Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 1 Mart Admin Gönderi tarihi: 1 Mart Ev Şarj Cihazlarının Kurulumu Zor Olabilir. İşte Olası Bir Yangını Önlemenin Yolları Tom Moloughney bir ev sahibinin erimiş fişini tamir ediyor ve neyin yanlış gittiğini açıklıyor. Elektrikli araç şarjının büyük çoğunluğunun evde gerçekleştiği bir sır değil. Tüm Seviye 2 şarj cihazlarının eşit yaratılmadığı da bir sır değil. Ancak L2 kurulumları, genellikle basit kabul edilse de, eşit değil. Bu kutulardan çok fazla elektrik geçiyor. Herhangi bir şey standartlara uygun değilse, sonuçları felaket olabilir. Bu noktayı vurgulamak için adamımız Tom Moloughney, State of Charge YouTube kanalında Recharge Rescue adlı bir bölüm başlattı. Kısacası, ev şarj cihazlarında sorun yaşayan insanları ziyaret ediyor, ne olduğunu açıklıyor ve her şeyi düzeltmek için EV deneyimi olan lisanslı bir elektrikçi getiriyor. Dizisi geçen yıl başladı, ancak son bölüm bizi Ohio'ya, erimiş bir NEMA 14-50 prizi olan bir Mustang Mach-E sahibine götürüyor. Video çok önemli bir tavsiyeyle açılıyor: Endüstriyel sınıf olarak tanıtılan tüm prizler sürekli yüksek güç kullanımının zorluklarıyla başa çıkamıyor. Moloughney, genellikle 10 dolar civarında satılan ve endüstriyel sınıf olarak tanımlanan Leviton 279-S00 fişini vurguluyor. Bunu, özellikle EV şarjı için tasarlanmış daha yeni bir Leviton fişiyle karşılaştırıyor ve aralarındaki farklar dikkat çekici. Geliştirilmiş fiş, içeride daha fazla metal ve muhafazadaki kablolama için daha iyi montaj bağlantıları ile önemli ölçüde daha kalın. Fiyat farkı da dikkat çekici - 66 dolara karşı 10 dolar. Ancak Moloughney, daha yüksek fiyatın, iyileştirilmiş kalite ve yetenek için kesinlikle buna değdiğini belirtiyor. Kısacası, daha fazlasını elde etmek için daha fazla ödeme yapıyorsunuz. Mach-E sahibini ziyaret ettiğimizde, erimiş NEMA fişinin gerçekten daha küçük, daha düşük kaliteli bir ünite olduğunu görüyoruz. Bu özel durumda, sahibi büyük bir yangın çıkmadığı için şanslıydı. Priz, şarj cihazının fişini yerinde kaynatacak kadar ısındı. Moloughney kurulum için yeni bir şarj cihazı getirdi ve deneyimli bir elektrikçinin elinde olmasıyla, priz tamamen ortadan kaldırılarak yerine sabit kablolama yapıldı. Sigorta kutusu da 50 amperlik bir sigortayla güncellendi; önceki elektrikçinin 50 amperlik prize güç vermek için 6 kalibre Romex kablolamasıyla 60 amperlik bir sigorta kullandığı keşfedildi. Yeni şarj cihazı, devreyi aşırı çekmemesi için 40 ampere düşürüldü. Yükseltme sorunsuz bir şekilde ilerliyor, ancak videodan çıkarılacak ders, ev kurulumunuzda cimrilik etmemeniz gerektiğidir. Sabit kablolama genellikle daha iyi bir yoldur, ancak bir fiş seçerseniz, yalnızca endüstriyel sınıf olmadığından, aynı zamanda EV şarjı için uzun süreli güç taleplerini karşılayabileceğinden emin olun. Ayrıca, kurulumu EV deneyimi olan lisanslı bir elektrikçinin yapması da en iyisidir. Kaynak: Inside EVs Global
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın