Zıplanacak içerik
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Tartışma ve Paylaşımların Merkezi - Türkçe Forum - Turkish Forum / Board / Blog

Ana ekranınızda anlık bildirimler, rozetler ve daha fazlasıyla tam ekran uygulama.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Volkswagen Elektrikli Araç Üretiminde 1 Milyonuncu Aracını Üretti

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Volkswagen Elektrikli Araç Üretiminde 1 Milyonuncu Aracını Üretti

Volkswagen-EV-Milestone.jpeg

Volkswagen önemli bir dönüm noktasına ulaştı: Almanya'daki Zwickau tesisindeki üretim hattından bir milyonuncu elektrikli araç çıktı. Milyonuncu araç, yalnızca sayısal bir başarıyı değil, aynı zamanda VW'nin tamamen elektrikli geleceğinin artık kavramsal olmadığının bir işareti olan ID.3 GTX. Gerçek, ölçeklenebilir ve büyük sayılarla burada.

Size mümkün olan en güncel ve doğru bilgileri sunmak için, bu makaleyi derlemek için kullanılan veriler Volkswagen ve diğer güvenilir kaynaklardan alınmıştır.

VW'nin Elektrikli Amiral Gemisi Fabrikası

Zwickau bir zamanlar Golf ve Passat gibi içten yanmalı modeller üreten geleneksel bir fabrikaydı, ancak 2019'da VW iddialı bir dönüşüme başladı. Artık tamamen EV'lere adanmış olan site, üç VW Grubu markası olan Volkswagen, Audi ve Cupra'da altı farklı elektrikli model üretiyor. Bunlara popüler ID.3 ve ID.4'ün yanı sıra Q4 e-tron ve Cupra Born da dahildir. Mevcut yıllık kapasitesi 300.000'den fazla EV olan Zwickau, Avrupa'nın en büyük ve en gelişmiş EV üretim merkezlerinden biridir.

Bu kilometre taşı ayrıca VW'nin daha geniş kapsamlı "ACCELERATE" stratejisiyle de örtüşmektedir. Bu strateji, ürün gamını elektriklendirmek, araçlarını dijitalleştirmek ve yazılım odaklı bir mobilite şirketine dönüşmek için çok yönlü bir çabadır. Sadece EV üretmekle ilgili değil, araçların modern dünyada nasıl üretildiği ve kullanıldığı konusunda yeniden düşünmekle ilgilidir.

Rekabetin Durumu

VW EV kaslarını esnetirken, şehirdeki tek oyun bu değil. Tesla, Giga Shanghai, Giga Texas ve Giga Berlin'in büyük hacimli Model 3 ve Y'ler üretmesiyle küresel EV satışlarına hakim olmaya devam ediyor. Çin devi BYD, özellikle plug-in hibritlerde olmak üzere yakın zamanda EV teslimatlarında Tesla'yı geride bıraktı. Bu arada Ford ve GM, Ultium pil sistemi gibi platformlara onlarca milyar dolar yatırım yapıyor ve Mustang Mach-E ve Chevrolet Equinox EV gibi modellerle EV serilerini genişletiyor.

Yine de, VW'nin bu dönüm noktası anlamlı çünkü eski bir otomobil üreticisinden tutarlı, yüksek hacimli EV üretimine işaret ediyor. Birçok otomobil şirketi hala yanmalı ve elektrikli platformlar arasında mekik dokuyor, ancak Zwickau tam benimsemenin nasıl görünebileceğini gösteriyor.

Tarifeler Önümüzdeki Yolu Zorlaştırabilir

Bu ilerlemeye rağmen, yeni jeopolitik ve ekonomik faktörler VW'nin küresel EV hedeflerine, özellikle de Amerika Birleşik Devletleri'ne meydan okuyabilir. Trump yönetimi, kendisine mantıklı gelen sayısız ülkeye tarifelerle oynuyor. Çin yapımı bileşenler ve malzemelere uygulanan tarifelerin çok geniş kapsamlı etkileri olacağı öngörülüyor.

VW şu anda Zwickau yapımı pek çok EV'yi ABD'ye ihraç etmese de, yaklaşan gümrük vergileri tehdidi veya genişletilmiş ABD korumacı politikaları, şirketi arabalarını nerede ürettiğini veya ABD'ye kaç tane gönderdiğini yeniden gözden geçirmeye zorlayabilir. Bu, özellikle üretim maliyetleri artarsa veya Kuzey Amerika'daki talep, fiyat duyarlı alıcılar ve ithal EV'ler için sınırlı vergi kredisi uygunluğu nedeniyle zayıflarsa geçerlidir.

Volkswagen, ID.4'ün monte edildiği Chattanooga, Tennessee tesisinde ABD EV üretimine yatırım yapıyor. Ancak gümrük vergileri devam ederse ve Atlantik ötesi EV ticareti daha karmaşık hale gelirse, VW ve diğer Avrupa otomobil üreticileri bir sonraki milyon EV ile mücadele edebilir.

TopSpeed'in Görüşü

Zwickau'da bir milyon EV'ye ulaşmak, Volkswagen'in küresel EV yarışında ciddi bir oyuncu olarak statüsünü pekiştiriyor. Ancak bir sonraki bölüm sadece üretim becerisinden fazlasını gerektirecek; düzenleyici engeller ve değişen uluslararası dinamikler karşısında stratejik çeviklik talep edecek. VW için 2 milyon EV'ye giden yol, ilk milyon kadar karmaşık olabilir.

Kaynak: TopSpeed

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.

Tarayıcı push bildirimlerini yapılandırın

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.