Gönderi tarihi: Cumartesi 23:451 gün Admin Mazda'nın Yeni 6 Zamanlı Motoru, Elektrikli Araçların Sonunu GetirebilirElektrikli araçlar sadece birkaç yıl önce çok popülerdi; şimdi ise şarj süreleri, menzil kaygısı, çekme limitleri ve altyapı eksikliği gibi kısıtlamalarla boğuşuyorlar. Yine de elektrikli araçlar, otomotiv dünyasına atmosfere salınan muazzam miktardaki CO2 için sıfır emisyonlu bir çözüm sunuyor. Peki ya bu soruna başka bir çözüm olsaydı? Ya bu çözüm benzinle çalışsa ama atmosfere hiç karbon salmasa? Harika bir çözüm olurdu, değil mi?Mazda yeni bir motor için patent başvurusunda bulundu (inanılmaz) ve bu, araçların daha çevre dostu olmasını sağlayacak çözüm olabilir. Dört yerine altı zamanlı, çok daha karmaşık bir yanma düzeni kullanıyor, ancak bu iki ek zaman, egzozdan çıkan karbondioksit emisyonlarında büyük bir fark yaratıyor. Bu yeni motor, sektörün beklediği çözüm olabilir; En azından egzoz emisyonları açısından daha temiz yanan bir motorla fosil yakıtları sürekli olarak kullanmanın bir yolu.Mazda, Benzin Kullanan Yeni Bir Hidrojen Motoru GeliştirdiŞimdiye kadar, yeni Mazda altı zamanlı motoru, ABD Ticari Marka ve Patent Ofisi'ne alınmış bir patentten başka bir şey değil, ancak fikir ilgi çekici. Patentin adı "araç için yakıt iyileştirme sistemi" ve bu, özellikle de sektör için ne anlama gelebileceği düşünüldüğünde, motora haksızlık ediyor. Özetle, bu motor, ısı ve motor sistemlerine yerleştirilmiş bir katalizör kullanarak benzinden hidrojen üretmek üzere üretildi.Bu yeni motor, karbonu geri kazanmanın, termal verimliliği artırmanın ve karbon nötr çalışan bir araç üretmenin bir yolu. Mazda'nın böyle bir fikir ortaya atması çok da şaşırtıcı olmamalı. Uzun yıllardır alışılmadık motor teknolojisinin ön saflarında yer alıyorlar.Hidrojen mi Yoksa Benzinli Motor mu?Doğru cevap, bu yeni Mazda altı zamanlı motorunun her ikisi de olduğudur. Yakıt olarak benzin kullanır ve hidrojeni karbondan ayırır; yanma işlemi için hidrojeni kullanır, bu da egzozda CO2 bulunmadığı anlamına gelir. Hidrojeni yakıp karbonu depolayarak, motor çoğu zaman atmosfere zararlı karbondioksit salmadan benzin yakar.Sadece az miktarda hidrojen depolanır, bu da motorun yalnızca hidrojenle çalışan bir araçta kullanılan karmaşık tanklara ihtiyaç duymadığı anlamına gelir. Motor için yeterli hidrojen olmadığında, yeni Mazda altı zamanlı motor, işi yapacak kadar hidrojen olana kadar benzinle çalışabilir. Bu işlem sırasında emisyonlar karbondioksit içerir.Mazda 6 Zamanlı Motor Nasıl Çalışır?Ek Vuruşlar İşleri Daha da Karmaşık Hale GetiriyorNormal motorlar dört zamanlı olup, bu işlem onlarca yıldır kullanılmaktadır. Bu dört zaman: emme, sıkıştırma, güç ve egzozdur. Bu yeni Mazda motoru, iki zaman daha ekleyerek, karbonun benzinden uzaklaştırılarak hidrojenin yakılmasını ve egzoz emisyonlarının karbondioksit olmadan üretilmesini sağlamak için bazı hareketleri yeniden tanımlıyor.Altı zamanlı motor, normal bir motorla aynı dört zamana sahiptir, ancak iki zaman daha ekler. İlk çevrimde, hava hazneye çekilir; bu normal bir ilk çevrimdir. Sonraki iki çevrim de doğası gereği gelenekseldir: sıkıştırma ve güç, ancak dördüncü çevrime gelindiğinde işler değişir.Dördüncü çevrimde (veya dilerseniz çevrimde), yeniden sıkıştırma çevrimi olarak da adlandırılır ve egzoz havası, havayı bir ayrıştırıcıya gönderen farklı bir valften itilir. Ayrıştırıcı, katalitik konvertör gibi çalışır, ancak içinde pahalı metaller yoktur. Ayrıştırıcının önünde, sıcak egzoz havasına benzin veren bir yakıt enjektörü bulunur.Egzoz havası ve yakıt karışımı reformere girer ve karbon katalizöre yapışır. Bu, hidrojeni küçük depolama tankına, karbonu ise karbon geri kazanım ünitesine gönderen ayırma işlemidir.Ayrışma tamamlandıktan sonra, yeniden genleşme adı verilen beşinci strok gerçekleşir. Bu strok sırasında kalan hava silindire tekrar girer ve ardından çoğu motor için normal dördüncü strok olan altıncı strokta egzoz valfinden dışarı itilir.Karbona Ne Olur?Aracınızda bir karbon depolama tankı varsa, periyodik olarak boşaltılması gerekir. Karbon geri kazanım ünitesi, araç servise götürüldüğünde boşaltılır. Saf haldeki karbon, çelikte pigment veya diğer karbon kullanımları için kullanılabilir.Mazda'nın Yeni 6 Zamanlı Motorunun Avantajları ve DezavantajlarıAvantajlarıEn belirgin avantajı, bu yeni Mazda altı zamanlı motorla çalışan tüm araçların egzozundan çıkan daha temiz emisyonlardır. Atmosfere giren fazladan karbondioksit olmadan, bazı kişilerde solunum problemleri, küresel ısınmanın bazı yönleri ve duman gibi birçok çevresel sorun azaltılabilir.Bir diğer avantajı ise benzin kullanımıdır. Bu yeni motor, mevcut altyapıyı destekleyerek elektrikli araç şarj istasyonlarına olan ihtiyacı ve elektriğe geçişi azaltacaktır. Benzinli araçların elektrikli araçlarla etkili bir şekilde değiştirilmesi için elektrik şebekesindeki iyileştirmeler de dahil olmak üzere birçok değişiklik gerekmektedir ve bu değişiklikler maliyetlidir.DezavantajlarıAltı zamanlı motor, mevcut dört zamanlı motorlardan çok daha karmaşıktır. Daha fazla hareketli parçaya, daha fazla teknolojiye ve çok daha karmaşık bir yakıt yakma yöntemine sahiptir. Bu karmaşıklık, bakım maliyetlerini artırır ve daha maliyetli onarımlara yol açar. Buna karşılık, elektrikli araçlar benzinli motorlara göre daha az hareketli parçaya sahiptir ve bu da daha düşük bakım maliyetleri sağlar.Bir aracın karbonu etkili bir şekilde depolama kabiliyeti de bir diğer endişe kaynağıdır. Her galon benzin yaklaşık 2,5 kg karbon içerir. Bu, 68 litrelik bir deponun yaklaşık 36 kg karbon üreteceği anlamına gelir ki bu da taşınması gereken çok fazla ekstra ağırlık demektir. Elbette bu aynı zamanda karbonun egzozdan çıkmadığı anlamına da gelir. Bu durum, sürücülerin karbon depolarını boşalttırmak için bayi servis merkezine gitmek zorunda kalmamaları için her akaryakıt istasyonunda karbon boşaltma istasyonlarının kurulmasına yol açabilir.Mazda Altı Zamanlı Motor Ne Kadar Verimli?Bu yeni ve henüz kanıtlanmamış bir motor teknolojisidir ve motorun ne kadar verimli olabileceğini tahmin etmeyi son derece zorlaştırır. Benzin karışıma daha sonra eklendiğinden, motor geleneksel bir benzinli motordan daha verimli veya daha az verimli olabilir. Ayrıca, yanma işlemi sırasında motor benzin değil hidrojen yaktığı için bunu değerlendirmek de zordur.Bu Yeni Mazda Motorunun Olası UygulamalarıGeleceğin Mazda SUV'leriMazda, bazı araçlarında hibrit motorlar kullanmaya başladı ve döner motorlar için, yalnızca bir PHEV güç jeneratörü olarak bile olsa, bir kullanım alanı bulmaya kararlı görünüyor. Bu da Mazda SUV'lerini yeni bir motorun kendini kanıtlaması için harika bir yer haline getiriyor. Bu yeni motor, hava kirliliği ve dumanın, çok sayıda aracın atmosfere zararlı karbondioksit salması nedeniyle ciddi sorunlar oluşturduğu büyük şehirlerin sokaklarındaki küçük araçlar için oldukça mantıklı olacaktır.Sonsuz Olasılıklar, BelkiMazda altı zamanlı motorunun nerede kullanılabileceğini bulmadan önce, belirli bir verimlilik seviyesinde çalıştığından emin olmak ve bunu kanıtlamak gerekiyor. Bu yeni patentli fikir hakkında cevapsız birçok soru var. Eklenen mühendislik ve teknoloji araç fiyatlarını ne kadar artıracak? Bu motor ne kadar verimli çalışabilir? Güç oranı nedir? Egzozun karbonsuz olması için yeterli hidrojenin oluşması ne kadar sürer?Elektrik Yerine BenzinSonsuz olanaklarla, bu yeni Mazda altı zamanlı motoru elektrikli araç devrimine son verebilir. Benzinli motorlar bu yeni teknolojiyle onlarca yıl varlığını sürdürebilir, ancak elektrikten çok daha iyi bir seçenek olduklarını kanıtlamaları gerekiyor. Bu, bu motorun tıpkı mevcut benzinli otomobiller, kamyonlar ve SUV'ler gibi pratik, kullanışlı, uygun fiyatlı ve kullanımı kolay araçlarda bulunması gerektiği anlamına geliyor.Yeni Mazda altı zamanlı motoru inanılmaz derecede ilginç bir fikir, ancak sadece bir fikirden ibaret olmayabilir. Birçok otomobil üreticisi fikirlerini korumak için patent ve ticari marka başvurusunda bulunuyor, ancak bu patentler pratik uygulamaya konulduğunda gerçek ürünlere dönüşmüyor.Kaynak: HotCars
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.