Zıplanacak içerik
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Tartışma ve Paylaşımların Merkezi - Türkçe Forum - Turkish Forum / Board / Blog

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ferrari'nin İlk Elektrikli Aracı Kulağa Tuhaf Geliyor ve Bu Bazı İnsanları Üzecek

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Ferrari'nin İlk Elektrikli Aracı Kulağa Tuhaf Geliyor ve Bu Bazı İnsanları Üzecek

ferrari-electric.jpg

  • Ferrari, 2026 İlkbaharında Piyasaya Sürülecek İlk Elektrikli GT'sinin İlk Detaylarını Açıkladı.

  • Elektrikli araç, iki e-aks üzerinde dörtlü elektrik motoru kullanarak 986 beygir gücünde olacak.

  • 122 kWh batarya, 48V aktif süspansiyon ve güçlendirilmiş sese sahip olacak.

Ferrari'nin ilk elektrikli otomobili neredeyse geldi ve İtalya'nın bir yerlerinde binlerce purist şimdiden düşüncelerini yazıyor. Yepyeni elektrikli GT'nin dünya lansmanının 2026 yazında yapılması planlanıyor ve bu, markanın evriminde önemli bir adım olacak. Ferrari, bunun öncesinde Elettrica kod adlı yeni elektrikli grand tourer modelinin ilk detaylarını paylaştı.

Sıfır emisyonlu modelin, gelişmiş şasi teknolojisi, kendine özgü elektrikli sesi ve 530 km'den (329 mil) fazla menzil sağlayan büyük, yüksek yoğunluklu bataryasıyla desteklenen 986 beygir gücünü (735 kW / 1.000 PS) aşması bekleniyor.

Maranello'ya göre, elektrikli aracın tüm ana bileşenleri şirket bünyesinde geliştirilip üretilerek "eşsiz performans seviyeleri" sunması sağlanıyor.

Landscape2-1920__H5A9265?fmt=avif-alpha&

Güç Aktarma Organları ve Performans

Elettrica, dört elektrik motoruyla güçlendirilecek. F80 hiper otomobilinden alınan ön e-aks 282 beygir gücü (210 kW / 286 PS) üretirken, arka motorlar 831 beygir gücü (620 kW / 843 PS) daha ekliyor. Boost modunda toplam güç 986 beygir gücünün (735 kW / 1.000 PS) üzerine çıkıyor.

Bu kurulumla araç, 2,5 saniyede 0'dan 100 km/sa hıza (0-62 mil/sa) ulaşacak ve 310 km/sa (193 mil/sa) azami hıza ulaşacak.

Sürücüler, koşullara bağlı olarak Menzil, Tur ve Performans adlı üç moddan birini seçebilecek. Tork Vites Değiştirme Sistemi, sağ kulakçığı kullanarak beş seçilebilir güç ve tork seviyesi sunarken, sol kulakçık frenleme yoğunluğunu ayarlıyor.

_H5A1723?fmt=avif-alpha&hei=640&fit=cons

Ses ve Enerji

Ferrari'nin Elettrica'nın sesine yaklaşımı yapay motor simülasyonundan uzaklaşıyor. Bunun yerine, invertöre monte edilmiş bir sensör, güç aktarma organının gerçek mekanik titreşimlerini algılıyor ve bunlar daha sonra şirketin doğal, evrimleşen ve aracın nasıl sürüldüğünü yansıtan bir ton yaratmak için güçlendiriliyor.

Söylemeye gerek yok, bu sentezlenmiş geri bildirimin pratikte ne kadar ikna edici olacağı henüz belli değil, çünkü Ferrari'nin cazibesinin büyük bir kısmı geleneksel olarak içten yanmalı motorlarının duygusal etkisine dayanıyordu.

Ferrari

Pil, tabana entegre edilmiş ve eşdeğer bir içten yanmalı modele kıyasla ağırlık merkezini 80 mm (3,2 inç) düşürüyor. 122 kWh kapasiteye ve 195 Wh/kg enerji yoğunluğuna sahip. Ferrari, bunun seri üretim elektrikli araçlar arasında en yüksek değer olduğunu iddia ediyor.

Sistem ayrıca gelişmiş bir soğutma sistemine sahip ve 350 kW'a kadar ultra hızlı DC şarjı destekliyor. İtalyan otomobil üreticisi, menzilin 530 km'yi (329 mil) aşacağından emin.

Şasi ve Tasarım

Ferrari, Elettrica'nın nihai tasarımını henüz açıklamadı, ancak test araçları, V12 motorlu Purosangue'ye benzer, dört kapılı, dört koltuklu bir grand tourer düzenini öne sürüyor.

_H5A1259?fmt=avif-alpha&hei=640&fit=cons

Gövde ve şasi, şirketin orta ve arka motorlu Berlinetta'larından ilham alan tasarım prensipleriyle %75 geri dönüştürülmüş alüminyumdan üretildi. Aks mesafesi 2.960 mm (116,5 inç), kısa çıkıntılar ve ön tekerleklere yakın bir sürüş pozisyonuyla ölçülüyor.

EV ayrıca, kabine giren titreşimi ve gürültüyü azaltmak için tasarlanmış ayrı bir arka alt şasiye sahip ilk Ferrari olma özelliğini taşıyor.

Purosangue ve F80 modellerinde halihazırda bulunan markanın 48V aktif süspansiyon sistemini kullanacak olan araç, hem konfor hem de hassas gövde kontrolü sunmayı vaat ediyor. Alıcılar, üç tedarikçi tarafından geliştirilen beş lastik seçeneği arasından seçim yapabilecek. 2.300 kg (5.070 pound) ağırlığıyla, şimdiye kadar üretilmiş en ağır Ferrari olacak.

Ferrari'nin ilk EV'sinin dünya prömiyeri 2026 baharında yapılacak ve iç mekanın ön gösteriminin gelecek yıl yapılması bekleniyor. Üretim, özellikle elektrikli ve hibrit araçlar için tasarlanan Maranello'daki yeni "E-Building" tesisinde gerçekleştirilecek.

Kaynak: CarScoops

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.