Gönderi tarihi: 13 OcakOck 13 Admin Quintessenza: Tekerlek içi motorlu 2.145 beygir gücündeki EV, 2,5 saniyede 0-100 km/sa hıza ulaşıyor Dinamik ve çok yönlü bir elektrikli araç (EV), yenilikçi yüksek performanslı tekerlek içi motorlara sahip, CES 2025'te tanıtıldı. İtalyan tasarım firması Italdesign tarafından geliştirilen Quintessenza, Slovenya merkezli Elaphe'nin Sonic 1 gelişmiş tekerlek içi motorlarını dört tekerleğinde de barındırıyor. Quintessenza, dört elektrik motoruyla 2.145 beygir gücü (1.600 kW) sağlayan 150 kWh'lik bir pil takımına sahip bir elektrikli güç aktarma organı sunuyor. 0'dan 60 mil hıza 2,5 saniyeden kısa sürede ulaşıyor. Konsept otomobil, bir Grand Tourer'ın (GT) gücünü bir pikap kamyonunun pratikliğiyle birleştirerek benzersiz bir stil ve kullanışlılık karışımı sunuyor. Ayarlanabilir süspansiyonu 7,9 ila 11 inç arasında yerden yükseklik sağlıyor. Ön ayırıcı, dengeyi artırmak için daha yüksek hızlarda ayarlanıyor. “Quintessenza, öncelikle bir konsept otomobil ve dijital tasarımın yeteneklerini sergilemek için kartvizitimiz görevi görüyor. Quintessenza'yı piyasaya sürmek acil hedefimiz olmasa da, böyle bir araç üretmeye yönelik önemli bir ilgi varsa görüşmelere açığız. Ancak, asıl hedefimiz teknolojimiz ve tasarım uzmanlığımızla neler yapılabileceğini göstermek" dedi Italdesign'da Basın ve Halkla İlişkiler Sorumlusu Luka Buono IE'ye. Doğa yenilikle buluşuyor Italdesign'ın Quintessenza'sı bir GT'nin gücünü bir pikap kamyonun çok yönlülüğüyle harmanlayarak araç tasarımını stil ve pratiklikle yeniden düşünüyor. Şık ön kısmı dört kişilik oturma alanı sunan sportif bir İtalyan GT'yi yansıtırken, arka kısmı arazi ve yük taşıma yetenekleri sunan işlevselliğe odaklanıyor. Tasarım, gelişmiş performans için ayarlanabilir ayırıcı gibi aktif sistemlerle aerodinamik özellikleri sorunsuz bir şekilde entegre ediyor. İç mekan modern ve kullanıcı odaklı, temiz çizgiler, gizli kontroller ve yüzen bir gösterge paneli ile. Benzersiz bir akıllı telefon uygulaması aydınlatma, kokular ve bilgi-eğlence gibi işlevleri kontrol ediyor. Italdesign'a göre sürdürülebilirlik, keten elyaf çamurluklar, su bazlı boya ve geri dönüştürülmüş kauçuk zeminler gibi doğal ve geri dönüştürülmüş malzemeler içeren Quintessenza'nın tasarımını yönlendiriyor. Mermer tozu tekstiller estetiği artırıyor. Akıcı aydınlatma şekilleri fütüristik bir dokunuş katıyor. Buono IE'ye "Quintessenza" ismi, aracın doğayla bağlantısını yansıtıyor ve ateş, su, hava ve toprakla birlikte beşinci elementi bünyesinde barındırıyor. Bu bağlantı, çevresiyle uyum içinde olan bir araç yaratma taahhüdümüzü vurguluyor" dedi. Arka koltuklar 180 derece dönebiliyor ve çıkarılabilir sert tavanla eşleştirildiğinde açık havada yıldızlara bakma veya kamp yapma deneyimleri sağlıyor. Yenilikçi unsurlar arasında makas kapılar, dinamik aerodinamik ve özelleştirilebilir arayüzler yer alıyor. Gelişmiş tekerlek içi tahrik Italdesign, Quintessenza'ya gelişmiş tahriki entegre etmek için tekerlek içi teknoloji lideri Elaphe ile iş birliği yaptı. Quintessenza'nın dörtlü motorlu tekerlek içi sistemi, eşsiz bir güç yoğunluğu sağlayan Elaphe'nin Sonic 1 teknolojisini içeriyor. Bu ölçeklenebilir sistem 24 inç jantlara uyuyor ve orijinal üç motorlu kurulumun güç çıkışını neredeyse üç katına çıkararak performansı önemli ölçüde artırıyor. Her tekerlekte, vites olmadan doğrudan tahrik sağlayan ve yüksek performanslı fren sistemlerini destekleyen bir elektrik motoru bulunuyor. Elaphe'ye göre, tekerlek içi motorlar yirmi yıldır mevcut olsa da, özellikle ön tekerlekler için tekerleğin içine yüksek performanslı bir fren sistemi entegre etmek ve onu süper otomobile hazır hale getirmek benzeri görülmemiş bir başarı. "Bunu başaran ilk biziz ve teknolojimiz ölçeklenebilir. Örneğin, arka tekerleklerde her motor 500 kilovat (yarım megavat güç) ve 6.000 newton metre tork sağlıyor ve bu da şu anda piyasadaki birçok süper otomobili geride bırakıyor. Elaphe'deki CCO Luka Ambrozic, IE'ye yaptığı açıklamada, "Ön tekerleklerin her biri 300 kilovat ve 2.500 newton metre torka sahip" dedi. Quintessenza, yüksek hassasiyetli bireysel tekerlek kontrolüyle arazi ve sportif yol sürüşü arasında sorunsuz bir şekilde geçiş yapıyor. Elaphe'nin tekerlek içi motorları, önceki sistemlere göre 20 kat daha hızlı kontrol sunarak çekişi, enerji rejenerasyonunu, viraj alma kararlılığını ve sürüş katılımını artırıyor. Italdesign, Quintessenza'yı sunmaya ve en son yeniliklerini sergilemeye odaklanarak 2025 etkinlik planlarını sonlandırıyor. Şirket, gelen tepkilere ve ilgiye dayanarak daha fazla gelişme ve iş birliği araştıracak. Buono, IE'ye yaptığı açıklamada, "Birincil hedefimiz, komple araç paketimizle veya Quintessence'ın belirli yönleriyle ilgilenebilecek OEM'ler ve otomotiv şirketleri. İster gelişmiş tekerlek içi motor teknolojisi ister benzersiz tasarım öğeleri olsun, bu özellikleri gerektiğinde diğer araçlara entegre edebiliriz" dedi. Kaynak: IE
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.