Gönderi tarihi: 7 saat önce7 saat Admin Durun, Toyota Camry'yi Yine Havalı Hale mi Getirdi?Yota'nın en yeni Camry konsepti, suları test edebilir ve markanın en ikonik amblemlerinden birini yeniden canlandırabilecek daha sportif bir versiyonun sinyalini verebilir.Dürüst olalım, Toyota Camry dört tekerlek üzerinde havalılığın simgesi olmadı hiçbir zaman. Aslında her zaman tam tersiydi. Ancak Japon otomobil devi, en yeni SEMA konseptiyle bunu değiştirmek istiyor.Daha spesifik olarak, Toyota'nın Camry GT-S Konsepti ile hibritleri havalı hale getirmeye çalıştığı anlaşılıyor. Toyota'nın en ikonik isimlerinden biri olan "GT-S"den adını alan yeni Camry konsepti, son performans modelinin kaldığı yerden, Camry TRD'den devam edecek gibi görünüyor.Hibrit gücü havalı hale getirmek... bir neviŞaşırtıcı derecede hızlı ve sürüşü keyifli Camry TRD artık yok olabilir. Ancak Camry GT-S Konsepti, uygun bir alternatif olma potansiyeline sahip.Ateşli Camry TRD, orta boy sedanının nabzını daha da artırmak ve meraklılarına hitap etmek için yapılan son birkaç girişimden biriydi. Sportif süspansiyon, direksiyon ve hatta Camry'nin en üst donanım seviyesi olan 301 beygir gücündeki 3,5 litrelik atmosferik V6 motoruyla donatılmıştı.Ne yazık ki Toyota, daha sıkı yakıt ekonomisi ve emisyon uyumluluğu nedeniyle V6 motorunu gereksiz hale getirdiği için TRD Camry'nin üretimini durdurdu. Ancak otomobil üreticisi, odak noktasını Camry'nin bir sonraki en güçlü güç aktarma organı olan benzinli-elektrikli Camry Hybrid'e çevirdi.Camry GT-S Concept, öncelikle benzin maliyetlerinden tasarruf etmek isteyen işe gidip gelenler ve aileler için tasarlanıp üretilen, sıradan bir benzinli-elektrikli Camry olarak hayata başlayabilir.Ancak hibrit güç aktarma organlarındaki gelişmelerle birlikte Camry Hybrid artık 232 beygir gücü üretiyor. Evet, eski V6 kadar lastik yakan ve eğlenceli değil.Hâlâ Camry'nin sıradan ve temel atmosferik 2,5 litrelik dört silindirli motorundan çok daha iyi; bu motor sadece 184 beygir gücü ve 240 Nm tork üretiyor.Daha agresif bir gövde kiti, GT-S'nin daha sportif kökenlerini tamamlıyor (aslında önceki TRD modelinde bulunanı anımsatıyor), daha büyük siyah çok kollu jantlar ve destansı iki tonlu Inferno Flare dış tasarımla birlikte.Ayarlanabilir performans coilover amortisörleri, sürüş yüksekliğini 3,8 cm azaltıyor. Önde inanılmaz derecede büyük sekiz pistonlu kaliperler ve arkada altı pistonlu kelepçelere sahip büyük bir fren kiti, durdurma gücünü artırıyor.Başka bir potansiyel sportif Camry için suları test ediyoruzEn yeni Camry GT-S Konsepti, üretime tam olarak planlanan bir model değil. Ancak Toyota'nın CALTY Tasarım Araştırma merkezi baş tasarımcısının açıkladığı gibi, potansiyel olarak başka bir sportif versiyona ilham verebilir.Adam Rabinowitz açıklamasında, "Camry GT-S Concept, yalnızca bir SEMA otomobili değil; performans ve stil paketinin gelecekte Camry için ne anlama gelebileceğinin bir incelemesi," dedi. "Amacımız, iddialı ancak ulaşılabilir bir şey yaratmak ve bu platformu tüketicilerden değerli geri bildirimler toplamak için kullanmaktı."GT-S logosunu geri getiriyoruzGT-S Concept bir şekilde üretime geçerse, Toyota'nın bir zamanlar ikonik spor otomobilleriyle özdeşleşen en sevilen logolarından birini yeniden canlandıracak.Toyota, 1980'ler boyunca ve 2000'lere kadar Celica, MR2 ve hatta Corolla modellerinin daha sportif versiyonlarını belirtmek için "GT-S" logosunu kullandı.GT-S logosu, Camry'nin tüm tarihi boyunca hiç kullanılmadı. Bunun nedeni, Toyota'nın aile sedanının daha sportif bir versiyonunu yapmayı hiç düşünmemiş olması. En azından tam teşekküllü bir TRD veya hatta bir GT-S versiyonu düzeyinde.Ancak otomobil üreticileri elektrikli ve hatta hibrit araçları havalı ve hatta performans odaklı olarak pazarlamaya çalışırken, bu durum Camry için daha önce hiç görülmemiş bir şekilde yeni bir dönemin habercisi olabilir. Biz de buna varız.Yazar Hakkında: Chris Chin, Gear Patrol'da otomobiller, kamyonetler ve dört tekerlekli diğer her şey hakkında yazılar yazan bir yardımcı editördür. On yılı aşkın haber ve inceleme yazma deneyimine sahip olsa da, kendini öncelikle klasiklere ve Avrupa otomobillerine tutkuyla bağlı bir meraklı olarak görüyor. Günlük kullandığı araç, yaklaşık 400.000 kilometrede (kendisinin 87.000 mili) 1987 model bir Mercedes-Benz 560SEL.En son ürün haberleri ve sürümlerinden haberdar olmak ister misiniz? Bağımsız gazeteciliğimizin Google arama sonuçlarınızda en üst sıralarda yer almasını sağlamak için Gear Patrol'u tercih edilen kaynak olarak ekleyin.Toyota, 2025 SEMA Fuarı'nda Camry GT-S Concept'in tanıtımıyla modern sedanın sınırlarını zorluyor. 2025 Camry XSE AWD Hybrid temelleri üzerine inşa edilen GT-S Concept, performanstan ilham alan stil, işlevsel iyileştirmeler ve showroom'a hazır bir duyarlılık bir araya geldiğinde neler başarılabileceğine dair cesur bir tasarım çalışması.Her ne kadar sadece bir keşif olsa da, Camry GT-S Concept basit ama zorlu bir hedef ortaya koyuyor: Bir bayiden doğrudan bir müşterinin garajına girebilecekmiş gibi hissettiren bir spor sedan yaratmak.SEMA'da sıklıkla yer alan abartılı modellerin aksine, GT-S, 232 beygir gücündeki standart 2,5 litrelik dört silindirli hibrit sistemiyle gerçekliğe sadık kalıyor. İç mekan da üretim modeli Camry'ye sadık kalarak, aracın dış tasarımını, duruşunu ve şasi ayarlarını Camry'nin mevcut yeteneklerinin doğal bir uzantısı olarak öne çıkarma misyonunu vurguluyor.Toyota Kuzey Amerika Tasarım Direktörü Kevin Hunter, "Camry GT-S konsepti, yarış pistlerinden doğan özlemlerle dolu heyecan verici bir çalışma," dedi. "Camry serisinin yüksek performanslı kahramanı olarak, Toyota'nın müşterilerini cesur ve heyecan verici bir sürüş deneyimiyle memnun etme konusundaki kararlılığını örnekliyor. Amacımız, Camry'nin spor sedan dünyasındaki benzersiz konumunu güçlendiren agresif ön, yan ve arka geliştirmelerle Camry XSE'nin bir sonraki evrimini hayal etmekti."Toyota'nın Ann Arbor'daki CALTY Tasarım Araştırma ekibi, GT-S'yi hayata geçirmek için Ar-Ge ekibiyle yakın bir şekilde çalışarak tasarım çalışmalarına öncülük etti. Bu iş birliği, agresif ancak aynı zamanda amaçlı birçok geliştirme ortaya çıkardı. Arka tampon ve tampon, performans egzozuyla kusursuz bir şekilde bütünleşecek şekilde tasarlanırken, yanlar ve ön kısımlar, Camry'nin atletik profilini güçlendiren yeni şekillendirilmiş aerodinamik bileşenlere sahip. Özel "Inferno Flare" dış kaplama, paketi tamamlayarak GT-S'ye canlı ve motor sporlarından ilham alan bir kimlik kazandırıyor.Toyota CALTY Tasarım Araştırmaları Baş Tasarımcısı Adam Rabinowitz, "Camry GT-S Concept, yalnızca bir SEMA modeli değil; performans ve stil paketinin gelecekte Camry için ne anlama gelebileceğinin bir incelemesi," dedi. "Amacımız, iddialı ancak ulaşılabilir bir şey yaratmak ve bu platformu tüketicilerden değerli geri bildirimler toplamak için kullanmaktı."Ekip ayrıca, belirgin GT-S gövde hatlarını tamamlayacak yükseltmelere odaklandı. Her virajda, ayarlanabilir coilover'lar şasiyi 1,5 inç alçaltarak daha agresif bir duruş sağlıyor ve yol tutuşunu iyileştiriyor. Yüksek performanslı fren yükseltmesi, 365 mm ön rotorları sıkıştıran devasa 8 pistonlu kaliperler ile 356 mm arka rotorlarla eşleşen 6 pistonlu kaliperleri içeriyor. Mekanik tutuşu artırmak için, 245/35R20 lastiklerle donatılmış 20 inçlik performans jantları çamurluklara yerleştiriliyor.Toyota Pazarlama Grup Başkan Yardımcısı Mike Tripp, "Camry her zaman ürün gamımızın temel bir parçası olmuştur ve GT-S Konsepti ile bir spor sedana daha da fazla tavır ve performanstan ilham alan bir kişilik kazandırdığınızda neler başarabileceğinizi gösteriyoruz," dedi. "Bu tasarım, bilinçli olarak gerçekliğe dayanıyor; müşterilerin kendilerini evlerine sürerken hayal edebilecekleri türden bir otomobil. SEMA bize yeni fikirleri test etme, meraklıları dinleme ve Camry'yi heyecan ve ilham verecek şekilde nasıl geliştirmeye devam ettiğimizi keşfetme fırsatı sunuyor."Camry GT-S Konsepti, 4-7 Kasım tarihleri arasında Las Vegas Kongre Merkezi'nde düzenlenecek 2025 SEMA Fuarı'nda Toyota standında (Merkez Salon, 22200 numaralı stant) sergilenecek. Bu yılki "Olasılıklarla Güçlendirildi" teması altında sergilenen yirmiden fazla Toyota konsept otomobilinden biri olan bu araç, Toyota'nın her güç aktarma organında (benzinli içten yanmalı (ICE), hibrit (HEV), plug-in hibrit (PHEV), akülü elektrikli (BEV) ve yakıt hücreli elektrikli (FCEV) inovasyona olan bağlılığını vurguluyor. Fuar ziyaretçileri, Camry GT-S Concept'i ilk elden deneyimlemeye ve Toyota'nın ikonik spor sedanını cesur tasarım, gerçek dünya işlevselliği ve yola hazır performansla nasıl yeniden tasarladığını görmeye davetli.Bahsedilen araç, Toyota'da bulunmayan parçalar ve/veya aksesuarlarla modifiye edilmiş, aracın garantisini geçersiz kılabilecek, araç performansını ve güvenliğini olumsuz etkileyebilecek ve trafiğe çıkması yasal olmayabilecek özel bir proje prototip aracıdır.Kaynak: Gear Patrol
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.