Zıplanacak içerik
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Tartışma ve Paylaşımların Merkezi - Türkçe Forum - Turkish Forum / Board / Blog

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Güneş Paneli Bir Elektrikli Aracın Menzilini Gerçekten Artırabilir mi?

Can-A-Solar-Roof-ev-Range.jpg

Bir süre önce amcamla bir arabayı çalıştırmanın alternatif yolları hakkında konuşuyorduk. Bana bir gün elektrikli bir aracın (EV) rejeneratif fren sisteminin bir arabanın aküsünü tamamen şarj edecek kadar güçlü olup olamayacağını sordu.

Cevabım, bir akünün tam şarj olması için çoğu insanın düşündüğünden çok daha fazla enerjiye ihtiyaç duyduğuydu. Evet, ters yönde dönmeye çalışan bir elektrik motorunun direnciyle açığa çıkan kinetik enerji -bizim rejeneratif frenleme dediğimiz şey- menzile birkaç kilometre eklemek için yeterli enerji üretebilir. Ancak bir akünün şarj durumunu önemli ölçüde artırmak için yeterli güç üretilmiyor ve bu güç yeterince uzun süre üretilmiyor.

Amcamla yaptığım bu konuşmayı, örneğin bir arabanın tavanındaki güneş panelleri gibi diğer enerji transferi tartışmalarına bir paralellik olarak kullanıyorum. Evet, teoride, arabalar çoğu zaman dışarıda park halinde olduğundan, güneş ışığını yakalayıp akülerini çalıştırmak için elektriğe dönüştürmeleri mantıklı olurdu. Bazı otomobil üreticileri geçmişte bazı modellerinde güneş paneli tavanları sunmuştu. Ancak şimdilik, bu panellerin yakalayabileceği enerji miktarı, bir elektrikli araç aküsünün gerektirdiği enerjiyle karşılaştırıldığında çok küçük. Ancak teknoloji gelişiyor!

En doğru ve güncel bilgileri sağlamak için bu makale, çeşitli üreticilerden ve yetkili kaynaklardan alınan verileri kullanmaktadır.

İklim Kontrol Sistemlerine Güç Vermekten Elektrikli Araç Menzilini Artırmaya

Automotive News'deki son bir makale beni konuya ilgi duymaya yöneltti. Özellikle otomobillerin tavanlarında güneş paneli teknolojisindeki son gelişmelerden bazılarını vurguladı. Pek çok ana akım otomobil üreticisi bunu denemedi, ancak birkaç önemli örnek mevcut.

Audi'nin amiral gemisi A8 sedanı için güneş panelli tavanı tanıttığı 1990'ların sonlarına kadar geri gidebiliriz. O zamanlar bu teknoloji, klima kontrol sistemini çalıştırıyor ve motor çalışmıyorken bile iç mekanın her zaman iyi havalandırılmasını sağlıyordu. Toyota Prius da güneş paneli teknolojisinde öncüydü. İlk sistemler Audi'nin sistemine benzer şekilde çalışıyordu, ancak günümüz Prius plug-in hibrit modeli, araca menzil katabilen bir güneş enerjili tavana sahip. Bir nevi.

Modern Güneş Paneli Şarjının Hâlâ Sınırları Var

İlk sistemlere kıyasla etkileyici olsa da, Prius'un güneş enerjili tavanının maksimum yakalama hızı 85 watt veya 2,2 kWh ile nispeten düşük. Bu, yaklaşık 10 kilometre ek menzile denk geliyor. Bu hızda, aracı tamamen şarj etmek yaklaşık bir hafta sürer.

Yani evet, bir elektrikli aracın veya plug-in hibrit aracın (PHEV) aküsünü yalnızca güneş enerjisi kullanarak şarj etmek mümkün. Ancak bu çok uzun sürecek, hatta 1. seviye, 120 voltluk bir ev prizi kullanarak şarj etmekten daha uzun sürecek. Ayrıca, tüm süre boyunca güneşli olması gerekiyor. Birkaç bulut veya yağmur da eklenince, şarj süresi birkaç gün daha uzamış oluyor.

Yılda 2.400 km Ekstra Menzil

Audi'nin orijinal güneş enerjisi tasarımının arkasındaki şirket olan Webasto'nun yönetim kurulu üyesi Jan Henning Mehlfeldt, teknolojinin tam potansiyelini henüz göstermeye başladığına inanıyor. Şu anki durumu ve ne kadar hızlı geliştiği konusunda hala hevesli ve elektrikli araçlar dünyasında yakında bir devrim yaşanacağını öngörüyor.

Teknolojiye olan ilgi çok yüksek ve çatı bunun için mükemmel bir yer. Bu bir ifade. Ancak müşteriler için ne gibi faydaları olduğu konusunda hala tartışmalar var.

- Jan Henning Mehlfeldt.

Haklı. Tüketiciler, yalnızca gerçek kazançlar sağladığında güneş enerjisi teknolojisine gerçekten bağlı kalacaklar. Ayrıca maliyet konusu da var. Fisker Ocean, SolarSky güneş enerjisi çatısı sunmak üzere tasarlandı. Webasto tarafından, ideal koşullarda, yani Kaliforniya'da yılda 2.400 km ekstra menzil sağlama vaadiyle geliştirildi ve üretildi. Ancak Fisker Ocean'ın sunulduğu üç donanım seviyesi arasında, yalnızca 68.000 dolarlık en üst donanım seviyesi Ocean Extreme'de gösterişli bir tavan vardı. Bu, yılda yalnızca 2.500 kilometre ek yol kat etmek için ödenebilecek yüksek bir bedel.

Uzmanlar, Güneş Paneli Teknolojisinin Geliştiğini Garanti Ediyor

Webasto Ürün Yönetimi Direktörü Maximilian Hofbeck, güneş panelleri tarafından yakalanan güç miktarının her yıl arttığını söylüyor. Örnek olarak, Fisker'ın SolarSky tavanı, enerjiyi yakalayıp aküye aktarmada yaklaşık %23 verimlilik sağladı. Webasto, bu verimliliği şimdiden yaklaşık %27'ye çıkarabildiğini söylüyor. Yani, bu bir ilerleme. Yani evet, güneş panelleri bir elektrikli aracın menzilini artırabilir. Ama şimdilik sadece biraz. Ancak teknoloji hala umut verici. Webasto gibi şirketlerin bu teknolojinin geliştirilmesine yatırım yaptığını görmek de güzel.

Kaynak: TopSpeed

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.