Gönderi tarihi: Perşembe 00:023 gün Admin Otomobil Uzmanlarına Göre En İyi 5 Lastik MarkasıMichelinMichelin Primacy MXV4 Dört Mevsim Radyal Otomobil LastiğiArtıları:SessizMichelin deneyimi ve itibarıGarantili uzun lastik ömrüKuru ve ıslak zeminde iyi çekiş gücüEksileri:PahalıErken aşınmaya dair bazı raporlarTartışmasız dünyanın en deneyimli lastik üreticisi olan Michelin, 1889 yılında Fransa'da iki kardeşin janta yapıştırılması gerekmeyen dünyanın ilk çıkarılabilir pnömatik lastiğini üretmesiyle kuruldu. Şirket, o zamandan beri inovasyona ve yeniliğe öncelik vermiş ve 1934'te ilk patlak yol alabilen lastiği, 1946'da ise ilk çelik kuşaklı radyal lastiği üretmiştir.1960'larda Michelin, sektördeki en yüksek aşınma garantilerini sunmaya başlamış ve 1990'larda yakıt tüketimini ve egzoz emisyonlarını azaltmak için tasarlanmış düşük yuvarlanma dirençli lastiklerin öncülüğünü yapmıştır. Bu gelişmeler, Michelin'in dünyanın en iyi lastik markalarından biri haline gelmesine yardımcı olmuştur.Michelin bugün binek otomobiller, kamyonlar ve SUV'lar, motosikletler ve bisikletler, kamyonlar ve römorklar, madencilik, inşaat ve tarım ekipmanları, toplu taşıma ve uçaklar için lastik üretmektedir.Michelin, 100'den fazla J.D. Power Müşteri Memnuniyeti Ödülü kazanan ilk lastik şirketidir. En popüler binek otomobil lastiklerinden biri Michelin Primacy MXV4 dört mevsim radyal lastiğidir. Lüks performans touring otomobilleri için tasarlanan Primacy MXV4, altı yıllık standart sınırlı garantiye ek olarak düşük gürültü seviyeleri, yüksek çekiş gücü ve 89.000 km aşınma garantisi sunar.Ve evet, merak ediyorsanız: Michelin, restoranlar için imrenilen Michelin yıldız derecelendirme sisteminin arkasındaki şirkettir. Michelin, bu sistemi 1920'lerde sürücülere bir restorana gitmeye (ve dolayısıyla lastiklerini aşındırmaya) değip değmeyeceğini söylemek için oluşturmuştur. Sistem zamanla gelişmiştir, ancak bir yıldız "durmaya değer", iki yıldız "yol değiştirmeye değer" ve üç yıldız "özel bir yolculuğa değer" anlamına gelir.GoodyearGoodyear Eagle Dört Mevsim Touring Binek Araç LastiğiArtıları:Islak ve kuru zeminde iyi çekiş gücüUygun fiyatGoodyear deneyimi ve itibarıGarantili uzun lastik ömrüEksileri:Bazı müşteriler lastiğin garaj yollarında ve garaj zeminlerinde iz bıraktığını söylüyorBazı balans sorunları bildirimleriGoodyear'ın geçmişi neredeyse Michelin kadar uzun. Goodyear Lastik ve Kauçuk Şirketi, 1898'de Amerika Birleşik Devletleri'nde kurulmuş ve vulkanizasyon olarak bilinen işlemi icat eden Charles Goodyear'ın onuruna bu adı almıştır. Bu işlem, lastiklerde kullanılan kauçuğu güçlendirmiştir.Goodyear, 1903'te ilk tubeless otomobil lastiğini ve 1909'da ilk pnömatik uçak lastiğini icat etti. Şirket ayrıca 1937'de ilk sentetik kauçuk lastiği piyasaya sürdü. Goodyear, 25 yılı aşkın süredir NASCAR yarışlarında kullanılan tek lastik markası ve Formula 1 yarış tarihinin en başarılı lastik markasıdır.Goodyear, 2023 verilerine göre Amerika Birleşik Devletleri'nde en çok satan lastik markasıdır. En popüler binek araç lastiklerinden biri Goodyear Eagle Touring Radial'dır. Dört mevsim performans lastiği olan Eagle Touring, temas alanından suyu dışarı atan bir sırt desenine sahiptir ve ıslak zeminde çekişi ve yol tutuşunu iyileştirir. 50.000 mil aşınma garantisi ve altı yıllık standart sınırlı garanti ile birlikte gelir.ContinentalContinental ProContact TX Dört Mevsim Radyal LastikArtıları:Uygun fiyatIslak veya kuru zeminde ve hafif karda geliştirilmiş çekiş ve yol tutuşuYumuşak ve sessiz sürüşContinental deneyimi ve itibarıGarantili uzun lastik ömrüEksileri:Erken aşınma şikayetleriMüşterilere yanlış lastik ebatları veya türlerinin gönderildiğine dair birkaç raporAlmanya'da kurulan Continental, 1871'de kauçuk üretimine başladı, ancak 1898'e kadar kendi lastiklerini üretmeye başlamadı. Michelin ve Goodyear'da olduğu gibi, inovasyon erken tarihinin önemli bir parçasıydı. Continental, 1934'te belirli bir kış lastiği üreten ilk markaydı ve 1950'lerin başında çivili ilk kış lastiğini üretti.Continental bugün otomobil, kamyon, ağır ekipman, motosiklet ve bisiklet lastikleri üretiyor. Tour de France'da bisiklet ve destek araçları için lastik üreten tek tedarikçidir.En popüler binek araç lastiklerinden biri ProContact TX All-Season radyal lastiktir. Diş yüzeyinin iç astarında tescilli, kendiliğinden yapışan bir bileşik olan ContiSeal bulunur. Her ne kadar özel bir kar lastiği olmasa da, ProContact TX hafif karda mükemmel çekiş gücü, ıslak zeminde gelişmiş frenleme ve yol tutuşu sunar. 105.000 mil aşınma garantisine sahiptir.PirelliPirelli P Zero All Season Performans LastiğiArtıları:Suda kızaklamaya karşı maksimum direnç için tasarlanmıştırPirelli deneyimi ve itibarıYol tutuşu ve performansa vurguGarantiyle desteklenen uzun diş ömrüGürültü azaltıcı diş elemanlarıEksileri:PahalıEski lastiklerin hala satıldığına dair bazı şikayetler var (yanaktaki üretim tarihi kodunu kontrol edin)Lastik sektörünün bir diğer öncüsü olan Pirelli, 1872 yılında İtalya'da kurulmuş ve deniz altı telgraf kabloları için kauçuk bileşenler üretmiştir. Şirket 1901 yılında lastik üretmeye başladı ve İspanya, İngiltere ve Arjantin'de ek üretim tesisleri açtı. Pirelli, motor sporlarını erken benimsedi. 1907'de Fransa Otomobil Kulübü'nün ilk Grand Prix'sini kazanan Pirelli lastiklerini kullandı. 1980'lerde Pirelli, motosikletler için ilk radyal lastiği icat ettiğini ve piyasaya sürdüğünü iddia ediyor.Pierelli bugün her türlü otomobil, SUV ve kamyonet için lastik üretse de, sportif mirası hâlâ markayla güçlü bir şekilde ilişkilendiriliyor. En popüler lastiklerinden biri P Zero All Season Performance Lastiği'dir. V hız derecesine (saatte 240 km'ye kadar) sahip P Zero All Season Performance, ıslak zeminde kontrolü ve viraj almayı en üst düzeye çıkarmak için benzersiz yivlere (yüzey boyunca kesikler) sahiptir. Bu, suda kızaklama riskini azaltır. Sırt elemanları, araç içindeki lastik gürültüsünü azaltan belirli bir frekansa sahip olacak şekilde tasarlanmıştır. 80.000 km aşınma garantisi sunar.BridgestoneBridgestone Turanza EverDriveArtıları:Sessiz ve yumuşak sürüşBridgestone deneyimi ve itibarıBridgestone'un en uzun garantisiyle desteklenen uzun lastik ömrüSessiz ve konforlu bir sürüş için tasarlandıEksileri:PahalıBridgestone ilk lastiğini 1930 yılında Japonya'da üretti ve bağımsız kalmayı tercih etti (rakibi Yokohama, Amerikan B.F. Goodrich Tire Company ile ortaklık kurarak başladı).II. Dünya Savaşı sırasında Tokyo'daki merkezinin bir bombalama saldırısında yıkılmasıyla şirketin gelişimi sekteye uğradı. Şirketin yeniden inşası, araştırma ve geliştirmeye yeni bir odaklanmayı gerektirdi. Yenilikler arasında Japonya'nın ilk rayon kord lastikleri (1951) ve naylon kord lastikleri (1959) yer aldı. 1960'ların başında kendi ileri teknoloji merkezini kurdu ve o zamandan beri gelişmiş üretim ve test tekniklerine büyük yatırımlar yaptı.Şu anda 24 ülkede 180'den fazla fabrikasında lastik üreten dünyanın en büyük lastik üreticilerinden biridir.Bridgestone her türlü otomobil, SUV ve kamyonet için lastik üretiyor, ancak Desert Dueler serisi SUV sahipleri ve arazi tutkunları arasında oldukça popüler. Bridgestone Turanza EverDrive, sedanlar, CUV'ler ve minivanlar için tasarlandı. Bridgestone Americas Kıdemli Ürün Müdürü Ian McKenney'e göre, bu touring lastiği konfor, uzun ömür ve güvenilirlik arayan günlük sürücüler için mükemmel. Sessiz ve konforlu bir sürüş sağlamak üzere tasarlandı. Daha da iyisi, Bridgestone'un en uzun garantisi olan 80.000 millik sınırlı garantiye sahip.Lastik Markası Seçerken Nelere Dikkat Edilmeli?Lastik alıcılarının birçok seçeneği var ve onlarca marka iş için rekabet ediyor. En iyi lastik markalarını seçmek ve geri kalanları elemek ilk adımdır.İyi haber şu ki, en iyi lastik markaları arasında birçok seçenek mevcut.Mike Filipek, Bridgestone'daki 42 yıllık kariyerinin 11 yılında saha mühendisi olarak çalıştı. 2020'de emekli oldu ve en iyi lastik markalarının aynı zamanda büyük markalar olduğunu ve hepsinin benzer tasarım hedefleri ve standartlarına sahip olduğunu söylüyor. Mike, bunun "kısasa kısarlarsa hayatta kalamayacaklarını bilmelerinden" kaynaklandığını söylüyor. "Müşteriler kötü lastikleri reddeder. Perakendeciler kaliteyi tanır ve kötü [veya] kötü olarak algılanan lastiklerle ilgili baş ağrılarına ihtiyaç duymazlar."Filipek, eğer isim hemen tanıdık geliyorsa doğru yolda olduğunuzu söylüyor. "Kim?" diye sormak zorundaysanız, bu potansiyel bir tehlike işaretidir.Tanınmış markalı lastik üreticilerinden biriyle devam etmek, onlarca yıllık deneyim ve uzmanlıklarının (bazı durumlarda bir asırdan fazla) yanı sıra, üreticinin hangi lastiklerinin belirli uygulamalar için tasarlandığına dair rehberliğini de beraberinde getiriyor. Filipek şöyle diyor: "Markasız lastikler, bu uygulamaların uygulamalarını ve olası uç noktalarını her zaman anlamaz. Sadece "uyması", amaçlanan kullanım için doğru lastik olduğu anlamına gelmez."Kullanımdan bahsetmişken, McKenney lastik alışverişi yaparken kişisel sürüş alışkanlıklarınızı ve tercihlerinizi göz önünde bulundurmanızı öneriyor. Rahat ve sessiz bir sürüşü mü tercih ediyorsunuz yoksa performansa, hıza ve viraj kontrolüne mi daha çok odaklanıyorsunuz? McKenney, "Örneğin, genellikle performans lastiklerinden daha düşük hız değerlerine sahip olan touring lastikleri, günlük şehir içi ve otoyol sürüşü için genellikle daha uygundur," diye açıklıyor. "Öte yandan, yüksek performanslı lastikler, daha yüksek hızlarda gelişmiş çekiş ve yol tutuşu sağlamak üzere tasarlanmıştır ve bu da onları her virajı hissetmekten ve daha dinamik bir sürüşten hoşlanan sürücüler için ideal hale getirir. Bu durumda, lastik seçimini sadece işe gidip gelmek için mi yoksa heyecan için mi araç kullandığınıza göre yapmalısınız."McKenney ayrıca, farklı lastik türlerinin çeşitli yol ve hava koşullarında nasıl performans gösterdiğini göz önünde bulundurmanızı tavsiye ediyor. Normal günlük yol kullanımı için en iyi lastikler, performans araçları için hız endeksli lastikler, karlı havalarda sürüş için kış lastikleri ve çeşitli arazi koşulları için özel arazi lastikleri mevcuttur. Bir lastiğin sizin için ne kadar iyi çalışacağı, aracınız ve kullanım şekliniz için doğru lastiği seçmekle başlar.En İyi Lastik Markalarını Nasıl Bulduk?15 büyük lastik markasının hepsinin temelde aynı kalite standartlarına sahip olduğu konusundaki uzman tavsiyesiyle, farklılaşmanın başka bir yolunu aradık ve deneyim (markanın ne kadar süredir lastik ürettiği) ve inovasyon (lastiklerin üretim şeklini önemli ölçüde değiştiren veya otomotiv lastiklerinde yeni segmentlere öncülük eden lastik markaları) üzerinde karar kıldık.Bu odaklanma, diğer on büyük markanın* iyi ve değerli seçimler olmadığı anlamına gelmiyor; ancak Michelin, Goodyear, Continental, Pirelli ve Bridgestone'un elde ettiği başarılar ve ilerlemeler takdiri hak ediyor. Her markanın öne çıkan lastikleri, satış hacimleri ve müşteri puanlarına göre seçildi.(* BF Goodrich, Cooper, Dunlop, Falken, Firestone, General, Hankook, Kumho, Uniroyal ve Yokohama)Lastik Sektörü Nasıl Değişiyor?Giderek daha fazla insanın bütçe kısıtlamalarıyla karşı karşıya kaldığı bir sır değil. McKenney'e göre, lastik sektörü değer odaklı ürünlere doğru büyük bir değişim yaşıyor."Tüketicilerin yaptığı tavizler arasında, dört lastiği birden değiştirmek yerine aynı anda iki lastik satın almak da yer alıyor," diye açıklıyor. Bu değişim, geniş bir fiyat aralığında lastik sunmanın yanı sıra bütçe dostu ürün serileri sunmanın önemini de vurguluyor. McKenney, "Firestone markalı ürünlerimiz tüketicilere sürekli olarak güçlü değer odaklı seçenekler sunarken, Bridgestone markamız daha üst düzey performansa öncelik verenlere hitap etmeye odaklanıyor," diye ekliyor.Lastik sektöründe de tüketici tercihlerinde değişimler yaşanıyor. McKenney, daha fazla kişinin daha büyük jant çapları, gelişmiş ıslak ve kuru yol tutuşu, lastik ömrü ve dört mevsim performansı gibi özelliklere sahip lastikler aradığını belirtiyor. "Bu, sektörün lastik geliştirme şeklini değiştirerek değişen tüketici tercihlerine en iyi şekilde cevap verebilmemizi sağlıyor," diyor.SSS1. Kademe lastik markaları nelerdir?1. Kademe lastik markaları, aynı şekilde "3 Büyük" lastik markaları olarak da adlandırılabilir. Bunlar Michelin, Goodyear ve Bridgestone'dur. Bu değerlendirme, çoğunlukla markanın popülaritesi ve satış başarısının yanı sıra uzun ömürlülüğü ve itibarına dayanmaktadır. Diğer tanınmış markalar olan 2. Kademe markalarla karşılaştırıldığında bir kalite değerlendirmesi değildir. Fiyatla diğer faktörlerden daha fazla ilgilenen alıcıları hedefleyen, daha az bilinen markalardan gelen Tier 3 lastiklere gelindiğinde ise kalitede bir düşüş yaşanıyor.Hangi lastik en yüksek hız derecesine sahip?Y dereceli lastikler saatte 300 kilometreyi aşan hızlarda test edilmiştir. Diğer iki çok yüksek hız derecesi ise W (260 km/s) ve Z'dir (240 km/s'nin üzerinde). Kalan on derece ise 120 km/s ile 240 km/s arasında bir aralığı kapsıyor ve tipik bir aile sedanı, SUV veya minivan lastiği genellikle S (180 km/s) veya T (180 km/s) olarak derecelendiriliyor. Her lastiğin derecesi yan duvarında gösterilir.Neden Bize Güvenmelisiniz?1997'den beri bir otomotiv gazetecisi olarak, her yıl yaklaşık 100 araba kullandım. Bu, her biri kendine özgü sürüş ve yol tutuş özelliklerine sahip 2.700 araba anlamına geliyor ve bunların çoğu, üreticinin araçlarını hangi lastikle donatmayı seçtiğine bağlı. Bu üreticilerin hiçbiri daha önce hiç duymadığınız markasız lastikler satmıyor ve bunun da haklı bir sebebi var. Doğru lastik, araç sahibi memnuniyetinde büyük bir etkendir.Bunun ötesinde, 1972'den beri sürücü ve araç sahibiyim; 52 yıldır sekiz araç kullandım ve her birinin lastiklerinin değiştirilmesi gerekiyordu, bu da bana deneme ve öğrenme fırsatı verdi. Orijinal lastiklerin değiştirilmesi gerektiğinde 1978 model bir Toyota Corolla SR5 Liftback'e bir set Pirelli spor lastik takan tek kişi ben olabilirim. Evet, yol tutuşunu gerçekten iyileştirdi... hem de çok. Ancak bunlar, özünde ekonomik bir araç için doğru seçim değildi.Otomotiv sektöründe mühendislik geçmişi olan bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine, bu yazıda bulacağınız bilgiler için emekli lastik mühendisi Mike Filipek'e ulaştım. Lastikler, 1970'lerin sonlarından 2020'ye kadar Mike'ın işi ve tutkusuydu. Tavsiyesi şuydu: Tanınmış bir marka seçin ve sahip olduğunuz araç ve sürüş türüne uygun doğru lastiği seçin. Bu hem basit hem de çok önemli.Kaynak: TFH
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.