Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 28 Ocak Admin Gönderi tarihi: 28 Ocak Arabalar Hakkında Gerçek Olmayan 20 Efsane Arabalar günlük hayatımızın vazgeçilmez bir parçasıdır, ancak aynı zamanda çok sayıda efsane ve yanlış anlamayla çevrilidirler. Motorların sürüşten önce ısınması gerektiği iddialarından, daha büyük arabaların her zaman daha güvenli olduğu fikrine kadar, gerçeği kurgudan ayırmak zor olabilir. Bu makalede, en yaygın araba efsanelerinden bazılarını ele alacağız ve gerçekte neyin doğru olduğuna ve neyi güvenle görmezden gelebileceğinize daha yakından bakacağız. Aracınızı daha iyi anlamak ve daha bilinçli kararlar almak için, farkı bilmek çok önemlidir. Bu efsaneleri bir kez ve herkes için çürütelim! Yakıt Alırken Telefonunuzu Kullanmak Patlamaya Neden Olabilir Benzin istasyonlarında genellikle telefon kullanımını yasaklayan tabelalar bulunmasına rağmen, cep telefonlarının yakıt buharları nedeniyle patlamalara neden olduğuna dair belgelenmiş bir vaka yoktur. Risk neredeyse yok denecek kadar azdır, ancak güvenlik yönergelerine uymak her zaman iyi bir fikirdir. Otomatik Şanzımanlar Manuellerden Daha Kötü Eski otomatik şanzımanlar daha az tepkisel ve daha az verimli hissettirse de, modern versiyonları önemli ölçüde gelişti. Günümüzün otomatikleri genellikle performans, yakıt verimliliği ve konfor açısından manuellerle aynı seviyededir veya hatta onları geride bırakmaktadır. Elektrikli Arabalar Benzinli Arabalardan Daha Kolay Alev Alıyor Elektrikli arabaların geleneksel yanmalı motorlu araçlardan daha kolay yangına maruz kaldığına dair bir kanıt yok. Aslında, çalışmalar gelişmiş güvenlik sistemleri sayesinde bu konuda daha güvenli olabileceklerini gösteriyor. Daha Büyük Arabalar Kazalarda Her Zaman Daha Güvenlidir Boyut ve ağırlık güvenliği belirleyen tek faktörler değildir. Küçük arabalar bazen daha az güvenli olabilirken, ortalama bir sedan ile büyük bir SUV arasındaki fark genellikle çok azdır. Gerçekten önemli olan aracın tasarımı, güvenlik özellikleri ve belirli modelidir. Eski Arabalar Modern Arabalardan Daha İyidir Klasik arabalar çekicidir ve genellikle tamir edilmesi daha kolaydır, ancak modern araçlar gelişmiş teknoloji ve daha iyi malzemeler nedeniyle çok daha güvenlidir. Ayrıca yakıt verimliliği ve çevre dostu olma açısından daha katı standartları karşılarlar. Birinci Sınıf Yakıt Arabanızın Performansını İyileştirir Arabanızın kılavuzunda daha yüksek oktanlı yakıta ihtiyaç olduğu belirtilmediği sürece, birinci sınıf yakıt seçmek sadece para israfıdır. Modern motorlar, aksi belirtilmediği sürece normal benzinle en iyi performansı gösterecek şekilde tasarlanmıştır. Bagaj Kapağı Aşağıdayken Sürüş Yakıt Tasarrufu Sağlar Bazıları, bir pikap kamyonunun bagaj kapağı aşağıdayken sürüşün sürtünmeyi azalttığına ve yakıt tasarrufu sağladığına inanır. Ancak, Popular Mechanics'in yaptığı testler de dahil olmak üzere, yapılan testler bunun doğru olmadığını göstermektedir. Aslında, yakıt tüketimini artırabilir. Ağlı bir bagaj kapağı, gelişmiş aerodinamik için daha iyi bir seçenek olabilir. Motoru Yeniden Çalıştırmak Rölantiden Daha Fazla Yakıt Tüketir Bu eski araçlar için doğru olabilir, ancak modern motorlar yeniden çalıştırıldığında, özellikle de start-stop sistemleriyle çok daha fazla yakıt tasarrufu sağlar. Bir dakikadan fazla durursanız, motoru kapatmak yakıt tasarrufu sağlar. Tüm SUV'ler Arazi Sürüşü İçin İyidir Birçok SUV arazi aracı olarak pazarlanmaktadır, ancak birçok model yalnızca önden çekişli olarak üretilir ve öncelikli olarak şehir içi sürüş için tasarlanmıştır. Dört tekerlekten çekişli SUV'ler bile genellikle aşırı arazi koşullarından ziyade çakıllı yollara daha uygundur. Klimayı Açmak Pencereleri Açmaktan Daha Fazla Yakıt Tasarrufu Sağlar Bu kısmen doğrudur. Yüksek hızlarda, açık pencereler sürtünmeyi ve yakıt tüketimini artırır, ancak klima hızdan bağımsız olarak her zaman daha fazla yakıt kullanır. Yakıt verimliliğini en üst düzeye çıkarmak için, düşük hızlarda açık pencereler genellikle daha iyi bir seçimdir. Tüm Lastikler Aynı Anda Değiştirilmelidir Bu yanlış bir kanıdır. Diğerleriyle uyumlu olduğu sürece tek bir lastiği değiştirmek mümkündür. Ancak uzmanlar, denge ve yol tutuşunu korumak için genellikle lastikleri çift olarak (ön veya arka her iki lastiği) değiştirmeyi öneriyor. Teknoloji Kötü Sürüş Becerilerini Telafi Edebilir Çekiş kontrolü, şerit asistanı ve otomatik acil frenleme gibi modern otomobil teknolojileri sürücülere yardımcı olabilirken, beceri ve dikkatin yerini tutamazlar. Teknoloji bir araçtır, iyi sürüşün yerini tutmaz. Yağ Her 5 Bin KM'de Bir Değiştirilmelidir Bu eski kural eski otomobiller için de geçerliydi. Modern motorlar ve gelişmiş motor yağları, yağ değişimleri arasında daha uzun aralıklara izin verir. Önerilen bakım programı için her zaman aracınızın kılavuzuna bakın. Yağınızı Değiştirmenize Gerek Yok Bu efsane tehlikelidir. Zamanla motor yağı, değiştirilmezse motorunuza zarar verebilecek parçacıklar ve döküntüler biriktirir. Motorunuzun sağlığını korumak için aracınızın önerilen bakım planını izleyin. Yağmur Yağdığında Tavanı Kaldırmak İçin Cabriolar Durmalıdır Yağmurda durup tavanı kaldırmak mantıklı görünse de, yeterince hızlı sürmek, yağmuru kabinden uzaklaştırabilecek bir hava akışı yaratır. Ancak yağmuru görmezden gelmek tavsiye edilmez; bu, hızla tehlikeli koşullara yol açabilir. Polis Arabaları Normal Arabalardan Daha Hızlıdır Birkaç özel takip aracı dışında, çoğu polis arabası hız ve motor performansı açısından standart modellerdir. Genellikle dayanıklılık ve çok yönlülük için optimize edilirler, azami hız için değil. Araba motorunuzun Sürüşten Önce Isınması Gerekir Bu eski tavsiye modern arabalar için geçerli değildir. Günümüz motorları soğuk havalarda bile verimli bir şekilde çalışmak üzere tasarlanmıştır. Ancak, yağın düzgün bir şekilde dolaşmasına izin vermek için motoru yaklaşık 30 saniye çalıştırmak iyi bir fikirdir. Bir Çatışmada Bir Arabanın Arkasına Siper Alabilirsiniz Filmler genellikle kahramanların arabaların arkasına saklandığını gösterir, ancak gerçekte arabalar mermilere karşı sınırlı koruma sağlar. Tek seçeneğiniz buysa, motor bloğu veya jantlar gibi en sağlam parçaları hedefleyin. Araba Satın Almak Bir Yatırımdır Çoğu araba hızla değer kaybeder ve nadiren bir yatırım olarak kabul edilir. Sadece birkaç seçkin klasik model zamanla değer kazanır ve bu hem şans hem de sabır gerektirir. Kaynak: Dagens News Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.