Gönderi tarihi: 17 OcakOck 17 Admin 24 Elektrikli Araç Dondurucu Havada Pili Bitene Kadar Sürüldü. Bu Otomobil Öne Çıktı Norveçli gazeteciler, reklamı yapılan menzil ile gerçek menzil arasındaki farkı görmek istediler. Tesla zirvede değildi. Norveç'in meşhur El Prix kış menzili testinin son yinelemesi sona erdi ve sonuçlar geldi. Dondurucu soğukta ne kadar yol gidebileceklerini görmek için yirmi dört EV test edildi. Ardından, katılımcı gazeteciler derecelendirilen menzil ile gerçek dünya rakamı arasındaki farkı belirttiler. Norveç, elektrikli araç benimseme konusunda dünya lideridir. Geçtiğimiz yıl burada satılan 10 yeni arabadan dokuzu EV'ydi, bu yüzden elektrikliye geçmek hakkında bir iki şey biliyorlar. İskandinav ülkesi ayrıca dondurucu sıcaklıklarla sert kışlara sahip, bu da onu EV'leri menzil açısından sınırlarına kadar zorlamak için mükemmel bir test sahası haline getiriyor. Norveçli otomobil dergisi Motor'un devreye girdiği yer burası. Norveç Otomobil Federasyonu (NAF) ile birlikte altı yıldır El Prix adlı bir şey düzenliyor. Dünyanın en büyük EV menzil testi olarak faturalandırılıyor, her yıl bir yaz edisyonu ve bir kış çalışmasıyla. Dün, El Prix kış menzil testinin son yinelemesi gerçekleşti ve sonuçlar geldi. Toplamda 24 yepyeni EV tam şarj edildi ve aynı rotada sürülerek ne kadar gidebilecekleri görüldü ve sonunda şarjları bitti. Sonunda, gazeteciler ilan edilen WLTP menzil rakamları ile gerçek dünya sonuçları arasındaki farkları kaydetti. Kazanan oldukça sürpriz oldu - hayır, iddia edilen en uzun menzile sahip olmasına rağmen yenilenen Tesla Model 3 Arka Tekerlekten Çekişli Uzun Menzil değildi. Aslında, gazeteciler Amerikan EV'sini bir hayal kırıklığı olarak nitelendirdiler, listenin en altına yakın bir yerde bitirdi ve WLTP rakamı ile gerçek dünya sonucu arasında büyük bir tutarsızlık vardı. (Avrupa WLTP test prosedürünü kullanırken, Amerika Birleşik Devletleri EPA prosedürünü kullanır.) Resmi rakama kıyasla ne kadar az menzil kaybettiği açısından kazanan Polestar 3 oldu. Söz konusu aracın WLTP menzili 348 mil idi ve artık kendi gücüyle hareket edemeyene kadar etkileyici bir şekilde 330 mil kat etmeyi başardı. Bu, teknik özellik sayfasından sadece %5'lik bir azalma ve Motor'un kış menzili testinde kaydedilen en iyi ikinci sonuçtur. (En iyi sonuç, 2021'de BMW iX3 tarafından %4'lük bir negatif sapma ile elde edildi.) Polestar 3, gerçek dünyadaki menzil azalması sadece %5 ile tüm El Prix kış versiyonları arasında ikinci en iyi sonuca sahipti. Bu arada, makyajlı Tesla Model 3, WLTP rakamına göre %24'lük bir menzil kaybıyla listenin en altına yakın bir yerde yer aldı. Ayrıca, sonuçları çarpıtabilecek daha uzun bir yolculuk mesafesi de gösterdi. Sonraki model, iddia edilen WLTP menzili 329 mil olan Çin yapımı yedi kişilik bir SUV olan BYD Tang'dı. Ölmeden önce yaklaşık 300 mil yol kat etti - %9'luk bir fark. Yepyeni Mini Countryman EV, gerçek dünyadaki menzil kaybı %11 ile üçüncü sırada yer aldı. Tesla'nın tek bir girişi vardı, makyajlı Model 3. WLTP menzil derecesi ile gerçek dünyadaki kilometre arasında %24'lük bir farkla 24 araç arasında 21. sırada yer aldı. Daha kötü olan tek araçlar Peugeot E-5008, Voyah Dream ve Peugeot E-3008'di. Menzil testindeki hayal kırıklığı yaratan sonucun yanı sıra, Tesla Model 3'ün oldukça sıra dışı bir sorunu vardı - araç üstü kilometre sayacı çok yanlıştı ve esasen kat edilen mesafe hakkında yalan söylüyordu. Motor.no, Tesla Model 3 ve Polestar 3'ün yaklaşık aynı anda, aralarında sadece 800 fit veya daha fazla mesafe varken arızalandığını belirtti. Hatırlatma olarak, tüm arabalar aynı noktadan hareket etti. Bununla birlikte, Polestar'ın yol ölçeri 330 mil yol kat ettiğini gösterdi - Google Haritalar'da doğrulanan bir rakam - Tesla ise fazladan 10 mil bildirdi. Başka bir deyişle, Model 3'ün sürücüsü tam şarjla gerçekte kat ettiklerinden daha fazla mil kat ettiklerini düşünecektir. Tesla'nın resmi menzil rakamlarının sektördeki en iyimser rakamlar arasında olması tam olarak yeni bir haber değil ve bu menzil testi bunun sadece bir başka örneği. Bu, Model 3'ün kötü bir araba olduğu anlamına gelmiyor - aslında tam tersi - ancak sahiplerinin, bilgi-eğlence ekranında kalan menzili gösteren sözde tahmin-ölçerine güvenilemeyeceğinin farkında olması gerekiyor. El Prix 2025 Kış Menzili Test Sonuçları Model WLTP Menzil Derecelendirmesi Gerçek Dünya Kat Edilen Mesafe Farkı Polestar 3 348 mil (560 km) 330 mil (531 km) -5% BYD Tang 329 mil (530 km) 299 mil (482 km) -9% Mini Countryman 247 mil (399 km) 220 mil (355 km) -11% Lotus Emeya 310 mil (500 km) 271 mil (436 km) -13% BYD Sealion 7 312 mil (502 km) 271 mil (436 km) -13% Mercedes-Benz G-Class 275 mil (443 km) 237 mil (381 km) -14% Kia EV3 366 mil (590 km) 310 mil (499 km) -%15 Porsche Taycan 368 mil (592 km) 310 mil (499 km) -%16 BYD Seal U 310 mil (500 km) 261 mil (421 km) -%16 Hongqi EHS7 335 mil (540 km) 281 mil (452 km) -%16 Smart #3 256 mil (415 km) 215 mil (346 km) -%17 Ford Explorer EV 326 mil (525 km) 271 mil (437 km) -%17 NIO EL8 312 mil (503 km) 256 mil (412 km) -%18 Hyundai Ioniq 5 339 mil (546 km) 271 mil (436 km) -20% BMW i5 Touring 309 mil (497 km) 243 mil (392 km) -21% Volvo EX30 293 mil (472 km) 230 mil (371 km) -21% Audi Q6 e-tron 383 mil (616 km) 299 mil (481 km) -22% Xpeng G6 342 mil (550 km) 266 mil (329 km) -22% Porsche Macan 343 mil (552 km) 266 mil (429 km) -22% Volkswagen ID.7 GTX Tourer 355 mil (571 km) 273 mil (440 km) -23% Tesla Model 3 436 mil (702 km) 330 mil (531 km) -24% Peugeot E-5008 303 mil (488 km) 224 mil (361 km) -26% Voyah Dream 299 mil (482 km) 214 mil (344 km) -29% Peugeot E-3008 317 mil (510 km) 216 mil (347 km) -32% Menzil testi sırasında hava koşulları pek de iyi değildi. Sürüş boyunca sıcaklıklar donma noktasının altındaydı ve yolculuğun başında donan yağmur vardı ve konvoy yaklaşık bir saat boyunca yolda kaldı. NAF'a göre günün geri kalanı bulutluydu. Tıpkı benzinli araçların kışın daha fazla yakıt kullanması gibi, tüm EV'ler soğuk havalarda menzil kaybeder. Sadece bazıları diğerlerinden daha fazla kaybeder ve bunun gibi testler modern EV'lerden ne beklenebileceğini gösterir. Kaynak: İnside EVs Global
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.