Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

Huawei Dünyayı Değiştirebilecek Yeni Katı Hal Pilinin Patentini Aldı

Katı hal pilleri, elektrikli araçlar için potansiyel olarak oyunun kurallarını değiştiren bir teknolojidir. Geleneksel hücre tasarımlarıyla karşılaştırıldığında, bunlar daha hızlı şarj, çok daha iyileştirilmiş güvenlik, artan menzil için çok daha fazla enerji yoğunluğu ve diğer birkaç önemli avantaj vaat ediyor. BYD ve Honda'dan Hyundai, Mercedes-Benz, Nissan ve Toyota'ya kadar otomobil üreticileri, otomotiv tedarikçileri ve hatta teknoloji şirketleri gibi katı hal pilleri geliştirmek için çok çalışıyorlar. Aslında, Çinli firma Huawei yakın zamanda Çin'de dünyayı sallayabilecek bir katı hal pil tasarımının patentini aldı.

00c719c38d6f4ad2b51107c80de7192b.jpeg

Büyük Bir İleri Adım

SynergyFiles.com'dan alınan bir rapora göre, şirketin yeni tasarımı "azotla katkılanmış sülfür bazlı kuru bir yığın" içeriyor. Makale, azot atomlarının kendilerini sülfür ağına bağlayarak dendritlerin büyümesini engellediğini ve "arayüz direncini azalttığını" açıklıyor. Basit, mühendislik dışı terimlerle, bu Huawei'nin yeni pilinin geleneksel tasarımlara göre büyük avantajlar sunduğu anlamına geliyor.

Şirket, bu sistemin kilogram ağırlık başına 400 ila 500 watt-saat enerji depolama kapasitesi sunmasını bekliyor. Ayrıca pilin orta boy bir sedanda 1.860 mil (3.000 km) menzil sağlaması bekleniyor, 1.860 mil, neredeyse inanılmaz bir rakam. Ve tüm bunlar yeterli değilse, Huawei'nin ayrıca sadece 5 dakikalık bir şarj süresini, şaşırtıcı bir hızı hedefliyor.

Bu gelişme, elektrikli araçlarda mutlak bir oyun değiştirici olabilir. Bu iddialar doğruysa, Huawei, katı hal pilleri araştıran diğer otomobil üreticilerine ve teknoloji şirketlerine kıyasla enerji yoğunluğu ve şarj hızı açısından büyük bir avantaja sahip olacaktır.

Her şeyin yolunda gittiğini varsayarsak, SynergyFiles.com bunun rakip şirketler için sorun yaratabileceğini belirtiyor. Makalede, "Otomobil üreticilerinin uzun ürün döngüsü planlaması, pilot tesis ölçekleme kısıtlamaları ve maliyet eğrisi modellemesi, 2028 penceresinde birleşiyor" açıklaması yapılıyor. “Toyota ve Nissan bu tarihi açıkça ürün yol haritalarına kilitlediler, QuantumScape ve Solid Power ise onlarca MWh'den çok GWh'lik çıktıya geçmek için yaklaşık bir sermaye döngüsüne daha ihtiyaç duyuyor.”

Xiaomi Para!

Yine, her şey planlandığı gibi giderse, Huawei pil alanında Xiaomi de dahil olmak üzere sayısız rakibini yenerek sektör lideri olabilir. Bildirildiğine göre, bu rakip Çinli teknoloji şirketi yakın zamanda Çin'in hafif hizmet tipi elektrikli araç test döngüsünde (CLTC) 745 mil (1.200 km) iddia edilen bir menzil sunan katı hal pil tasarımının patentini aldı. Ek olarak, bu pilin sadece 10 dakikalık şarjdan sonra 497 mil (800 km) menzili emebileceği iddia ediliyor.

dc6863d04d664cd8b810fafb26359539.jpeg

Xiaomi'nin rakamları inkar edilemez derecede etkileyici, kendi başlarına oyun değiştirici, ancak Huawei'ninkiler daha da iyi. Katı hal pil tasarımı daha hızlı şarj oluyor ve menzilin iki katından fazlasını sunuyor.

Günümüzün elektrikli araçlarının çoğu, dünya çapında çok sayıda sürücünün ihtiyaçlarını karşılamaya yetecek kadar büyük bir menzil ve şarj performansı sunuyor, ancak daha yapılacak çok şey var. Katı hal pilleri, EV'leri daha da çekici ve işlevsel hale getirerek devrim yaratabilir, ancak bu son katı hal pil patentlerinin vaatlerini yerine getirip getirmeyeceği henüz belli değil.

Kaynak: TopSpeed

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.