Zıplanacak içerik
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Tartışma ve Paylaşımların Merkezi - Türkçe Forum - Turkish Forum / Board / Blog

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

E-bisikletleri unutun - bu elektrikli üç tekerlekli bisiklet, kamuya açık yollarda 120 km/s hıza ulaşmanızı sağlıyor.

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

E-bisikletleri unutun - bu elektrikli üç tekerlekli bisiklet, kamuya açık yollarda 120 km/s hıza ulaşmanızı sağlıyor.

cixi.jpg

  • Yenilikçi e-üç tekerlekli bisiklet, elektrikli bir mikro otomobili bisikletle birleştiriyor.

  • 120 km/s (75 mil/s) azami hızı, çoğu yolda gidebileceği anlamına geliyor.

  • Helikopterden ilham alan kontroller benzersiz bir sürüş deneyimi sunuyor.

Bisiklet, üç tekerlekli bisiklet, mikro otomobil ve Avrupa'nın dört tekerlekli bisiklet sınıflandırmasını harmanlayan Cixi Vigoz, pil gücünü insan kas gücüyle birleştiren hibrit bir gelecek ulaşım çözümü olmayı hedefliyor.

66524368-6301-4a1e-9265-dbc7ba39a9ba-01%

Pasif yolculukları bizi formda tutacak bir şeye dönüştürmek isteyen Fransız mühendislik firması Cixi tarafından tasarlanan şirket, akıllı PERS (pedal enerjisi geri kazanım sistemi) zincirsiz tahrik sistemini geliştirmek için fütüristik şehir dışı sürüş sistemini kullandı.

Esasen, gaz kelebeği sistemi görevi gören, kullanıcıdan gelen girdiyi algılayan ve elektrik motoruna tekerleklere güç iletmesi için sinyal gönderen oldukça standart bir pedal setinden oluşuyor.

Şirket, ilk kargo bisikleti uygulamalarında, sürücünün ürettiği mekanik enerjinin nasıl elektriğe dönüştürüldüğünü ve doğrudan motora aktarıldığını kanıtladı.

Pedala daha hızlı basınca bisiklet hızlanıyor, pedala geri basınca bisiklet yavaşlıyor ve rejeneratif frenleme, akülere daha fazla enerji geri besliyor.

Şimdi ise sistem, öndeki iki tekerleğin direksiyonu, arkadaki tek tekerleğin ise son tahriki sağladığı, düzgün ve eğimli bir üç tekerlekli bisiklete entegre edildi. Bunu biraz Can-Am Spyder gibi düşünün, ancak tavanı ve emniyet kemerleri var.

5362bf4d-8d89-4e88-85b6-9b3c676a98dd-02%

22 kWh'lik bir akü paketiyle Vigoz, neredeyse 160 km menzil sunuyor ve bu menzil, ev tipi bir prizden sadece altı saatte doldurulabiliyor veya artan bacak gücüyle artırılabiliyor.

Dahası, elektrik motoru, bu hafif çılgın makineyi 120 km/sa hıza kadar çıkaracak kadar güç sağlıyor, bu da çoğu trafiğe ayak uydurabileceği anlamına geliyor.

Unutmayın, 'sürücü' pedal çevirirken, benzersiz aktarma organları sayesinde kullanıcı kranklardan gelen tork miktarını seçebilir ve bacakları buna hazır değilse bile son derece kolay bir işe gidip gelme deneyimi yaşayabilir.

Vigoz, son derece ayarlanabilir koltuğun iki yanına yerleştirilmiş iki kolla kontrol edilir. Bu kollar, piyasadaki birçok üç tekerlekli scooter gibi, aracı virajlara yatırarak yönlendirmek için kullanılır.

8f05c4f6-572c-460a-928a-fc37fa2b82a6-03%

Kontrollerin sonundaki geleneksel fren kolları, Vigoz'un durmasına yardımcı olurken, küçük bir ekran hız göstergelerini gösterir ve navigasyon görevleri için akıllı telefonla senkronize edilebilir.

Ayrıca IsoFix uyumlu olacak şekilde tasarlanmıştır, bu nedenle çoğu modern çocuk koltuğunu barındırabilir ve yetişkin bir yetişkinin arkaya atlayabileceği kadar büyüktür. Ayrıca, arkada ekipman taşımak için küçük bir kargo alanı vardır.

Emisyonsuz işe gidip gelme? Terlemeye gerek yok

1fbc9ff2-27c6-42f9-bbf7-c720647d088f-4_g

Vigoz şimdilik hâlâ büyük ölçüde bir tasarım çalışması olsa da, arkasındaki Fransız şirket üretime hazır bir versiyonunu yola çıkarmaya yakın olduğunu söylüyor.

Cixi, nihayet piyasaya çıktığında, özel olarak satışa sunmak yerine yalnızca abonelik gerektiren bir ürün olarak sunulacağını iddia ediyor. Bunun bir nedeni de, aracın ekolojik özelliklerini iyileştirmek için şirket içinde uygun şekilde geri dönüştürülüp atılmadan önce 15 yıl dayanacak şekilde tasarlanmış olması.

Biraz tuhaf görünebilir, ancak Cixi daha iyi bir yaşam kalitesi için günümüze sadece 30 dakikalık orta düzeyde fiziksel aktiviteyi "yeniden dahil etmenin" önemli olduğunu söylüyor. Ve bunu günlük işe gidip gelirken yapmaktan daha iyi bir yol var mı?

Yapılan çalışmalara göre, araç, birçok insanın iş için küçük kasabalardan büyük şehirlere seyahat ettiği İsviçre ve İtalya sınırlarına yakın Fransız Alpleri'nde veya çevresinde yaşayanlar için uygun olacak.

a33124f4-4cd9-47b5-91e3-6c8f9f2195f4-VIG

Dış etkenlerden korunan ve ısıtıcılar, klima LED aydınlatmaları ve silecekler gibi modern olanaklara sahip olan Cixi Vigoz, bir bisiklet sahibi olmanın avantajlarını küçük bir elektrikli aracın her yere gidebilme özelliğiyle mükemmel bir şekilde harmanlayabilir.

Ya da bir daha asla görüp duymayabiliriz...

Kaynak: TechRadar

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.