Gönderi tarihi: 8 saat önce8 saat Admin Adam Volvo C40 Recharge Elektrikli Arabayla 2000 KM / 1200 Mil yapmış ve sonucu paylaşmış Transcript - ÇeviriTamam. Piyasadaki birçok elektrikli araca kıyasla çok da fazla otoyol menzili olmayan ve çok hızlı şarj olmayan bir elektrikli araçla 1.000 milden fazla yol yapmanın nasıl bir şey olabileceğini hiç merak ettiniz mi? Bu, 2023 model bir Volvo C40 ve bu tahminin cömert tarafında yaklaşık 350 km otoyol menzili var. Peki soru şu: Bunun maliyeti ne kadar olacak? Bu, küçük bir crossover SUV'de 30 mil/galon yakıt tüketen bir benzinli araçla seyahat etmeme kıyasla yolculuğuma ne kadar ekstra zaman katacak? Sanırım bu muhtemelen iyi bir tahmin. Ve bu yolculuğun bir elektrikli araçta ne kadar ekstra zahmete, varsa, neden olacağını ve ardından ne kadar ek maliyete mal olacağını karşılaştırmaya çalışacağız. Çünkü evde şarj etmiyorsanız, bu arada, ben bu şeyi %100'e kadar doldurdum. Ayrılırken şarjda kalmak için. Evde kilovatsaat başına yaklaşık 11 sent gibi cüzi bir fiyata gece boyunca şarj ettim. Ve bunun yarısı zaten güneş enerjisiyle şarj edildi. Yani muhtemelen bu şeyi gece boyunca doldurmak için 5 dolardan az harcadım. Ancak bu, yolculuk yaparken maliyet hesaplaması açısından önemli ölçüde değişecek çünkü yolda elektrikli araç kullanma deneyiminiz varsa ve DC hızlı şarjına güvenmek zorundaysanız bu ucuz değil. Aslında, genellikle benzinden biraz daha pahalı, hatta belki çok daha pahalı. Yani, her durağın bana ne kadara mal olduğunu bulacağız ve sonunda hepsini toplayacağım. Ve bu yolculukta DC hızlı şarjına ne kadar para harcadığımı göreceğiz ve ardından toplam millere göre benzine ne kadar harcayacağımı hesaplayacağız. Şimdi, bunun nasıl gittiğini görelim. Google Haritalar'ın yapacağı şeylerden biri, bu araç Google entegrasyonuna sahip olduğundan, yeniden hesaplama yapıp size elektrikli araç şarj istasyonlarına kadar alternatif rotalar sunması ve rotada bu değişiklikleri yapmanıza olanak tanıması ve bunları otomatik olarak size sunması ki bu oldukça güzel. Aslında birkaç dakika önce bana alternatif bir duraklama programı seçersem birkaç dakika kazandırabileceğini söyledi. Yani, enerjimin tahmin ettiği kadar hızlı azalmadığını fark etti. Bu yüzden de buna göre ayarlama yaptı. Yaklaşık 2 saat 45 dakika sonra, yani 2 saat 33 dakika sonra duracağımı tahmin ediyor. Ve vardığımızda yaklaşık %13 şarjım olması gerektiğini tahmin ediyor. Bu iyi bir şey çünkü vardığımda şarj durumu ne kadar düşükse, şarj hızım o kadar hızlı olur ve bu da şarj cihazında oturarak geçirdiğim süreyi azaltır. Ve oradayken tamamen doldurmayacağım. Bunu sonuna kadar eklemeyeceğim çünkü bu saçma olurdu. Yani, şarj oranı %80'in üzerine çıktığında önemli ölçüde düştüğü için, şarj eğrisini aşmak denen bir şey yapacağız. Yani, bir sonraki şarj istasyonuna, yani gerçekçi ve rahat bir şarj seviyesiyle ulaşmak için ihtiyacımız olan kadar şarj edeceğiz, böylece şarj etmek için harcayacağım zamanı en aza indireceğim. Ama bu, bu yolculukta öğreneceğimiz şeyin bir parçası. Bu gerçekten ne kadar rahatsız edici? Birazdan tekrar kontrol edin. Tamam. İlk planlanan şarj durağıma 1 saat kala. Mesanem tam olarak dayanamadı. Bu yüzden, yolculuğun ikinci saatinde hızlı bir tuvalet molası ve büyük bir kahve içmek için buraya geldim. Sanırım kahve, 1 saat 5 dakika sonraki bir sonraki şarj durağını kullanabilmemi sağlayacak, böylece bunu tuvalet molası olarak da kullanabilirim. Tamam, saat 10:10. İlk şarj durağıma ulaştım, otoyoldan yaklaşık 3/4 mil uzaklıktaydı ve bir Walmart'taydı. Electrify America şarj cihazlarına benziyor. Ve bana, "Şey, şu anda %16 şarj durumundayım ve %71'e kadar şarj etmemi söylüyor." diyor. Yani, bu şarj durağının yaklaşık 25 dakika olması gerektiği için, şarj olurken burada küçük bir kahvaltı yapma şansım var. Ve biz az önce %71'e ulaştık. Şu anki saat 10:44. Bu, 25 dakikadan biraz daha fazla zamandı. Aslında bu 34 dakikaydı ve bu süreye şarj cihazlarını değiştirmem de dahildi. Ama, bırak da fişi çekeyim ve yola geri dönelim. Tamam, Google Haritalar şimdi bana bir sonraki şarj durağıma bir saat 52 dakikalık sürüş veya 119 mil yolum olduğunu ve yaklaşık %12 şarj durumunda olmam gerektiğini söylüyor. Tam da istediğimiz gibi. Bakalım gerçek olacak mı, olmayacak mı? Yolculuğun yaklaşık yarısına geldik. Az önce ikinci şarj durağında durduk. Orası, birkaç Tesla şarj cihazının bulunduğu, hızlı bir kafe ve market. İki tane açık. Ben bir tane bulabildim. Umarım sorun yaşamam.Sizi burada ters çevirirsem, hatırlarsanız Google bana yaklaşık %11 şarj durumunda varacağımı söylüyordu. Aslında %17 şarj durumundayım. Bunun nedeni, Batı Virginia ve Pensilvanya'ya girerken, belirlenen hız sınırlarının Ohio'dakinden çok daha düşük olmasıydı. Bu nedenle, hızımı düşürmek enerji tüketimimi iyileştirdi ve %11 yerine %17 ile sonuçlandı. Şimdi, Google'a göre en az %78'e kadar şarj etmem gerekiyor. Ve burada ne kadar süre olduğunu sanmıyorum demiyor, ancak bir sonraki varış noktama birkaç saat daha kalırsam yaklaşık %12 ile varmalıyım. Öyleyse, şarj etmeye başlayalım ve nasıl yaptığımızı görelim. İlginç bir şekilde, bu Tesla'larda kilovatsaat başına maliyet, aboneliğim olmamasına rağmen, Electrify America'lardan biraz daha ucuz. Kilovatsaat başına neredeyse 10 sent daha az. Yani, bu harika. Ve güvenilirler, bu yüzden şikayet etmiyorlar. Tamam, şarj 12:40'ta başladı. Ve tuvalet molası zamanı. Pekala, 110 derece ve hedefimiz olan %78'e ulaştık. Bu bizi en az %10'luk bir şarjla bir sonraki şarj istasyonuna götürmeli. Görünüşe göre Google şarjımızın %85 olmasını istiyor. Sanırım bu yaklaşık 35 dakika sürecek. Sonra, burada biraz daha uzun kalırsak, bir daha durmamıza gerek kalmayacak gibi görünüyor. Yani harika. Pekâlâ. Şimdi, bu üçüncü şarj durağında, yolculuğumuzun bu ayağındaki son durağımız olacak gibi görünüyor, I76 Pennsylvania Turnpike'den çıkarken, McKenni İstasyonu adında bir yer var, temelde bu Tesla Süper Şarj istasyonuna bağlı. Size göstereyim. Küçük bir dondurma dükkanı ve çiftçi pazarı gibi görünüyor. Ve ne yazık ki, umumi tuvaletleri de yok gibi görünüyor. Yani, burada umumi tuvalete gitmek istiyorsanız, yolun karşısındaki gişeye gitmeniz gerektiğini söyleyen bir tabela var, ki bu da yaklaşık 250 metre uzaklıkta. Dürüst olmak gerekirse, yürüyüşten pek rahatsız değilim. Kalkıp bacaklarımı uzatmam gerekiyordu. Ancak yağmur yağsaydı, muhtemelen biraz sinirlenirdim. Şimdi, orada park yeri var, yani sanırım oraya arabayla gidebilirdim ama burada dondurmacıya pek gitmiyorum, en azından şu anki diyet protokolümde. Yani, eğer mümkünse bu şarj istasyonunu atlamanızı öneririm, tabii dondurmacıda durmayı gerçekten sevmiyorsanız. Ama bunu bir kenara bırakırsak, burası şu ana kadar en sevmediğim şarj istasyonu. Pekala. Şimdi, bu Google Haritalar EV rota planlamasında hoşuma giden bir şey, bana tam burada, altta, son varış noktama 2 saat 21 dakika kaldığını göstermesi. 143 mil / 230 km. Ve şu anda, mevcut şarj durumunda 143 mil sürseydim / 230 km, %-8 olurdum ki bu da açıkça şu anki şarj durumuyla oraya ulaşamayacağım anlamına geliyor; buraya bakarsanız şu anda %54. Yani, burada sadece yaklaşık 11 dakikadır bulunuyoruz. Buradaki haritaya bakarsanız, pil menzilinizin sonu, varış noktamın, görebileceğiniz gibi, şu beyaz gölgeli alanda bir yere düşecektir. Yani, beyaz gölgeli alan, burada şarj olurken şarj kazanmaya devam ettikçe sağa doğru hareket etmeye devam edecek. Yani oldukça harika. Bu aslında çok faydalı bir bilgi. Tamam, neredeyse 35 dakikalık işarete geldik. Şu anda %84'teyiz. Hedef %85'ti ama şu anda %9'dayız ve konuşmayı bıraktığımda %85'te olacağımızdan oldukça eminim. Yani, biraz daha uzun sürdü çünkü %80'in üzerinde şarj durumundayız, bu da şarj oranımızın oldukça düşük bir seviye olan 36 kW'a düştüğü anlamına geliyor. Yani, varış şarj durumum konusunda bu tahminler oldukça muhafazakar olduğu için sanırım artık sorun yok. Bu yüzden, fişi çekip yola devam edeceğiz ve yaklaşık 2 saat 20 dakika sonra varış noktamıza varmamız gerekiyor. Evet. Sadece bir şeye dikkat çekmek istiyorum. Otoyolda hız 70 mil/saat olarak ölçüldü ve ben 75 mil - 120 km /saat olarak sabitledim. Sadece bunun güvenli bir marj olduğunu hissettim. Ve oradaki varış şarj durumum başlangıçta %11'di. Sonra %10'a düştü. Sonra %9'a düştü. Bu yüzden hızımı 70 mil - 120 km/saate düşürdüm ve şimdi %9'dan tekrar %10'a çıktık.Yani, ben sadece o sayıyı takip ediyordum çünkü %10 civarında tutmak istiyordum. Ve eğer bir yüzde puanı daha düşerse, tek yapmam gereken hızımı saatte 8 kilometre düşürmek ve hiç şüphem yok ki az önce %9'a düştü. Yani, hızımı saatte 8 kilometre düşüreceğim ve sonra onu takip edeceğim ve muhtemelen %10'a geri çıkacağını düşünüyorum. Ama eğer çok yakın seyrediyorsanız, menzilinizi yönetmenin veya ince ayar yapmanın kolay bir yolu, otoyoldaysanız hızınızı düşürmektir. Ve bu, size biraz daha fazla güvenlik payı sağlamalıdır. Birazdan tekrar kontrol edeceğim. İşlerin gerçekten böyle yürüyüp yürümediğine bakacağız. Ama şimdiye kadar işler böyle yürüdü. Tamam. Ve gördüğünüz gibi, sadece hızımı düşürerek, şimdi %11'e geri çıktık. Tamam. Vardım. Saat 6:06. Yani, yoğun saatlerdeki son trafiği de dahil ederseniz, tam 11 saat sürdü. Şimdi, gerçek ayrıntıları birazdan özetleyeceğim, ancak size bazı temel bilgiler vermek gerekirse, beş mola verdim. Bunlardan üçü şarj molalarıydı ve bunlardan ikisi sadece gerekli biyofrenlerdi. Yani, dönüş yolculuğunu yapacağız ve sonra sonuna kadar kalacağız çünkü bir EV'de bunu yapmanın gerçekte ne kadar daha fazla maliyet çıkardığını bulmak için bazı hesaplamalar yapacağız. Tamam, bir dakikaya görüşürüz. İki gün sonra. Tamam, dönüş yolculuğuma başlamak üzereyim. Birkaç gün sonra. Yolculuğun bu kısmındaki büyük fark, dönüş yolunda sadece %31 şarj durumuyla başlamam ki bu muhtemelen bu arabada yaklaşık 105 kilometrelik bir menzile denk geliyor. Yani Google bana geçen sefer dört şarj durağı tahmin ederken bu sefer beş şarj durağı söylüyor. Aslında sadece üç durak sürdü. Yani, bu sefer beş duraklamanın tamamlanıp tamamlanmayacağına bakacağız ve bu yolculuğun toplam uzunluğunu bulup bunu Google'ın durup şarj etmenize gerek olmayan normal bir rota tahminiyle karşılaştıracağız. Tamam, yola çıkayım ve her şeyin nasıl sonuçlanacağını görelim. Tamam, ilk şarj durağındayız ve bir Waw Wa benzin istasyonunda ve marketteyiz. Bu yüzden, fırsattan istifade tuvalet molası verip biraz kahvaltı yapacağım. Şey, seni ters çeviriyorum. Açıkçası, %100 şarjla başlasaydım normalde duracağımdan daha erken durmamız gerekecekti, ama bu bana en az %61'e kadar şarj etmem gerektiğini söylüyor ki bu çok uzun sürmemeli çünkü sadece %15 civarında bir şarjla başlıyorum. Yani, evet, yaklaşık 20 dakika burada kalmalıyım ve sonra bir sonraki durağa doğru yola çıkacağım. Bakalım sonuç böyle mi olacak. Birkaç dakika sonra tekrar kontrol edeceğim. Tamam, 19 dakika sonra. İstediğimiz %61 şarj durumuna geldik. Ve bu durakta, dürüst olmak gerekirse, arabamın şarj olmasını beklemek zorunda kalmadım çünkü tuvalet molasından ve biraz kahvaltı yaptıktan sonra, arabamın deposunu tamamen doldurmadan önce bitirmek için kahvaltımı bir güzel yiyip bitirmek zorunda kaldım. Ve aslında, şu anda zaten %62'deyim. Yani, evet. Şimdi, oradaki ekrana bir bakalım. Bir sonraki durak olan Electrify America'ya varmamızın üzerinden bir saat 22 dakika geçtiğini görebilirsiniz. Vardığımızda yaklaşık %13 doluluk oranına ulaşmış olacağız. Şu anda %62, hatta %63'teyiz. Bu yüzden bu aletin fişini çekip yola geri dönmem gerekiyor. Tamam, saat sabah 11:00. İkinci şarj istasyonundayız ve yavaş yavaş hızlanıyor. Aslında burada biraz sıkışık olacağımı düşünmüştüm. Menzil veya benzeri bir şey konusunda endişelendiğimden değil, otoyol çıkışından yaklaşık yarım mil uzaklıktaki bu şarj istasyonunda sadece dört tane Electrify America şarj fişi var ve ben geldiğimde dördü de doluydu. Bu yüzden, yakınlarda kullanabileceğim bir B Planı olup olmadığını görmek için kenara çektim. Arabamı park ettiğim anda, park yerlerinden biri açıldı ve geri geri girip şarj edebildim. Şu anda şarj ediyorum, en yüksek şarj hızında değil, yaklaşık 130 kilovata. Ve yaklaşık %60'a kadar şarj etmem ve yaklaşık 18 dakika ayarlamam gerekiyor. Bu şarj cihazı biraz daha yavaş olabilir, bu yüzden yaklaşık 20 dakika sürebilir. Büyük bir sorun olmamalı. Ve yoluma geri dönmeliyim. Yani, evet, bu hala oldukça iyi çalışıyor. Tamam, saat 11:18 ve bu, burada sadece 18 dakikadır olduğumuz anlamına geliyor. Hedef şarj seviyemiz olan %60'a ulaştık. Bu yüzden, devam edip bağlantıyı keseceğim ve buradan çıkacağım. Bir sonraki şarj istasyonunda görüşürüz.Tamam, üçüncü şarj durağına ulaştık. Ve bu biraz daha uzun olacak. Bunun, sanırım Google'ın söylediğine göre, yaklaşık 30 dakika kadar süreceğini söyledi. Yani bunda, %80'den %83'e kadar şarj ediyoruz ki bu, %83'ü geçmesi alışılmadık bir durum. Ve gördüğünüz gibi, içeri girdiğimde sanırım %14'tü. Yani şimdi temelde tam şarj alıyoruz. Yaklaşık 150 kW. Bir tuvalet molası vermenin, sonra mesajlarıma bakmanın ve belki de e-postalarıma bakmanın zamanı geldi. Tamam. Size burada neyle uğraştığımı göstermek istedim. İlk başta bir durakta beklemek zorunda kalacağımı düşünmem dışında aslında çok şanslıydım. Bu sefer beklemek zorunda kalmadım ama gördüğünüz gibi, dolular ve aslında bekleyen bir vagon var. Yani, demek istediğim, sonunda bu beni yakalayacak ve açık yerlerin olmadığı bir yere gideceğim. Ama şunu söyleyeceğim ki, oldukça dolu olsa bile, içeri girdiğimde, genellikle bir iki dakika içinde, birileri çıkıyor. Yani, evet, bunun büyük bir rahatsızlığa dönüşüp dönüşmeyeceğini göreceğiz, ama şimdilik, sanırım şanslıydım. Bir sorun yaşamadım. Yani, evet, değeri ne olursa olsun. Tamam, 109 derece ve aslında şarj durumundan birkaç yüzde puanı erken çıkıyorum çünkü yanımdaki adam, küçük bir römork çektiği için Ford F-150 Lightning'ini manevra ettirmeye çalışıyordu. Ve eğer yerimi boşaltırsam, manevra yapmak için daha fazla alan olur. Yani, iki saat 10 dakika daha sürecek olan bir sonraki istasyonuma vardığımda hedef yüzdem %10. Ve genellikle tahmin edilenden %2 ila %4 daha fazla şarj aldığımı fark ettim. Yani bu şarjda epey bir güvenlik marjım var. Yani birkaç dakika erken çıkmak hiç sorun olmadı. Neyse, hala harika çalışıyor. Tamam, saat 311 ve dördüncü şarj durağımızdayız ve yine bir sayfa var, ama bu sefer Tesla. Electrify America yerine şarj cihazları. İlginç olan şu ki, Google buraya geldiğimde şarj durumumu çok hafife almış gibi hissediyorum. Sanırım %12 civarında olacağımı söylemişti. Hatırlayacağınız gibi, o şarj seansını birkaç dakika kısaltmıştım ki bu hiçbir fark yaratmamalıydı. Ama %12 veya hatta %14 şarj durumuyla gelmek yerine, neredeyse %24 şarj durumuyla geldim. Şu anda buradayız. Şu anda maksimum 152 kilowatt hızda şarj ediyoruz ve %28 gösteriyor. Google ise bana en az %87'ye kadar şarj etmemi söylüyor ki bu ideal değil. Biliyorsunuz, %80'in çok üzerinde şarj ediyorum. Yani, tüm bunları yapmayabilirim. Ama burada, %12 ile varacağımı söylüyor. İnanabileceğimden bile emin değilim. Yani, göreceğiz. Biliyorsunuz, 144 milde, %87'ye yakın bir şarj etmem gerektiğini sanmıyorum. Bu yüzden, bunu erken keseceğimi ve hala %10'luk küçük güvenlik marjımın içinde kalıp kalamayacağıma bakacağımı düşünüyorum. Yani Google %12 tahmin ediyor gibi görünüyor ve bu tahminde çok muhafazakar çünkü her %12 dediğinde genellikle en az %15 veya %16 ile varıyorum ve geçen sefer dediğim gibi aslında %24 ile vardım. Belki dağlardan inerken biraz yokuş aşağı inme vardı ve bu da ekstra verimliliğe katkıda bulundu. Ama çok fazla olduğunu sanmıyorum. Öyle gözükmüyordu ama neyse, sanırım içeri girip bir şeyler içmenin ve tuvaleti kullanmanın zamanı geldi. Yani, bu durakların her biri tuvalet molasıyla ilişkilendirildi. Yani, arabamın şarj olmasını pek beklemedim, sadece sonuncusunda normalde tuvalet molası için bekleyeceğimden yaklaşık 15 dakika fazla beklemek zorunda kaldım. Ve bu sefer de normalde beklediğimden 15 veya 20 dakika fazla bekleyeceğim, ama göreceğiz. Tamam, sonra tekrar görüşürüz. Tamam, saat 03:41, yani tam 30 dakika ve son konuşmamdan sonra %80 şarj durumundayız. %87'ye kadar çıkmamaya karar verdim. Bunun yerine, burada durmaya karar verdim ve bir sonraki Ayana istasyonuna gidebilirim ve daha önce bir Iona şarj istasyonuna gitmedim. Bu yüzden onlara şarj istasyonları diyorlar ve internette gördüklerime göre oldukça ilginç olmalılar. Eğer görmediyseniz, bakmak isteyebilirsiniz. YouTube'da arayabilir ve ne hakkında olduklarını görebilirsiniz. I O N A. Ve sanırım gidip bunu deneyimlemeye çalışacağım. Bakalım ne hakkında olduğunu görebilecek miyim. İki saatten biraz daha kısa bir süre sonra görüşürüz. Tamam, yetiştim. Saat 5:38. Şarj cihazını nasıl çalıştıracağımı anlamaya çalışarak yaklaşık 3 dakika geçirdim.Ve aslında gayet iyi çalışıyor. Talimatlar oldukça açık olmasına rağmen, hangi sırayla şarj edilmesi gerektiğini anlamakta biraz zorlandım. Ama neyse, bir düğmeye basmam gerekenden önce bastım. Neyse, şimdi şarj oluyor. 151-152 kW'ın tamamını alıyoruz. Ve durun bir de ters çevireyim. Bana en az %68'e kadar şarj etmemi söylüyor. Sanırım bunu yapmayacağım çünkü 2 saat 4 dakika sonra %12'de şarja ulaşacağımı söylüyor. Bu da muhtemelen %18 civarında bir şarjla ulaşacağım anlamına geliyor. Sanırım %60'ta duracağım. Bakalım nasıl olacak. Aslında bu deneyeceğim bir şey olacak. Şu anda %32'deyiz, bu benim ulaşmak istediğimden biraz daha yüksek bir şarj durumu, ama bu çoğunlukla benim hatam çünkü bu belirli şarj istasyonuna gelebilmek için rotayı değiştirmekte ısrarcıydım. Ve size gördüklerimin kısa bir turunu göstereyim. Oldukça havalı. Bu bir Iona Şarj İstasyonu. Gördüğünüz gibi, bir nevi yenilenmiş bir benzin istasyonu. Ve küçük bir şeyleri var, sanırım bu henüz tamamen tamamlanmadı ama burada atıştırmalıklar için küçük bir şey ve biraz uzanabileceğiniz küçük bir bekleme alanı var. Oh, içeri giremiyorsunuz. Nasıl gireceğinizden emin değilim. Bu şey kilitli. Yani, bir şekilde erişim sağlamaları gerekiyor ama görünüşe göre henüz sağlanmamış. Bu biraz can sıkıcı. Buraya girebilmek için ne yapacağımızdan pek emin değilim. Yani, burada tuvaletleri bile kullanamıyorum, bu gerçekten sinir bozucu. Yani, çok kötü çünkü yukarı baktığınızda, bunun kapalı bir şarj alanı olduğunu görebilirsiniz. Ve muhtemelen ziyaret ettiğim 20 şarj istasyonundan sadece biri gerçekten kapalı. Yani, sizi güneşten korumak için gerçekten güzel. Yağmur yağıyorsa şarj ederken arabanızı serin tutuyor. Sizi yağmurdan koruyor. Ama bu şarj ünitesine girmenin bir yolu yok. Bu yüzden, belki biraz okuyup, bunu açabileceğim başka bir yol olup olmadığına bakarım. Belki dağıtıcıdan yapabileceğim bir şey vardır. Ama evet, size dağıtıcıyı göstereyim. Dağıtıcı derken, şarj ünitesini kastediyorum. Yani, burada CCS olduğunu görebilirsiniz. Ve biraz daha aşağı inersek, Knack var ve orada Knack var. CCS, CCS ve CCS var. Yani, hala çoğunlukla CCS, ama ikisi Knacks. Ve tabii ki, arabam Tesla ile şarj edilebildiği için, bilirsiniz, bunun için bir adaptörüm var. Önemli değil. Yani, fiyat aslında oldukça iyi. Kilowatt saat başına 42 sent. Bu muhtemelen tüm bu seyahat boyunca ödediğim en ucuz fiyat olurdu. Yine de hesaplamam gerekiyor, ama yine de muhtemelen benzinden biraz daha pahalı olacak. Sir, Electrify America'da ödediğim kilowatt saat başına 56 veya 57 sentten daha pahalı. Binaya erişimin olmaması dışında oldukça iyi çünkü artık tuvalet molası verecek yerim yok. Tamam. Bu yüzden, Iona web sitesini ziyaret ettim ve temelde bir Iona şarj istasyonundaki dinlenme alanına nasıl erişeceğimi Google'da aradım. Aktif olarak şarj ediyor olmanız ve bir QR kodunu taratmanız gerekiyor ve sanırım hangi durakta olduğunuzu ve tüm bu tür şeyleri girmeniz gerekiyor ve sonra belki başka şeyler de yapıyor. Şimdi, ne yazık ki bu belirli konumda, belki de bu gerçekten çok yeni, ancak tezgahların hiçbirinde QR kodu yok. Bir anket için var, onu kesinlikle kullanacağım. Şey, ama salona veya tuvaletlere erişim için QR kodu yok. Neyse ki, sadece 100 metre uzaktalar, bundan daha az bir mesafede bir Waffle House var. Yani, en azından eve giderken durmak zorunda değilim. Yani, şu anda şarj durumum %66. Sadece film çektiğim için falan biraz daha fazla şarj ettim. Yani, evet. Sadece içeri nasıl gireceğimi anlamaya çalışıyordum, ama nafile. Ama şimdi bağlantıyı keseceğim. Eve gitmek için yeterli şarjım olmalı ve sonra bu işi bitireceğiz. Tamam, saat 19:54. Yani, sabah 8:41'de çıktım. Hızlı hesaplamayı buradan yapın. Sanırım yolculuğun ilk etabından yaklaşık 13 dakika daha uzun sürüyor. Aslında bu beni çok şaşırtıyor çünkü beş kez durup şarj ettim. Philadelphia'ya giderken ilk etapta beş mola verdim, ancak bunlardan sadece üçü şarj molasıydı. İkisi ise sadece basit tuvalet molalarıydı. Şimdi, şarj maliyeti ve bu yolculukta kat ettiğim tüm millerin karşılaştırmalı benzin maliyeti de dahil olmak üzere bu bilgilerin geri kalanını derleyeceğim ve tüm bunları inceleyip neler çıkarabileceğimize bakacağız.Yani, birkaç saniye içinde görüşürüz. Tamam, birkaç gün geçti. Beynim o uzun yolculuktan sonra kendine geldi. Ve evet, beş şarj durağıyla gidiş yolculuğu, üç şarj durağıyla gidiş yolculuğuna kıyasla yaklaşık 47 dakika daha uzundu. Ve bunu düşündüğünüzde çok daha mantıklı geliyor. Şimdi, gerçek şarj süresi veya şarjda harcanan zaman açısından, eğer benzinli bir araba kullanıyor olsaydım ve, bilirsiniz, gerekli sayıda tuvalet molası veriyor olsaydım ama dönüşte arabayı şarj etmekle uğraşmak zorunda olmasaydım. Dediğim gibi, benzinli bir araba kullanıyor olsaydım yaklaşık 30 dakika, belki en fazla 45 dakika daha fazla olurdu. Ve 11 veya 12 saatlik bir yolculuk boyunca, bunu kişisel olarak mantıksız bulmuyorum. Ama sonra, tabii ki, dönüş yolculuğunda, çok daha düşük bir şarj seviyesiyle başladığım için, arkadaşımın evinde gece boyunca arabamı tamamen şarj etme fırsatım olmadı. Bu, normalde sadece yaklaşık 45 dakikalık ekstra şarj süresini gerçekten yaklaşık bir buçuk saate çıkardı. Ve bu yüzden, eğer arabanızı bir otelde veya arkadaşınızın evinde gece boyunca ikinci seviye şarjla tamamen şarj etme imkanınız varsa, bunun 12 saatlik bir yolculuk için bile çok daha iyi bir anlaşma olduğunu söyleyebilirim. Şimdi, gerçek şarj maliyetleri açısından, bunu konuşalım çünkü bu biraz ilginç. Bu yolculukta toplam 1.246 mil sürdüm ve DC hızlı şarj için 19.251 dolar harcadım. Yani, bu bana mil başına yaklaşık 15 dolara mal oldu. Ve eğer benzinli bir araba kullanıyor olsaydım ve burada bazı varsayımlarda bulunsaydım, özellikle benim durumumda Pennsylvania Otoyolu'nda olduğum için, yolculukta benzinin ortalama galon başına 349 dolar olacağını varsayıyorum.Ve galon başına 28 metre olduğunu varsayarsam, ki bunun bunun gibi daha küçük bir crossover SUV için oldukça adil olduğunu düşünüyorum, bu da yaklaşık 155,31 dolarlık veya mil başına yaklaşık 12 sentlik bir benzin maliyetine eşdeğer olurdu. Yani yaptığım bu varsayımlara göre, benzin için mil başına 12 sent, DC hızlı şarj için ise mil başına ortalama 15 sent. Yani bu durumda, bunu bir elektrikli arabayla yapmak bana benzinli bir arabayla yapsaydım ödeyeceğim maliyete kıyasla yaklaşık %24 daha fazla veya toplamda 37,20 dolar daha fazlaya mal oldu. Yani yolculukta bir elektrikli arabayla bunu yapmanın biraz yakıt primi var. Şimdi tüm bunları söyledikten sonra, yıllık maliyetlerden bahsedelim. Yani diyelim ki bu yolculuğu yılda iki kez yapıyorum ve sonra belki de arada sırada biraz DC hızlı şarjı yapıyorum ki bu oldukça gerçekçi.Yani, diyelim ki elektrikli aracımla yılda 18.000 mil / 30 bin km yapıyorum. Ve bu 18.000 milin / 30 bin km 3.000 mili / 5 bin km yolculuk milleri / km'resi. Yani, bu kalan millerin, yani kalan 15.000 milin / 25 bin km aslında arabamı evde şarj ederek yapıldığı anlamına geliyor, orada çok daha ucuz. Ve eğer gerçekten elektrikli araç lehine olmayan bazı varsayımlarda bulunursam, elektrik masraflarımın kilovatsaat başına 15 sent olduğunu varsayarsam, ki aslında gece şarj edersem kilovatsaat başına 11 ila 12 sent gibi bir şey olur. Ve eğer bu özel arabada, otoyolda ortalama verimliliğin kilovatsaat başına yaklaşık 3 mil olduğunu varsayarsam, ki yine, genellikle bundan çok daha iyi yapıyorum. Yani, ama bu tahminde muhafazakar olmaya çalışıyorum. Bu, yıllık 18.000 mil / 30 bin km yapan ve buna 3.000 yol mili / 5 bin yol km'resi de dahil olan bir EV için, EV'mi şarj etmek için toplamda yaklaşık 1.300 dolar harcayacağım anlamına geliyor. Bu, çok daha ucuz olan evde şarj etme ve gördüğümüz gibi en az %24 daha pahalı olan DC hızlı şarjın birleşimidir. Şimdi benzer bir varsayım kümesinde, yine galon başına 28 mil / 45 km olduğunu varsayarak bir benzinli araba için ve benzine daha da fazla avantaj sağlamak için mevcut benzin fiyatının galon başına yaklaşık 3,15 dolar olduğunu varsayalım. Aynı koşullar altında aynı miller kümesi için benzine 2,25 dolar harcamış olurdum. Bu durumda, EV aslında benzinli bir arabaya göre %36 daha az yakıt ücreti primiyle çıkıyor. Ve bu, bu durumda yaklaşık 725 dolarlık tasarrufa denk geliyor. Ve bu, yağ değişimleri konusunda endişelenmemenizin yanı sıra, ki bu muhtemelen şunu da ekleyecektir, bilmiyorum, yağ değişimi yapıyorsanız, diyelim ki her 5.000 milde / 8 Bin km bir, bu yılda üç yağ değişimi demektir. Yani 150 doların cömertçe ne kadar olduğuna bakıyorsunuz. Şey, ve sonra frenler gibi şeyler. Fren balatalarımı her 30 ila 50.000 milde / 50 Bin ila 80 bin km bir değiştirmek konusunda gerçekten endişelenmeme gerek yok çünkü bu fren balataları, çünkü rejeneratif frenleme kullanıyorum, bunlar muhtemelen arabadan daha uzun süre dayanacaktır. Yani, biliyorsunuz, tekrar ediyorum, bir EV alıp almamanız umurumda değil. Bir EV sizin için uygun değilse, harika. Sadece EV sahipliğinin maliyeti ve bir EV ile yaşamanın nasıl bir şey olduğu hakkındaki yanlış anlamaları gidermeye çalışıyorum. Aslında burada yapmaya çalıştığım tek şey bu. Yani tekrar söylüyorum, bir elektrikli araçla ilgilenip ilgilenmemeniz benim için hiçbir fark yaratmıyor. Şahsen, asla geri dönmeyeceğim. Aslında, şu anda sahip olduğum tek benzinli araba olan Honda Pilot'um var. Yeni ödedim ve muhtemelen satacağım çünkü elektrikli araçlarla yaptığım birkaç yolculuktan sonra artık benzine ihtiyacım olmadığı sonucuna vardım. Birçok insanın düşündüğü veya belki de benim düşündüğüm kadar rahatsız edici değil. Şarj altyapısı şu anki ideal olmayan durumunda bile gayet yapılabilir. Her ay daha da iyiye gidiyor. Hatta Walmart gibi büyük markalar her yıl binlerce yeni şarj cihazı getiriyor. Böylece şarj seçenekleri daha bol ve daha rekabetçi hale gelecek, çünkü arz ve talep basitleşecek ve DC hızlı şarj için maliyetler daha da düşecek. Ve bu hesaplama, bundan sonra elektrikli araç sahipliği için giderek daha da avantajlı hale gelmeye devam edecek. Her neyse, umarım bu bilgileri bir şekilde faydalı bulmuşsunuzdur. Eğer bulduysanız, lütfen benim için beğen butonuna tıklamayı düşünün. Çok minnettar olurum. Umarım bir sonrakinde bana katılmayı düşünürsünüz. O zamana kadar, iyi eğlenceler.
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.