Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 21 Ocak Admin Gönderi tarihi: 21 Ocak Dünyanın en uzun yol tünelleri Tüneller, gezegendeki en zorlu arazilerden bazılarında trafiği taşımak için kullanılır ve seyahat süresini azaltarak yolculukları kolaylaştırmaya yardımcı olurlar. Çoğu tünel kısa bir yeraltı sürüşü sunarken, bazıları çok daha uzundur. İşte, inşalarını mümkün kılmak ve sürücülerin yeraltı uzunluklarından geçerken uyanık kalmasını sağlamak için son teknolojiyi kullanan dünyanın en uzun 10 yol tüneli. Ryfylke Tüneli, Norveç – 8,98 mil (14,46 km) Ryfylke Tüneli, şu anda dünyanın en uzun su altı yol tünelidir ve Stavanger ile Ryfylke arasında yaklaşık 8,98 mil uzanır. Norveç, feribotlara olan bağımlılığı azaltmak için Ryfylke Tüneli'ni geliştirdi. Şu anda birkaç adayı su altı tünelleriyle birbirine bağlamayı amaçlayan Rogfast projesinin bir parçasıdır ve bu, Ryfylke'nin bu inşaat çalışmaları devam ederken unvanından vazgeçmesi muhtemeldir. 2019 yılında açılan Ryfylke Tüneli'nin inşası yedi yıl sürdü ve inşaat maliyetini karşılamak için bir geçiş ücreti alındı. Ryfylke Tüneli faaliyete geçtiğinde tamamlanması 6,4 milyar Norveç Kronu'na (460 milyon £) mal olmuştu. Elektrikli araçlar %50 indirimli geçiş ücretine tabidir. En derin noktasında denizin 285 metre altına inen Ryfylke Tüneli, trafiği zıt yönlere taşıyan iki ayrı tüpten oluşur. Her tüpte iki şerit bulunur ve tünel günde 10.000 araç taşıyabilir. Zigana Tüneli, Türkiye – 8,99 mil (14,48 km) Türkiye'nin kuzey kıyısına yakın olan Zigana Tüneli, kışın karla tıkanan Zigana Geçidi'ni atlatmak için engebeli dağ kayalarının arasından geçer. Zigana Tüneli'nde çalışmalar 2016 yılında başladı ve 2023 yılında tamamlandı. 8,99 mil uzunluğundaki Türkiye'nin en uzun karayolu tüneli olup, açıktaki Zigana Geçidi'nden geçen yolculuğu beş mil kısaltıyor. Ayrıca yaz aylarında yolculuk süresini yaklaşık 20 dakika kısaltıyor. Trafik akışını birbirinden ayırmak için iki ayrı tünelden oluşan Zigana Tüneli, Yeni Avusturya Tünel Yöntemi kullanılarak inşa edildi. Bu sistem, kazı devam ederken kayaya uyum sağlıyor ve duvarları oluşturmak için püskürtme beton kullanıyor. Tünelin her bir tüpünde 16 adet bekleme yeri ve altı adet havalandırma bacası bulunuyor. Ayrıca, tüp çifti arasında 40 adet bağlantı tüneli ve Zigana Tüneli'nin elektrik gücünü barındırmak için dokuz adet trafo odası ile inşa edildi. Muzhailing Tüneli, Çin – 9,46 mil (15,22 km) Çin'in Gansu Eyaletindeki Muzhailing Tüneli'nin tasarımcıları ve inşaatçıları birçok zorlukla karşı karşıya kaldı. Başlangıç olarak, yüksek irtifada ve aynı zamanda aktif sismik aktivitenin olduğu bir bölgede inşa edildi, bu da depremlere eğilimli olduğu anlamına geliyor. Dünyanın en uzun yol tünellerinden birini oluşturmak için ideal koşullar olmasa da, inşaatta NPR ankraj kablolaması adı verilen bir teknoloji kullanıldı. Bu, yapıyı çevredeki kayaya sabitler ve tünelin zemin hareket ettikçe deformasyona dayanmasını sağlar. Çoğu modern yol tünelinde olduğu gibi, Muzhailing Tüneli de trafiğin akışını diğerinin zıt yönünde taşıyan iki ayrı tüpten oluşuyor. Bu tüneldeki inşaat çalışmaları 2016'da başladı ve 2024'te tamamlandı, yüksek irtifadaki ince hava ve işçiler üzerindeki etkisi nedeniyle inşaatta daha fazla komplikasyon yaşandı. Artık tamamlanmış olan Muzhailing Tüneli, tünel uzmanları tarafından bu kadar zorlu araziyle başa çıkma şekli açısından geniş çapta inceleniyor. Tiantaishan Tüneli, Çin – 9,67 mil (15,56) Tiantaishan Tüneli'nin tamamlanması 2,75 milyar Çin Yuanı'na (300 milyon £) mal oldu; bu, karayolu tünelleri dünyasında bir tür pazarlık. 2016'da başlayan Tiantaishan Tüneli, 2021'de tamamlandı ve çalışmaya başladı; bu da inşaat süresi açısından yine bir rekor. Tüm bunlar, tünelin yüksek rakımı ve Çin'in kuzeybatısındaki Shaanxi Eyaletindeki acımasız soğuk havayı düşündüğünüzde daha da etkileyici hale geliyor. Kasım 2016'da inşaat başladığında, Qinling Dağları'nda vardiyalarını yeraltında geçiren 2000 işçi vardı. Ayrıca inşaat çalışmaları süresince orada yaşadılar. Tiantaishan Tüneli'nin inşasının bir parçası olarak, derinliklerine daha doğal bir ışık sağlayan yeni bir akıllı aydınlatma sistemi geliştirildi. Bu kurulum ayrıca, sürücülerin üç şeritli tünel tüplerinden herhangi birinde 9,67 mil uzunluğundaki tüneli geçerken can sıkıntısını önlemek için tünel duvarlarında farklı ışık desenleri ve tasarımları sağlıyor. Gotthard Karayolu Tüneli, İsviçre – 10,46 mil (16,84 km) Daha önce dünyanın en uzun karayolu tüneli olan İsviçre'deki Gotthard Base Tüneli, yeni projelerin uzunluk açısından öne geçmesiyle sıralamada geriledi. Ancak Gotthard, 1980'de açıldığı için ilk 10'daki diğerlerinden çok daha uzun süredir faaliyette. Gotthard Karayolu Tüneli'nde çalışmalar 1970'te başladı ve trafiği maksimum 1175 metre (3855 fit) yüksekliğe taşıyor; bu da Galler'deki Yr Wyddfa'dan (Mount Snowdon) daha yüksek. Gotthard Karayolu Tüneli'nden geçmek yaklaşık 13 dakika sürüyor çünkü 80 km/s hız sınırı sıkı bir şekilde uygulanıyor. Ayrıca tüneli kullanmak için bir geçiş ücreti de ödeniyor ve tünel günde 24.000 araca kadar taşıma kapasitesine sahip. Gotthard Base Tüneli, trafiğin her iki yönünü de taşımak için tek bir tüp kullanılması nedeniyle modern yol tünelciliğinde alışılmadık bir durumdur. 2016'da İsviçre nüfusunun %57'si referandumda ikinci bir Gotthard yol tüneli inşa edilmesi lehinde oy kullandı. Jinpingshan Tüneli, Çin – 10,90 mil (17,54 km) En iyi 10'daki diğer tüm yol tünelleri halka açıkken, Jinpingshan Tüneli hangi trafiğin onu kullanabileceğini kısıtlıyor. Bunun nedeni, tünelin dünyanın en yüksek barajı olan Jinping Barajı'na erişim sağlamak ve bu baraj ile başka bir hidroelektrik barajı arasındaki erişimi sağlamak için inşa edilmiş olmasıdır. Jinpingshan Tüneli, güneybatı Çin'de jeolojik aktivitesiyle dikkat çeken bir bölgeden geçmektedir. Bu, kısmen tünele erişimin sınırlı olmasının ve ayrıca barajdaki hidroelektrik kompleksinin etrafındaki güvenliğin nedenidir. En derin noktasında, Jinpingshan Tüneli yerin 2375 metre altından geçer ve tünelin toplam uzunluğunun yarısından fazlası 1500 metreden daha derindir. Jinpingshan Tüneli'nin inşası beş yıl sürdü ve o zamanlar kör bir başlıkla yapılmış en uzun tüneldi. Tünelin her iki ucu da aynı anda başlatılır ve ortada birleşir. Jinpingshan Tüneli'nin toplam maliyeti 1,3 milyar Çin Yuanı'na (146 milyon £) ulaştı. Zhongnanshan Tüneli, Çin – 11,21 mil (18,04 km) Zhongnanshan Tüneli, Tiantaishan Tüneli'nden çok uzak değildir ancak genel uzunluk ve yerin altında kat ettiği derinlik açısından yakın komşusunu geride bırakır. 1640 metrelik maksimum derinliğiyle Zhongnanshan Tüneli dünyanın en derinleri arasındadır. Buna rağmen, tünelin tamamlanması sadece beş yıl sürdü ve bu, Çin'deki daha sığ derinliklerde ilerleyen birçok kısa tünelle hemen hemen aynı zamana denk geliyor. Zhongnanshan Tüneli'nde çalışmalar 2002'de başladı ve 2007'de trafiğe açıldığında Asya'nın en uzun tüneliydi. Zhongnanshan Tüneli'nin tamamlanması yaklaşık 3,2 milyar Çin Yuanı'na (350 milyon £) mal oldu. Bu, onu Çin'deki bugüne kadarki en pahalı karayolu tünellerinden biri yapıyor. Üç havalandırma bacası, iki tünelin her birine temiz hava sağlıyor ve her tüp trafiği diğerinin ters yönünde taşıyor, bu nedenle akışlar asla bir araya gelmiyor. 11,21 mil uzunluğundaki tünelin çatısına farklı renkli ışıklar ve desenler yansıtılıyor ve sürücülere uyarım sağlamak ve yorgunluğu önlemek için yapay bitkiler var. Yamate Tüneli, Japonya – 11,3 mil (18,20 km) Japonya, Tokyo'daki Yamate Tüneli, Londra'daki Blackwall Tüneli'ne benziyor ancak daha büyük ölçekte. Blackwall Tüneli sadece üç çeyrek mil uzunluğunda ve nehir yatağına 1,7 metre kadar yakınken, Yamate Tüneli 11,3 mil boyunca uzanıyor ve Japonya'nın başkentinin nüfusunun 30 metre kadar altından geçiyor. Yamate Tüneli hala dünyanın en uzun kentsel tüneli olma onurunu taşıyor. Yamate Tüneli'nin tamamlanması, sakinlerin itirazları ve çevresel endişeler nedeniyle gecikmelerle 15 yıl sürdü. Ancak tünel, tünelin üstünden geçen Yamate Caddesi'ndeki trafiği rahatlatacağı için onay aldı. Yamate Tüneli'ni oluşturan 11 metre çapındaki iki borunun her biri, uzunlukları boyunca her 100 metrede bir acil durum telefonlarına sahiptir. Ayrıca tünellerden çıkarılan havadan partikül emisyonlarını gidermek için gelişmiş bir filtreleme sistemi de bulunmaktadır. WestConnex, Avustralya – 13,67 mil (22,0 km) WestConnex Tüneli Kasım 2023'te tamamlandı ve Sidney şehrindeki sıkışıklığı hafifletme planının bir parçasıdır. Tünel, bugüne kadar Avustralya'da üstlenilen en büyük yol altyapı projesidir ve 13,67 mil uzunluğundaki tünel, trafiği azaltan 20,5 mil uzunluğundaki daha uzun bir otoyolun parçasıdır. Bu, sonunda Sidney'in banliyölerini, havaalanını, kuzey kıyısını ve şehir merkezini birbirine bağlayacaktır. WestConnex Tüneli'nin üzerindeki arazi çoğunlukla parklara, oyun alanlarına ve şehrin sakinlerinin rahatlaması için açık alanlara ayrılmıştır. WestConnex Tüneli, Avustralya'daki en uzun yeraltı kamu yolu bölümüdür ve 10 milyar Avustralya dolarına (5,1 milyar sterlin) mal olduğu düşünülmektedir. Bu rakam, Yeni Güney Galler Hükümeti tarafından ulaşım harcamaları için yeni bir rekor kırdı ve tamamen tamamlanan projenin 45 milyar Avustralya doları (23,1 milyar sterlin) olacağı tahmin ediliyor. Ancak hükümet ayrıca tünelin azalan seyahat süresi ve yolculuk güvenilirliği nedeniyle 22 milyar Avustralya doları (11,3 milyar sterlin) tasarrufa katkıda bulunduğunu belirtiyor. Lærdal Tüneli, Norveç – 15,23 mil (24,51 km) Dünyanın en uzun yol tünellerinin başında Norveç'teki Lærdal Tüneli geliyor. 15,23 mil uzunluğundaki bu yer altı inşaatı 1995 yılında başladı ve 2000 yılında halka açıldı. Tünelin yapımına onay verilmesi yaklaşık 20 yıl sürdü ve tamamlanması 1,1 milyar Norveç Kronu'na (85 milyon sterlin) mal oldu; bu da yol tünelciliği dünyasında büyük bir değer ifade ediyor. Çoğu tünelden çok daha ucuza inşa edildi çünkü kayanın doğası tünelin astarlanmasına gerek olmadığı anlamına geliyor ve depreme dayanıklı hale getirilmesi de gerekmiyor çünkü Norveç'te herhangi bir şiddette meydana gelmiyorlar. Tünel Lærdal ve Aurland'ı birbirine bağlıyor ve her biri güvenlik için trafiği tek bir yönde taşıyan iki tüpten oluşuyor. Dünyanın en uzun karayolu tüneli olmasına rağmen, Lærdal Tüneli aynı zamanda en az kullanılan tünellerden biri. Tipik bir günde, büyük ölçüde Oslo'nun 180 mil kuzeybatısındaki uzak konumundan kaynaklanan yaklaşık 2050 araç taşıyor. Dünyanın en uzun karayolu tünelinde (aynı zamanda düz) sürüşün monotonluğunu hafifletmek için bu Norveç projesi, her biri park alanları olan büyük bir mağara ile ayrılmış dört bölüme ayrılmıştır. Mağaralarda, sürücülerin yorgun olduklarında beyinlerine güç verdiği düşünülen Norveç gün doğumunun hissini vermek için mavi ve sarı ışıklandırmalar bulunmaktadır. Ayrıca hız yapmayı önlemek için polis kameraları da yerleştirilmiştir. Kaynak: Autocar Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.