Gönderi tarihi: 10 saat önce10 saat Admin Telo Elektrikli Mini Kamyon İlk Bakış: Uzun Zamandır Beklediğiniz Minik Cybertruck mı?Elektrikli araç güç aktarma organları yeni potansiyelleri ortaya çıkarırken, bu yeni kurulan otomobil üreticisi Tacoma'nın iç mekanını ve kasa alanını çok daha küçük bir pakette sunmayı hedefliyor.Kamyonların tam olarak neden bu kadar büyük olması gerekiyor? Bazı sürücüler gerçekten de dört haneli torka ve 2,4 metrelik kasalara sahip araçlara ihtiyaç duyar, ancak sahiplerinin kullanım şekline göre aşırı yüksek yapılı kamyonlar gördüğümüzü de söylememiz yeterli.San Francisco Körfez Bölgesi'nde yeni kurulan bir otomobil üreticisi olan Telo ("merhaba" gibi telaffuz edilir), form faktörünün beklentilerini karşılayan bir kamyon üretmeye koyuluyor. Şirketin adı, Yunanca amaç veya hedef anlamına gelen telos kelimesinden türetilmiş. Ancak Telo, hedefine diğerlerinden daha büyük ve daha yetenekli bir kamyon üreterek ulaşamayacak; Aksine, elektrikli çağda bir pikabın ne olabileceğini yeniden düşünmek, inanılmaz derecede küçük bir konseptle sonuçlanıyor. Eğer işe yararsa, pikapların çok büyük ve aşırı olduğuna ikna olan sürücüler, aslında hep bir kamyonetin eksik olduğunu fark edebilirler.Telo Ekibiyle TanışınBu noktada Telo kamyoneti bir fikirden ibaret, ancak arkasındaki beyinler, elektrikli araç alanında yeni ve derin bir düşünce için olağanüstü yetkinliklere sahip. Telo'nun kurucu ortağı ve CEO'su Jason Marks, büyük Amerikan otomobil üreticilerinin en yeni araçlarında bulunan otonom ve sürücü destekli güvenlik sistemlerinin testlerine liderlik eden bir mühendis. Toyota Tacoma'sını dar San Francisco sokaklarında park etmekte yaşadığı sıkıntılar, Marks'ı şehir sakinleri için daha iyi çözümler düşünmeye sevk etti.Kurucu ortak ve CTO Forrest North, elektriklendirmenin en büyük isimlerinden bazılarıyla derinlemesine ilgilendi. Elon Musk'ın gelişinden önce Tesla'da çalışan North, şu anda uzayda süzülen Roadster'ın içindeki pili geliştirdi. Ayrıca elektrikli motosiklet şirketi Mission Motors'u ve şarj istasyonlarını bulup derecelendirmek için en iyi uygulamalardan biri olan PlugShare'i kurdu.Telo'nun önde gelen tasarımcısı, ürün geliştirme konusunda Wikipedia'ya layık bir geçmişe sahip olan Yves Béhar'dır. Telo, Béhar'ın ilk otomotiv girişimi olmasına rağmen, çığır açan araçlara yabancı değil; eski bir Tesla Model S'e sahipti ve şimdi bir Rivian R1T kullanıyor. Bu elektrikli araçlardan hoşlanmasına rağmen, Béhar bunların elektriklendirme için optimize edilmediğini düşünüyor, çünkü hâlâ içten yanmalı motor kalıntılarıyla boğuşuyor.Küçük Kamyon - Büyük Bir Şey mi?Amerika pikapı icat etmiş olabilir, ancak giderek daha büyük ve daha agresif görünümlü kamyonlar üretme konusundaki takıntısı dünyada benzersizdir. Avrupa, iş görevleri için büyük ticari minibüsleri tercih ederken, Asya genelinde minik Kei kamyonları yoğun şehir merkezlerinde yük taşıyor. Bu arada, ABD'de kamyonlar genellikle yalnızca ara sıra kasalarında oksijenden fazlasını taşıyan kişisel taşıma araçları olarak hizmet veriyor, ancak yine de sürekli olarak boyutları ve maço tavırları artıyor.Telo, kamyonlardan memnun olabilecek ancak yansıttıkları imaja uyum sağlayamayan sürücülerin bir kısmını yabancılaştırdığını düşünüyor. Bu sürücüler Ford Maverick veya Hyundai Santa Cruz tercih etmezlerse, küçük crossover'lar satın alıyorlar. Telo, kamyon pazarındaki bu boşluğu renklendirmek istiyor.Şirket içinde Mini Truck 1 veya MT1 olarak bilinen şirketin ilk ürünü, kısaca Telo olarak adlandırılacak. Bu, elektrikli güç aktarma organlarının sağladığı paketleme optimizasyonunun bir göstergesi. 152 inç uzunluğunda olmasına rağmen (iki kapılı bir Mini Hardtop ile aynı), kamyonetin iç mekanı ve kasa kapasitesi, mevcut Toyota Tacoma ile benzer olacak.Yetenek Eksikliği YokBunun nedeni, içten yanmalı motorların gerektirdiği donanımın olmaması. Telo'ya kabini öne doğru çeken bir profil kazandıran kaputun belirgin eksikliğini fark edeceksiniz. İncelediğimiz ölçekli modelin iç mekanı olmasa da Telo, iç baş ve bacak mesafesi ölçümlerini temsil eden bir oturma yeri tasarladı. 1.98 boyundaki yazarınızın direksiyon başında, arka koltukta oturan 1.98 boyundaki başka bir gazeteciyle birlikte oturabilmesi, araçların devasa insanlara yer açmak için genel olarak devasa olması gerekmediğini kanıtlıyor.Telo, kamyonetinin kasasını da benzer bir yaklaşımla tasarladı. Zeminden 1,5 metre yukarıda 1,5 metre uzunluğunda, ancak kabin bölmesinin eğimli açısı nedeniyle zeminde biraz daha uzun. En önemlisi, bu bölme, açıldığında kasanın uzunluğunu 2,4 metreye (8 fit) çıkaran katlanır bir orta kapıdır; bagaj kapağı açıkken bile bu uzunluk 2,4 metredir. Kasa, 1,2 metre genişliğindeki kontrplağa sığacak kadar geniştir. Hedeflenen yük kapasitesi 750 kg (1600 pound) ve maksimum çekme kapasitesi 2000 kg'dır; bu rakamlar Nissan Frontier ve Chevrolet Colorado versiyonlarına benzerdir.Kapasite Eksikliği YokRivian R1T'den ilham alan bir depolama tüneli, Telo'nun genişliği boyunca uzanıyor ve üç adet el bagajı boyutunda bagaj kapasitesine sahip olduğu söyleniyor. Tamamen R1T'den kopyalandığını düşünmeden önce, Telo'da tünele Rivian'ın aksine, kasadaki bir panel aracılığıyla üstten erişilebiliyor. Ayrıca Telo, bu panele entegre koltuklar sunarak, bir aksesuar kasa kapağı takıldığında kamyoneti küçük, üç sıralı bir SUV'ye dönüştürmeyi hedefliyor.Etkileyici Güç ve Menzil - Tesla Şarjı ileElektrikli araçlar arasında popüler bir kaykay platformu yaklaşımı kullanılarak üretilen Telo'nun şasisi, büyük ölçüde alüminyum ekstrüzyonlara yapıştırılmış karbon fiber panellerden oluşuyor. Kamyonun zemin altı alanının büyük bir kısmını Telo'nun patent bekleyen kendi tasarımı olan yapısal yüksek voltajlı batarya kaplıyor. 106 kWh'lik paket, 21700 boyutlu hücrelerini birleştirmek için gerekli tüm kablolama ve konnektörleri üstte barındırıyor ve bu da sadece 4 inçlik bir yüksekliğe ulaşılmasını sağlıyor.Ford ve GM gibi giderek artan sayıda üretici gibi Telo da Tesla tarafından tasarlanan Kuzey Amerika Şarj Standardı fişini kullanacak. Menzil 560 km (350 mil) ve %20-80 şarj süresi 20 dakika olarak hedefleniyor.Her Telo, elektrikli dört tekerlekten çekiş için çift motorlu bir güç aktarma organıyla donatılacak. Toplam güç çıkışı 500 beygir gücü ve 301 lb-ft tork, Telo'nun tahminine göre 0-100 km/sa hıza 4,0 saniyede ulaşabilmesi için yeterli. 27 inç lastik kullanan kamyon, 10 inç yerden yükseklik ve 8 inç tekerlek hareket mesafesiyle yol alıyor. Telo, kamyonunun sağlam bir arazi kabiliyetine sahip olmasının yanı sıra sürüşünün de keyifli olmasını istiyor; sonuçta şirket mühendisleri BMW 2 Serisi ve piste hazır Mazda Miata'lar kullanıyor."Hap" - Bu da Ne?Telo, birçok kamyonun alaycı yüz ifadesine tezat oluşturarak, aracının samimi ve ulaşılabilir görünmesini istiyor. Yeni şirketlerin benzersiz bir görsel imza oluşturması çok önemli ve Telo da bunu başarıyla başarmış gibi görünüyor. Kamyonun sıra dışı profili ve küçük boyutundan bahsetmeye bile gerek yok, ızgarasız ön panel ve üçlü elemanlı farlar fark edilebilir olmalı.Kapılardaki hap şeklindeki oyma, bir diğer güçlü farklılaştırıcı. Telo tarafından "frezelenmiş oluk" olarak adlandırılan bu, işlevsel bir unsur. Ön lastiklerin açıkta kalan yüzeyleri epik bir yaklaşma açısı sağlasa da, bunları boşluklarla kapatmamak ek türbülansa neden oluyor. Telo, boşluktan ön kapıya uzanan ve frezelenmiş oluğun karanlık kısmından havalandırılan bir hava kanalı inşa ederek bu sorunu çözecek.Güvenlik Odak NoktasıKabin üstü araçlar ne kadar havalı görünseler de, tasarımları çarpışma güvenliğine zarar veriyor; sonuçta geleneksel bir kaput daha uzun ve daha geniş çökme bölgeleri sağlıyor. Güvenlik mühendisi CEO North'un yönetimindeki Telo, kamyonunun yolcularını veya etrafındakileri korumayı ihmal etmedi. Küt ön kısmına rağmen, Telo kamyonu 18 inçlik mekanik çökme bölgesine sahip. Ayrıca, aracın her iki tarafındaki kamera ve sensör dizisi, sürücü destek sistemlerini devreye sokmadan önce olası darbeleri algılayıp sınıflandıracak. Telo, sürücüleri aracın ne algıladığı konusunda bilgi-eğlence ekranındaki veya baş üstü gösterge ekranındaki grafiklerle bilgilendirmeyi planlıyor.Kamyonların Yasak Kelimesini KutluyoruzKamyon dünyasında "L" kelimesi -yaşam tarzı- büyük bir hakarettir, ancak Telo buna saygı duyuyor. Şirket, aktif uğraşları veya uygulamalı kariyerleri destekleyebilecek küçük ve manevra kabiliyeti yüksek bir araca ihtiyaç duyanlar için bir kamyonet üretmekten çekinmiyor. Şehirde köpek sahibi sörfçüleri, bisikletçileri, zanaatkarları ve bir kamyonetin kapasitesinden faydalanabilecek ancak büyük bir araç için yeterli alana sahip olmayan diğer kişileri hedefliyor. Bu, "gerçek" kamyonet sahiplerinin küçümseyebileceği bir fikir.Telo, bu tüketici pazarının potansiyel olarak niş olduğunun farkında ve bu nedenle kamyoneti için ticari filo uygulamaları da öngörüyor. Şirket, kamyonetinin belediyeleri cezbedebileceğini düşünüyor çünkü gerekli ekipman kapasitesine sahip olması koşuluyla, çalışanların araç ve yaya trafiğinin ortasında hedeflerine daha yakın olmalarını sağlayacak. Telo ayrıca 5G bağlantısıyla depo veya stok sahası ortamlarında uzaktan operatörler için kontrol sistemleri geliştirmek istiyor.Ne Zaman ve Ne Kadar?Telo henüz ilk günlerinde ve kamyonetini üretime sokmak için önünde belirsiz bir zaman çizelgesi var. Elbette, Faraday Future, Canoo, Lordstown ve diğer elektrikli araç girişimlerini takip ederek, bu şirketlerin araçlarını yola çıkarırken karşılaştıkları zorluklardan nasıl kaçınabileceğini araştırıyor. 2026'dan önce uygulanabilir ve sürülebilir bir Telo görmeyi beklemeyin.Telo, başlangıçta, kenarlarında bazı pürüzleri kabul edebilecek erken benimseyenler için, hazır bileşenler ve kompozit gövde panelleri kullanarak ilk araçlarını kendi bünyesinde üretmeyi planlıyor. Bunun yolunda gitmesi durumunda, Telo daha büyük seri üretim için sözleşmeli üretime geçecek. Kendi üretim tesislerini kurmak veya satın almak uzun vadeli bir hedef. Başlangıç fiyatı, vergi teşvikleri hariç 50.000 dolar olarak belirlendi.Telo, geliştirme sürecinin derinliklerine inerken konseptini sergilemek için sabırsızlanıyor. Kompakt kamyonların altındaki boşluğu doldurmak için hiçbir ana akım otomobil üreticisinin harekete geçmemiş olması belki de endişe verici, ancak Telo, bu markaların gelenekleri ve ticari kaygılarının yükünden kurtulmuş durumda. Telo kamyonetinin ihtiyaçlarına mükemmel bir şekilde uyabileceğini düşünen sürücüler için, Telo'nun web sitesinde 152 dolara rezervasyonlar açıldı; bu minik kamyonetin uzunluğuna akıllıca bir gönderme.Kaynak: Motor Trend
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.