Gönderi tarihi: 4 saat önce4 saat Yazar Admin Çoğu PHEV'in aksine, 2026 Toyota RAV4 PHEV'de DC Hızlı Şarj Özelliği Var. Nedenini ÖğrendikÇoğu plug-in hibrit araç DC hızlı şarj özelliği sunmuyor. Neden mi? Çünkü onlar için mantıklı olan bu. (Bir dakika içinde açıklayacağım.) Ancak, yakında ülkenin en popüler plug-in hibriti olacak olan 2026 Toyota RAV4 PHEV, Seviye 3 hızlı şarj cihazlarıyla şarj edilebiliyor. Bu da şu soruyu akla getiriyor: neden?Öncelikle biraz bağlam. Yakın zamana kadar çoğu plug-in hibrit, en hızlı seçenek olarak yalnızca Seviye 2 AC şarjı sunuyordu. Elektrikli araçların aksine, bir PHEV'in aküsü bittiğinde, itiş gücü için yalnızca benzinli motora güvenir; eve döndüğünüzde, aracı prize takıp sabah sizi bekleyen tam şarjla güne yeniden başlayabilirsiniz.Bu, kabul görmüş bir kullanım örneğidir ve bu nedenle bir PHEV'e hızlı şarj eklemenin genellikle ek karmaşıklığa değmediği düşünülmektedir. Ancak Toyota suları bulandırıyor.RAV4 baş mühendisi Yoshinori Futonagane, Road & Track'e verdiği demeçte, "Elbette, plug-in hibrit araçlar için varsayılan AC şarj sistemidir, ancak PHEV'in maksimum performans potansiyeli, tam şarjlı ve kullanıma hazır bir bataryayla sağlanır," diyor. "Batarya maksimum potansiyelde tam şarjlıysa, her zaman en iyi performansı sağlar."Basitçe söylemek gerekirse, Toyota, XSE donanım seviyesinde RAV4 PHEV'in 83 kilometrelik muazzam menzilini aşsalar bile, müşterilerinin hibrit sistemin tüm avantajlarından mümkün olduğunca yararlanabilmelerini sağlamak istiyor.Futonagane, "Bu bizim için bir bakıma bir zorluk, bir test," diyor. "Daha uzun yolculuklara çıkan müşterilerimize, PHEV'lerinin maksimum potansiyelinden her zaman yararlanabilmeleri için DC hızlı şarj seçeneği sunmak istiyoruz."RAV4 PHEV alıcılarının bu özellikten gerçekten yararlanıp yararlanmayacağı, izlenmesi gereken ilgi çekici bir vaka çalışması olacak. Öncelikle, Amerika'nın sınırlı DC hızlı şarj ağını tıkama potansiyeline sahip: Bir RAV4 PHEV'deki biri gerçekten son elektrik milini sonuna kadar kullanmak isterse, bir süre yolda kalırken, bir elektrikli araçtaki biri beklemek zorunda kalabilir. Toyota da batarya boyutuna göre tam olarak hızlı şarj olmuyor. Toyota, hızlı bir şarj cihazının bataryayı yaklaşık 35 dakikada %10'dan %80'e çıkarabileceğini ve 50 kW'lık bir maksimum şarj oranına sahip olduğunu söylüyor. Bir elektrikli araç için bu şarj süresi çok da kötü değil; ancak RAV4 PHEV, tüm bu çabaya karşılık yalnızca yaklaşık 58 kilometrelik bir menzil sağlıyor. Ayrıca, hızlı şarj, evde prize takmaktan kat kat daha pahalı olduğu için pahalı.Toyota bunu biliyor ve hızlı şarj özelliğini yalnızca daha üst sınıf modellere dahil ediyor. Futonagane, "Sadece XSE ve Woodland'a koyuyoruz, bu yüzden maksimum şarj seçeneğine sahip olmak için bu ekstra parayı ödemeye istekli olanlar onlar," diyor.Toyota, bu özelliği bir lüks olarak değerlendirerek genel olarak varlığını haklı çıkarıyor ve gelecekteki PHEV modellerine dahil edilmeye değer bir özellik olup olmadığını görmek için kullanım oranını ve kullanımını değerlendiriyor. ABD'de elektrikle dolaşmak zorunda değilsiniz. Bununla birlikte, diğer ülkelerde, araç sahibinin EV modunda sürüş yapmasının büyük fayda sağlayacağı şehirler var. Bataryanızı bu belirli bölgeler için saklama olanağı her zaman mevcut, ancak Toyota şimdi insanlara elektrikle sürüş için daha hızlı bir yol sunuyor.Ayrıca, RAV4 PHEV'in birçok yeni EV'nin geçiş yaptığı NACS fişi yerine geleneksel bir CCS1 portu ile donatıldığını da belirtmekte fayda var. Tüm bunlarla birlikte, 2,5 saat beklemeye razı olduğunuz sürece RAV4 PHEV'i hızlı şarj etmenize gerek olmadığını unutmayın; çünkü 2,5 saat beklemeye razı olduğunuz sürece AC güç de kabul edebilir. Şahsen, PHEV'de bunu yapmanın yeniliği için bile hızlı şarjı deneyebilirim, ancak çoğu insanın bunu yaygın bir uygulama haline getirmesi için çok az neden var.Kaynak: Road & Track
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.