Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 21 Ocak Admin Gönderi tarihi: 21 Ocak Motorlu Testerenize Asla Yapmamanız Gereken 11 Şey Giriş Motorlu testereler, en zorlu bahçe işlerinizin bazılarını halletmenize yardımcı olabilecek sağlam araçlar olsa da, yine de onlara özen göstermeniz gerekir. Motorlu testerenizin bir sonraki temizlik projeniz için hazır olduğundan emin olmak için şu 11 şeyden kaçının. Toprakta Denemeyin Kimse motorlu testeresini toprağa sokmayı planlamaz. Ancak yere yakın kestiğinizde, sadece toprağa, kayalara ve pisliğe hızlıca dalmak için yalvarıyorsunuz. Kesicileri köreltmek için sadece toprağa bir saniye dalmak yeterlidir. Kesicileri köreltmenin yanı sıra, kir zincir bağlantılarını da daha hızlı aşındırır, zincirin gerilmesine neden olur ve motorlu testere bakımınızı önemli ölçüde artırır. Ayrıca, kir, çubuk ucundaki dişliyi aşındırır. Bir kütüğü her zaman yerden yeterince uzakta destekleyin, böylece yanlışlıkla toprağa kaymanızı önleyecek kadar boşluk bırakın. Uygunsuz Bıçak Gerilimiyle Kesmeyin En iyi motorlu testere ipuçlarından biri, her zaman düzgün şekilde sıkılmış bir zincirle çalışmaktır. Çok gevşek bir zincir, çubuktan çıkabilir ve siz keserken güvenli olmayan bir durum yaratabilir. Aşırı gevşek veya sıkı bir zincir ayrıca tahrik dişlisini aşındırır ve zincirin ve çubuğun hızlı aşınmasına neden olur. Zincirinizin düzgün bir şekilde gergin olup olmadığını belirlemek için zinciri yukarı çekin. Tahrik bağlantıları hala çubuk oluğunda olmalıdır. Bağlantılar çubuktan çıkarsa, zincir çok gevşektir. Zincir Yağlama Haznesini Kullanılmış Motor Yağıyla Doldurmayın Ücretsiz, değil mi? Aslında değil. Hazneyi uygun yağ yerine kullanılmış yağla doldurmak, çubuk ve zincirin daha hızlı aşınması nedeniyle uzun vadede size daha pahalıya mal olacaktır. Kullanılmış motor yağı yakıt, asit, su ve is içerir ve bu bileşenlerin hiçbiri hareketli parçalar için iyi değildir. Motorunuzdaki yağı boşaltmanızın nedeni bu değil miydi? Bu yüzden "ücretsiz" yağı atlayın ve gereksiz testere bakımından kaçınmak için gerçek çubuk ve zincir yağı veya gerektiğinde taze motor yağı kullanın. Sıcakken Testerenizi Yakıt Doldurmayın Sıcakken testerenizi yakıt doldurarak kendinizi yakmayı umursamıyor musunuz? Tamam. Ama neden sadece soğumasını bekleyemeyecek kadar sabırsız olduğunuz için mükemmel durumdaki bir testereyi yakıyorsunuz? Sıcak bir motorun ısısı, yakıtı depoya döktüğünüzde onu buharlaştırır. Buhar tutuşursa, benzini doğrudan ateşe dökmüş olursunuz. Testerenizin bir gün daha yaşamasını istiyorsanız, yeniden doldurmadan önce en az 10 dakika soğumasını bekleyin. Motor hala dokunulamayacak kadar sıcaksa, iyi bir testere ipucu yürüyüşe çıkmak, bir Twinkie yemek veya bir arkadaşınızı aramaktır. Fren Açıkken Pedala Basmayın Testerelerde, debriyaj tamburunu/tahrik dişlisini kilitleyerek bıçağı durduran bir emniyet geri tepme fren mekanizması bulunur. Ancak, testereyi devrilmiş bir ağaç dalına veya kütüğe koyarken geri tepme koluna vurarak yanlışlıkla freni etkinleştirebilirsiniz. Fren açıkken gaza sertçe basarsanız, santrifüjlü kavramayı sadece birkaç saniye içinde yakabilirsiniz. Tetiği sıktığınızda zincir dönmüyorsa, DURUN ve geri tepme freninin açık olmadığından emin olun. Açıksa, bırakın ve ardından tetiğe basın. Kör Bir Bıçakla Kesmeyin Keskin bir bıçakla kesmek aslında testerenizin ömrünü uzatır ve düzenli bakımı azaltır. Bunun nedeni, keskin bir bıçağın kendini ahşabın içine çekmesi, kör bir bıçağın ise aşağıya doğru çok fazla basınç gerektirmesidir. Bu basınç, çubuğu, tahrik bağlantılarını, debriyaj dişlisini ve debriyajı aşındırır. Bıçak talaş yerine talaş yapmaya başladığında, durup bıçağı keskinleştirme zamanı gelmiştir. Kış Boyunca Depoda Eski Benzin Bırakmayın Benzin bidonunuzu doldururken pompaya yakıt dengeleyici eklemelisiniz. Ancak sabitlenmiş gazla bile, çoğu motorlu testere üreticisi makineyi saklamadan önce tankı boşaltmayı ve karbüratörü kuru çalıştırmayı önerir. Tankı boşaltmak, karbüratörün küçük kanallarında korozyon ve zamk oluşumunu önler. Tankı boşaltmak ayrıca karbüratör diyaframının ömrünü uzatır. Eski benzini bir kaba dökün. Ardından motoru çalıştırın ve kaldırmadan önce son benzini boşaltın. 2 Zamanlı Yağ Yerine Benzine Araba Motor Yağı Eklemeyin Bu gerçekten basit—2 zamanlı yağ, gazla yağlamak ve yanmak üzere tasarlanmıştır. Normal motor yağı yağlamak için tasarlanmıştır ancak yanmaz. 2 zamanlı yağınız biterse ve motorlu testerenizde normal motor yağı kullanırsanız ne olur? Bujiyi kirletir, piston başlığında, piston segmanı oluklarında ve egzoz portunda karbon birikintileri bırakır. Ayrıca motor, yanmamış motor yağını susturucudan dışarı tükürür, böylece ellerinizin her yerine yağ bulaşır. Motoru normal motor yağıyla yeterince uzun süre çalıştırırsanız, komple söküp temizlersiniz. Cha-ching! Kirli Hava Filtresiyle Motorlu Testerenizi Çalıştırmayın Motorlu testereler çok fazla toz kaldırır ve hava filtresi bu toz ve kirin yanma odasına girmesini önler. Ancak hava filtrenizi temizlemez/değiştirmezseniz (burada gösterilmiştir), motor bu kir ve tozun bir kısmını yanma odasına emer ve aşırı aşınmaya neden olur. Motor gücünde bir kayıp veya aşırı yakıt tüketimi fark ederseniz, hava filtresini kontrol edin. Bazı filtreler temizlenebilir, ancak diğerleri değiştirilmelidir. Yedek filtreler ucuzdur, yeni bir motorlu testere motoru değildir! Motorlu Testerenizi Nemli Ortamlarda Saklamayın Motorlu testerenizi açık havada veya bodrumda açık bir yerde saklamaktan kaçının. Bob’s Small Engine Repair’den Bob Cain, “Hava çok nemliyse, zinciri veya diğer çalışan parçaları paslandırabilir,” diyor. “Eğer onu dışarıda, doğal koşullarda bırakırsanız daha da kötü olur.” Bunun yerine, motorlu testerenizin temiz ve kuru olduğundan emin olun, ardından çocukların erişemeyeceği kuru bir yerde saklayın. Cain, "Her zaman kutusunda saklayın," diyor. Garajınızda veya kulübenizde bir rafın üstünde, kullanımlar veya mevsimler arasında motorlu testerenizi saklamak için harika bir yer. Önceden Karıştırılmış Benzin Ürünlerini Atlamayın Kendi yakıtınızı, benzini ve 2 zamanlı motor yağını karıştırabilmenize rağmen Cain bunun yerine önceden karıştırılmış bir ürün kullanmanızı öneriyor. "True Fuel'i yalnızca motorlu testeremde ve aslında tüm iki zamanlı motorlarda kullanıyorum. Etanol içermez ve motor ömrünü uzatmak için gereken tüm katkı maddelerini içerir," diyor. Önceden karıştırılmış yakıt ayrıca optimum motor performansı için benzin ve yağın hassas oranıdır ve hasar riskini azaltır. Benzinden farklı olarak True Fuel, oksidasyona ve buharlaşmaya direnen daha uzun bir raf ömrüne sahiptir. Cain, "True Fuel'i sekiz aya kadar sorunsuz bir şekilde bir makinede bırakabilirsiniz," diyor. SSS Bir motorlu testereyi çalıştırırken güvenlik ekipmanına ihtiyacınız var mı? Bir motorlu testereyi çalıştırırken yaralanmayı önlemek için her zaman koruyucu ekipman giymelisiniz. Bunlara baret, emniyet gözlüğü, işitme koruması, motorlu testere eldiveni, tozluk veya kesilmeye dayanıklı pantolon ve çelik burunlu botlar dahildir. Motorlu testerem çalışmıyorsa ne yapmalıyım? Düzenli motorlu testere bakımı yapıyorsanız, ilk adımlarınız uygun yakıt seviyelerini kontrol etmek, primer ampule basmak ve kapatma düğmesinin açık olduğundan emin olmaktır. Hala çalışmıyorsa, hava filtresini temizleyin veya değiştirin, yakıt hatlarında tıkanıklık olup olmadığını kontrol edin ve karbüratörü temizleyin. Bu işi yapmaktan rahatsızsanız, bir tamirhaneye götürün. Kaynak: TFH Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.