Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

Nissan E-POWER Nedir ve Diğer Hibrit Teknolojilerinden Nasıl Farklıdır?

Nissan'ın e-POWER'ı, markanın elektriklendirmeye ilişkin yorumudur. 2016 yılında Japonya'da tanıtılan bu sofistike teknoloji, kendisini rakiplerinden ayırıyor ve hibritlerin çalışma şeklini değiştiriyor. Ford Fusion Energi, Range Rover PHEV ve Toyota Prius gibi geleneksel hibritlerde, içten yanmalı motor (ICE) ve elektrik motoru tekerlekleri dönüşümlü olarak çalıştırır. Öte yandan, e-POWER sisteminde, benzinli motor yalnızca jeneratör olarak çalışırken, elektrik motoru tekerlekleri çalıştırır.

nissan-e-power.jpg

X-Trail ve Qashqai SUV'ler gibi araçlarda bulunan e-POWER, 1,5 litrelik üç silindirli bir motor, bir invertör, 1,8 kWh'lik bir pil ve bir elektrik motorunu bir araya getiriyor. Bu bileşenler birlikte, motorun pili şarj ettiği ve motorun tekerlekleri çalıştırmasını sağlayan bir seri hibrit düzeni oluşturuyor. Bu, aracın tamamen elektrikli bir araç gibi çalıştığı ancak sürekli şarj olmadığı anlamına gelir. ICE motorundan daha çok elektrik motoruna odaklandığı için normal yakıtla şarj olan bir elektrikli araç gibidir. Peki, Nissan e-POWER nasıl çalışır ve onu diğer sistemlerden farklı kılan nedir?

Nissan E-POWER Nasıl Çalışır?

e_power_system_01_en.jpg

e-POWER'da, 1,8 kWh yüksek voltajlı pil, motor tarafından sağlanan veya rejeneratif frenleme yoluyla elde edilen enerjiyi depolar. Bu pil kapasitesi, genellikle hibrit araçlarda bulunan kapasitelerden daha küçüktür — kapasiteleri 10 kWh ile 20 kWh arasında değişir — önemli bir amaca hizmet eder. Sadece elektrikle çalışan menzile öncelik veren diğer hibritlerin aksine, e-POWER'daki pil bir aracın verimliliğini optimize etmeye odaklanır. Ve teorik olarak öyle yapar çünkü motor daha az sıklıkta çalışır, ancak çalışmaya başladığında bile çok fazla stres altında çalışmaz.

e_power_system_02_en.jpg

e-POWER donanımlı bir aracı çalıştırdığınızda, motor hemen aküye güç göndermeye başlar, aküyü şarjlı tutar ve hızlanma için motora güç sağlar. Bu nedenle, gazınız olduğu sürece elektrik motorları tekerleklere güç göndermeye devam eder. Elektrik motoru tekerleklere güç vermekle görevliyken, e-POWER'daki benzinli motor sabit bir hızda çalışır; bu da motorla ilgili mekanik stresi ve yakıt tüketimini azaltır. Bu durumda, motorun çıkışı elektrik motorunun ve akünün taleplerini karşılar.

e_power_system_03_en.jpg

e-POWER'ın bir diğer harika özelliği de elektrik motorunun anında tork ve hızlanma sağlama yeteneğidir; ilginç bir şekilde, bunlar aynı zamanda bir elektrikli otomobile sahip olmanın avantajlarındandır. Ayrıca, harici şarj gerektirmese de, sürücüler gerektiğinde bir duvar prizinden şarj edebilirler. NIssan'ın e-POWER'ı geliştirmesi sadece diğerlerinden farklı olmakla ilgili değil, aynı zamanda şaşırtıcı derecede pratiktir. Bir EV ile eşleşen özellikleriyle, sistem keyifli bir sürüş deneyimi sunar. Ayrıca, Nissan e-POWER ile hibrit ve EV'leri daha düşük maliyetlerle üretebiliyor.

Nissan E-POWER Diğer Hibrit Teknolojilerine Karşı

Nissan e-POWER, benzersiz güç dağılımı nedeniyle geleneksel hibritlerden ve plug-in hibritlerden sıyrılıyor. Daha önce de belirtildiği gibi, e-POWER sistemi motoru jeneratör olarak ve pili şarj etmek için kullanırken, elektrik motorları tekerleklere güç veriyor. Toyota ve Hyundai gibi markaların kullandığı paralel hibrit sistemlerde, motor ve motor tekerlekleri doğrudan çalıştırabilir. Bu seri hibrit kurulumuyla, e-POWER hibrit sistemi daha çok EV benzeri bir sürüş deneyimi sunuyor.

e_power_system_04_en.jpg

e-POWER ile diğer hibritler arasındaki bir diğer önemli fark ise şarj gereksinimlerinde yatıyor. Nissan'ın e-POWER'ı, benzinli motor ve rejeneratif frenleme sürüş sırasında pili doldurduğu için harici şarj ihtiyacını ortadan kaldırıyor. Buna karşılık, PHEV'ler yalnızca elektrikle sürüş menzilini en üst düzeye çıkarmak için harici şarj gerektirir ve pil bittiğinde genellikle ICE moduna geçer. Diğer geleneksel hibritler de şarj cihazı olmadan çalışır, ancak bunlar büyük ölçüde benzinli motora bağlıdır. Bu, sürüşü Nissan'ın sisteminden daha az pürüzsüz ve elektrik odaklı hale getirebilir.

Elektrikli yaklaşım, e-POWER'a birkaç avantaj sağlar, bunlardan biri motorun optimum çalışma hızlarında çalışması, yakıt tüketimini ve CO2 emisyonlarını azaltmasıdır. Ayrıca, karışımda rejeneratif frenleme gibi özelliklerle, yavaşlama sırasında çok fazla enerji yakalanır ve bu da verimliliği artırır. Bu nedenle, duvar prizinden şarj edilmesi gereken fişli hibritlerle karşılaştırıldığında, e-POWER sistemin çalışmasını sağlamak için tamamen benzine güvenir. Bu, onu kullanışlı hale getirir ve menzil kaygısını azaltır - bu, EV sahipleri arasında yaygındır.

Kaynak: SlashGear

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.