Gönderi tarihi: 19 saat önce19 saat Admin Elektrikli Araç Balonu Patlayacak Diyorlar ama Aksine Daha da Büyüyecek30 Eylül 2025, Amerika Birleşik Devletleri'nde elektrikli araçlar için bir dönemin sonu anlamına geliyor. Yıllardır elektrikli araç satışlarını artırmaya yardımcı olan 7.500 dolarlık federal vergi indirimi, kullanılmış elektrikli araçlar için 4.000 dolarlık indirimle birlikte resmen ortadan kalkacak. Bu finansal destek olmadan, elektrikli araç pazarı çok dik bir uçurumla karşı karşıya. Önümüzdeki üç ay boyunca, alıcılar indirim bitmeden yararlanmak için acele ettikçe satışlar hızla artacak. Peki ya sonrasında? İşler çirkinleşecek.Zaten Yavaşlayan Bir PazarKrediler bitmeden önce bile satış verileri çatlakların oluştuğunu gösteriyordu. Honda'nın Prologue ve ZDX gibi bazı modellerinde bir miktar artış görüldü, ancak Ford'un F-150 Lightning, Mustang Mach-E ve hatta Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 ve büyük EV9 gibi çok beğenilen modellerine olan talep düşüyor. Hatta Hyundai, Georgia'da devasa bir yeni fabrika kurmasına rağmen, yavaşlayan küresel talep nedeniyle üretimi kısmak zorunda kaldı.Elektrikli Araç Fiyatları Kontrolden ÇıktıElektrikli araçların fiyatları istikrarlı bir şekilde artıyor. Yenilenen Kia EV6 GT-Line'ın fiyatı artık 60.000 doların üzerinde. Sadece birkaç yıl önce, aynı araçların fiyatları 55.000 doların altındaydı. Bu, uygun fiyatlılığın çoğu otomobil alıcısı için en büyük engel olduğu bir dönemde büyük bir sıçrama. Vergi indirimi olmadan, 60.000 dolarlık elektrikli araçlar ortalama tüketici için finansal açıdan mantıklı değil.Amerika'nın Elektrikli Araç Pazarı Lüks Modellerle Hayatta KalamazElektrikli araç kullanımı, müşterilerin daha yüksek fiyatları karşılayabildiği lüks pazarda her zaman en güçlü olmuştur. Ancak bir sonraki aşamanın uygun fiyatlı, kitle pazarı elektrikli araçlar getirmesi bekleniyordu. Bu aşama asla gelmedi. Bunun yerine, otomobil üreticileri pazarı çok az kişinin karşılayabileceği büyük ve pahalı araçlarla doldurdu. Teşvikler olmadan bu yaklaşım çıkmaz sokaktır.Yaklaşan ÇöküşVergi indirimi kaynaklı satışların son dalgası bittiğinde, elektrikli araçlara olan talep hızla düşecektir. Bayiliklerin satılmayan stoklarla dolmasını ve otomobil üreticilerinin sessizce hibrit ve içten yanmalı motorlara odaklanmasını bekleyin. Çin'de elektrikli araçlar gelişmeye devam edecek çünkü bu pazar, ekosistemi ayakta tutacak altyapı ve hammadde kontrolüne sahip. ABD'de ise altyapı yetersiz, batarya tedarik zincirleri kırılgan ve üretim maliyetleri hâlâ çok yüksek.Altyapı SorunuElektrikli araçlar için en büyük engellerden biri şarj. Birçok Amerikan şehrinin hızlı ve güvenilir şarj ağları kurmasına daha yıllar var. Kırsal kesimlerin durumu daha da kötü. Banliyö mahallelerinde bile, sürücülerin yüksek hızlı bir şarj istasyonu bulmak için genellikle 15 ila 20 dakika yolculuk yapması gerekiyor. Yaygın ve kullanışlı bir altyapı olmadan, elektrikli araçlar günlük sürücüler için zor satılıyor.Fiyat Baskısı Değişimi ZorlayacakAmerika'da hayatta kalmak için elektrikli araçların evrimleşmesi gerekecek. Anahtar kelime "daha ucuz". Otomobil üreticilerinin 20.000-30.000 dolar civarında başlayan fiyatlarla elektrikli araçlar üretmeleri gerekecek. Gösterişli detaylardan kurtulmaları, pratikliğe odaklanmaları ve her elektrikli aracı tekerlekli lüks bir araba haline getirmeye çalışmaktan vazgeçmeleri gerekecek. Daha küçük bataryalar, 320 km menziller ve verimli, şehir dostu tasarımlar gerekli olacak.Yanlış Odaklanma: Hız ve LüksYıllardır elektrikli araç pazarlaması, 0-100 km/sa hızlanma süreleri ve teknolojiyle kafayı bozmuş durumda. Çift motorlu kurulumlar, 800 voltluk sistemler ve 3 saniyelik hızlanma, meraklıları etkileyebilir, ancak ortalama bir sürücünün tek ihtiyacı, işe gidip gelmesini sağlayacak bir araba. Performansa olan bu takıntı, fiyatları yükseltti ve elektrikli araç pazarını zirveye taşıdı.Hafif Elektrikli Araçlar Gelecek OlabilirOtomobil üreticilerinin, gerçekçi olmayan menzil hedeflerine ulaşmak için araçlara giderek daha fazla ağır batarya takmak yerine, daha hafif tasarımlara odaklanmaya başlaması gerekiyor. Daha hafif bir elektrikli araç, daha iyi verimlilik, daha küçük bir batarya paketi ve daha düşük bir fiyat etiketi anlamına gelir. 640 kilometreden fazla menzil yerine, evde gece boyunca şarj olabilen 320 kilometrelik bir şehir içi elektrikli aracı, birçok Amerikalı için mükemmel bir formül olabilir.Neler İşe Yarayabilir?Uygun fiyatlı elektrikli araçların, geleceğin Nissan Leaf'ine daha çok benzemesi gerekiyor: basit, kompakt, önden çekişli ve kullanımı kolay. Bu tür araçlar, araç sahiplerinin büyük bir kısmını oluşturan şehir içi sürücüler için ideal. Elektrikli araç pazarı, 60.000 dolarlık crossover'lar ve kamyonetler etrafında şekillenemez. İnsanların gerçekten satın alabileceği arabalar etrafında şekillenmelidir.Piller Her Şeye Karar VerecekPil teknolojisi, elektrikli araç sorununun merkezinde yer alıyor. Pahalı lityum iyon piller fiyatları yüksek tutarken, nadir toprak elementlerinin madenciliği çevresel ve etik zorluklar yaratıyor. Sodyum iyon piller veya katı hal piller makul bir maliyetle seri üretilebilirse, her şey değişir. O zamana kadar, ağır ve pahalı lityum piller, elektrikli araçların ne kadar uygun fiyatlı olabileceğini sınırlayacak.Gelecek, En Azından Şimdilik HibritlerdeBazı otomobil üreticileri elektrikli araçlara yönelirken, çoğu hibritlere yatırım yapmayı tercih ediyor. Hibritler çok fazla yeni altyapı gerektirmiyor ve menzil kaygısı olmadan mükemmel yakıt verimliliği sağlıyor. Birçok Amerikalı sürücü için 26.000 dolarlık bir hibrit kamyonet, 60.000 dolarlık bir elektrikli SUV'den çok daha pratik bir tercih.Patlamak Üzere Bir BalonVergi indirimlerinin sona ermesi, elektrikli araç pazarının emniyet ağını yerinden söktü. Uygun fiyatlı ve pratik modeller üretmeden elektrikli araç üretimine aşırı yatırım yapan otomobil üreticileri acı bir gerçekle yüzleşmek üzere. Elektrikli araç satışları yavaş yavaş düşmeyecek; uçurumdan aşağı yuvarlanacaklar. Fiyatlandırma, altyapı ve batarya teknolojisinde önemli bir değişiklik olmadığı sürece, elektrikli araç balonu patlamayacak; patlayacak.Önümüzdeki yıl, otomobil üreticilerinin uyum sağlamak için yeterince hızlı bir şekilde mi hareket edeceklerini, yoksa bu anın vaat ettikleri tamamen elektrikli gelecekten ciddi bir geri çekilmenin başlangıcı mı olduğunu göreceğiz.Kaynak: Survival World
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.