Admin ™ Admin Gönderi tarihi: Cumartesi 00:13 Admin Gönderi tarihi: Cumartesi 00:13 Stellantis'in 18 Dakikalık Hızlı Şarj Özellikli Katı Hal Pili Neredeyse Hazır Stellantis ve Factorial, otomotiv boyutundaki katı hal pil hücrelerini başarıyla doğruladı. 375 Wh/kg enerji yoğunluğuna sahipler ve 18 dakikada %15'ten %90'a şarj olabiliyorlar. Katı hal pillere sahip Dodge Charger Daytona prototipleri 2026'da geliyor. Geçtiğimiz sonbaharda Stellantis ve Factorial, 2026'ya kadar bir Dodge Charger Daytona filosuna katı hal pilleri koyma planlarını duyurdu. İki şirket, 375 Wh/kg enerji yoğunluğuna sahip otomotiv boyutundaki katı hal pil hücrelerini başarıyla doğruladığı için bu gelişme bugün biraz daha yaklaşıyor. Bu çoğumuz için Yunanca olsa da, otomobil üreticisi 600 döngüden fazla 77Ah FEST (Faktöriyel Elektrolit Sistem Teknolojisi) hücrelerini doğruladıklarını ve "otomotiv yeterliliğine doğru ilerlediklerini" söyledi. İkincisi, büyük formatlı lityum metal katı hal piller için bir "milat"tır. Etkileyici bir enerji yoğunluğuna sahip olmasının yanı sıra, katı hal piller şarj süresinde önemli bir azalmaya izin verir. Özellikle oda sıcaklığında, 18 dakikada %15'ten %90'a şarj olabilirler. Hücreler ayrıca "4C'ye kadar deşarj oranlarıyla yüksek güç çıkışı sağlayarak elektrikli araçlarda daha yüksek performans taleplerini desteklemeyi" vaat ediyor. Hala yapılması gereken işler olsa da, Factorial'ın en son elektrolit formülü -22°F ile 113°F (-30°C ile 45°C) arasında çalışma sıcaklıklarına izin veriyor. Bu oldukça geniş bir aralıktır ve katı hal EV'lerin en aşırı iklimler dışında her yerde çalışmasına izin verir. Stellantis Baş Mühendislik ve Teknoloji Sorumlusu Ned Curic, “Bu atılım bizi katı hal devriminin ön saflarına taşıyor, ancak burada durmuyoruz. Sınırları zorlamak ve daha da gelişmiş çözümler sunmak için birlikte çalışmaya devam ediyoruz, bu da bizi müşterilerimiz için maliyetleri düşüren daha hafif, daha verimli pillere yaklaştırıyor.” dedi. Factorial Energy CEO'su Siyu Huang da bu görüşlere katılarak, “Pil geliştirme bir uzlaşma meselesidir. Bir özelliği optimize etmek basit olsa da, OEM onayına sahip otomotiv boyutunda bir pilde yüksek enerji yoğunluğu, çevrim ömrü, hızlı şarj ve güvenliği dengelemek bir atılımdır. Stellantis ile elde edilen bu başarı, yeni nesil pil teknolojisini araştırmadan gerçeğe dönüştürüyor.” dedi. Kaynak: Stellantis
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın