Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

Avrupa Birliği Karbon Fiberin Tamamen Yasaklanmasını Öneriyor

Carbon-Fiber-Ban.jpg

Avrupa Birliği, bertaraf edilmesiyle ilgili tehlikelere dayanarak karbon fiberin tamamen yasaklanmasını düşünüyor. Nikkei Asia'ya göre, öneri, Avrupa'da araçların sökülmesini ve geri dönüştürülmesini daha çevre dostu hale getirmeyi amaçlayan Ömrünü Tamamlamış Araç (ELV) Direktifi adlı yeni bir yasaya dahil edildi. Öneri yasalaşırsa, 2029'da yürürlüğe girecek ve karbon fiberi tehlikeli madde olarak sınıflandıracak.

Karbon fiber, özellikle otomobillerde olmak üzere belirli ürünlerde çelik ve alüminyumun en iyi alternatifi olarak iyi bilinmektedir. Çelikten daha güçlüdür, aynı zamanda alüminyumdan daha hafiftir. Üretimde her ikisinden de daha maliyetli olsa da, birçok durumda faydaları fiyat priminden daha ağır basmaktadır, özellikle daha az ağırlığın daha fazla performansa eşit olduğu performans otomobilleri ve ağır pillerin ağırlığını telafi etmeye yardımcı olabileceği elektrikli araçlar.

Ancak otomobiller, dünya çapında uygulamalarının yalnızca yüzde 10 ila yüzde 20'sini oluşturmaktadır. Havacılık ve rüzgar enerjisi üretimi, karbon fiberin daha büyük tüketicileridir.

Karbon Fiberin Sorunu Nedir?

Avrupa Birliği'nin karbon fiberle ilgili sorunu, bir aracın ömrünün sonunda ne olacağıyla ilgilidir. CarScoops'a göre, yönetim organı, reçineye bağlı karbon fiber filamentleri havaya karıştığında, atık işlemi sırasında insanlar için tehlikeli hale geldiğini savunuyor. Bu filamentlerin, deri veya mukoza zarlarıyla temas etmeleri durumunda ağrıya ve ayrıca makinelerde kısa devreye neden olabileceği varsayılıyor.

Karbon fiberi geri dönüştürmenin birçok yolu vardır. Termal yöntemler, reçineyi parçalamak ve karbon fiber tellerinin sağlam bir şekilde çıkarılmasını sağlamak için ısı kullanır, kimyasal yöntemler de reçineyi parçalayarak karbon fiberi geride bırakabilir.

Sadece karbon fiberi daha küçük parçalara parçalayan veya öğüten mekanik geri dönüşüm yöntemleri AB'nin tanımına göre tehlikeli görünüyor. Ancak bu yöntemler, esas olarak düşük değerli uygulamalarda dolgu malzemesi olarak kullanılan daha düşük kaliteli geri dönüştürülmüş karbon fiberle de sonuçlanıyor. Örneğin Lamborghini, kendi üretim sürecinden çıkan karbon fiber atıklarını mekanik olarak geri dönüştürerek, araç tabanlarında ve braketlerinde kullandığı Dövme Kompozit adı verilen yeni bir malzeme yaratıyor.

Görüş

Uzun yıllar boyunca karbon fibere karşı tek olumsuzluk, onu üretmenin maliyetiydi. Üretimindeki gelişmeler sayesinde, bu fiyat on yıllar içinde önemli ölçüde düştü ve şasi ve her şey dahil olmak üzere tüm üretim araçları karbon fiberden üretiliyor.

Örneğin McLaren, 45 yıl önce Formula 1 araçlarında karbon fiber kullanmaya başladı ve bugün yol araçlarının hem yapısal kabuğunu hem de gövde panellerini bu malzemeden üretiyor. Ayrıca karbon fiberle yenilikler yapmaya devam ediyor, en son gelişmesi şirketin yeni W1 hiper otomobilinde ilk kez kullanılan karbon fiber bant kullanan bir yapı yöntemi. Biraz daha ucuz bir şey arıyorsanız, tüm tek gövde yapısının yapımında karbon fiber takviyeli plastik (CFRP) kullanan üretimi durdurulmuş bir BMW i3 satın almayı deneyin.

Karbon fiberin üretim araçlarında kullanıldığı on yıllar boyunca. Ancak, AB'nin geri dönüşümüyle ilgili dile getirdiği sorunları hiç duymadık. Bize göre, materyali daha iyi ve daha ucuz hale getirmek için harcanan kaynakların bir yüzdesini sorumlu ve güvenli bir şekilde bertaraf etmek için ayırarak bunlar oldukça kolay bir şekilde çözülebilir.

Kaynak: TopSpeed

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.