Gönderi tarihi: 4 ŞubatŞub 4 Admin Elektrikli Arabanızı Uzun Süreli Park Etme veya Depolama İçin Nasıl Hazırlarsınız? Bir EV'yi birkaç hafta veya ay boyunca saklamanın en iyi yolu nedir? EV'ler olağanüstü sıkıcı, günlük sürüşlerdir. Ancak bazen iş veya destansı bir macera sizi evinizden uzaklaştırabilir. Bu, elektrikli aracınızı uzun süre saklamanız anlamına gelir. Herhangi bir tür aracı saklamak en iyi çözüm değildir; arabalar kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Uzun süre kullanılmamaları sorunlara yol açabilir. Bir yandan, EV'leri saklamak daha az baş ağrısı olabilir. EV'lerin arızalanabilecek veya yağlama gerektirebilecek daha az mekanik bileşeni vardır. Ancak, bir EV'yi saklamak aynı zamanda büyük, pahalı, yüksek voltajlı bir pili korumak ve kalıcı olarak hasar vermemek anlamına gelir. Bir EV'yi birkaç hafta veya ay boyunca saklamanın en iyi yolu nedir? Yapmanız gereken birkaç önemli şey var. Pilin şarjlı olduğundan emin olun—ancak çok fazla şarjlı olmasın Bir EV pilini iyi miktarda şarjla bırakmak istersiniz. Arka plan işlemleri ve aracın 12V aküsü gibi kaynaklardan daha uzun süreler boyunca bir miktar boşalma olacaktır. Geri döndüğünüzde EV'nin kullanılabilir olması için yeterli menzile sahip olmak istersiniz. Standart EV şarjında olduğu gibi, aracın aşırı uçlarda (yüzde 80'in üzerinde şarj veya yüzde 10'un altında şarj) çok uzun süre harcamasını önlemek en iyisidir; bu, aküye zarar verebilir. En iyi depolama uygulamalarına ilişkin öneriler EV üreticisine bağlı olarak farklılık gösterir (kullanım kılavuzunuza bakın). Çoğu, yaklaşık yüzde 50'lik bir şarjın korunmasını önerir. Bazıları aracı şarj cihazında bırakmayı önerir. EV'yi prize takılı tutmak, aracın şarj sınırını yüzde 50'ye ayarlamanızı sağlar ve EV'nin sıcaklığını korumasına ve gerektiğinde kendini doldurmasına olanak tanır. Diğer markalar, EV'lerini şarj cihazından çıkarmanızı ve 12V aküyü ayırmanızı veya depolanmış bir yanmalı araçta yapacağınız gibi bir damlama şarj cihazına yerleştirmenizi önerir. Pil ömrünü korumak için önemli bir yol, mümkün olduğunca çok sayıda arka plan işlemini devre dışı bırakmaktır. Tesla'nın Sentry Modu, EV pillerini boşaltabilen bilinen bir kaynak canavarıdır. Ancak, yazılım güncellemeleri veya hatta aracın durumunu uzaktan kontrol etme gibi daha küçük bilet öğeleri bunu yapabilir, özellikle de aracı düşük güç uyku modundan uyandırmaları gerekiyorsa. Lastikleri hareket ettirin veya ağırlığı azaltın Sabit durmak hiçbir aracın lastikleri için iyi değildir. Lastiklerin, sürekli yük altında aynı pozisyonda kaldıktan sonra düzleştiği düz noktalar geliştirme riski vardır. Elektrikli araçlar, karşılaştırılabilir yanmalı arabalardan önemli ölçüde daha fazla ağırlığa sahip oldukları için düz noktalar için özel bir riskle karşı karşıya kalabilirler. Örneğin Kia EV9, dört tekerlekten çekişli bir Kia Telluride'den yaklaşık üç ton ve 1.300 pounddan fazla daha ağırdır. Aracı periyodik olarak hareket ettirmek, lastiklere yardımcı olmak için en iyi seçenek olabilir. Ancak, bu yalnızca siz oradaysanız mümkün olabilir. Başka bir seçenek, uygulanabilirse, lastiklerdeki yükün bir kısmını hafifletmek için aracı asansörlerde bırakmak olabilir. Başka bir strateji, lastikleri kullanım kılavuzunda izin verilen maksimum PSI'ye kadar doldurmaktır. Korunan bir yer bulun İçten yanmalı bir arabada olduğu gibi, bir EV'yi de ideal olarak korunan bir alanda saklamak istersiniz. En iyi seçenek, EV'yi sıcak ve soğuk hava koşullarından ve yağıştan koruyan kapalı bir garajdır. Korunan bir otopark veya arabaportu da iyi bir seçenek olacaktır. Tek seçenek açık alanda park etmekse, doğrudan güneş ışığından veya arabanın hasar görme olasılığının yüksek olduğu yerlerden kaçınmaya çalışın. Ek koruma için hava koşullarına dayanıklı bir araba örtüsü almayı düşünün. Kaynak: EV Inside Global
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.