Gönderi tarihi: 10 NisanNis 10 Admin Lectron Tesla Süper Şarj Adaptörü Büyük Sorun Yaşıyor Olabilir Adaptör, Tesla Supercharger'ın kitlelere erişimini açmaya yardımcı oluyor. Şimdi gümrük vergisi çapraz ateşine yakalanabilir. Ford, 2023'te elektrikli araçlar için şarj standardını benimsemek üzere Tesla ile bir anlaşma imzaladığında, bu ABD otomotiv endüstrisi için bir dönüm noktasıydı. Tek tek tüm büyük otomobil üreticileri bu adımı izleyerek EV müşterilerine şarjın altın standardı olan Tesla Supercharger ağına erişim sağladı. Ancak şimdi NACS-CCS adaptörlerini üreten tedarikçilerden en azından biri gümrük vergisi çapraz ateşine yakalandı. Şarj ekipmanı üreticisi Lectron'un CEO'su ve kurucusu Christopher Maiwald, InsideEVs'e adaptörlerin Çin'de üretildiğini söyledi. ABD, tüm Çin mallarına %104 gümrük vergisi uygularken Çin, Amerikan ithalatlarına %84 gümrük vergisi uygulayarak misilleme yaptı. Lectron, üretiminin bir kısmını 3. çeyreğe kadar Vietnam'a taşımayı planlıyor ancak Trump yönetimi Vietnam'a da %46 gümrük vergisi uyguladı. 200 dolarlık Ford markalı NACs adaptörü, otomobil üreticisinin web sitesinde yalnızca iki ila üç günlük kargo süresiyle mevcuttur. Şimdi, tarifeler devam ederse EV sahipleri için olmazsa olmaz aksesuar daha pahalı hale gelebilir. Maiwald, "Adaptör Çin'de monte edilse bile, plastiği yapmak için kullandığımız reçinelerin bir kısmı Amerikalı bir tedarikçiden geliyor," dedi. "Onlar da şimdi daha pahalı olacak mı?" Adaptör, Tesla'nın şarj kablosunu CCS portlu EV'lere bağlıyor. Birkaç şirket bunları üretiyor. Tesla bunları Buffalo'daki gigafactory'de üretiyor, A2Z satış sonrası versiyonlarını üretiyor ve Lectron, Tesla'nın dışında en büyük OEM tedarikçilerinden biri; Ford, General Motors ve Mercedes-Benz için adaptörler üretiyor. Lectron ayrıca Vortex adlı kendi versiyonunu da satıyor, ancak otomobil üreticileri için ürettiği adaptörler dayanıklılık ve tasarım açısından daha zorlu standartlara göre üretiliyor. Biraz sıkıcı, sıradan bir ekipman olmasına rağmen, NACS adaptörü geçen yıl çok popüler bir ürün haline geldi. Başlangıçta sınırlı arz nedeniyle bir talep çılgınlığı tetiklendi. Dağıtımın erken aşamasında, Ford ve Rivian EV sahipleri nihayet özgürce yolculuk edebilmek için ünitelerini almak için sabırsızlanıyordu. Ayrıca, Tesla tarafından üretilen adaptörlerin erken bir partisinin arızalı olduğu ortaya çıktı ve Ford, EV sahiplerine yedeklerini alana kadar bunları kullanmayı bırakmalarını bildirdi. Otomobil üreticisi, adaptör tedarik zincirini çeşitlendireceğini ve Lectron'u dahil edeceğini duyurdu. Maiwald, "İnsanlar günde 20 kez 'Adaptörüm nerede?' diye tweet attığında, bu muazzam bir baskı oluyor," dedi. Şimdi bu baskı yoğunlaşabilir. Çin'de üretim maliyetleri artarsa ve tarifeler ABD'de ithalat fiyatlarını şişirirse, EV alıcıları daha fazla ödeme yapmak zorunda kalabilir ve bu da talebi olumsuz etkileyebilir. Maiwald, "Etkisinin tam olarak ne olduğunu söylemek için çok erken," dedi. "Şu anda bunu inceliyoruz. Ancak bu kesinlikle her şeyi daha pahalı hale getirecek." Kirleten benzinli arabalardan uzaklaşmak için bu kötü bir haber. Maiwald, Lectron'un şu ana kadar yaklaşık 200.000 NACS-CCS adaptörü gönderdiğini söyledi; bunların çoğu ABD'ye ve bazıları da Kanada'nın bazı bölgelerine. Buna hem Vortex adaptörü hem de otomobil üreticilerine tedarik ettiği adaptör de dahil. Tarifelere rağmen, bu yıl işlerin büyümesini bekliyor ancak herhangi bir talep dalgalanması öngörmüyor. Maiwald, "Tahmin yapmak için çok zaman harcayabiliriz ve sonra politika tarafından bir duyuru yapılır. Sonra da bir hafta daha yeniden tahmin yapmak için zaman harcarız," dedi. "Çok iyi bir haber değil, değil mi? Ama bakalım ne olacak." Kaynak: IEVG
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.