Zıplanacak içerik

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

88 Pound (40 kilo) Ağırlığında ve 845 BG Üreten Donut Şeklindeki Motor

motor-family-2.jpg

Elektrikli araçların tam olarak ne kadar eskiye dayandığını söylemek zor, ancak düşündüğünüzden daha eski. İnsanların en azından 19. yüzyılın başlarında elektrikle çalışan arabalar üzerinde deneyler yaptığını biliyoruz ve tamamen kendi kendine yeten bir tahrik sistemine sahip, modern tanıma uyan ilk araç muhtemelen 1881'de Fransız mucit Gustave Trouvé tarafından Siemens motoruyla donatılmış bir İngiliz üç tekerlekli bisikleti olurdu. O zamandan beri, segment parça parça, adım adım gelişti. Burada daha verimli bir elektrik motoru, orada daha hızlı şarj olan bir pil sistemi.

Ancak, ara sıra bir atılım oluyor. Başkan Biden döneminde geçirilen iki partili altyapı yasası büyük bir adımdı. 1996'da General Motors EV1'in piyasaya sürülmesi, bu araçların kitle pazarı için üretilebileceğini kanıtlayarak bir başka önemli dönüm noktasıydı. Ve şimdi, Finlandiya merkezli yenilikçi bir teknoloji laboratuvarı olan Donut Lab ve onun donut şeklindeki elektrik motoru sayesinde, elektrikli otomobilin geliştirilmesinde bir başka önemli dönüm noktasının eşiğinde duruyor olabiliriz.

Aşağıdakiler, esas olarak Donut Lab tarafından sağlanan bilgilere dayanmaktadır. Aksi belirtilmediği sürece, sunulan tüm görüşler veya sonuçlar yazara aittir.

Donut Şeklindeki Bir Motor Elektrikli Araçlarda Nasıl Devrim Yaratabilir?

Bazı önemli noktalara göz atalım:

  • Donut motoru sadece 88 pound (40 Kg) ağırlığındadır.
  • Bu, tekerlek içi bir motordur, yani tüm önemli mekanik bileşenler doğrudan tekerleğin kendisine entegre edilmiştir.
  • Motor 845 beygir gücü ve 3.171 lb-ft tork üretir.
  • Motorun çapı sadece 21 inçtir.

Motorun gerçek manşetlere çıkan versiyonu 845 beygir gücünde, ancak pratikte Donut Lab, örneğin 2.200 lb-ft tork üretebilen 21 inçlik, 268 beygir gücünde bir yarı kamyon motoru da dahil olmak üzere motoru çeşitli boyutlarda ve tiplerde üretmeyi umuyor. Ev aletleri ve elektrikli aletler gibi daha küçük uygulamalar için motorlar üzerinde bile çalışıyor, dronlar için beş inçlik bir versiyon dahil. Laboratuvar, hafif robotikte kullanılmak üzere tasarlanmış, 4 beygir gücünde 3,3 librelik bir model üretti.

Hafiflik Önemli Bir Satış Noktası

EV motorları genellikle geleneksel ICE motorları ve şanzımanları kadar yer kaplamasa da, yine de oldukça ağırdırlar. Bir Tesla motoru yaklaşık 300 libre ağırlığında olabilir. Long Range Model 3 gibi iki motorlu, dört tekerlekten çekişli bir modelde, pili eklemeden önce bu 600 libredir. Bunun üstüne, tasarımcıların aslında bu büyük, ağır bileşenler etrafında bir araba inşa etmenin yolunu bulmaları gerekiyor ki bu kulağa geldiği kadar kolay değil ve kulağa kolay gelmiyor.

Yani, tekerlek içi halka şeklindeki motorların sunduğu en büyük avantajlar açık olmalı: Motorlar için ekstra alan açmanıza gerek yok ve kaldırım ağırlığından yüzlerce pound tasarruf ediyorsunuz. Buna ek olarak, Donut Lab, motorlarının üretiminin geleneksel bir elektrik motorunun yarısı kadar maliyetli olabileceğini iddia ediyor ve motor, EV'lerin karşılaştığı en büyük iki sorunu, yani ağır kaldırım ağırlıklarını ve yüksek fiyatlarını ele almaya hazır.

Bu Gerçek Dünyada Nasıl Çalışıyor?

Son kontrole göre, hiçbir büyük otomobil üreticisi Donut Lab teknolojisini arabalarına dahil etmek için anlaşma yapmadı. Tesla ve Rivian gibi şirketlerin Finlandiya laboratuvarını yakından takip ettiğinden şüphemiz yok, ancak bu halkalar etrafında yeni bir SUV veya roadster geliştiren varsa, bunu halktan gizli tutmak için iyi bir iş çıkarmışlar.

Ancak bu, bu motorların yolda nasıl performans göstereceğini bilmediğimiz anlamına gelmiyor. Aksın olması gereken yerde büyük bir boş halka deliği bulunan vahşi görünümlü bir bisiklet olan Verge TS Pro'ya bir göz atın.

Verge TS Pro, Donut Lab motoru olmadan mümkün olmayacak bir İskandinav elektrikli motosiklettir. Göbeksiz arka tekerlek motoru 737 lb-ft tork ve 135 beygir gücü üretiyor, sadece 3,5 saniyede 60 mil hıza ulaşıyor ve 124 mil azami hıza ulaşıyor. Ve sadece havalı Youtube videoları ve şehir içinde kısa yolculuklar için değil, tam şarjla 217 mile kadar menzil sunuyor.

Bu Garip, Eğlenceli Motosiklet Geleceğe Bir Bakış Olabilir

İncelemeciler genellikle motosikletin anlık torkunu heyecan verici ve garip, fütüristik görünümünü çekici buluyor, ancak bazı sürücüler kontrollerin biraz tuhaf olabileceğini ve alışmanın biraz zaman alabileceğini düşünüyor. Ancak, asıl mesele bu motosikletin Donut motorunun sadece "teoride güzel" olmadığını, aynı zamanda geleneksel elektrik motorlarına uygulanabilir bir alternatif olduğunu kanıtlamasıdır.

Peki, dört tekerlek üzerinde yasal bir araç, kamyon veya SUV'de nasıl performans gösteriyor? Bir otomobil üreticisi gelip bunları sedanlara ve crossover'lara takmaya başlayana kadar bunu bilemeyeceğiz, ancak potansiyeli inkar etmek zor.

En belirgin uygulamalar şüphesiz roadster'lar, süper arabalar, spor arabalar ve hafif bir pakete çok fazla güç sığdırmada başarılı olan diğer her şey olacaktır. Ancak, örneğin, orta boy pikapların bu motorların muazzam gücünden faydalandığını, etkileyici tork ve beygir gücü sağladığını ve yarım tonluk elektrik motorlarının kamyonun genel çekme veya taşıma kapasitesini aşındırdığını hayal etmek de aynı derecede kolaydır.

Menzil, tüm bu ekstra ağırlığı güç aktarma organından keserek bütçe kompaktlarından arazi SUV'larına kadar her şeyde iyileştirilebilir. Araçlar genellikle daha hafif hale getirilerek daha güvenli hale getirilebilir, çünkü EV'lerin muazzam ağırlığı IIHS için büyük bir sorun olduğu kanıtlanmıştır. Ve bunlar sadece pratik şeylerdir. Motorun nereye gittiğini bulmak zorunda olmadığınızda ortaya çıkarabileceğiniz cehennem kadar tuhaf otomotiv tasarımlarını hayal edin.

İskandinav Bölgesi Oyuna Yabancı Değil

Aklınıza gelen tek bir Fin arabasının adını bile koyamayabilirsiniz. Ancak Fin parçalarına sahip bir araba kullandığınıza bahse gireriz.

Finlandiya'nın Uusikaupunki kentinde bulunan Valmet Automotives, Mercedes-Benz, Porsche ve BMW gibi Alman markalarıyla spoiler sistemleri ve elektrikli şarj kapakları gibi parçalar tedarik ederek veya otomobil üreticilerinin talebi karşılamak için biraz yardıma ihtiyaç duyduğu Mercedes-Benz A-Class gibi modellerin üretimini üstlenerek uzun bir geçmişe sahiptir.

Finlandiya dışında, tüm İskandinav Bölgesi elektrikli ve hibrit araçlar için önemli bir merkezdir. Gemera'da bulunan inanılmaz 800 beygir gücündeki Dark Matter motorunun arkasındaki süper otomobil markası Koenigsegg, İsveç'in Ängelholm kentinde bulunmaktadır. Bu arada, Norveç uzun zamandır elektrik hareketi için dünyadaki en önemli ülkelerden biri olmuştur ve 2020 itibarıyla tüm Norveçli sürücülerin %15'inden fazlası plug-in hibrit ve %10'u tamamen elektrikli araçlara yönelmiştir. Kısacası: İskandinav ülkelerindeki otomobil kültürünü takip ediyorsanız, bir sonraki büyük elektrikli atılımın Finlandiya'dan geldiğini öğrenmek sizi şaşırtmamalıdır.

Eğer bu motor vaat ettiği her şeyse, erken benimseyenlerin muhtemelen Finlandiya'da uzun bir iş geçmişi olan komşu ülkelerdeki premium otomobil üreticileri olacağını düşünüyoruz. Yani, bir Ford'da görmeden önce bir BMW'de tekerlek içi motorlar görmeyi bekliyoruz. Ancak tüm endüstride elektrikli güç aktarma organlarında tam bir devrim potansiyeli var ve hiçbir büyük otomobil üreticisinin bunu görmezden gelecek kadar aptal olacağını düşünmüyoruz.

Kaynak: CarBuzz

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.