Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 17 Mart Admin Gönderi tarihi: 17 Mart Yapay zeka hemşireleri hastane bakımını yeniden şekillendirirken, insan hemşireler kontrolü ele geçirmek için mücadele ediyor "Pervasız ve tehlikeli" Bir dahaki sefere tıbbi muayeneniz gerektiğinde Ana gibi birinden bir çağrı alabilirsiniz: randevunuza hazırlanmanıza yardımcı olabilecek ve acil sorularınızı yanıtlayabilecek dost canlısı bir ses. Sakin ve sıcak tavrıyla Ana, ABD'deki birçok hemşire gibi hastaları rahatlatmak için eğitildi. Ancak onlardan farklı olarak, Hintçeden Haiti Kreolüne kadar birçok dilde 7/24 sohbet etmeye de müsait. Bunun nedeni Ana'nın insan olmaması, hemşireler ve tıbbi asistanlar tarafından genellikle gerçekleştirilen zaman alıcı görevleri otomatikleştirmenin yollarını sunan bir dizi yeni şirketten biri olan Hipokrat AI tarafından yaratılan bir yapay zeka programı olmasıdır. Bu, yapay zekanın sağlık hizmetlerine girmesinin en belirgin işaretidir; burada yüzlerce hastane hastaların hayati belirtilerini izlemek, acil durumları işaretlemek ve bakım için adım adım eylem planları başlatmak için giderek daha karmaşık bilgisayar programları kullanıyor; bu işler daha önce hemşireler ve diğer sağlık profesyonelleri tarafından yapılıyordu. Hastaneler, yapay zekanın hemşirelerinin tükenmişlik ve personel yetersizliği sorunlarını ele alırken daha verimli çalışmalarına yardımcı olduğunu söylüyor. Ancak hemşire sendikaları, bu yeterince anlaşılmamış teknolojinin hemşirelerin uzmanlığını geçersiz kıldığını ve hastaların aldığı bakım kalitesini düşürdüğünü savunuyor. National Nurses United'dan Michelle Mahon, "Hastaneler hemşirelerin yerini alabilecek kadar meşruiyete sahip bir şeye sahip oldukları anı bekliyorlardı" dedi. "Tüm ekosistem, bakım verenleri otomatikleştirmek, becerilerinden arındırmak ve nihayetinde değiştirmek için tasarlandı." ABD'deki en büyük hemşirelik sendikası olan Mahon'un grubu, ülke çapındaki hastanelerde 20'den fazla gösteri düzenlenmesine yardımcı oldu ve yapay zekanın nasıl kullanılacağı konusunda söz sahibi olma hakkını ve otomatik tavsiyeleri dikkate almamaya karar verirlerse disiplinden korunmayı savundu. Grup, Ocak ayında göreve yeni başlayan sağlık bakanı Robert F. Kennedy Jr.'ın yapay zeka hemşirelerinin kırsal alanlarda bakım hizmeti sunmaya "herhangi bir doktor kadar iyi" olabileceğini öne sürmesiyle yeni alarmlar verdi. Cuma günü, Medicare ve Medicaid'i denetlemek üzere aday gösterilen Dr. Mehmet Oz, yapay zekanın "doktorları ve hemşireleri tüm evrak işlerinden kurtarabileceğine" inandığını söyledi. Hipokrat AI başlangıçta, kayıtlı bir hemşire için saatlik yaklaşık 40 dolara kıyasla yapay zeka asistanları için saatlik 9 dolarlık bir ücret önerdi. O zamandan beri bu ifadeyi bıraktı, bunun yerine hizmetlerini övdü ve müşterilere dikkatlice test edildiklerine dair güvence vermeye çalıştı. Şirket görüşme taleplerini kabul etmedi. Hastanedeki yapay zeka yanlış alarmlar ve tehlikeli tavsiyeler üretebilir Hastaneler, sensörler, mikrofonlar ve hareket algılayan kameralar dahil olmak üzere bakımı iyileştirmek ve maliyetleri azaltmak için tasarlanmış teknolojilerle yıllardır deneyler yapıyor. Artık veriler elektronik tıbbi kayıtlarla ilişkilendiriliyor ve tıbbi sorunları tahmin etmek ve hemşirelerin bakımını yönlendirmek için analiz ediliyor; bazen de hastayı kendileri değerlendirmeden önce. Adam Hart, Nevada, Henderson'daki Dignity Health'in acil servisinde çalışırken hastanenin bilgisayar sistemi yeni gelen bir hastayı enfeksiyona karşı yaşamı tehdit eden bir reaksiyon olan sepsis için işaretledi. Hastanenin protokolüne göre, derhal büyük bir dozda IV sıvı vermesi gerekiyordu. Ancak daha detaylı bir incelemeden sonra Hart, bir diyaliz hastasını veya böbrek yetmezliği olan birini tedavi ettiğini belirledi. Bu tür hastalar, böbreklerinin sıvı ile aşırı yüklenmesini önlemek için dikkatli bir şekilde yönetilmelidir. Hart endişesini denetleyici hemşireye iletti ancak standart protokolü takip etmesi gerektiği söylendi. Ancak yakındaki bir doktor müdahale ettikten sonra hastaya yavaş bir IV sıvı infüzyonu yapılmaya başlandı. Hart, "Düşünme şapkanızı takmanız gerekiyor; bu yüzden hemşire olarak maaş alıyorsunuz," dedi. "Düşünce süreçlerimizi bu cihazlara devretmek pervasızca ve tehlikelidir." Hart ve diğer hemşireler yapay zekanın amacını anladıklarını söylüyor: hemşirelerin birden fazla hastayı izlemesini ve sorunlara hızla yanıt vermesini kolaylaştırmak. Ancak gerçek genellikle bir dizi yanlış alarmdır; bazen hastanın bağırsak hareketi yapması gibi temel vücut işlevlerini yanlışlıkla acil durum olarak işaretler. Sacramento'daki UC Davis Tıp Merkezi'nde kanser hemşiresi olan Melissa Beebe, "İşinize odaklanmaya çalışıyorsunuz ancak sonra bir şey ifade edip etmediği belli olmayan tüm bu dikkat dağıtıcı uyarıları alıyorsunuz," dedi. "Ne zaman doğru ne zaman yanlış olduğunu söylemek bile zor çünkü çok fazla yanlış alarm var." Yapay zeka hastanede yardımcı olabilir mi? Loyola Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dekanı Michelle Collins, en gelişmiş teknolojinin bile hemşirelerin rutin olarak fark ettiği yüz ifadeleri ve kokular gibi işaretleri kaçıracağını belirtiyor. Ancak insanlar da mükemmel değil. Collins, "Buna tamamen sırtımızı dönmek aptallık olur," dedi. "Bakımımızı artırmak için neler yapabileceğini benimsemeliyiz, ancak insan unsurunu değiştirmemesine de dikkat etmeliyiz." Bir tahmine göre, COVID-19 salgını sırasında 100.000'den fazla hemşire iş gücünden ayrıldı ve bu 40 yılın en büyük personel düşüşü oldu. ABD nüfusu yaşlandıkça ve hemşireler emekli oldukça, ABD hükümeti 2032'ye kadar her yıl 190.000'den fazla yeni hemşire pozisyonu açılacağını tahmin ediyor. Bu eğilimle karşı karşıya kalan hastane yöneticileri, yapay zekanın hayati bir rol üstlendiğini görüyor: bakımı devralmak değil, hemşirelerin ve doktorların bilgi toplamasına ve hastalarla iletişim kurmasına yardımcı olmak. 'Bazen bir insanla konuşuyorlar, bazen konuşmuyorlar' Little Rock'taki Arkansas Tıp Bilimleri Üniversitesi'nde, personelin hastaları ameliyata hazırlamak için her hafta yüzlerce arama yapması gerekiyor. Hemşireler, anesteziden önce dikkatlice incelenmesi gereken reçeteler, kalp rahatsızlıkları ve uyku apnesi gibi diğer sorunlar hakkında bilgileri doğruluyor. Sorun: birçok hasta telefonlarına yalnızca akşamları, genellikle akşam yemeği ile çocuklarının yatma vakti arasında cevap veriyor. "Bu yüzden yapmamız gereken şey 120 dakikalık bir zaman aralığında birkaç yüz kişiyi aramanın bir yolunu bulmak - ancak bunun için personelime fazla mesai ücreti ödemek istemiyorum," dedi merkezin sağlık BT'sini denetleyen Dr. Joseph Sanford. Hastane, Ocak ayından bu yana hastalarla ve sağlık hizmeti sağlayıcılarıyla iletişim kurmak, tıbbi kayıtları göndermek ve almak ve içeriklerini insan personel için özetlemek için Qventus'tan bir yapay zeka asistanı kullanıyor. Qventus, 115 hastanenin daha hızlı cerrahi dönüşler, daha az iptal ve azaltılmış tükenmişlik yoluyla hastane kazançlarını artırmayı amaçlayan teknolojisini kullandığını söylüyor. Her çağrı, programın kendisini bir yapay zeka asistanı olarak tanımlamasıyla başlıyor. Sanford, "Hastalarımıza karşı her zaman tamamen şeffaf olmak istiyoruz, bazen bir insanla konuşuyorlar, bazen de konuşmuyorlar," dedi. Qventus gibi şirketler idari bir hizmet sunarken, diğer yapay zeka geliştiricileri teknolojilerine daha büyük bir rol biçiyor. İsrailli girişim Xoltar, hastalarla görüntülü görüşmeler yapan insan benzeri avatarlarda uzmanlaşıyor. Şirket, kronik ağrıyı yönetmek için hastalara bilişsel teknikler öğreten bir AI asistanı üzerinde Mayo Clinic ile birlikte çalışıyor. Şirket ayrıca sigara içenlerin bırakmasına yardımcı olacak bir avatar geliştiriyor. Xoltar'a göre, erken testlerde hastalar yüz ifadelerini, beden dilini ve diğer ipuçlarını yakalayabilen programla yaklaşık 14 dakika konuştular. AI üzerinde çalışan hemşirelik uzmanları, bu tür programların nispeten sağlıklı ve bakımları konusunda proaktif olan kişiler için işe yarayabileceğini söylüyor. Ancak sağlık sistemindeki çoğu kişi böyle değil. California Üniversitesi Davis Hemşirelik Okulu'ndan Roschelle Fritz, "ABD'de sağlık hizmetlerinin çoğunu çok hastalar kaplıyor ve sohbet robotlarının bu kişiler için konumlandırılıp konumlandırılmadığı gerçekten düşünmemiz gereken bir şey" dedi. Kaynak: New York Post
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın