Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

Tekerlekler Üzerindeki Sürücüsüz Pil 6 MW'a Kadar Güç Sağlayabilir

  • Arkasındaki şirket olan Dimaag, Tesla'nın kurucu ortaklarından biri tarafından kuruldu.
  • Dimaag'ın mobil akü şarj cihazı dört tekerlekten çekiş ve dört tekerlekten direksiyona sahiptir.
  • Yaklaşık 300 kilovatsaatlik bir aküye sahiptir.

MWCS 1 ila 6 megavat arasında güç üretebilir.

MULE-PR-2.jpg

Ekskavatörler ve diğer toprak hareket ettiren ekipmanlar gibi ağır makineler yavaş ama emin adımlarla elektrikli hale geliyor. Bu, genellikle kirli, kokulu ve gürültülü yerler olan şantiyelerden kaynaklanan emisyonları azaltmak için harika. Elektrikli hale gelmek işletme sahipleri için de iyi çünkü zamanla işletme maliyetleri dizel yakıtlı makinelere kıyasla düşüyor.

Driverless-Battery-Wheels-6MW-Power.jpg

Peki saatte maksimum 5 mil hıza sahip 30 tonluk bir devi nasıl şarj edersiniz? Normal, yola çıkan bir EV'de, DC hızlı şarj cihazında kısa bir mola vermek çözüm olabilir, ancak bir madende pek de öyle değil. Ancak şimdi, Silikon Vadisi merkezli bir girişim bir çözüm bulduğunu iddia ediyor.

Adı Megawatt Mobil Şarj Cihazı ve kutunun üzerinde yazan tam olarak bu. Tesla'nın kurucu ortaklarından birinin kurduğu bir girişim olan Dimaag-AI tarafından geliştirilen bu cihaz, direksiyon başında biri olmadan neredeyse her yere gidebilen tekerlekli devasa bir batarya. Hatta direksiyonu bile yok; ısıtılmış bir kontrol merkezinin sıcaklığından uzaktan kumanda ediliyor.

MULE-REV4.111-copy.png

Bu harika ve her şey harika, ancak öne çıkan şey şarj yetenekleri. Üzerinde 295 kilowatt-saatlik bir batarya paketi bulunan dört tekerlekten çekişli makine, birden fazla bağlı EV'ye 6 megawatt'a kadar güç çıkışı sağlayabiliyor ve bu da yavaş ve ağır makinelerin şarj edilmesini kolaylaştırıyor. Bu, bir Megawatt Şarj Sistemi (MCS) konektörü aracılığıyla minimum 1 MW güç gönderebilen modüler bir DC-DC dönüştürücü sayesinde mümkün oluyor. Bu konfigürasyonda, sürücüsüz araba maksimum 1.000 Volt ve 1.500 Amper gönderebiliyor.

Aracın kendisi, her bir tekerlek için bir tane olmak üzere dört elektrik motoruyla çalıştırılıyor ve bu da onu dört tekerlekten çekişli hale getiriyor. Ayrıca, artırılmış manevra kabiliyeti için dört tekerlekten direksiyona sahip ve %40'a kadar eğimlerle başa çıkabiliyor. En yüksek hız saatte 22 mil (saatte 35 kilometre) ve alıcı yüksek teknolojili araçlara meraklıysa, otonom sürüş paketi takma seçeneği de var.

Megawatt Mobil Şarj Cihazı'nın en iyi yanı, bunun sadece bir konsept olmaması. Ağır ekipman devi Komatsu, Dimaag ile ortaklık kurdu, bu da tekerlekli sürücüsüz pilin yakında dünyanın dört bir yanındaki şantiyelere ulaşacağı anlamına geliyor.

Komatsu'da Araştırma ve Geliştirmeyi Denetleme CTO'su ve Kıdemli Yönetici (Jomu) Taisuke Kusaba, "Elektrikli inşaat ekipmanları pazarını geliştirmedeki zorluklara rağmen, öncelikle kurulum maliyetleri ve yeterli güç kaynağı altyapısına duyulan ihtiyaç nedeniyle, 2050 yılına kadar karbon nötrlüğüne ulaşma hedefimize ulaşmak için Dimaag gibi şirketlerle iş birliği yaparak pazar geliştirme çabalarımızı hızlandırmaya kararlıyız" dedi.

 

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.