Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

Koenigsegg'in Sırt Çantanıza Sığabilecek 800 BG Motoru

Koenigsegg-800-HP-Motor.jpg

Bazen, otomobil üreticileri verimli ulaşım arayışında gerçek bir dönüm noktası teşkil eden bir mühendislik atılımı ortaya koyarlar. Ve İsveçli hiper otomobil üreticisi Koenigsegg, yeni ve yenilikçi elektrik motoruyla elektrikli tahrik dünyasında şaşırtıcı bir ilerleme kaydetmiş olabilir.

Şaşırtıcı miktarda güç üreten ancak tüy kadar hafif olan ilgi çekici bir şekilde adlandırılan Dark Matter e-motoruyla tanışın. Yaklaşan dört kişilik Gemera hiper otomobilinde ilk kez kullanılacak.

DM_web_2_ext_0.png?h=99eebc8c&itok=K887J

Koenigsegg'in son atılımı olan Dark Matter e-motoruna bakıyoruz. Neden bu kadar farklı olduğunu öğreniyoruz ve teknolojinin sektör dışındaki potansiyel uygulamalarına bakıyoruz. İlk tabloda yer alan rakamlar, Dark Matter ünitesini kullanan ilk otomobil olacak olan üretime özel Koenigsegg Gemera'ya aittir. İkinci tabloda Dark Matter'ın en yakın rakipleri hakkında bilgi yer almaktadır.

Koenigsegg'in Bu Minik Titanı Olasılıkları Yeniden Tanımlıyor

Koenigsegg, Gemera hiper otomobilinin üretim versiyonuna uyacak yeni bir elektrik motoru geliştirdi. Şaşırtıcı bir şekilde 800 beygir ve 922 lb./ft tork üretiyor ancak şaşırtıcı bir şekilde tam boy bir sırt çantasına sığacak kadar hafif. Bu şaşırtıcı güç merkezi yalnızca 86 lbs. ağırlığında ancak bugün yollardaki çoğu benzinli motoru geride bırakacak kadar güçlü. Bu, elektriklenmenin geleceğinin bir işaretiyse, gelecek heyecan verici görünüyor. Sonuçta, tasarımcılar yüksek çıkışlı elektrikli tahrik sistemlerini bu kadar verimli bir şekilde paketleyebiliyorsa, motosikletler ve çok küçük araçların yanı sıra havacılık veya motor sporları dünyasındaki potansiyel uygulamaları hayal edin.

DarkMatter2cFixed-1.jpg?h=d491d4bc&itok=

Bir İsimde Ne Var ve Tasarımın Arkasında Ne Var?

Koenigsegg'deki pazarlamacılar, yeni ünitesine "Karanlık Madde" adını vermeyi seçtiklerinde şakacı bir ruh halinde olabilirler. Motorunun o kadar küçük ve neredeyse tamamen gizli olduğunu ve bir şekilde gerçek karanlık maddeye benzediğini ima ediyor olabilir. Ayrıca, icadının son teknoloji olduğunu ve bir miktar entrika veya gizlilik unsuru içerdiğini ve şirketin daha önce yeni invertörüne "David" adını vermek gibi şakacı terimler kullandığını da ima ediyor olabilir.

Ancak adlandırmayı bir kenara bırakırsak, tasarımın arkasında ne var? Koenigsegg, tasarımcılarının "raxial" yaratmak için radyal ve eksenel akı elektrik motorlarının en iyi özelliklerini birleştirdiğini öne sürüyor. Günümüzün EV endüstrisinde, radyal akı motorları normdur ve radyal olarak düzenlenmiş manyetik bobinler içindeki dönen bir rotor aracılığıyla güç üretir. Bunun aksine, eksenel akı motoru daha küçüktür ancak yüz yüze istiflenen düz rotorlar ve statorlar kullanarak daha yüksek tork yoğunluğu sağlayabilir. Bu iki motor türünü yeni düzende birleştirirseniz, manyetik akı akışını ve termal performansı optimize edebilirsiniz. Bu, "raxial" yaklaşımının her şeyi kompakt tutarken olağanüstü tork iletimi sağladığı anlamına gelir ve bunu yapmak için şirket, aşırı yükler altında güçlü kalan karbon fiber kompozitler kullanmıştır.

94c29aca8e7e6b5d_org%20(1).png?h=a8e100d

Gücün Sağlanması

Günümüzde çoğu EV motoru, akım elektromanyetik sargıları sırayla enerjilendirdiği için güçlerini üç fazlı bir sistem aracılığıyla iletir. Koenigsegg, iki bağımsız üç fazlı sargıdan oluşan altı fazlı bir kurulumla bunu iki katına çıkardı. Bu, onlara daha fazla kontrol ve daha pürüzsüz iletim sağlar, bu da daha az titreşim, azaltılmış gürültü ve çok daha iyi güvenilirlik anlamına gelir.

Koenigsegg, bu yenilikçi altı fazlı sistemi tescilli silikon karbür invertörüyle (David adlı) eşleştirdi. David, sadece 33 pound ağırlığında olmasına rağmen çok çeviktir, ancak 1300 amperden fazla ve 850 volta kadar çıkış verebilir. Bu, Dark Matter motoruna minimum ısı kaybıyla çok yüksek performans seviyelerinde çalışma şansı verir ve bunu başarmaya yardımcı olmak için Koenigsegg silikon karbür yarı iletkenler kullanır. Bunlar daha hızlı geçiş sağlar ve geleneksel transistörlerden daha düşük direnç sunar.

Yeni Koenigsegg Gemera'ya Güç Verme

Dark Matter motoru, günlük kullanılabilirlik sağlarken süper otomobil seviyesinde performans sunmayı amaçlayan dört koltuklu hibrit hiper otomobil olan Koenigsegg'in yaklaşan 2025 Gemera'sında yerini bulacak. Üç elektrik motorunu içeren orijinal plan yerine, Koenigsegg artık tek bir Dark Matter motoru takacak ve bunu 5.0 litrelik çift turbolu V8 motorla eşleştirecek. Oturuyor musunuz? Sonuç, 2.300 beygir gücü ve 2.028 lb-ft torkluk şaşırtıcı bir birleşik çıkış olmalı, ancak aynı derecede önemli olan, bu basitleştirilmiş paketin herhangi bir dört koltuklu otomobilde duyulmamış bir güç-ağırlık oranı sağlayacak olmasıdır. Bugatti benzeri performansı lüks bir tur otomobiline koyup ardından bakkaldan aldıklarınızı ve golf sopalarınızı arkaya yüklemeyi düşünün.

Gear-Banner-Gemera-2048x998.jpg

Yeni Tasarımların Potansiyeli

Dark Matter motoru, araç tasarımında devrim yaratmaya kesinlikle yardımcı olabilir. Sonuçta, son derece kompakt yapısı nedeniyle, herhangi bir büyük tasarım ödünü vermeden içten yanmalı bir motorun arkasına veya yanına yerleştirilebilir. Bu, onu hibrit bir hiper otomobil için doğal bir uyum haline getirir, ancak yalnızca EV platformlarına da yardımcı olabilir.

Hiper Otomobillerin Ötesindeki Kullanım Örnekleri

Hiper otomobillerin ötesinde de birçok potansiyel kullanım örneği vardır. Örneğin, bu tür bir buluş, kentsel hava hareketliliği tasarımcılarına gerçek bir destek sağlayabilir. Elektrikli dikey kalkış ve iniş uçağı, yedeklilik düşünülerek küçük, yüksek çıkışlı motorlara ihtiyaç duyar. Böyle bir tasarım, böyle bir uçağın menzil veya dengeyi tehlikeye atmadan daha fazla yük taşımasını sağlayabilir.

Motor sporları dünyasında, tasarımcılar kompakt ağırlık ve aşırı güvenilirlik hayal eder. Bu nedenle, her aracın bir Dark Matter motoru ve invertörüne sahip olduğu bir özel yarış serisini hayal edin. Bu, EV rekabetini bugün olduğundan daha ileri ve rekabetçi hale getirebilir. En küçük araçlar bile Dark Matter yaklaşımından kesinlikle faydalanacaktır. Motosiklet, ATV veya kompakt performans otomobili tasarımcıları - Aerial Atom'u düşünün - kesinlikle bu kadar hafif ve güçlü bir motoru seveceklerdir. Bu yaklaşım, bu tür araçlarda benzeri görülmemiş performans seviyelerine kapı açabilir.

a9d7b90b6f6ab6c1_org.jpg?itok=IS91sB79

Endüstriyi Sarsmaya Hazır

Koenigsegg, yerleşik ve bazen modası geçmiş prensipleri geliştirmeye çalışmaktansa elektrikli otomobili sıfırdan yeniden düşünmeye karar verdi. Sonuçta, endüstri katlanarak büyürken, hala eski tasarımlar, verimsizlikler ve ağır paketlemelerle dolu. Bu arada, büyük üreticiler pil iyileştirmelerine ve yazılım ekosistemlerine büyük yatırımlar yapıyor, peki ya motor mimarisinin kendisi? Koenigsegg bunun kolay bir hedef olduğuna ve EV endüstrisini kesinlikle sarsabilecek bir şey ürettiğine inanıyor, bu yüzden kısa ve orta vadede yeni bir yenilik dalgası ve daha fazla güç aktarma organı geliştirmesi bekleyin.

Mevcut Endüstri Liderleriyle Karşılaştırma

Koenigsegg'in başarısının ölçeğini vurgulamak için, Dark Matter motorunu diğer endüstri liderleriyle karşılaştırmak harika. Dark Matter'ın tork-ağırlık oranı ve paketleme verimliliği gibi alanlarda nasıl önde olduğunu görmek için tabloya bakın.

Koenigsegg ve Dark Matter'ın Sırada Ne Var

Koenigsegg, teknolojisini diğer OEM'lere lisanslamak için acele etmiyor olabilir, ancak Dark Matter tasarımının bir miras bırakacağı neredeyse kesin. Şirket büyük faydalar için daha büyük OEM'lerle ortaklık kurmaya cazip gelse de, gelecekte yeni teknolojisini kesinlikle diğer araçlara uygulayacaktır. Belki de Koenigsegg, içten yanmalı otomobillerinin yerine veya yanında yalnızca elektrikli bir araç üretecektir. Sektörün, gelecekte çok daha hafif EV'lere güç veren bu teknolojinin küçültülmüş versiyonlarını göreceği neredeyse kesindir.

Koenigsegg-CC850-89%20copy.jpg?h=d7808c2

Tekerleği Yeniden İcat Etmek

Yani, Koenigsegg Dark Matter motoru yalnızca başka bir elektrikli bileşen değildir. Bunun yerine, ağırlıklara, paketlemeye ve çıktıya farklı bir açıdan baktığınızda elektrik performansının ne olması gerektiğini yeniden tanımlar. Bu yaratım, "raxial" akı yapılandırmasından ve altı fazlı dağıtımından sırt çantası boyutundaki dış paketine kadar bir elektrik motorunun ne olması gerektiğiyle ilgili her varsayımı sorguladı. Yani, otomotiv dünyasında ilerleme kaydetmek için artık sadece bir gaz motorunu elektrikli bir motorla değiştirmek yeterli değil. Bunun yerine, itici gücü sıfırdan yeniden hayal etme zamanı gelmiş olabilir.

Kaynak: CarBuzz

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.