 saat önce9 saat Admin Tesla, Semi Kamyonlarında Uzun Menzil Vaat Etti - İşte Sürücülerin Gerçekte Aldığı MenzilElektrikli araçlar, ortalama olarak benzinli araçların şarj gerektirmeden önce yarı yarıya daha az menzil kat ediyor. Bu, çalışmak için çok daha fazla güç ve enerji gerektiren büyük nakliye araçları veya tırların aksine, daha küçük ve tüketici dostu araçlar için geçerli. Ne kadar fazla güç gerekiyorsa, akü sistemi o kadar büyük ve araç o kadar ağır oluyor, bu nedenle menzilin daha büyük kamyonlar için de değiştirilmesi mantıklı.Tesla'ya göre, elektrikli aracın yarı römork versiyonu olan Semi, 800 km'ye kadar menzile sahip; bu da tipik bir dizel motorlu tırın menzilinden (yaklaşık 2.500 ila 3.000 km) yaklaşık üç kat daha az. Tesla'nın Semi için öngördüğü menzil doğruysa, oldukça etkileyici, ancak bazen bir şirketin bildirdiği ile gerçek dünyada yaşananlar arasında tutarsızlıklar olabiliyor. Tesla, Cybertruck için de büyük bir menzil sınırı vaat etti: gerçek dünyadaki 226 ila 293 mil yerine şarj başına 325 mil.Run on Less — Messy Middle verileri, Tesla'nın Semi'sinin yol sürücülerine tam olarak 500 mil menzil sunmadığını ortaya çıkarabilir. Run on Less'in amacı, altyapı ihtiyaçlarını araştırmak ve keşfetmek için elektrik gibi alternatif güç aktarma organları seçeneklerini kullanarak ulaşım ve lojistik araçları hakkında veri toplamaktır. Tesla örneğinde, Run on Less, elektrikli araç şirketinin PepsiCo ile ortaklığından veri kaydederek, teslimat seferleri sırasında Tesla Semi'leri takip etti ve kilometre ve şarj duraklamalarını kaydetti.Bununla birlikte, 2023 verileri, Tesla Semi'lerin günde ortalama 794 mil yol kat ettiğini ve kamyonların şarj başına 327 ila 377 mil arasında bir menzile ulaştığını gösteriyor. Bu, Tesla'nın vaat ettiğinden biraz daha az olsa da, kamyonların her seferinde %0 pil kapasitesinde durmadığını belirtmekte fayda var.Gerçek dünyadaki menzil neden farklı?Tesla'nın vaat ettikleri ve Semi'lerin başardıkları arasında önemli bir nedenden dolayı biraz farklılık olabilir. Bunun nedeni, Tesla Semi'lerin gerçek menzilinin, taşınan yük, sürüş sırasındaki hava koşulları, yolculuğun kendisi, trafik ve çok daha fazlası dahil olmak üzere birçok farklı faktöre bağlı olmasıdır. Run on Less ve PepsiCo örneğinde, Semi'lerin ağır yükler taşıdığı bildiriliyor. Ayrıca Tesla, 2026-2027 yılları arasında Standart ve Uzun Menzilli üniteleri (sırasıyla 300 ila 500 mil menzil) ve aerodinamik ve verimlilik iyileştirmelerini içeren Semi güncellemeleri planlıyor. Bu güncellenmiş araçlar piyasaya çıktığında menzil tahminleri değişebilir.Tesla'nın Semi'nin normal üretiminde birkaç gecikme olduğunu ve geliştirme ve yıllık üretimi 50.000 üniteye çıkarmayı planladığını belirtmekte fayda var. Tesla Semi, ilk kez tanıtıldığı 2018 yılında ve PepsiCo'nun eline geçmeden önce inanılmaz bir hızlanma sergilemişti. Üzerinde hâlâ çalışıldığı açık ve bazı performans özellikleri ve özellikleri, resmi lansmanına kadar değişebilir. O zamana kadar gerçek dünya menzilinin artıp artmayacağını söylemek zor, ancak şimdilik 800 kilometrenin henüz mümkün olmadığını biliyoruz. Bununla birlikte, Tesla Semi'nin önünde daha uzun bir yol olsa da, 4.800 kilometre menzile sahip elektrikli otomobiller yakında gerçeğe dönüşebilir.Kaynak: BGR
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.