Gönderi tarihi: 13 saat önce13 saat Admin Elektrikli Araç Menzil Kaygısına Sonunda Son Verebilecek Hızlı Şarj TeknolojisiMercedes-Benz'in yeni yüksek hızlı şarj teknolojisi, elektrikli araçlardaki bir sonraki sıçramanın neden daha büyük bataryalardan gelmeyeceğini gösteriyor. Asıl mesele onları ne kadar hızlı şarj edebileceğimiz.Elektrikli araç menzil kaygısının çaresi nedir? Mercedes-Benz, daha büyük bataryalar değil, daha hızlı şarj diyor. Elbette, daha büyük bir batarya sizi şarjlar arasında daha uzağa götürecektir. Ancak önemli dezavantajları da var.Daha büyük bir batarya, araçta çok daha fazla yer kaplamakla kalmaz, aynı zamanda çok daha fazla maliyet ve ağırlık da ekler. Özellikle de ağırlık. Örneğin, GMC Sierra EV AT4 pikap, EPA derecelendirmesine göre etkileyici bir 778 mil menzil sağlayan 205 kWh'lik bir bataryaya sahip. Ancak kamyonetin ağırlığı, içten yanmalı motorlu kuzeni Sierra AT4X AEV Edition'dan neredeyse %48 daha fazla olan 3.874 kg gibi şaşırtıcı bir değere sahip.Bu ekstra ağırlık, yollara daha fazla hasar ve bir çarpışma durumunda diğer araçlardaki yolcular için daha fazla ölüm ve yaralanma riski anlamına geliyor. Dahası, Sierra EV AT4'ün aküsüne 350 kW'lık bir şarj cihazıyla 344 kilometrelik enerjiyi geri yüklemek 30 dakika sürerken, AT4X AEV Edition'a bir depo benzin doldurmak 10 dakikadan kısa sürüyor ve bu da onu 567 kilometreye çıkarıyor.Mercedes-Benz mühendisleri, menzil kaygısını gidermeye gelince, daha büyük bir aküye güvenmenin çok da mantıklı olmadığını söylüyor. Bu nedenle, 100 kWh'lik aküsünün tek bir şarjıyla Stuttgart'tan Silverstone'a 1247 kilometre yol kat eden Vision EQXX konseptiyle çeşitli yüksek teknolojili menzil artırıcı araç ve akü yönetim teknolojilerini araştıran şirket, şimdi hızlı şarjı değerlendiriyor. Nitekim, hızlı şarj, gelişmiş pil sıcaklık yönetimi teknolojileriyle bir araya geldiğinde, elektrikle çalışan Mercedes-AMG GT XX konseptinin sekiz günden kısa sürede ve ortalama 220 km/s'nin üzerinde bir hızla 40.000 km yol kat etmesinin anahtarıydı.Tüm bu arka plan, Mercedes-Benz'in en yeni elektrikli araştırma aracı ELF'yi açıklıyor. Adı, Almanca "Deneysel Şarj Aracı" anlamına gelen Experimental-Lade-Fahrzeug'un kısaltması. Mercedes-Benz geliştirme mühendisi Malte Sievers, ELF'nin temelde çeşitli hızlı şarj teknolojilerini test etmek için tasarlanmış tekerlekli bir laboratuvar olduğunu söylüyor. Sievers, "En iyi aracı, en hızlı şarj olan aracı üretmeye çalıştığınızda, şarj altyapısının şu anda neler yapabileceğini ve önümüzdeki yıllarda neler yapabilmesi gerektiğini çok iyi anlamak önemlidir," diyor.ELF, ağır hizmet tipi kamyonlar için tasarlanmış ve 1.000 kW (bir megavat) şarj hızlarına olanak tanıyan MCS ve AMG GT XX rekor denemesinde kullanılan geliştirilmiş CCS kurulumu olmak üzere iki hızlı şarj sistemiyle donatılmıştır. Ayrıca, endüktif şarj sistemlerini ve araçtan eve, araçtan binaya ve araçtan şebekeye çift yönlü AC ve DC şarjı da test edebilir.MCS donanımı ve yazılımı, yüksek voltajlı akülerin, güç elektroniğinin, şarj kablolarının ve diğer bileşenlerin aşırı koşullar altında termal dayanıklılığını ve performans sınırlarını test etmek için bir araştırma aracı görevi görür. ELF'teki CCS sistemi 900 kW'a kadar bir şarj hızına ulaşabilir; bu da sadece 10 dakikada 100 kWh enerji eklenebileceği anlamına gelir; bu da teorik olarak, kamyonun aküsü ve elektrik mimarisi böylesine yüksek bir şarj hızını kabul edebilseydi, GMC Sierra EV AT4 pikabını yaklaşık 375 kilometre (375 mil) itmek için yeterli güçtür.Sievers, ELF'nin hızlı şarj CCS kurulumunda kullanılan batarya, şarj kontrol yazılımı ve donanımı gibi bileşenlerin üretime hazır hale gelmek üzere olduğunu ve gelecekteki Mercedes-Benz modellerine dahil edileceğini belirtiyor. Mercedes, 2026 yılında kendi Mercedes-Benz Mobility şarj istasyonlarında gerçekleştirilecek Mercedes-AMG GT XX konsept rekoru için Avrupa şarj uzmanı Alpitronic tarafından geliştirilen prototip HYC1000 CCS şarj cihazının bir versiyonunu kurmaya başlamayı planlıyor.Prototip HYC1000 şarj cihazı, kamyon uyumlu MCS megavat şarj cihazlarının unsurlarını, kablo ve konnektör de dahil olmak üzere sıvı soğutmalı CCS bileşenleriyle bir araya getiriyor ve 1.000 ampere kadar akım iletebiliyor. Nardo rekoru sırasında, AMG GT XX'in 1.041 kW'a kadar tepe şarj hızlarını ve 850 kW ortalama şarj hızını kabul etmesini sağladı. Üretim versiyonu, 800V elektrik mimarisi ve gelişmiş akü kontrollerine sahip belirli Mercedes araçlarında 600 kW'a kadar maksimum şarj hızlarına olanak tanıyacak.Sievers, "Akü boyutu açısından menzil kaygısını ele aldığımız bir zihniyetle yola çıktık," diyor. "Şimdi, tüm [elektrikli araç] sektörü hızlı şarja odaklanıyor. Bu eğilimin devam etmesini bekliyorum. Giderek daha fazla hızlı şarj göreceğiz."Kaynak: Motor Trend
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.