Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

2025 New York Otomobil Fuarı'nda Gördüğümüz En Havalı 7 Elektrikli Araba

Bu hafta Big Apple'da gerçekleşen 2025 New York Otomobil Fuarı'nda sergilenen bir dizi yeni EV'yi bulduğumuzda hoş bir sürpriz yaşadık.

Otomobil fuarlarına katılım pandemiden bu yana düşüşte ve şimdi Başkan Trump EV benimsemesi için federal fonları çekti ve otomobil ithalatına %25 gümrük vergisi koydu. Otomobil şirketleri için son birkaç yıl zor geçti ve sonu görünmüyor.

Ancak sektör, geleceğin elektrikli olduğuna dair net bir inançla devam ediyor. Subaru, Kia, Lucid ve Hyundai'nin yeni EV'leri bu yılın ilerleyen dönemlerinde bayilere daha fazla seçenek getiriyor.

İşte alıcıların radarlarına alması gereken gördüğümüz en havalı arabalar, ayrıca hayalini kurabilecekleri bazı çılgın konsept otomobiller ve elektrikli karavanlar.

1. Yepyeni 2026 Subaru Trailseeker, Güncellenmiş Solterra

200_Subaru_EV_SUV_styling_xl-1?$1550w$

Subaru'nun ikinci tamamen elektrikli otomobili olan 2026 Trailseeker, fuarda tanıtıldı. Japon otomobil üreticisi, 2022'deki Solterra'dan bu yana yeni bir EV çıkarmadı, bu nedenle Çarşamba günkü duyuru şirketin artık elektrikli bir geleceğe doğru daha ciddi bir şekilde çalıştığını kanıtlıyor. Bir şirket yöneticisi, bu yılın ilerleyen zamanlarında üçüncü bir EV duyurusuna bile işaret etti.

Trailseeker, kar ve çamurda tutuşlu çekiş gücüyle açık hava maceraları için tasarlandı. 0'dan 60 mil hıza sadece 4,4 saniyede ulaşıyor, 375 beygir gücüne sahip ve 3.500 pound çekebiliyor. Menzili saygın bir 260 mil, bu da spektrumun üst ucunda olmasa da çoğu macera için yeterli. Subaru'nun şimdiye kadarki en büyüğü olan 14 inçlik bir dokunmatik ekrana sahip. Lansman yaklaşırken yıl sonuna doğru fiyatını öğreneceğiz.

Solterra ayrıca, onu 285 mil veya Trailseeker'ın 260'ından biraz daha fazla yapan %25 daha fazla menzil dahil olmak üzere bazı büyük yükseltmeler aldı. Ayrıca Trailseeker ile aynı büyük dokunmatik ekrana sahip. Güncellenen Solterra'nın fiyatını da bilmiyoruz, ancak gösterişli Trailseeker'dan daha bütçe dostu bir seçenek olabileceğinden şüpheleniyoruz. Şu anda 40.000 doların hemen altında başlıyor.

2. NACS Şarj Portları

Tamam, bu belirli bir araba değil, ancak EV yolculuklarını çok daha kolay hale getirmeyi vaat eden önemli bir trend. Araba şirketlerinin CCS portu yerine Tesla destekli NACS portu ile ürün serilerini güncellediklerini görmeye başlıyoruz. Bu, yalnızca Tesla sürücülerinin değil herkesin Supercharger ağını kullanmasına olanak tanıyor ve halka yaklaşık 20.000 şarj istasyonu daha açacak.

Bugüne kadar, sadece Hyundai'nin 2025 Ioniq 5'e eklemek için erken bir hamle yapmasıyla, bu geçiş çok uzaktaymış gibi hissedildi. Ancak fuardaki her yeni araçta, güncellenmiş Kia EV9, Kia EV4, Subaru EV'ler, Lucid Gravity ve Hyundai Ioniq 9 gibi bir NACS portu vardı. Bir EV arıyorsanız, bu port tipi size en fazla şarj seçeneğini sunacaktır, bu yüzden bunu sormayı unutmayın.

3. 2026 Kia EV4

kia-ev-4.jpg

2025'te yeni bir sedan mı? Artık herkes SUV satın almıyor mu? Görünüşe göre, Kia öyle diyor. Sedan satışları tırmanıyor ve yeni 2026 Kia EV4, herkes için uygun fiyatlı bir elektrikli seçenek olmayı hedefliyor. Fiyatını henüz bilmiyoruz, ancak etkileyici, 330 mil menzili var (Subaru'nun yeni EV'lerinden daha fazla), bu da günlük sürücüler için iyiye işaret. Ayrıca daha küçük bir bataryaya ve 235 mil menzile sahip bir versiyonu da var. Bir NACS portu ile güçleniyor ve "2026'nın başlarında" geliyor.

4. Genesis X Gran Equator Konsepti

800_250416-genesisunveilsxgranequatorcon

Bu, fuarda en beklenmedik tasarım ödülünü alıyor. Retro ve fütüristik bir kombinasyonu ve benzersiz bir iç mekana sahip. Genesis, Hyundai'nin lüks bölümüdür. Hem benzinli hem de elektrikli arabalar sunuyor, ancak bir Hyundai yöneticisi bize bu konseptin hangisi olabileceğine karar vermediklerini veya arabayı üretip üretmeyeceklerini söylüyor.

Izgaranın olmaması, daha az ısı ürettikleri için bunun bir EV olabileceğini gösteriyor. Peki ya o uzun burun? EV'lerin motoru olmadığı için daha küçük önleri olabilir, ancak belki de Genesis ekstra alanı bir frunk için kullanırdı. Konseptin arkasındaki fikir, bunun arazide kullanılabilen, maceracı bir araç olması, bu nedenle belki piknikler için bir bank veya kamp yaparken uyumak için bir yer olarak kullanılabilir.

5. Fiat Topolino

banner_topolino_products.jpg

Fiat'ların her zaman sevimli olmasını bekleriz, ancak Topolino bunu yeni bir seviyeye taşıyor. İtalyancada "küçük fare" anlamına geliyor ve "herkes için neşeli ve havalı yeni bir elektrikli araba" olmayı hedefliyor. Ne yazık ki, bu Amerikalılar için geçerli değil. Topolino yalnızca İtalya, Fransa ve Almanya'da mevcut ve bazı yerlerde onu kullanmak için yalnızca 14 yaşında olmanız gerekiyor, diyor Stellantis. Daha küçük EV'ler ABD'de yaygınlaşmamış olsa da, denizaşırı ülkelerde gelişmeye devam ediyorlar. ABD, özellikle aşağıda ele alacağımız 3 sıralı SUV'lerle, elektrikli arabaları her zamankinden daha büyük yapmaya odaklanmış durumda.

6. Özel Yapım Elektrikli Karavanlar

Açık hava maceracıları ve karavan severler, özel yapım elektrikli karavanlarla yaratıcı oluyorlar. Bu, bu yaz kamp alanlarına giren Pebble Flow ve Lightship AE.1 Cosmos ile başlatılan nispeten yeni bir ürün kategorisi.

Otomobil fuarında, henüz radarımızda olmayan birkaç özel yapım elektrikli karavan gördük. Grounded RVs adlı bir şirket, General Motors'un BrightDrop Zero ticari elektrikli karavanını bir kamp aracına dönüştürdü. Geniş bir kokpit ve uyku alanı, ayrıca bir duş ve mini mutfağı var.

Kia ayrıca Weekendr konseptli EV karavanını sergiledi. Geniş bir uyku alanı oluşturmak için güneş enerjili bir çatı açılıyor ve "son derece esnek ve uyarlanabilir modüler iç mekan" kamp ekipmanları için yer açmak üzere hareket ediyor.

7. Daha Fazla 3 Sıralı Elektrikli SUV Seçeneği Yolda: Lucid Gravity, Hyundai Ioniq 9

Büyük, 3 sıralı SUV'ler çok popüler olsa da, bugüne kadar yalnızca birkaç tamamen elektrikli seçenek mevcuttu: Rivian R1S ve Kia EV9. Ancak segment hızla genişliyor ve önümüzdeki iki lansman otomobil fuarında sergilendi.

Lucid Gravity, InsideEVs'in yakın tarihli bir incelemesine göre, sektördeki en gelişmiş teknolojilerden bazılarını içeren ultra premium bir seçenek (96.625 $). Bu yılın ilerleyen zamanlarında tam 430 mil menzil ve NACS şarj portu ile piyasaya sürülecek. Devasa ön bagaj, onu bir tür kanepeye dönüştüren rahat bir ped içeriyor. Gösterge panelinde yüksek çözünürlüklü grafikler ve bir head-up ekranı bulunuyor.

Hyundai Ioniq 9, bu yılın ilerleyen zamanlarında piyasaya sürülecek ve fiyatını henüz bilmesek de Gravity'nin çok altında olması gerekiyor. Ancak Hyundai SVP Olabisi Boyle, alıcıların daha uygun fiyat için teknolojiden ödün vermelerine gerek kalmaması için, her yerinde şarj portları bulunan birinci sınıf bir iç mekana sahip olmaya devam edeceğini söylüyor.

335 mil menzile sahip ve NACS portu üzerinden daha hızlı bir şarj cihazıyla 24 dakikada şarj oluyor. Ayrıca, Hyundai'nin araçtan şebekeye bağlantı yeteneğine sahip ilk arabası olacak; bu da sürücülerin araçlarının aküsünü şebekeye bağlayıp yoğun saatlerde kamu hizmetleri şirketlerine fazladan depolanmış gücü satabilecekleri anlamına geliyor. Boyle, aracın parayı depolayacağını ve şarj gibi satın alımlara aktaracağını söylüyor. Bu, lansmanda mevcut olmayacak, ancak Hyundai doğru teknoloji ve kamu hizmetleri ortaklarını bir araya getirdikten kısa bir süre sonra gelecek.

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.