Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 25 Nisan Admin Gönderi tarihi: 25 Nisan Yepyeni Lexus ES Hibrit ve Saf Elektrik Gücüne Sahip Yeni ES için en büyük değişiklik elektrikliye geçmek, ancak tasarımı da önemli bir konuşma konusu. Yepyeni Lexus ES, ilk kez saf elektrik gücüyle sunuluyor. ES'de hala bir yanmalı motor alabilirsiniz, ancak yalnızca hibrit formda dört silindirli. Önceki nesilden genel olarak daha büyük ve bazı ilginç tasarım özellikleri içeriyor. Lexus, Çin'deki Auto Shanghai'da yepyeni sekizinci nesil ES sedanını tanıttı, bu artık bir hibrit veya tam teşekküllü bir EV. Tasarım açısından beklediğimiz gibi değil, çünkü mütevazı stil geleneğini bozarak sıra dışı detaylara sahip çok daha cesur bir görünüm lehine görünüyor. ES, önceki modele kıyasla 6,5 inç (16,5 cm) büyüdü. Artık 202,4 inç (5,14 metre) uzunluğunda ve uzatılmış 116,1 inç (2,95 metre) dingil mesafesi üzerinde oturuyor. Hem elektrikli hem de hibrit varyantlar, farları görsel olarak birbirine bağlayan ekstra bir soğutma çıtası dışında aynı görünüyor. LF-ZC konseptinden ilham alıyor, ancak daha yumuşak ve daha çok bir sedan şekline dönüştürülmüş. Kötü görünümlü bir araba değil, ancak ilk izlenimde yerini aldığı araba kadar alçak, şık ve zarif görünmüyor. Ön tasarımı, Lexus serisinin geri kalanıyla uyumlu ve daha aşağıda gizli farların üzerinde oturan gündüz farı swoosh'ları ile iki katmanlı bir düzene sahip. Yandan bakıldığında, selefinden (ki öyle, 4,3 inç veya 11 cm) daha uzun görünüyor ve Lexus tasarımcıları, her iki kapıdan geçen parlak siyah bir trim parçası ekleyerek yüksekliği bölmeye çalıştılar. Bu tasarım öğesi en azından alışılmadık ve şahsen çok daha iyi görünmüyor. Lexus ayrıca bagaj kapağını bir sedan için oldukça küçük ve alışılmadık görünümlü hale getiren fastback tarzı bir arka tarafı da benimsedi. İç mekan oldukça gösterişli, ancak çok minimalist görünüyor. Lexus amblemi gitti, yerine daha premium hissettirmek için tasarlanmış bir LEXUS yazısı geldi. Sürücü 12,3 inçlik bir dijital ekrana sahip ve bilgi-eğlence sistemi 14,0 inçlik bir merkezi ekranda görüntüleniyor. Ön yolcu için de ikinci bir 14,0 inçlik ekran alabilirsiniz. İki elektrikli varyant sunuluyor: ES 350e ve 500e. İlkinde ön tekerlekleri çalıştıran tek bir 221 beygir gücünde motor var ve bu da sıfırdan 62 mil/saate (100 km/sa) 8,9 saniyede hızlanmaya yetiyor. Çift motorlu 500e, süreyi 5,9 saniyeye düşüren çok daha sağlıklı bir 338 beygir gücü sunuyor. Önden çekişli ES EV'nin iddia edilen CLTC menzili 379 mil (610 km) ve bu da önümüzdeki yıl Amerika Birleşik Devletleri'ne ulaştığında EPA döngüsünde yaklaşık 300 mil (483 km) anlamına geliyor. Fişe takılması gerekmeyen bir ES istiyorsanız, iki hibrit seçenek sunuluyor. Sadece biri -daha güçlü ES 350h- Amerika'ya geliyor. 244 hp'lik birleşik güç çıkışı için 2,5 litrelik dört silindirli bir motoru bir elektrik motoruyla eşleştiriyor ve 7,8 saniyede 62 mil hıza ulaşabiliyor. Dört tekerlekten çekiş bir seçenek. Diğer hibrit varyant, toplam sistem çıkışı 194 hp ve 62 mil hıza 9,4 saniyede ulaşabilen 2,0 litrelik dört silindirli bir motora sahip. Yeni ES, Lexus'un daha öncekine kıyasla önemli ölçüde sertleştirildiğini ve daha duyarlı ve çevik hissettiren bir araçla sonuçlandığını söylediği TNGA GA-K platformunun geliştirilmesi üzerine inşa edildi. ES 500e'nin 4.861 pound (2.200 kilogram) ağırlığı göz önüne alındığında ne kadar çevik olduğu henüz belli değil, bu da sportifliğini köreltebilir. Yeni ES'in 2026 ortalarında ABD ve Avrupa'da piyasaya sürülmesini bekleyin. Kaynak: InsideEVs Global
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın