Gönderi tarihi: 18 saat önce18 saat Admin Bu Küçük Alman Girişim Şirketi, Dünyanın En Verimli Elektrikli Araç Motorunu Ürettiğini AçıkladıMünih merkezli bir girişim olan DeepDrive, yeni nesil elektrik motoru teknolojisiyle otomotiv sektöründe dikkat çekiyor ve gerçek bir atılımın eşiğinde olabilir. Şirketin kompakt, çift rotorlu tahrik üniteleri, günümüzün standart elektrikli araç motorlarına göre yüzde 20'ye kadar daha fazla verimlilik vaat ediyor ve bu da giderek daha rekabetçi hale gelen küresel pazarda potansiyel bir oyun değiştirici.DeepDrive mühendisleri, tasarımı büyük otomobil üreticilerinin prototip araçlarında test etmeye başladı. Bunlardan biri de Avusturya'nın Salzburgring pistinde yürütülen bir test programı. Teknolojinin amacı basit: Aynı pil kapasitesiyle daha fazla menzil ve güç elde etmek, daha az yer ve daha az malzeme kullanmak.Daha Akıllı Bir Elektrikli Araç İçin Daha Akıllı Bir MotorDeepDrive'ın en ayırt edici özelliği, enerji kayıplarını azaltırken daha fazla tork oluşturmak için manyetik alanın verimliliğini en üst düzeye çıkaran çift rotorlu topolojisidir. Kurulum aynı zamanda daha kompakt ve otomobil üreticilerine paketleme ve ağırlık dağılımında daha fazla esneklik sağlıyor; bu da gelecekteki elektrikli araçların tasarımını yeniden tanımlayabilecek avantajlar.Üretim ölçeklendirmesi başarılı olursa, verimlilik kazanımları tüm pazara yayılabilir. Daha küçük ve daha hafif batarya paketleri aynı menzili sağlayarak maliyetleri ve çevresel etkiyi aynı anda azaltabilir. Dünyanın bir ayda 2 milyon elektrikli araç satın aldığı bir dönemde bu çok önemli.Zamanlama Daha İyi OlamazdıOtomobil üreticileri, federal kredilerin sona ermesi ve ardından gelen fiyat değişikliklerinin ardından elektrikli araçları uygun fiyatlı tutmak için yarışıyor. Birçok marka, müşterilerin ilgisini canlı tutmak için elektrikli araç fiyatlarını binlerce lira indiriyor. Daha az enerjiyle daha fazla menzil sağlayan bir motor, bu yeni maliyet duyarlı ortamda kârlılığı korumanın anahtarı olabilir.Bu arada, teknoloji dönüşümü tek başına gerçekleşmiyor. Şarj altyapısındaki atılımlar, güç aktarma organları tarafındaki ilerlemeyi tamamlıyor. Şarj, özellikle daha verimli motorlarla eşleştirildiğinde elektrikli araç sahipliğini daha sorunsuz hale getirecek kablosuz, çift yönlü sistemlere doğru ilerliyor.DeepDrive'ı Sırada Ne Var?DeepDrive'ın önündeki zorluk, inovasyonunu prototiplerin ötesine taşımak. Verimli ve kompakt bir motor üretmek bir şey; güvenilir ve ekonomik bir şekilde üretmek ise bambaşka bir şey. Şirketin kurucuları, tasarımın geleneksel motorlara kıyasla daha az nadir toprak malzemesi kullandığını ve bunun tedarik riskini azaltıp sürdürülebilirliği artırabileceğini, ancak bunun yalnızca teknolojinin seri üretim seviyelerinde uygulanabilir olduğu kanıtlanırsa mümkün olacağını iddia ediyor.Sektör analistleri, testler sonuç vermeye devam ederse erken benimsemenin 2027 yılına kadar gerçekleşebileceğine inanıyor. Şimdilik, büyük otomobil üreticileri, verimlilikteki kademeli iyileştirmelerin bile yeni bir elektrikli araç platformunun ekonomisini olumlu ya da olumsuz etkileyebileceğini yakından izliyor.Neden Önemli?Elektrikli araç yarışının her aşaması, bataryalar, şarj ve motorlar, aynı hedefe doğru ilerliyor: daha azıyla daha fazlasını yapmak. Küresel satışlar hızlandıkça ve fiyat rekabeti sıkılaştıkça, DeepDrive'ın çalışmaları elektrikli araç performansı ve uygun fiyatlılığında bir sonraki sınırı temsil edebilir.İddiaları doğruysa, bu girişim yakında otomobil üreticilerinin her kilovattan daha fazla kilometre, daha fazla kar ve daha fazla yenilik elde etmesine yardımcı olabilir.Kaynak: Autoblog
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.