Gönderi tarihi: Dün 11:191 gün Admin Elektrikli otomobiller gerçekten fark yaratıyor mu? İşte çözmedikleri 4 çevre sorunu.Net sıfır emisyona doğru yol almak: Elektrikli araçların çözmediği çevresel faktörlerABD, önümüzdeki on yıllarda iklim değişikliğini azaltmak için iddialı hedeflere sahip ve elektrikli araçlar bu planda önemli bir yer tutuyor.Elektrikli araçlar, bilgisayar çipleri ve batarya teknolojisindeki gelişmelerle mümkün kılınan ve devlet teşvikleriyle daha da desteklenen otomotiv endüstrisinin yeteneklerinde muazzam bir sıçramayı temsil ediyor. Ancak araştırmalar ve mevcut ekonomik ve çevresel eğilimler, iklim değişikliğini hafifletmek için hiçbir şekilde sihirli bir değnek olmadıklarını açıkça ortaya koyuyor.CoPilot, Amerika'nın araçları elektrikli hale getirme konusundaki zorlu mücadelesini göstermek için akademik çalışmaları, federal ve haber kaynaklarını analiz etti.Bu, güçlü bir başlangıç yapan bir hamle. Kelley Blue Book'a göre, 2023'te tüketicilere rekor sayıda 1,2 milyon elektrikli araç satıldı ve bu, toplam satışlarda 2022'deki %5,9'luk orandan geçen yıl %7,6'ya bir artış anlamına geliyor. 2024 yılında bu payın tüm araç satışlarının %10'unu oluşturması bekleniyor.Ancak, on yılın sonu için belirlenen iklim hedeflerine ulaşmak için mevcut satış büyüme hızı yetersiz kalabilir.ABD şu anda küresel ısınmayı 1,5 santigrat derece ile sınırlamaya odaklanmış durumda. Bu, sera gazı emisyonlarının, dünya ortalama yüzey sıcaklığının 1900'lerin başında sanayi dönemi başlamadan önceki döneme göre 1,5 santigrat derece daha fazla artmasına neden olacak noktaya ulaşmamasını sağlamak anlamına geliyor. Daha sıcak küresel sıcaklıklar, Arktik buzullarını eritebilir, deniz seviyelerini yükseltebilir, daha aşırı hava olaylarına yol açabilir ve sonuç olarak insan hayatını tehlikeye atabilir.Çevre Koruma Ajansı'na göre, ulaşım, iklim değişikliğine neden olan sera gazlarının %28'ini oluşturuyor ve bu da onu elektrik üretimi ve endüstriyel üretimden önce en büyük katkı sağlayıcı yapıyor. Bu, elektrikli araçların sera gazı emisyonlarını düşürmede diğer emisyon üreten faaliyetlere kıyasla önemli bir etki yaratabileceği anlamına geliyor.Ancak iklim değişikliğinin yeterince ele alınması için baskı yapan gruplar, mevcut ABD politikalarının yeterli olmayabileceği konusunda uyardı ve elektrikli araçlar gibi gelecek vaat eden teknolojilerin hızla hayata geçirilmesinin acil bir ihtiyaç olduğunu vurguladı. Birleşmiş Milletler ve iklim değişikliğini kontrol altına almak için çalışan kâr amacı gütmeyen kuruluşlardan oluşan bir konsorsiyum, mevcut ABD politikalarının 1,5 derecelik hedeflere ulaşmak için yetersiz olduğu konusunda uyardı.Ve bu, Amerikalıların benzinli araçlarına pahalı ve temiz enerji alternatiflerine olan iştahının son zamanlarda yavaşladığını gösteren raporlarla birlikte gerçekleşti.Otomobil üreticilerinin elektrikli araç iklim hedeflerine ulaşmasının zor olacağına dair işaretler ortaya çıkıyor.ABD, otomobil üreticilerini 2032 yılına kadar satılan her içten yanmalı motorlu araç için iki elektrikli araç satmaya zorluyor. Bu, 20. yüzyılın başlarında içten yanmalı motorun doğuşundan bu yana Amerika'nın otomotiv endüstrisini en dramatik şekilde yeniden şekillendirebilecek bir düzenleyici hedef.Şu anda, her yıl satışlarda yaklaşık yüzde 2-3 puanlık bir artış kaydediyorlar. Çevre Savunma Fonu'nun bir raporuna göre, montaj tesisleri, altyapı ve üretim için 120 milyar doları aşan yatırımların devreye girmesiyle bu rakam önümüzdeki yıllarda daha da artabilir. Şimdilik satış seviyeleri, EPA tarafından önerilen hedefin ulaşılabilir olup olmadığı konusunda endişelere yol açıyor. Otomobil üreticileri ise elektrikli araçlarla Amerikalı tüketicileri kazanma girişimleri hakkında başka endişeler dile getiriyor.Şimdilik araçlar, içten yanmalı motorlu muadillerine kıyasla hala oldukça pahalı. Capital One araştırması, ortalama bir elektrikli aracın fiyat farkının, yılda yaklaşık 120.000 dolardan az kazanan herkes için ulaşılmaz olduğunu tahmin ediyor.Tüketiciler ayrıca bir elektrikli aracı şarj etmenin ne kadar sürdüğü ve ne kadar az şarj istasyonu bulunduğu konusunda endişeli. Federal sübvansiyonlar, özel şirketlerin önümüzdeki yıllarda şarj istasyonu sayısını artırmasına yardımcı olmayı amaçlıyor, ancak sürücülerin bir benzin istasyonunda beş dakikada doldurabileceği kadar hızlı şarj teknolojisi geliştirmek biraz zaman alabilir.Şarj edilebilir elektrikli araçlar ve hibritler hâlâ kömür yakmaya bağımlı.Günümüzde mevcut olan elektrik kaynakları arasında, birbirlerinin zayıf yönlerini güçlendiren fosil yakıtlar ve yenilenebilir enerji kaynaklarının bir karışımı var. Rüzgarın az olduğu zamanlarda, doğal gaz bu açığı kapatarak evlerin kış boyunca elektrikle çalışmasını sağlıyor; tıpkı güneş enerjisi gibi.Şarj edilebilir hibritler ve elektrikli araçlar, evlerimiz ve işyerlerimizle aynı elektrik kaynaklarından yararlanıyor. Bu kaynaklar hâlâ büyük ölçüde kömür ve doğal gaz da dahil olmak üzere fosil yakıtların yakılmasına dayanıyor. Enerji Bilgi İdaresi'ne (EIA) göre, 2022'de ABD'deki elektriğin yaklaşık %60'ı fosil yakıtlardan üretildi.Yine de elektrikli araçlar çevre için önemli ölçüde daha iyi ve emisyon kirliliğini benzinli araçların ürettiğinin yarısı kadar azaltıyor.Elektrikli araç pil üretimi çevresel sonuçlardan muaf değildir.Elektrikli araçlar geleneksel bir motora sahip olmasa da, aracın tabanında güçlü mıknatısların tekerlekleri döndürmesi için gereken elektriği sağlayan devasa bir akü bulunur. Birçok elektrikli araç sahibinin keyfini çıkardığı neredeyse anında hızlanmanın sebebi budur. Ancak bu aküler lityum, nikel ve kobalt gibi bulunması zor kaynaklardan üretiliyor.Fosil yakıt endüstrisindekiler de dahil olmak üzere elektrikli araç karşıtları, bu minerallerin tedarik edildiği dünyanın bazı bölgelerinde uygulanan insanlık dışı işçi uygulamalarını eleştirdiler. Akülerin üretimi, üreticilerin azaltmak için çalıştığı önemli miktarda kirliliğe yol açıyor.Teknoloji profesörü ve Guardian köşe yazarı John Naughton'ın her elektrikli araç satın alımının "gömülü karbon borcu" olarak adlandırdığı bir olgu. Elektrikli araç savunucuları, akü üretimi, geri dönüşümü ve mineral işlemeyi ABD'ye getiren ve yurt içinde gerçekleştirilmesini sağlayan çeşitli politikalarla birlikte bunun zamanla azalacağını umuyor.Daha fazla araç, daha fazla asfalt demekİçten yanmalı motorlu araçlarla yaşadığımız mevcut durum gibi, daha fazla elektrikli araç da daha büyük otoyollar ve ek yollar gerektirecek. Mevcut yollarımızı ve otoparklarımızı genişletmenin kendi çevresel ve toplumsal dezavantajları var.Otoyollar toplulukları bölebilir ve işlere ve temel hizmetlere erişimi zorlaştırabilir veya maliyet açısından caydırıcı hale getirebilir. Asfalt, mevcut iklim değişikliği projeksiyonlarıyla daha da kötüleşeceği tahmin edilen bir sorun olan sel baskınlarını daha da kötüleştiriyor.Daha fazla binek aracın gerektirdiği yol genişlemesine rağmen, elektrikli araçlar hâlâ iklim değişikliğini kontrol altına almaya yönelik çok yönlü bir yaklaşımın en önemli yönlerinden birini temsil ediyor. Özellikle de Amerikan kültürünün kişisel binek araçlar etrafında şekillendiği düşünüldüğünde. Nüfus Sayımı'na göre, ABD iş gücünün yalnızca %5'i işe gidip gelmek için toplu taşıma kullanıyor.Kongre tarafından desteklenen mevcut başkanlık yönetimi ise, vergi mükelleflerinin parasını tarihsel olarak büyük miktarda bir meblağı ek temiz enerji kaynakları, elektrikli araç şarj altyapısı ve milyonlarca yeni istihdam yaratmak için harcadı.Ancak soru şu: Tüm bunlar yeterli olacak mı?Kaynak: Stacker
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.