Gönderi tarihi: 8 saat önce8 saat Admin Seyahat ederken bu benzersiz elektrikli araç şarj cihazlarından birini gördünüz mü? Bunlar pil destekli istasyonlar ve işte nasıl çalıştıklarıAmerika'nın otoyollarında alışılmadık bir elektrikli araç (EV) şarj cihazı türü ortaya çıkıyor. Bunlardan biri, yakın zamanda Ohio'da gezip gören Taylor (@taylorandzervan) tarafından TikTok üzerinden görüldü ve hakkında haber yapıldı.Bu şarj cihazı türü, pil tamponlu şarj cihazı olarak bilinir ve 3 elektrikli araç şarj seviyesinden ikisini birleştiren bir Seviye 2 şarj cihazının düşük hızlı girişini bir DC hızlı şarj cihazının yüksek hızlı çıkışıyla birleştirir. Bu, şarj cihazına entegre edilmiş ve Seviye 2 şarj hızında yavaşça şarj edilen bir pil kullanılarak gerçekleştirilir.Pil tamamen şarj olduğunda, 150 kW veya daha yüksek bir hızda hızla deşarj edilebilir ve bekleyen bir elektrikli aracı kısa sürede hızla şarj edebilir.Pil tamponlu şarj cihazlarının faydaları, elektrik şebekesinin bir DC hızlı şarj istasyonunun yüksek voltaj ihtiyaçlarını karşılayacak kadar güçlü olmadığı bölgelerde ve bu güç seviyesine erişimi olmayan uzak yerlerde en çok takdir edilecektir. Akü tamponlu bir şarj istasyonu, yüksek voltajlı DC güç kaynağı için gereken pahalı dağıtım besleyicilerine ve yeni trafolara ihtiyaç duymayan, kolayca bulunabilen 240 voltluk Seviye 2 bir sistemle çalışabilir.Hızlı şarj işlemi başlamadan önce şarj cihazlarının içindeki akülerin tamamen şarj edilmesi yeterlidir; bu da onu, en az sayıda halka açık elektrikli araç şarj cihazına sahip 5 ABD eyaleti için iyi bir çözüm haline getirir. Akü tamponlu şarj cihazı sağlayıcıları arasında ADS-TEC Energy, TUAL, Orange EV'nin Optigrid'i ve Avrupa'da Jolt bulunmaktadır.Pil tamponlu elektrikli araç şarj istasyonlarının dezavantajları nelerdir?Akü tamponlu şarj cihazlarının elektrik şebekesine daha az yük bindirme, daha düşük kurulum maliyeti ve daha kısa kurulum süreleri gibi bazı önemli avantajları olsa da, bu tür şarj cihazlarının önemli bir dezavantajı vardır. Diyelim ki elektrikli aracınızı şarj etmeniz gerekiyor ve önünüzdeki araç hızlı şarj olduktan hemen sonra bu akü tamponlu şarj cihazlarından birine yanaşıyorsunuz.Akü tamponlu şarj cihazının aküsü yetersizse veya şarj cihazı düzgün yönetilmiyorsa, elektrikli aracınızı şarj edip yola çıkmanız gerektiğinde hızlı şarj kapasitesi kalmayabilir. Elektrikli aracınız için akü rezervi kalmadığında, sonuç olarak Seviye 2 şarj cihazıyla aynı seviyede çok daha düşük şarj hızları elde edersiniz; dakikalardan değil, saatlerden bahsediyoruz.Akü tamponlu şarj cihazlarının bir diğer dezavantajı da doğrudan akü enerji depolama sistemiyle ilgilidir. Akü, şarj cihazını devre dışı bırakarak veya yavaş bir Seviye 2 kapasitesiyle sınırlayarak bir arıza noktası haline gelebilir. Şarj sektörü için henüz erken bir dönem olduğundan, şirket başarısızlıkları yaşanacaktır; tamponlu şarj cihazı şirketi Freewire, 24 Haziran 2024'te tüm çalışanlarını işten çıkaracağını ve kapatacağını duyurdu. Neyse ki, elektrikli terminal traktörleri üreticisi Orange EV, müşterilerinin şarj cihazı kurulum sürelerini hızlandırmak ve araçlarını daha hızlı bir şekilde işe almak için Freewire teknolojisini satın aldı. Bu, en çok tavsiye edilen şarj cihazı şirketlerinden birinin Amerikalı kullanıcılarını terk etmesinden daha mutlu bir sondu.Kaynak: SlashGear
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.