Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 20 Şubat Admin Gönderi tarihi: 20 Şubat Renault EV (Elektrikli Araç) Yangın Güvenliğinde Bir Atılım Yaptı. Artık Başkaları da Bunu Ücretsiz Kullanabilir Fransız otomobil üreticisinin yangınları söndürme çözümü zamandan ve sudan tasarruf sağlıyor ve artık tüm otomobil üreticilerinin kullanımına açık. Renault'un elektrikli araç yangınlarını söndürmek için geliştirdiği yeni çözüm, ilk müdahale ekiplerinin alevleri daha hızlı ve daha verimli bir şekilde söndürmesine yardımcı olabilir. EV yangınları istatistiksel olarak ICE araçlardan daha nadirdir, ancak EV pillerinin alev aldığı nadir durumlarda, bunları kontrol altına almak zordur. Fransız otomobil üreticisi, genel güvenliği iyileştirmek için daha geniş bir şekilde benimsenmesini teşvik etmek amacıyla EV yangın güvenliği teknolojisini ücretsiz olarak kullanıma sundu. Giderek artan sayıda otomobil üreticisi ve pil şirketi, elektrikli araçlardaki yangın riskini çözmek için yarışıyor. Şimdi Renault, alevleri daha etkili ve hızlı bir şekilde söndürmek için tasarlanmış "İtfaiyeci Erişimi" adlı kendi çözümünü tanıttı. Fransız otomobil üreticisinin yeniliği, ilk müdahale ekiplerinin yangınları bir içten yanmalı motorlu araçla hemen hemen aynı sürede söndürmesine yardımcı olabilir. Teknoloji, yüksek voltajlı pil takımının içindeki bir açıklığın üzerine yerleştirilmiş yapışkan bir diske dayanıyor. Pil alev alırsa, harici bir hortumdan gelen su basıncı diski yerinden oynatır, paketi su basar ve tüm hücreleri aynı anda soğutur. Bunun, pil hücrelerinin saatlerce kontrolsüz bir şekilde yandığı bir fenomen olan termal kaçakları durdurmanın etkili bir yolu olduğunu iddia ediyor. Sistem, Renault, Dacia ve dört tekerlekli alt markası Mobilize tarafından dünya çapında satılan yeni tamamen elektrikli ve fişe takılan hibrit araçlara zaten takılmış durumda. Şimdi teknoloji, markanın ücretsiz lisanslama politikasının bir parçası olarak diğer otomobil üreticilerine de açık. Renault, İtfaiyeci Erişim sisteminin alevleri söndürmesinin yalnızca birkaç dakika sürdüğünü ve su kullanımını on kat azalttığını iddia ediyor. Çalışmalar, EV yangınlarının istatistiksel olarak içten yanmalı araba yangınlarına kıyasla daha nadir olduğunu göstermiştir. Ancak pillerin tutuştuğu nadir durumlarda, yangınları söndürmek oldukça zordur ve bu işlem genellikle saatler sürebilir. Ayrıca piyasada farklı tipte yangın söndürme çözümleri de bulunmaktadır. Geçtiğimiz yıl, pil devi LG Chem, termal kaçakları önleyebilen insan saçından daha ince bir güvenlik katmanı geliştirdiğini söyledi. Güney Kore'deki pil bilimcileri ayrıca yangınları tamamen önleyen bir katmana sahip katı bir polimer elektrolit kullanan yeni bir lityum metal pil ürettiler. Tüm yeni EV'ler, işleri kontrol altında tutmak için tasarlanmış kapsamlı ve sofistike soğutma ve termal yönetim sistemleriyle birlikte gelir. Ancak yangın önleme ve bastırma teknolojisini geliştirmek, yalnızca EV'leri daha güvenli hale getirmek için değil, aynı zamanda tüketicilerin hala nispeten yeni bir teknoloji olan bu teknolojiye olan güvenini artırmak için de hayati öneme sahiptir. Kaynak: Inside EVs Global
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın