Gönderi tarihi: 11 saat önce11 saat Admin Bu yeni girişim, hiçbir denetime ihtiyaç duymadan sahip olabileceğiniz tamamen otonom bir araba satmak istiyor - TensorSan Jose merkezli bir girişim olan Tensor, dünyanın ilk kişisel otonom arabasını satmak istiyor.Tensor'un CBO'su, BI'a yaptığı açıklamada, otonom sürüş sisteminin insan gözetimi gerektirmediğini söyledi.CBO, bir coğrafi sınır ve teleoperatörler olacağını söyledi.Silikon Vadisi'nde az bilinen bir girişim, satın alabileceğiniz dünyanın ilk otonom arabasını tanıtıyor.San Jose merkezli bir şirket olan Tensor, bu ayın başlarında otonom aracını tanıttı ve ona "Dünya'nın ilk kişisel Robotik Arabası" adını verdi.Şirket, Business Insider'a yaptığı açıklamada, aracın kutudan çıktığı andan itibaren tamamen otonom olduğunu belirtti. Sürücü, yolcu koltuğunda oturabiliyor; herhangi bir insan gözetimi gerekmiyor.Tensor'un baş işletme sorumlusu Hugo Fozzati, bir röportajda, "Zihin, gözler ve eller serbest" dedi.Fozzati, aracın SAE Seviye 4 sürüş sisteminin (insan gözetimi olmadan sürüş yapabileceğini belirten bir sınıflandırma) yalnızca "onaylı" bölgelerde veya "operasyonel tasarım alanları" (ODD) içinde etkinleştirilebileceğini söyledi; temelde Alphabet'in Waymo'su gibi robotik aksileri kontrol eden coğrafi sınırlar gibi."Yani ODD'mizdeyken, temel olarak Seviye 4 moduna basabiliyorsunuz ve sonra direksiyon katlanıyor, pedal katlanıyor ve hepsi bu," dedi.Fozzati, otonom sürüş özelliği etkinleştirildiğinde Tensor'un yolda olanlardan tamamen sorumlu olduğunu söyledi. Yani araç bir çarpışmaya karışırsa, Tensor sorumlu olabilir.ABD'de tamamen otonom araçlarla ilgili sorumluluk yasaları büyük ölçüde belirsiz. Tesla'nın insan gözetimi gerektiren gelişmiş bir sürücü destek sistemi olan Otopilot'u içeren son davalar, sürücülerin araca olanlardan en azından bir miktar sorumlu olduğunu gösteriyor.Kaliforniya, Waymo gibi tamamen otonom araç operatörlerini trafik ihlallerinden sorumlu tutacak yasalar uygulamaya başladı.Fozzati, otonom sürüş modu etkinleştirildiğinde "Robocar" bir sorunla karşılaşırsa, teleoperatörlerin veya uzaktan destek temsilcilerinin de devreye girebileceğini söyledi; Waymo ve Tesla robotaksilerinde olduğu gibi.Tensor yöneticileri, ilk otonom bölgelerin nerede bulunacağını söylemedi. Fozzati, şimdilik "bu tür bir teknolojiyi gerçekten hak eden büyük şehirleri" düşündüklerini söyledi.Fozzati, Tensor'un araçlarının ilk olarak 2026'da Dubai'de, ardından 2027'de Avrupa ve ABD'de piyasaya sürüleceğini söyledi.ABD'ye otonom araçları getirmek, otonom araçları düzenleyen federal bir çerçeve olmadığı için daha fazla zorluk yaratıyor. Bunun yerine şirketler, eyalet bazında bir dizi yasayla karşı karşıya kalıyor.Başlangıç fiyatı henüz belirlenmedi. Araçta, ağırlığına ve büyük olasılıkla fiyatına katkıda bulunan birçok sensör bulunuyor: 37 kamera, 5 lidar, 11 radar, 22 mikrofon ve 10 ultrasonik sensör.En dikkat çekici özelliği, aracın Waymo'nun robotaksisine benzemesi ve tavanında şapka gibi bir lidar taşıması.Fozzati, "Sensör odaklı bir yaklaşımımız var," dedi. "Tüm bunların birlikte çalışması, ölçeklenebilirlik ve güvenlik açısından çok kritik."Fozzati, aracın otonom sürüş sisteminin, bir aracın içine yerleştirilebilecek "dünyanın en güçlü süper bilgisayarı" tarafından desteklendiğini iddia ediyor. Robocar'ın beyninin Nvidia GPU'ları tarafından desteklendiğini ve saniyede 8.000 trilyon işlem gerçekleştirebildiğini söyledi.Bir robot şoförTensor'un Robocar'ın müşteri deneyimi vizyonu, "Jetgiller" veya "Ben, Robot" filmlerinden fırlamış gibi.Araba, sahibine kendini teslim edebilecek ve L4 sürüş sistemiyle ilgili olmayan bir servis (örneğin, lastik rotasyonu) gerektiğinde, sahibi işteyken araç tamirciye kendi kendine gidebilecek.Fozzati, "Geçmişte arabanız için çalışmak zorundaydınız. Şimdi araba sizin için çalışacak," dedi.Tensor'un pazarlama müdürü Amy Luca, BI'a Tensor'un sürücülerinden veri toplamayacağını, bu nedenle güvenlik ve gizliliğin şirketin temel unsurlarından biri haline geldiğini söyledi. Tesla veya Mobileye gibi şirketler, sürücü destek sistemlerini eğitmek için kişisel araçlarından sürüş verileri topluyor. Tensor yöneticileri, araç sahipleri izin vermedikçe Robocar'da bunu yapmayacaklarını söylüyor.Luca, "Arabanın kendi sabit diski var," dedi. "Buluta bağlanmıyor."Tesla, şirketin sonunda tamamen otonom hale geleceğini söylediği gelişmiş bir sürücü destek sistemini (ADAS) eğitmek için milyarlarca mil sürüş verisi topladığını söylüyor. Waymo ise şu anda 100 milyon milden fazla otonom sürüş mesafesine sahip olduğunu belirtiyor.Waymo ve Tesla sözcüleri, yorum talebine yanıt vermedi.Fozzati, Tensor'u farklı kılan şeyin, başından beri otonomluğu göz önünde bulundurarak bir otomobil üreten tek şirket olması olduğunu söyledi; otonom olmaya çalışan ADAS'lı bir otomobil veya otonomiyi destekleyen sensörlerle donatılmış bir araç değil."Bence, baştan sona Seviye 4 için özel olarak tasarlanmış, kişisel mülkiyet için bir araç, tarihte muazzam bir değişim." dedi.Kaynak: BI
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.