Gönderi tarihi: 15 OcakOck 15 Admin Popüler Elektrikli Araçlar Soğukta Ne Kadar Menzil Kaybeder Bazı EV'ler, ideal koşullara kıyasla donma sıcaklıklarında menzillerinin %30'undan fazlasını kaybedebilir. Diğerleri %80'in üzerinde menzile sahiptir. Isı pompası olan EV'ler, ortalama olarak donma sıcaklıklarında gerçek dünya menzillerinin %83'ünü korur. Bu arada, ısı pompası olmayan EV'ler, ortalama olarak gerçek dünya menzillerinin yaklaşık %25'ini kaybeder. Ancak, ısı pompasına sahip olmak her şey değildir; bir ısı pompası olmayan bazı EV'ler, soğukta gerçek dünya menzillerinin %80'inden fazlasını sağlayabilir. Ne tür bir araba kullanırsanız kullanın, soğuk hava yakıt verimliliğinin düşmesi anlamına gelir. İçten yanmalı arabalarda, yakıt tüketimi artacaktır çünkü soğuk hava sıcak havadan daha yoğundur ve sıvılar daha soğuktur, bu da artan sürtünmeye yol açar. Elektrikli araçlarda, kabini ısıtmak için daha fazla ısıya ihtiyaç vardır ve EV'ler ICE arabalardan çok daha verimli olduğundan, içeriye yönlendirilebilecek çok az veya hiç atık ısı yoktur. Sonuç olarak, iç mekanı ısıtmak için yüksek voltajlı aküden daha fazla enerji kullanılması gerekir. Ancak bu sorun için potansiyel bir çözüm olsa da (bu makalede daha sonra öğreneceğiniz gibi) akünün kimyasının soğuktan etkilenmesi için bir çözüm yoktur. Kısacası, donma sıcaklıkları elektriğin aküden akmasını zorlaştırır, bu da daha uzun şarj sürelerine ve daha düşük bir güç seviyesine yol açar. İyi haber şu ki, hava ısındığında bu sıkıntılar ortadan kalkar. Ancak bu gerçekleşene kadar, farklı EV'lerin soğukta nasıl performans gösterdiğini bilmek güzel olurdu. İşte Recurrent'ın son araştırması burada işe yarıyor. Amerika Birleşik Devletleri'ndeki 18.000'den fazla akülü arabadan alınan verileri analiz etti ve ülkedeki en popüler 20 EV'nin donma sıcaklıklarından nasıl etkilendiğini gösteren güzel bir grafik ortaya çıkardı. EV'lerden anonim olarak veri toplayan girişim, bir ısı pompasının soğuk hava menzil kaybını, daha az verimli olan geleneksel bir dirençli ısıtıcıya kıyasla ortalama %10 oranında azaltabileceğini buldu. Bir ısı pompası, dış havadan ısıyı aktararak çalışır ve ters yönde bir klima gibi çalışır; sıcak hava üretmek için soğutucu ve sıkıştırma kullanır. Recurrent'a göre, listedeki 20 araçtan Volkswagen ID.4, donma sıcaklıklarında en fazla menzili kaybediyor. Örneğin, Recurrent'ın verilerine göre, ısı pompası olan bir Tesla Model 3, gerçek dünyadaki menzilinin %13'ünü soğukta kaybederken, ısı pompası olmayan bir Tesla Model 3 menzilinin %21'ini kaybediyor. Girişim, ortalama olarak, ısı pompalı araçların donma koşullarında menzilinin %83'ünü koruduğunu, ısı pompası olmayan araçların ise ortalama %75'ini koruduğunu söyledi. EV'ler Donma Sıcaklıklarında Ne Kadar Sürüş Menzili Koruyor? İdeal koşullara kıyasla; Donma sıcaklıkları 32 derece Fahrenheit veya 0 derece Santigrat'ı ifade eder; ideal koşullar 68F ile 74F arası anlamına gelir. Model / Isı Pompası / Soğukta Gerçek Dünya Menzili İdeal Koşullarla Karşılaştırıldığında Tesla Model X / Evet / %89 Tesla Model S / Evet / %88 Audi e-tron / Evet / %87 Tesla Model 3 / Evet / %87 Tesla Model Y / Evet / %86 Hyundai Ioniq 5 / Evet / %85 Hyundai Kona / Evet / %84 Rivian R1S / Hayır / %83 BMW iX / Evet / %83 Nissan Ariya / Evet / %83 Kia EV9 / Evet / %82 Rivian R1T / Hayır / %81 Kia EV6 / Evet / %80 Tesla Model 3 / Hayır / %79 Nissan Leaf / Hayır / %78 Tesla Model S / Hayır / %77 Ford F-150 Lightning / Hayır / %74 Chevrolet Equinox EV / Evet / %74 Cadillac Lyriq / Evet / 72% Chevrolet Bolt / Hayır / 69% Ford Mustang Mach-E / Hayır / 86% Volkswagen ID.4 / Hayır / 63% Buradaki uç değerler General Motors yapımı Chevrolet Equinox EV ve Cadillac Lyriq. Her ikisi de ısı pompalarıyla geliyor, ancak soğuk hava performansları rakiplerinin çok altında. Recurrent, verilerini üç kez kontrol ettikten sonra GM ile iletişime geçtiğini ve geri dönüş aldıktan sonra çalışmayı güncelleyeceğini söyledi. Bu arada, ısı pompası olmayan Volkswagen ID.4, soğukta gerçek dünya menzilinin %37'sini kaybederek grubun en kötüsünü yaptı. ID.4, ABD'de ısı pompasıyla mevcut değil, ancak durdurulmadan önce Kanadalı müşterilere sınırlı bir süre için bir seçenek olarak sunuldu. Burada dikkat edilmesi gereken çok önemli bir şey, bu yüzdelerin başlangıç noktası olarak resmi EPA tahminine sahip olmamasıdır. Bunun yerine, Recurrent'e veri gönderen sürücülerin deneyimlediği gerçek dünya menziline dayanmaktadırlar. Peki, EV sahipleri kışın menzil kaybını en aza indirmek için ne yapabilir? Başlangıç olarak, kabin, araç park halindeyken ve hala bir şarj cihazına bağlıyken önceden ısıtılmalıdır. Bu şekilde, akü yerine şebekeden gelen enerji kullanılır ve en başından itibaren sıcacık bir kabinin keyfini çıkarabilirsiniz. Şarj seviyesi durumu tahmin edilenden daha hızlı düşerse, menzili korumak için iyi bir yol, iklim sistemi sıcaklığını düşürmek ve ısıtmalı koltukları ve ısıtmalı direksiyon simidini kullanmaktır. Ancak bu her zaman mümkün olmayabilir, bu nedenle genel bir kural olarak, sahipler kışın sıcak havalarda olduğundan daha az kilometre kat edeceklerini varsaymalıdır. Bu, deneyimli EV sürücüleri için çığır açıcı bir şey olmaktan uzaktır, ancak giderek daha fazla insan akülü bir arabanın direksiyonuna geçtiğinden, bilgileri ortaya koymak daha iyidir. Kışın sürüş yaparken maksimum menzili nasıl sıkacağınızı öğrenmek istiyorsanız, burada daha fazla EV kış sürüşü ipucumuz var. Kaynak: Inside Evs Global
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.