Gönderi tarihi: 2 Kasım , 2007 17 yıl Yazar Hayat var doğru Evrende var doğru nasıl oluşmuş "TESADÜFEN" bu yanlış. "Hiç bir şey kendi kendisinin nedeni olamaz. Çünkü, nedenin kendisi, oluşandan öncedir." Farabi. Gerisi teferruat. Bu tanıma göre allahında bir nedeni olmalı.
Gönderi tarihi: 3 Kasım , 2007 17 yıl heriki yaklaşımın yanlışlığı ortada...daha üstün...az üstün...nereye varabiliriz bu yolla... herdile komşusu dillerden kelime geçişi olur ve yeryüzündeki hiçbir dil bundan istisna değildir...arapçayı yererek te biryere varamayız...kendine özgü zenginliği olan ve özellikle sembolik anlatıma yatkın bir dildir... türkçe hiç değişmemişle ne denmek istendiği çok net değil....diller canlıdır... bir dili küçümseyerek ya da överek bir fikri haklı çıkaramayız... selamlar... Amacım bir dilin başka bir dile üstünlüğünü ispatlamak değil yanlız her olaya ideolojik ve din karşıtı yaklaşanlara bir nebze olayların öyle olmadığını göstermektir yoksa durum meydanda fazla iletiye gerek yok saygılar.
Gönderi tarihi: 3 Kasım , 2007 17 yıl Bu tanıma göre allahında bir nedeni olmalı. Farabi’nin ontolojisi ve felsefesinin temelini onun Tanrı hakkındaki görüşleri oluşturun Buna göre, gerçeğin zirvesinde «zorunlu varlık» (vâcibü’l-vücüd) olan Tanrı bulunur. 0, Bir’dir ve bir bakıma her şeydir. Çünkü, O, bütün varlıkların dayanağı ve varlık nedenidir; varlığın başka hiçbir şeye borçlu değildir; tersine her şeyin varlığı O’ndan gelmektedir. Çünkü bir varlık ya «mümkün» veya «zorunlu» (vücib) olur; üçüncü bir şık düşünülemez. Mümkün olan, var olması için kendisinden önceki bir nedene (illet) muhtaçtır. Mantıksal olarak nedenler dizisi bir ilk nedende durmak zorundadır ve bu İlk Neden’in de bir nedeni olmayacağı için O, zorunlu ve nedensiz varlıktır; bundan dolayı da sonsuz varlıktır; yine 0, ezelden beri etkindir; salt gerçek ve salt iyidir. Var olan her şey, kozmolojik bir düzen içinde ve zorunlu olarak O’ndan taşmaktadır (feyz, sudür); O’nun «bilgisi, inâyeti ve cömertliği»nln sonucudur. O, bütün düşünce ve tasavvurların üstünde bir gerçektir; bu yüzden O’nun ne olduğunu değil, ne olmadığını düşünebiliriz. Farabi'den örnekleme eski dahi olsa anlayamayan "tesadüf ve aç kapa artemaya" takılır bu itibarla gereksiz tartışmaya gerek yok.
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.