Zıplanacak içerik
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Tartışma ve Paylaşımların Merkezi - Türkçe Forum - Turkish Forum / Board / Blog

Ana ekranınızda anlık bildirimler, rozetler ve daha fazlasıyla tam ekran uygulama.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Toyota Araba Modelleri Hakkında Her Şey Buraya

Featured Replies

  • 1 ay sonra...
Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin

Çoğu PHEV'in aksine, 2026 Toyota RAV4 PHEV'de DC Hızlı Şarj Özelliği Var. Nedenini Öğrendik

Çoğu plug-in hibrit araç DC hızlı şarj özelliği sunmuyor. Neden mi? Çünkü onlar için mantıklı olan bu. (Bir dakika içinde açıklayacağım.) Ancak, yakında ülkenin en popüler plug-in hibriti olacak olan 2026 Toyota RAV4 PHEV, Seviye 3 hızlı şarj cihazlarıyla şarj edilebiliyor. Bu da şu soruyu akla getiriyor: neden?

Öncelikle biraz bağlam. Yakın zamana kadar çoğu plug-in hibrit, en hızlı seçenek olarak yalnızca Seviye 2 AC şarjı sunuyordu. Elektrikli araçların aksine, bir PHEV'in aküsü bittiğinde, itiş gücü için yalnızca benzinli motora güvenir; eve döndüğünüzde, aracı prize takıp sabah sizi bekleyen tam şarjla güne yeniden başlayabilirsiniz.

Bu, kabul görmüş bir kullanım örneğidir ve bu nedenle bir PHEV'e hızlı şarj eklemenin genellikle ek karmaşıklığa değmediği düşünülmektedir. Ancak Toyota suları bulandırıyor.

RAV4 baş mühendisi Yoshinori Futonagane, Road & Track'e verdiği demeçte, "Elbette, plug-in hibrit araçlar için varsayılan AC şarj sistemidir, ancak PHEV'in maksimum performans potansiyeli, tam şarjlı ve kullanıma hazır bir bataryayla sağlanır," diyor. "Batarya maksimum potansiyelde tam şarjlıysa, her zaman en iyi performansı sağlar."

Basitçe söylemek gerekirse, Toyota, XSE donanım seviyesinde RAV4 PHEV'in 83 kilometrelik muazzam menzilini aşsalar bile, müşterilerinin hibrit sistemin tüm avantajlarından mümkün olduğunca yararlanabilmelerini sağlamak istiyor.

Futonagane, "Bu bizim için bir bakıma bir zorluk, bir test," diyor. "Daha uzun yolculuklara çıkan müşterilerimize, PHEV'lerinin maksimum potansiyelinden her zaman yararlanabilmeleri için DC hızlı şarj seçeneği sunmak istiyoruz."

RAV4 PHEV alıcılarının bu özellikten gerçekten yararlanıp yararlanmayacağı, izlenmesi gereken ilgi çekici bir vaka çalışması olacak. Öncelikle, Amerika'nın sınırlı DC hızlı şarj ağını tıkama potansiyeline sahip: Bir RAV4 PHEV'deki biri gerçekten son elektrik milini sonuna kadar kullanmak isterse, bir süre yolda kalırken, bir elektrikli araçtaki biri beklemek zorunda kalabilir. Toyota da batarya boyutuna göre tam olarak hızlı şarj olmuyor. Toyota, hızlı bir şarj cihazının bataryayı yaklaşık 35 dakikada %10'dan %80'e çıkarabileceğini ve 50 kW'lık bir maksimum şarj oranına sahip olduğunu söylüyor. Bir elektrikli araç için bu şarj süresi çok da kötü değil; ancak RAV4 PHEV, tüm bu çabaya karşılık yalnızca yaklaşık 58 kilometrelik bir menzil sağlıyor. Ayrıca, hızlı şarj, evde prize takmaktan kat kat daha pahalı olduğu için pahalı.

Toyota bunu biliyor ve hızlı şarj özelliğini yalnızca daha üst sınıf modellere dahil ediyor. Futonagane, "Sadece XSE ve Woodland'a koyuyoruz, bu yüzden maksimum şarj seçeneğine sahip olmak için bu ekstra parayı ödemeye istekli olanlar onlar," diyor.

Toyota, bu özelliği bir lüks olarak değerlendirerek genel olarak varlığını haklı çıkarıyor ve gelecekteki PHEV modellerine dahil edilmeye değer bir özellik olup olmadığını görmek için kullanım oranını ve kullanımını değerlendiriyor. ABD'de elektrikle dolaşmak zorunda değilsiniz. Bununla birlikte, diğer ülkelerde, araç sahibinin EV modunda sürüş yapmasının büyük fayda sağlayacağı şehirler var. Bataryanızı bu belirli bölgeler için saklama olanağı her zaman mevcut, ancak Toyota şimdi insanlara elektrikle sürüş için daha hızlı bir yol sunuyor.

Ayrıca, RAV4 PHEV'in birçok yeni EV'nin geçiş yaptığı NACS fişi yerine geleneksel bir CCS1 portu ile donatıldığını da belirtmekte fayda var. Tüm bunlarla birlikte, 2,5 saat beklemeye razı olduğunuz sürece RAV4 PHEV'i hızlı şarj etmenize gerek olmadığını unutmayın; çünkü 2,5 saat beklemeye razı olduğunuz sürece AC güç de kabul edebilir. Şahsen, PHEV'de bunu yapmanın yeniliği için bile hızlı şarjı deneyebilirim, ancak çoğu insanın bunu yaygın bir uygulama haline getirmesi için çok az neden var.

Kaynak: Road & Track

Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin

Toyota, Kuzey Carolina, Liberty'deki 13,9 milyar dolarlık yeni fabrikasında pil üretimine başladı

Toyota, ABD'de ilk kez pil üretimine başladı. Çarşamba günü şirket, Kuzey Carolina, Liberty'deki 13,9 milyar dolarlık yeni pil fabrikasında üretime başladığını doğruladı. Bu tesis, artık resmi olarak otomobil üreticisinin Japonya dışındaki ilk şirket içi pil fabrikası.

Aynı zamanda Toyota, halihazırda planlananlara ek olarak önümüzdeki beş yıl içinde ABD operasyonlarına 10 milyar dolar daha yatırım yapacağını açıkladı; ancak daha fazla ayrıntı verilmedi.

Toyota Motor Kuzey Amerika CEO'su Tetsuo Ogawa, bu anı şirket için "kritik" olarak nitelendirerek, yorumunu doğrudan yeni tesisin açılışına bağladı.

İlk olarak Aralık 2021'de duyurulan fabrika, Biden yönetiminin hibrit ve elektrikli araçlar için pil üretimini tekrar ABD topraklarına kaydırma çabalarının bir sonucu olarak ortaya çıktı.

Bu duyurudan bu yana elektrikli araçlar etrafındaki enerji azaldı, ancak hibritlerin (Toyota'nın hakim olduğu) popülaritesi hızla arttı.

Toyota, pazar değişimine, elektrikli araç kurallarına ve Trump'ın tarifelerine tepki gösteriyor

Elektrikli araç pazarı ivme kaybederken, Toyota kendini ideal noktada buldu. Motor Intelligence'ın verileri, şirketin şu anda ABD'deki tüm hibrit satışlarının %51'inden fazlasına sahip olduğunu ve bu alanın beklenenden daha hızlı büyüdüğünü gösteriyor.

Yani, diğer şirketler tamamen elektrikli araç stratejilerini düzeltmeye çalışırken, Toyota'nın hibritlere yaptığı hedge yatırımı meyvelerini veriyor. Bu yeni 10 milyar doların ne kadarının bu duyurudan önce masada olduğu belli değil, ancak şirket bunu Donald Trump'ın Beyaz Saray'a dönerse ABD'ye 10 milyar dolar yatırım yapacağını söylemesinden sadece birkaç hafta sonra resmileştirdi.

Bu arada, otomobil üreticileri her iki taraftan da darbe alıyor; bir tarafta yeni elektrikli araç düzenlemeleri, diğer tarafta ise Trump döneminde otomobil parçaları ve araçlara uygulanan tarifeler dalgası. Toyota hâlâ tüm bu zorlukların üstesinden gelmeye çalışıyor. Ancak tüm bu kaosa rağmen şirket, üçüncü çeyrekte ABD satışlarında %9,9'luk bir artış kaydederek bu dönemde 1,3 milyon araç sattı.

Liberty'deki akü fabrikası, Toyota'nın ABD stratejisinin merkezinde yer alıyor. Şirkete göre, Kuzey Karolina tesisi Randolph County'ye 5.100'den fazla yeni istihdam sağlayacak. Çarşamba günü düzenlenen lansman etkinliğinde Vali Josh Stein da hazır bulundu. Stein şunları söyledi:

"Bugün, Toyota'nın Kuzey Karolina'da akü üretimini artırmasıyla tarihi bir ilerlemeyi kutluyoruz... Bu çığır açan yatırım, Kuzey Karolinalılar için 5.000'den fazla yeni istihdam yaratacak ve temiz enerji ekonomimizi güçlendirecek."

Toyota Kuzey Karolina Başkanı Don Stewart ise şunları ekledi: "Bugün Toyota, bölge ve Tar Heel eyaleti için heyecan verici bir dönemdeyiz. Bu önemli kilometre taşı, Toyota'nın istihdam edeceği binlerce Kuzey Karolina'lıya ve Triad bölgesinin gelecekteki ekonomik büyümesine olan sürekli bağlılığımızı yansıtıyor."

Kaynak: Cyriptopolitan

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.

Tarayıcı push bildirimlerini yapılandırın

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.