Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

Tamamen pil elektrikli Toyota C-HR+'ın dünya lansmanı

Toyota-C-HR+.jpg

  • Tamamen yeni akülü elektrikli Toyota C-HR+, Toyota'nın BEV SUV atağının temel modeli olacak
  • Güçlü sürüş dinamiklerini ifade eden göz alıcı, şık bir tasarımda Toyota C-HR'nin coupe-SUV profilini koruyor
  • Adındaki "+" öğesi, modelin eklenen çok yönlülüğünü ve pratikliğini ve BEV güç aktarma organının benzersiz kimlik bilgilerini ifade ediyor
  • "Üst sınıf" kabin ve yükleme alanı konfor, rahatlık ve pratiklik sağlıyor
  • e-TNGA BEV felsefesi ve süspansiyon ve direksiyonun özel ayarı, üstün sürüş dinamikleriyle otantik bir şekilde ödüllendirici, sürüşü eğlenceli bir karakter sunmak için bir araya geliyor
  • 57,7 kWh ve 77 kWh akü seçenekleri ve önden ve dört tekerlekten çekişli versiyonlarla geniş müşteri seçeneği sağlanıyor
  • AWD versiyonu, Toyota'nın Avrupa standart model yelpazesindeki en güçlü modellerden biri olacak ve 343 DIN hp / 252 kW ve 0-100 km/s'yi 5,2 saniyede sunması bekleniyor*
  • Seçili Avrupa pazarlarında piyasaya sürülmesi başlayacak 2025'in sonlarında, Toyota'ya kritik C-SUV BEV pazarının kalbinde güçlü bir varlık kazandıracak

Toyota bugün, Avrupa'nın hayati C-SUV BEV pazarının kalbinde cesur, şık ve oldukça yetenekli bir rakip olmaya hazırlanan yepyeni bir akülü elektrikli model olan Toyota C-HR+'ı duyurdu.

800_2025toyotac-hr04.jpg?10000

Şık ve göz alıcı coupe hatları sergileyen ve otantik bir şekilde ödüllendirici, sürüşü eğlenceli bir karakter sunan bu araç, müşterilerle duygusal bir düzeyde bağ kurarken, sınıfındaki otomobiller için öncelik olan tüm ferahlığı, pratikliği ve rahatlığı sunacak. Toyota'nın 2022'de sunduğu Kompakt SUV konseptinden geliştirildi ve aynı zamanda Toyota C-HR'yi iki nesil boyunca bir milyondan fazla Avrupa satışıyla oyunun kurallarını değiştiren bir başarıya dönüştüren temel nitelikleri de ileriye taşıyor.

800_2025toyotac-hr06.jpg?10000

2025'in sonlarında seçili Avrupa pazarlarında piyasaya sürülmesi ve 2026'da tüm Avrupa pazarlarına tam olarak sunulması planlanan araç, Toyota'ya B, C ve D-SUV BEV segmentlerinde ilgi çekici bir ürün yelpazesi sunmak için yepyeni Urban Cruiser ve yeni bZ4X'e katılacak. Toyota'nın elektrikli SUV stratejisine sadık kalarak, ürün yelpazesi iki farklı pil kapasitesi seçeneği ve hem önden hem de dört tekerlekten çekiş ile geniş bir müşteri seçeneği sunacak ve Toyota C-HR+'ın gerçek SUV kalitesini vurgulayacak.

800_2025toyotac-hrinterior01.jpg?10000

Tanıtma işlemi, Toyota'nın hibrit, plug-in hibrit ve hidrojen yakıt hücreli elektrikli araçları bir araya getirerek, 2035'te Avrupa'da karbon nötrlüğüne ulaşmak için araç emisyonlarında sürdürülebilir azalmalar sağlayacak çok yollu stratejisini daha da güçlendirecek.

800_2025toyotac-hrexterior04.jpg?10000

Kendi başına tamamen yeni bir model

Markaya yeni müşteriler çekmede olağanüstü derecede başarılı olmaya devam eden bir model olan Toyota C-HR'den ilham almasına rağmen, Toyota C-HR+ kesinlikle kendi başına bireysel bir modeldir. Toyota'nın özel e-TNGA pil elektrikli araç felsefesi üzerine inşa edilmiştir ve benzersiz bir gövdeye ve iç mekana sahiptir. Temelde basit olan temiz, canlı bir görünüm sunar, ancak hem kalbe hem de zihne hitap edecek güçlü bir duygusal kaliteye sahiptir.

800_2025toyotac-hr03.jpg?10000

Ön üç çeyrek görünümde, temiz ve modern stil, onu çağdaş bir Toyota BEV olarak açıkça tanımlarken, geniş duruş Toyota C-HR ile ilişkilendirilen dinamik sürüş türünü aktarıyor. Ön tampon, ızgara ve far tasarımları modele özelken, şık, coupe-crossover silüeti hem ayırt edici hem de aerodinamik olarak verimli. Özellikle coupe tavan çizgisi, arka koltuk yolcuları için baş mesafesinden ödün vermeden elde ediliyor.

Otomobilin stili, belirgin karakter çizgileriyle vurgulanıyor: arkada keskin bir şekilde tanımlanmış, ön tasarıma sorunsuz bir şekilde karışıyor.

Görünüm, yine geniş bir duruş ve sofistike tam LED arka kombinasyon ışıklarıyla arkada da aynı şekilde belirgin. Arka camın dik açısı ve düzgün bir şekilde entegre edilmiş spoyler, dinamik görünüme daha fazla vurgu katıyor.

"Üst sınıf" iç mekan alanı

İç mekan modern ve aerodinamiktir, açık ve davetkar bir his yaratır ve ortam aydınlatması bir miktar sofistikelik katar. 4.520 mm'lik genel uzunluğu içerisinde dingil mesafesi 2.750 mm'ye kadar uzanıyor. Bu, cömert baş mesafesi ve 900 mm ön-arka çift mesafesi ile geniş bir konaklama alanı sağlamaya yardımcı oluyor. Sonuç, C segmenti SUV'lerden beklenenden daha büyük bir kabin alanı.

Aynı şekilde, iç mekan uygulaması genellikle daha büyük modellerde bulunan bir duyusal kalite seviyesine sahip. Genişlik ve her yönden görüş, Toyota C-HR+'ı konfor ve çok yönlülük açısından kazanan bir teklif haline getirirken, pratiklik ve rahatlık 416 litrelik yükleme alanı ile destekleniyor.

800_2025toyotac-hrinterior02.jpg?10000

Ekipman özellikleri, aracın sadece sürücüyle ilgili olmadığını ve paylaşılan bir alan olacağını kabul ediyor. Bu nedenle, örneğin, iki kablosuz akıllı telefon şarj cihazı ve herkesin hareket halindeyken bağlanabilmesini sağlamak için arka kabin USB bağlantı noktaları; arka kabin klima kontrolleri; ve iç mekanın tüm bölümlerine doğal ışık getiren panoramik bir tavan sağlandı.

Güç ve performans

Toyota C-HR+ tek beden herkese uyan bir teklif olmayacak. Toyota, farklı müşteri ihtiyaçlarını ve önceliklerini fark ederek iki farklı pil seçeneği sunacak. 57,7 kWh (brüt kapasite) ünite yalnızca önden çekişli modele özel olacak ve daha yüksek kapasiteli 77 kWh pil hem önden hem de dört tekerlekten çekişli güç aktarma organları için mevcut olacak. Bu geniş seçenek yelpazesi, Toyota'nın C-SUV pazarında geniş bir müşteri tabanına ulaşmasına yardımcı olacak.

800_2025toyotac-hrinterior03.jpg?10000

WLTP sürüş döngüsüne göre maksimum menzil, sınıfa ve güç aktarma organına bağlı olarak 600 km'ye kadardır (tahmini değer onay bekliyor).

Bir Toyota elektrikli aracın karakteristik olarak pürüzsüz, sessiz ve rafine performans ödülleri, etkileyici güçle artırılacak. Aslında, GR performans otomobili serisinin dışında, bu Toyota'nın Avrupa serisindeki en güçlü model olacak.

AWD versiyonunun 343 DIN hp / 252 kW gibi muazzam bir güç sunması ve 0-100 km/s hıza sadece 5,2 saniyede ulaşması bekleniyor*. 57,7 kWh bataryaya sahip önden çekişli model 167 DIN hp / 123 kW sunacak; 77 kWh bataryayı tercih etmek gücü 224 DIN hp / 165 kW'a çıkarıyor.

Dört tekerlekten çekiş seçeneği, Toyota C-HR+'ın gerçek bir SUV olarak statüsünü teyit ediyor. Sistem, tutuşu ve çekişi artırıyor ve bir BEV'nin karakteristiği olan ekstra tork ve gücün kullanılmasına yardımcı oluyor. Bu hem güvenliğe hem de daha fazla sürüş keyfine katkıda bulunuyor.

Enerji açısından verimli performans, aracın silüeti, tavan spoyleri ve ördek kuyruğu arka ucuyla gövdenin üzerinde ve etrafında düzgün hava akışı sağlamak için hesaplanan optimize edilmiş aerodinamiklerle destekleniyor.

800_2025toyotac-hrexterior01.jpg?10000

Müşteriler, çoğu koşulda şarj performansını iyileştirecek yeni bir batarya ön koşullandırma özelliğini takdir edecekler. Kolaylık sağlamak için bu, otomatik veya manuel olarak çalıştırılabilir. Klima sistemi ve ısıtmalı koltuklar, direksiyon simidi ve ön cam için enerji tasarrufu sağlayan bir ısı pompasından daha fazla fayda elde edilir.

Standart olarak 11 kW'lık bir yerleşik şarj cihazı sağlanırken, High grade'den 22 kW'lık bir ünite sağlanır. Hızlı DC şarjı 150 kW'a kadar hızlara ulaşabilir.

Üstün sürüş deneyimi

Ödüllendirici dinamik performans ve sürüşü eğlenceli bir karakter, Toyota C-HR+ için temel çekicilik noktalarıdır. Özel BEV platformunun temel gücü, sağlamlığı ve çevikliğine ek olarak, yay ve amortisör performansı ve viraj denge çubuklarının sertliği de dahil olmak üzere süspansiyon parçaları yeni model için hassas bir şekilde ayarlanmıştır. Elektrikli hidrolik direksiyon da tepkisellik için yeniden düzenlenmiştir.

Toyota C-HR'ye kıyasla artırılmış gövde sağlamlığı ve daha düşük bir ağırlık merkezi sayesinde dengede kazanımlar elde edilmiştir. Azaltılmış atalet momenti daha da çevik bir yol tutuşuna katkıda bulunur.

Güvenlik ve bağlantı teknolojileri

Toyota C-HR+'ın gelişmiş görünümü ve güç aktarma organları, kapsamlı güvenlik ve yerleşik bağlantı için en son teknolojilerle eşleşiyor.

Tüm versiyonlar, Toyota Safety Sense aktif güvenlik ve sürücü destek sistemleri de dahil olmak üzere kapsamlı Toyota T-Mate özelliklerinden yararlanıyor. Sürüş, çok çeşitli kaza tehlikelerinin erken tespiti ve sürücünün bir çarpışmadan kaçınmasına yardımcı olmak için gerektiğinde frenleme, direksiyon ve güç kontrolünün otomatik olarak etkinleştirilmesiyle daha güvenli ve kolay hale geliyor.

Kör Nokta İzleme, Uyarlanabilir Uzun Far Sistemi farları ve Park Destek Freni gibi bir dizi gelişmiş özellik standart olarak sunuluyor. Park Asistanı ve Panoramik Görünüm İzleme, Yüksek sınıf spesifikasyonuna dahil.

800_2025toyotac-hrexterior03.jpg?10000

14 inçlik bir multimedya ekran, tüm Toyota C-HR+ modellerinin standart bir özelliği olacak ve ön kabin tasarımında odak noktası oluşturacak. Navigasyon sistemi, aracın akü şarj durumuna ve mevcut sürüş menziline göre uygun şarj istasyonu seçenekleriyle rotaları hesaplayan özel bir EV rotalama işlevi içeriyor.

MyToyota uygulamasını kullanmak, sahiplerinin şarj durumu, şarj süresi, sürüş menzili ve kullanım verileri gibi araçlarının temel yönlerini izlemelerine ve yönetmelerine olanak tanır.

Sahiplik gönül rahatlığı

Özellikle ilk kez BEV satın alan müşteriler, Toyota C-HR+'ın markanın ayırt edici özelliği olan tüm Kalite, Dayanıklılık ve Güvenilirliğe sahip olduğundan emin olabilirler. Bu, her yıl 10 yıla kadar araç yaşı veya bir milyon kilometreye kadar sürüş için aküyü kapsayan bir Akü Bakım Programında yansıtılır ve yıllık akü sağlık kontrolüne tabidir**.

Kaynak: Toyota New Room

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.