Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 20 Nisan Admin Gönderi tarihi: 20 Nisan Dünyanın ilk insansız hava aracı gemilerine bakın Devrim niteliğinde yeni bir gemi sınıfı inşa etmek için bir yarış başladı: İnsansız hava aracı gemileri. Teknolojik gelişmeler, insansız hava araçlarının bir uçak gemisinin maliyetinin çok daha azına bir miktar etki edebileceğini gösteriyor. BI, deniz yarışını dünyanın ilk insansız hava aracı gemilerinden üçü üzerinden değerlendirdi. Çin yakın zamanda dünyanın en büyük amfibi saldırı gemisini denize indirdi. Özellikleri, dünyanın ilk özel olarak inşa edilmiş insansız hava aracı gemisi olduğu yönünde yaygın spekülasyonlara yol açtı. Çin, insansız hava aracı gemisi işleten üçüncü ülke olacak. Diğer ikisi - Türkiye ve İran - mevcut gemileri hava insansız hava araçlarını fırlatacak şekilde uyarladı. İnsansız hava aracı gemileri, daha önce bilim kurgu ve savunma sanayi fuarlarına ayrılmış nispeten yeni bir kavramdır. Bu gemiler, 1906'da savaş gemisi tasarımında devrim yaratan HMS Dreadnought'un denize indirilmesine benzer şekilde savaş gemisi inşasında yeni bir dönemin habercisi olabilir. İnsansız hava araçlarının artan erişiminden ve büyük bir geminin onları düşman kıyılarına yakın bir yere hızla fırlatma yeteneğinden yararlanırlar. Bir drone taşıyıcısının ne olduğu ve askeri değeri, tarihteki diğer gemi sınıfları gibi hararetle tartışılmaktadır. Bir drone taşıyıcısı nedir? En gerçek anlamıyla, hemen hemen her gemi bir drone taşıyıcısı olabilir, çünkü hemen hemen tüm gemiler elde taşınan drone'ları fırlatabilir. AAI RQ-2 Pioneer ve Boeing Insitu RQ-21 Blackjack gibi küçük bir mancınık ve kurtarma ağının kullanımını gerektiren daha büyük drone'lar bile 1980'lerin ortalarından beri her türlü ABD Donanması gemisinde kullanılmıştır. Daha büyük sabit kanatlı drone'lar daha önce uçak gemilerinin ve amfibi hücum gemilerinin güvertelerinde de kullanılmıştır. 2013 yılında, Northrup Grumman'ın X-47B göstericisi USS George H. W. Bush'un güvertesinden fırlatılmış ve güverteye inmiştir ve daha yakın zamanda, General Atomics'in Gray Eagle STOL İHA'sı bir Güney Kore amfibi hücum gemisinden havalanmıştır. Bu ikisinden çok önce, ABD Donanması'nın TDN-1 dronları 1944'te uçak gemilerinden havalanma yeteneğini gösterdi. Ancak bu çabalar büyük ölçüde testler veya tek seferlikti. Bir dron taşıyıcısı kavramı çok daha öteye gidiyor: Uçak gemisinin pilotlu uçakları sorti etmesi gibi, dron dalgaları fırlatmak için tasarlanmış büyük bir uçuş güvertesine sahip bir gemi. Özünde, özel olarak inşa edilmiş, özel bir dron taşıyıcısıdır. Teknik olarak ilk dron taşıyıcısını hangi ülkenin inşa ettiği konusunda bir anlaşmazlık var - tıpkı 20. yüzyılın başlarında ilk uçak gemisini kimin inşa ettiği konusundaki tartışma gibi. Ve bu yarıştaki yarışmacılar, geleneksel olarak dünyanın önde gelen küresel donanmaları olmamış ülkeler. Türkiye'nin dron taşıyan amiral gemisi Türkiye, bir dron taşıyıcısının hizmete girdiğini iddia eden ilk ülkedir. 2015'te sipariş edilen, 2018'de suya indirilen ve 2023'te hizmete giren TCG Anadolu, 757 fit uzunluğunda ve 27.436 ton deplasmana sahip. Türk Donanması'nın en gelişmiş gemisi ve şu anki amiral gemisidir. Türk hükümeti Anadolu'nun %70'inin yerli bileşenlerle inşa edildiğini iddia etse de geminin tasarımı İspanya'nın Juan Carlos I amfibi hücum gemisinin tasarımıdır. İspanyol atası gibi Anadolu da başlangıçta helikopterlerden oluşan bir hava filosu ve kısa kalkış ve dikey iniş (STOVL) jetleri (özellikle Amerikan F-35B gizli saldırı uçakları) taşımak üzere tasarlanmıştı. Ancak 2019'da Türkiye, ABD ve NATO yetkililerinin F-35 hakkında istihbarat toplamak için kullanılabileceğinden endişe ettiği Rus yapımı S-400 yüzeyden havaya füze sistemlerini satın alması nedeniyle F-35 programından atıldı. Anadolu'nun hava filosunu sadece helikopterlerle sınırlamak yerine Türkler, uçağı sağlamak için dünya standartlarındaki drone endüstrisine güvenerek gemiyi dünyanın ilk drone taşıyıcısına dönüştürmeyi tercih etti. Anadolu'dan iki drone modeli işletilecek: Bayraktar TB3 ve Bayraktar Kızılelma. Her ikisi de tanınmış üretici Baykar tarafından geliştirildi. TB3, şirketin savaşta kanıtlanmış pervaneli TB2 drone'unun deniz versiyonudur ve katlanır kanatlara, güçlendirilmiş süspansiyona ve daha güçlü bir motora sahiptir. Baykar, 21 saatten fazla dayanıklılığa sahip olduğunu ve 617 pound'a kadar mühimmat taşıyabildiğini söylüyor. Hem gözetleme hem de saldırı görevlerinde, özellikle hava savunması olmayan veya düşük seviyeli düşmanlara karşı kullanılabilir. Baykar, Kızılelma'yı, Mach 0.9'luk maksimum hıza ulaşmasını ve 45.000 feet'e kadar uçmasını sağlayan bir turbofan jet motoruna sahip bir "savaşçı İHA" olarak tanımlıyor. Ayrıca, harici sabit noktalarda ve dahili silah bölmelerinde 3.300 pound silah taşıyabiliyor. Türk yetkililer, Anadolu'nun hava kanadının 12 insansız savaş uçağından oluşacağını söyledi. Gemi ayrıca AH-1W Cobra ve T129 saldırı helikopterleri ve SH-60B Seahawk'ları da taşıyabiliyor. Kasım ayında TB3, TCG Anadolu'dan başarılı bir şekilde kalkış ve iniş yaparak kısa güverteli bir gemiye kalkış ve iniş yapan ilk sabit kanatlı drone olarak tarihe geçti. Ocak ayında bir TB3, sahte bir hedefe karşı ilk saldırısını başarıyla gerçekleştirdi. İran'ın İHA gemisi 6 Şubat'ta İran, İHA gemisinin hizmete girdiğini iddia eden ikinci ülke oldu. Shahid Bahman Bagheri olarak bilinen gemi, dönüştürülmüş bir konteyner gemisidir. Dönüştürme, gövdesine açılı bir uçuş güvertesi eklendiğinde 2022'de başladı. 2023'te, pruvaya benzer şekilde açılı, sancak tarafına bakan bir kayakla atlama rampası eklendi. Tasarım, tekerlekli İHA'ların açılı bir şekilde kalkış ve iniş yapacağı anlamına geliyor; bu sistem muhtemelen geminin kulesi tarafından engellenmemek için pratik nedenlerle izlendi. İranlı yetkililere göre, Shahid Bahman Bagheri'nin 590 fitlik bir uçuş güvertesi, 41.978 tonluk bir deplasmanı, 22.000 deniz mili menzili ve silahlı hızlı saldırı gemilerini taşıma ve konuşlandırma yeteneği var. Gemi, Rusya'nın Ukrayna'ya defalarca saldırmasına yardımcı olan İran'ın güçlü İHA teknolojisinin bir vitrini olabilir. Tahran, gemideki birden fazla drone modelinin görüntülerini kamuoyuna duyurdu. Bunlar arasında iki Mohajer-6 keşif/saldırı drone'u, Bagheri'nin güvertesinden fırlatılırken görülen görünüşe göre modifiye edilmiş bir Ababil-3 keşif/saldırı drone'u ve iki küçük Homa drone'u yer alıyor. Ancak en ilgi çekici model, görünüşe göre Qaher-313 olarak bilinen, planlanan yerli bir gizli savaş uçağı projesine dayanan yeni bir İHA. Bu yeni drone hakkında çok az şey biliniyor. Bagheri'nin güvertesinde, her ikisi de daha önce görülen Qaher-313 prototipinden daha küçük olan iki varyantta yedisi kaydedildi. Bazıları, dört büyük modelin radar dönüşlerini azaltmak için dahili olarak silah taşıyabileceğini tahmin ediyor. Sadece daha küçük varyant, küçük bir jet motoruyla hareket ettirilerek Bagheri'ye inerken ve kalkarken görüldü. Bagheri'nin hava filosu, diğer modellerin deniz versiyonlarını ve Ukrayna'ya saldırmak için rutin olarak kullanılan Shahed-136 gibi dolaşan mühimmatları da içerebilir. Bagheri'nin ayrıca insansız su altı gemilerini de fırlatabildiği iddia ediliyor. Bagheri, son yıllarda bir dizi gelişmiş deniz aracı satın alan yarı askeri bir örgüt olan İslam Devrim Muhafızları Kolordusu'nun deniz kolunun bir parçasıdır. Çin'in insansız hava aracı taşıyıcısı Çin'in insansız hava aracı taşıyıcısı yarışına girişi 27 Aralık'ta başlatıldı. Sichuan adlı gemi, Çin'in Tip 075 sınıfı amfibi saldırı gemisine dayanıyor ve asansörlerinin ve iki komuta adasının konumlandırılması gibi değişiklikler de dahil olmak üzere daha iyi uçuş operasyonları için modifiye edildi. Tip 076 sınıfının öncü gemisi olan Sichuan 853 fit uzunluğundadır ve bildirildiğine göre 40.000 tondan fazla deplasmana sahiptir; bu da onu dünyanın en büyük amfibi hücum gemisi yapar. 844 fit uzunluğundaki America sınıfı LHA'dan biraz daha uzundur. Sichuan'ın tanımlayıcı özellikleri, liman tarafına yerleştirilmiş büyük mancınık ve güvertesindeki durdurma tertibatıdır; bunlar herhangi bir amfibi hücum gemisi için bir ilktir. Mancınık sabit kanatlı uçakları fırlatabilirken durdurma tertibatı sabit kanatlı inişleri mümkün kılar. Çin hizmetinde mürettebatlı kısa iniş ve kalkış uçağı olmadığından, Sichuan'ın hava filosunun çoğunlukla insansız olması gerektiği konusunda çok az şüphe vardır. En olası model, saldırı görevleri için tasarlandığı düşünülen jet motorlu gizli uçan kanat tasarımı olan GJ-11 Sharp Sword olacaktır. Hava gösterilerinden alınan GJ-11 maketlerinin görüntüleri, bazılarının 4.400 pound'dan fazla mühimmat taşıyabileceğini tahmin ettiği iki dahili silah bölmesini gösteriyor. İHA'nın devlete ait üreticisi olan Çin Havacılık Endüstrisi Şirketi'nin bir konsept videosu, gemiden fırlatılan bir GJ-11'in düşman gemisinin hava savunmasını şaşırtmak ve muhtemelen elektronik harp saldırıları başlatmak için altı sahte uçak konuşlandırdığını gösteriyor. GJ-11 ayrıca, muhtemelen Çin uçak gemisinde taşınan J-15 savaş uçaklarını ve J-35 gizli savaş uçaklarını tamamlayarak, insanlı savaş uçaklarına "sadık bir kanat adamı" olarak hizmet verebilir. Boyutu göz önüne alındığında, Sichuan bir düzine kadar GJ-11 taşıyabilir. Gelecekteki hava filosu, Çin'in envanterinde bulunan veya geliştirilmekte olan diğer İHA'ların deniz versiyonlarından da oluşabilir. Neden İHA taşıyıcıları? Üç gemiden sadece Anadolu ve Bagheri resmi hizmete girdi. Anadolu, Bagheri geçen yılın sonlarında Basra Körfezi'nde deniz denemeleri yaparken deniz tatbikatlarına katıldı ve o zamandan beri diğer IRGCN gemileriyle yelken açtı. Bu arada Sichuan, ilk deniz denemelerine hazırlık olarak son teçhizatı tamamlıyor. İnsansız hava aracı taşıyıcıları yalnızca mürettebatsız keşif/saldırı uçaklarını konuşlandırma kabiliyetleri nedeniyle değerli değil. Ayrıca maliyet tasarrufuna da yardımcı olabilirler: insansız hava aracı pilotlarını eğitmek, jet pilotlarını eğitmekten daha kolay ve hızlıdır ve kaybedilen İHA'ları değiştirmek muhtemelen daha hızlı ve daha ucuzdur. Donanmalar, ciddi kayıpları sınırlandırırken sayılarını artırmak için insansız varlıklara yöneldikçe, insansız hava aracı taşıyıcılarının gelecekte giderek daha önemli bir rol oynaması muhtemeldir. Kaynak: BI Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.