Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

2025 Volvo EX30 Elektrikli SUV Hakkında 10 İlginç Şey

Volvo'nun en yeni, en küçük ve en hızlı EV'sine daha derin bir dalış.

volvo-ex-40-suv.jpg

Volvo, İsveç markasının şimdiye kadarki en küçük SUV'si olması planlanan elektrikli EX30'un örtüsünü kaldırdı. Yeni EX30 elektrikli SUV'nin etrafında dolaşma ve Volvo ekibiyle sohbet etme şansı yakaladık. İşte bu ilgi çekici yeni EV hakkında öğrendiğimiz 10 harika, ilginç ve başka türlü dikkate değer şey.

1. Volvo EX30 uygun fiyatlı. Yani, gerçekten uygun fiyatlı.

XC40, 37.645 dolardan başlıyor, Mercedes'in GLA'sı ise bundan bin dolar daha fazla ve bunlar benzinle çalışan modeller. Mercedes'in en ucuz elektrikli SUV'si EQB250+, 53.000 doların hemen altında başlıyor ve Volvo'nun elektrikli XC40 Recharge'ı yaklaşık 55.000 dolardan listeleniyor. Elbette EX30 daha küçük bir araç, ancak yine de pürüzsüz İskandinav tasarım etiği ve güvenliğe olan kıskanılacak bağlılığıyla bir Volvo. Ve bu arada, EX30'a uygulanan %25'lik bir tarifeyi de içerdiğini düşündüğünüzde fiyat daha da dikkat çekici hale geliyor çünkü...

exterior-location-front_982f39fa7a7d9c38

2. Volvo EX30 Çin'de üretilecek.

Volvo, büyük, yeni EX90 elektrikli SUV'unu Amerika Birleşik Devletleri'nde üretmeyi planlıyor, ancak EX30 Çin'den gelecek; burada daha ucuz işçilik şüphesiz daha ucuz fiyata katkıda bulunacaktır. Yurtdışı üretimi ayrıca EX30'un ABD federal vergi kredilerine hak kazanmayacağı anlamına geliyor. Öte yandan, bu kadar ucuz bir fiyatla, buna gerçekten ihtiyacı yok. EX90'ın sonunda başka yerlerde üretilip üretilmeyeceğini sorduk ve Volvo konuyu değiştirdi.

exterior-location-rearLeft_aae307f25a415

3. ABD, EX30 için Avrupa'dan daha iyi bir anlaşma yapıyor.

Avrupa'da, EX30 36.590 €'dan başlayacak; bu da bugünün döviz kuruna göre yaklaşık 39.400 $. Ancak Avrupa spesifikasyonlu otomobiller daha az pil kapasitesine sahip olacak; önemli ölçüde daha az menzil sağlayan daha düşük maliyetli lityum-demir-fosfat (LFP) kullanan 51,0 kWh'lik bir ünite. Avrupa'da kullanılan WLTP tahminleri ABD EPA tahminlerine yansımasa da, biz Avrupa pazarının daha küçük bataryasıyla 180 ila 200 mil arasında bir mesafe tahmin ediyoruz. Ayrıca, ABD'de aldığımız 69,0 kWh'lik batarya için 153 kW'ın aksine, 134 kW'lık maksimum bir oranla daha yavaş şarj oluyor. (Endişelenmeyin, Eurofolks, daha büyük batarya opsiyonel olacak.)

exterior-location-topThreeQuartersFrontR

Avrupa fiyatlandırmasının tam aralığını görmedik, ancak İngiltere'de, kısa menzilli tek motorlu EX30 33.795 £ (yaklaşık 42.275 $), ABD'de alacağımız genişletilmiş menzilli otomobil 38.545 £ (yaklaşık 48.200 $) olarak listeleniyor ve buraya gelecek olan ancak ABD fiyatı açıklanmayan çift motorlu dört tekerlekten çekişli versiyonu 40.995 £ (yaklaşık 51.300 $) olarak fiyatlandırılıyor.

4. Volvo EX30, Geely ile bir platformu paylaşacak.

Volvo, EX30'un fiyatını düşük tutmak için birçok adım atıyor; bunların arasında Volvo'nun Çinli sahibi Geely tarafından geliştirilen ve muhtemelen araçlarıyla da paylaşılan SEA adlı bir platform kullanmak da var (bu kısaltmanın ne anlama geldiğine dair birkaç farklı açıklama duyduk; Ölçeklenebilir Elektrik Mimarisi veya Sürdürülebilir Deneyim Mimarisi veya belki ikisi veya hiçbiri). Volvo'nun diğer yaklaşan elektrikli SUV'si EX90, Volvo tarafından tasarlanan SPA2 (Ölçeklenebilir Ürün Mimarisi) platformunda. (Eğer puan tutuyorsanız, C40 Recharge ve XC40 Recharge, başlangıçta içten yanmalı otomobiller için tasarlanmış olan eski SPA platformunda.) Volvo'nun yöneticilerine gelecekteki EX modellerinin Geely'nin SEA'sını mı yoksa Volvo'nun SPA2'sini mi kullanacağını sorduk ve konuyu tekrar değiştirdiler.

Overview-cross-country-gallery-16x9-cc.j

5. İç mekan büyük ölçüde simetriktir.

Direksiyon simidi ve ilgili sapları dışında, EX30'un iç mekanının büyük ölçüde soldan sağa ayna görüntüsü olduğunu fark ettiniz mi? Ekran, anahtarlar ve hatta torpido gözü aracın ortasındadır ve kapı panellerinde anahtarlama mekanizması yoktur. Gösterge paneli yerine, tüm ilgili sürüş bilgileri orta ekranın üstünde görüntülenir. Amaç, parça içeriğini sağdan direksiyonlu pazarlar için düşük tutmaktır; bunların çoğu (İngiltere ve Japonya gibi) EX30'un büyük alıcıları olabilir.

Overview-cross-country-carousel-1-16x9-c

6. Volvo EX30, bir anahtar yeterli olduğunda asla iki anahtar kullanmaz.

Parça sayısını azaltmak Volvo EX30 için önemli bir hedefti ve tasarımcılarının bunu nasıl başardığını görmek ilginç. Ön tarafta, dört yerine sadece iki cam anahtarı var; üçüncü (yumuşak) düğme ön ve arka arasında geçiş yapıyor. Çoğu elektrikli koltuk kumandasının koltuk altı ve sırtlığı için ayrı düğmeleri vardır; Volvo'nun büyük bir kare düğmesi vardır.

Overview-cross-country-carousel-3-4x5-cc

Koltuk düğmesini ayarlamak için ileri geri ve yukarı aşağı hareket ettirin ve koltuk arkalığı açısını ayarlamak için çevirin; kullandığınızda bu çok mantıklı. Buradaki amaç, parça sayısını azaltmak, bu da maliyetleri düşük tutar ve EX30'un çevresel ayak izini küçültür (çünkü onu yapmak için daha az malzeme gerekir). Volvo'ya, aracı daha az kullanıcı dostu hale getirmeden bunu yapmanın yollarını bulduğu için tebrikler.

7. Volvo EX30'da Paskalya yumurtaları var; yani Paskalya geyiği.

Sözde "Paskalya yumurtaları" günümüzde arabalarda direksiyon simidi kadar yaygındır ve Volvo'da bunlar vardır, ... geyik şeklinde. İsveç, bu görkemli ve devasa yaratıklardan kaçınmak için ani bir dönüş simülasyonu yapan ve SUV'lerin (ve hatta bazı arabaların) devrilmesine neden olan bir slalom düzeneği olan ABBA Ikea geyik testi ile bilinir. EX30'un mini ön bagaj kapağının alt tarafında ve kabinin içindeki çıkarılabilir saklama kabında geyik resmi var.

16x9-mct-entrypoint-my26.jpg?branch=prod

8. AWD EX30, Volvo'nun en hızlı arabası olacak.

Bir otomobil üreticisinin giriş seviyesi ürününe eklenmesini beklediğimiz birçok sıfat var, ancak... en hızlısı mı? Volvo'nun çift motorlu, dört tekerlekten çekişli EX30 için beklediği şey bu: 0-60 mil hızlanması 3,5 saniye, bu da Volvo'nun ürettiği en hızlı 60 mil hıza ulaşma süresi olacak. Aslında, Volvo elektrikli araçlarına gelince, testlerimizde otomobillerinin Volvo'nun tahmin ettiğinden daha hızlı olduğunu gördük.

Volvo, çift motorlu XC40 Recharge için 4,7 saniyelik ve C40 Recharge için 4,5 saniyelik 0-60 mil hızlanma süresi iddia etti; XC40 Recharge ve C40 Recharge'ı 4.2'de 60'a çıkardık ve bu da onları bugüne kadar test ettiğimiz en hızlı Volvo'lar yaptı. Volvo, XC30 için 3.5 iddia ediyorsa, gülümseme yaratan Kia EV6 GT'nin 3.2 saniyelik 0-60 süresine yaklaşmasının muhtemel olduğunu düşünüyoruz.

EX30_carging.jpg?branch=prod_alias&auto=

9. EX30, yapımında geri dönüştürülmüş malzemeler ve yenilenebilir enerji kullanıyor.

Volvo, karbon ayak izini azaltma konusunda ciddi, yani sadece otomobilleri değil, şirketin kendisini de - otomobillerin nasıl üretildiği ve malzemelerin nereden geldiği de dahil olmak üzere. EX30, geri dönüştürülmüş malzemeleri yoğun bir şekilde kullanıyor: Üretiminde kullanılan alüminyumun %25'i, çeliğin %17'si ve plastiklerin %17'si geri dönüştürülüyor. Volvo'nun yeşil olma hedefindeki bir diğer adım da, EX30'un üretildiği Çin fabrikasının %100 iklim açısından nötr elektrik kullanması.

Overview-exterior-bento-1-16x9.jpg?branc

Ayrıca Volvo, EX30'un monte edildiği parçaları üreten şirketler olan Tier 1 tedarikçilerinden de yenilenebilir enerji kaynaklarına geçmelerini istediğini söylüyor. Volvo'ya göre bu tedarikçilerin yüzde 95'i 2025'e kadar bu hedefe ulaşmayı taahhüt etti ve tedarikçilerin çoğu bunu çoktan başardı.

Overview-exterior-bento-3-16x9.jpg?branc

10. Bir Cross Country versiyonu olacak.

Çoğu okuyucu, araçlarının ekstra yerden yükseklik, gövde kaplaması ve daha güçlü lastiklerle güçlendirildiği Volvo'nun Cross Country serisine aşinadır. SUV'ler aynı muameleyi görmüyor -sanırım buna ihtiyaç duymadıkları fikrinden yola çıkarak- ancak EX30 görecek. Diğer bu tür modellerde olduğu gibi, yükseltmeler görsel olduğu kadar işlevsel de olacak. EX30 Cross Country'nin fotoğraflarına bakın -bizce oldukça iyi görünüyor.

Kaynak: Volvo

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.