Gönderi tarihi: 11 saat önce11 saat Admin Honda, Yeni Nesil Kamyon ve SUV'lar İçin Yeni V6 Hibrit Sistemini TanıttıHonda'nın Amerika'daki elektrikli araç planları suya düşmüş olabilir, ancak Japon otomobil üreticisi bundan etkilenmiş değil. Hibrit seçeneklerini büyük ölçüde artırmayı planlıyor ve özellikle Amerika'yı fethetmek için tasarlanmış yeni bir V6 hibrit güç aktarma organını tanıttı. Bu yeni V6 ve hibrit sistemler, önümüzdeki birkaç yıl içinde otomobil üreticisinin daha büyük Amerikan modellerinde ABD'ye gelecek ve 2027'den itibaren Pilot, Passport, Odyssey ve Ridgeline gibi adaylar olacak. Honda'nın Japonya'daki Tochigi Ar-Ge tesisinde CarBuzz, yeni güç aktarma organına erken bir bakış attı.Arazi Sürüşü ve Çekmeye OdaklanmaYeni V6 hibrit, çekme ve arazi sürüşü düşünülerek tasarlandı, bu nedenle Accord gibi büyük sedanlar için değil, özellikle kamyonlar ve SUV'lar için tasarlandı. Sorduk ama hayır, V6 Accord geri dönmeyecek. Ancak bu, Honda'nın dört silindirli motor yerine V6 motorlu mevcut iki motorlu hibrit sisteminden çok daha fazlası ve bunun tek sebebi arka aks için ekstra bir elektrik motoru olması değil.Arka elektrik motoru, yüksek güç, yüksek verimlilik ve düşük maliyet hedefleyen yeni geliştirilmiş bir EDU (elektronik tahrik ünitesi) ve bu aktarma organına elektronik dört tekerlekten çekiş özelliği kazandırıyor. Ancak daha da önemlisi, yükün arka aksa kaydığı ağır yükleri çekerken veya dik yokuşlara çıkarken güç dağıtımını iyileştiriyor. Yeni V6 ile eşleştirildiğinde, %30 daha verimli ve tam gaz gaz pedalında %10 performans artışı sağlayan bir paket ortaya çıkıyor.Sportif Prelude'a kıyasla tamamen özel programlamayla da olsa, S+ Shift fonksiyonu sayesinde ekstra çok yönlülük sağlanacak. Bundan sonraki tüm Honda hibritlerinde, daha fazla etkileşim için simüle edilmiş vites geçişleriyle S+ Shift'i görmeyi bekliyoruz.Yepyeni Bir V6, Revize Edilmiş J Serisi DeğilSunum ve mühendislerle yapılan görüşmeler sırasında, birçok bilgi hâlâ ifşa edilemeyecek kadar gizliydi ve güç aktarma organı geliştirme çalışmaları henüz tamamlanmamıştı. Sorularımıza verilen ortak cevap "Hâlâ üzerinde çalışıyoruz" oldu, ancak V6'nın tamamen yeni bir tasarım olduğunu ve mevcut J serisi V6'nın yalnızca bir evrimi olmadığını doğruladılar. Bununla birlikte, 3.0 litrelik silindir hacminin devam etmesini bekleyin, çünkü bu, V6 motorlar için ideal bir seçenek olduğunu kanıtladı ve değişmesi pek olası değil.Güç aktarma organının geliştirilmesinin başlarında, turbo dörtlü de dahil olmak üzere bir dizi motor konfigürasyonu değerlendirildi, ancak sonunda V6'nın çekme ve arazi sürüşüne daha uygun özelliklere sahip olduğuna karar verildi. Ayrıca sesi de daha iyiydi.Ancak özellikle hibrit uygulamalarda kullanılmak üzere tasarlandı, yani V6'yı hiçbir yerde tek başına göremeyeceksiniz; o günler çoktan geride kaldı. Aynı durum VTEC için de geçerli olabilir ve yeni motorda VTEC mi yoksa VVT mi kullanıldığına dair sorularımız "açıklayamayız" yanıtını alsa da, güç aktarma organlarının arkasındaki mühendislik ekibi, elektronik sistemler aracılığıyla gerektiğinde torku en üst düzeye çıkarmak için VTEC'in etkilerini taklit edebileceklerini öne sürdü.Ancak, yüksek yük durumlarındaki ayarlamaların büyük kısmı, özellikle Trailsports gibi arazi modelleri için EDU'dan gelecek ve elektrikli tork takviyesi büyük bir avantaj sağlayacak.V6 Debriyajlar, Eski Hibrit Modellere Göre İki Kat Daha Sık ÇalışıyorBu sistem ile Civic Hybrid, CR-V Hybrid ve Prelude'da bulunan mevcut iki motorlu hibrit sistem arasındaki en büyük fark, bu sistemlerde motorun tekerlekleri yalnızca otoyol hızlarında doğrudan tahrik etmesi, bu yeni sistemin ise gerektiğinde motorun iki noktada kavramasına olanak tanımasıdır.Hafif yük sürüşlerinde, mevcut sistemle tamamen aynı şekilde çalışır ve otoyol hızlarına kadar tekerlekleri hareket ettirmek için elektrik motoruna güvenir; otoyol hızlarında ise sistem doğrudan tahrikli olarak motora devreder. Ancak çekme sırasında motor düşük ve orta hızlarda da çalıştırılabilir. Bu çok yönlülük ve dört silindirli bir motora kıyasla V6 motorun ekstra çıkışları (Honda henüz teknik özellikleri doğrulamadı), Honda'nın büyük Amerikan hibritlerine, çoğu ağır yük altında cansız hissettiren dört silindirli hibrit kullanan rakiplerine karşı bir avantaj sağlayacak.Honda, Hibrit Heyecanına Tam Olarak KapılıyorHonda, yeni büyük hibrit sistemine ek olarak, yeni nesil 'orta boy hibritler' olarak adlandırdığı bir prototipi de sergiledi ve kullanmamıza izin verdi. Bu, aslında Civic, CR-V ve Accord araç grubudur. Sürüş deneyiminin nasıl olduğunu ayrı bir yazıda ayrıntılı olarak anlatacağız - tamamen yeni bir şasiden bahsedeceğiz - ancak bu araç kategorisi aynı zamanda yeni bir hibrit sistemden de faydalanıyor.Bu daha küçük hibrit güç aktarma organı, Honda'nın iki motorlu hibrit kurulumuyla birlikte 2.0 litrelik dört silindirli atmosferik motor kullanan mevcut Civic Hybrid/Prelude ile benzer bir konfigürasyona sahip, ancak yine de verimlilik ve performansta daha fazla iyileştirme mevcut. Bu sistem, motoru düşük hızlarda doğrudan bağlama yeteneğinden yoksun, ancak daha çok yönlü olacak ve rejeneratif frenleme gibi unsurlar aracılığıyla aracın yol tutuşunda daha büyük bir rol oynayacak.Bu sistem, daha büyük V6 güç aktarma organından çok daha erken tanıtılacak ve ilk modelin 2026'nın sonlarında, muhtemelen bir Civic veya CR-V formunda tanıtılması bekleniyor.Kaynak: CarBuzz
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.