Gönderi tarihi: 13 OcakOck 13 Admin Piyasadaki En Hızlı 10 Elektrikli Araba, Hızlarına Göre Sıralandı Elektrikli araçların, benzinle çalışan araçların genellikle eşleşemeyeceği performans rakamları sunduğu bir sır değil. Kesintisiz hızlanmaları en büyük avantajdır; bütçe odaklı elektrikli araçlar bile ICE muadillerinden 0-60 mil/saat daha hızlı hız sunabilir. Rolls-Royce gibi bazı üreticiler daha yumuşak bir sürüş için bu hızlanmayı kasıtlı olarak sınırlar, ancak diğerleri sürücülerin elektrik motorlarının tüm gücünü hissetmesine izin vermekten mutluluk duyar. Hızlı hızlanmanın her zaman hızlı bir azami hız anlamına gelmediği doğru olsa da, bir avuç elektrikli araç seçici sürücülere her iki dünyanın da en iyisini sunar. Bu 10 elektrikli araç, azami hız açısından şu anda piyasadaki en hızlı araçlar arasında yer alıyor ve her biri bu yazının yazıldığı tarih itibarıyla satın alınabilir durumda. Bazıları halihazırda üretimde ve bazılarının da yakında üretime başlaması planlanıyor, ancak hepsi ortalama bir elektrikli araç alıcısı için ulaşılamaz durumda. Birçoğu fiyat olarak yedi haneli rakamların bile üstünde, ancak maliyeti karşılayabilen şanslı azınlık için sıfır emisyon bonusuyla akıl almaz bir performans sunuyorlar. Hispano-Suiza Carmen – 180 Mph - 290 Km En yüksek hız açısından en hızlı EV'lerin çoğu -- hepsi olmasa da -- yedi haneli perakende fiyatlarına sahip hiper otomobillerdir. Hispano-Suiza Carmen, vergiler hariç 1,65 milyon € (yaklaşık 1,73 milyon $) olarak bildirilen bir hiper otomobildir. Marka, üretimi en fazla 19 örnekle sınırladı ve bunlardan sadece beşi en özel Boulogne özelliğiydi. 1.000 beygir gücü, üç saniyeden kısa 0-62 mil hızlanma süresi ve 300 milden fazla menzili ile teknik özellik listesi etkileyici bir okuma sağlıyor. Resmi olarak en yüksek hız 180 mil olarak belirtiliyor. Bu istatistiklerin hiçbiri aracın perakende fiyatı göz önüne alındığında şaşırtıcı değil, ancak 2019'da ilk kez tanıtıldığında önemli ölçüde daha keskin görünüyorlardı. O zamandan beri araç, Goodwood Hız Festivali de dahil olmak üzere bir dizi yüksek profilli görünüm sergiledi ve müşterilere teslimatlar başladı. Hiper otomobilin en son yinelemesi olan Carmen Sagrera, 2024'te Goodwood'da uluslararası lansmanını yaptı ve aracın önceki örneklerine göre hafif bir güç artışına sahip. Marka, 0-62 mil/saat süresini 2,6 saniye olarak belirtiyor, bu da önceki versiyonlardan biraz daha hızlı, ancak Sagrera'nın seleflerinden daha yüksek bir azami hıza sahip olup olmadığını açıklamadı. Drako Dragon – 200 Mph - 322 Km Piyasaya çoktan giren veya yakında çıkacak çok sayıda yüksek güçlü, yüksek fiyatlı elektrikli SUV var, ancak Drako Dragon geri kalanına benzemiyor. 2022'de tanıtılan Dragon, bildirilen 2.000 beygir gücü üreten ve 1,9 saniyede durma noktasından 60 mil hıza ulaşabilen dörtlü bir motor kurulumuna sahip. Draco, 200 mil/saatin üzerinde bir azami hıza sahip olabileceğini söylüyor, ancak daha spesifik bir rakam sunmuyor. Marka, performans EV dünyasında nispeten bilinmiyor ve bunun iyi bir nedeni var -- henüz üretimde bir arabası yok. The Autopian'daki arkadaşlar, 2024'ün sonlarında Los Angeles Otomobil Fuarı'nda Drako'nun kurucularıyla konuştu ve Dragon'un üretimini 2026'da 290.000 dolarlık bir perakende fiyatıyla başlatmayı planladıklarını doğruladılar. Bir arabayı üretime sokacağınızı söylemek ve bunu gerçekten yapmak iki ayrı şeydir, ancak Drako bunu başarabilirse, Dragon yollardaki en hızlı EV'lerden biri olacak ve rakip elektrikli SUV'lardan çok daha hızlı olacak. Bu arada, arabanın üretim şansına kumar oynamak isteyen herkes parayı yatırabilir ve Drako'nun 2026'ya kadar hiçbir şeyin ters gitmemesini umabilir. Maserati GranTurismo Folgore – 202 Mph - 325 Km Maserati GranTurismo'nun mevcut nesli hem benzinli hem de tamamen elektrikli formlarda mevcuttur ve ikincisine GranTurismo Folgore adı verilmiştir. 202 mph'lik azami hızı, alıcıların üst düzey bir grand tourer'dan bekledikleriyle aynı seviyededir ve 270 milden fazla menzili, menzil kaygısı olan kişileri de rahatlatacaktır. SlashGear, GranTurismo'nun hem benzinli hem de elektrikli versiyonlarını lansmanda test etti ve her ikisinin de mükemmel sürücü arabaları olduğunu buldu. GranTurismo Folgore, şaşırtıcı olmayan bir şekilde, saf hızlanma için üstün bir seçimdi, benzinli araç ise yol tutuşunda mükemmeldi. Maserati, GranTurismo ile zor bir denge kurmak zorundaydı. Alıcıları, elektriğe geçmenin değerli olduğuna ikna etmesi ve böylece aracın yeni çok güç aktarma organı mimarisine yaptığı yatırımı haklı çıkarması gerekiyordu; ancak orijinal benzinli aracı harika yapan şeylerden ödün vermeden. İncelemecimiz, Maserati'nin doğru bir denge yakaladığını düşünüyor; GranTurismo'nun hem benzinli hem de elektrikli versiyonları kendi başlarına etkileyici. Ayrıca, burada bulunan birçok özel performans EV'sinden çok daha iyi göründükleri ve Maserati'nin tüm mühendislik mükemmelliğinin klasik ve zarif bir pakete ustaca sıkıştırıldığı söylenebilir. Tesla Model S Plaid – 203 Mph - 327 Km Tesla artık piyasadaki en yeni EV serisini sunmuyor olabilir, ancak mevcut otomobillerinin yetenekleri göz ardı edilmemelidir. Özellikle, Model S Plaid hala 203 mph kanıtlanmış azami hızıyla olağanüstü hızlı bir otomobildir. Fiyat aralığındaki başka hiçbir üretim otomobili bu rakama yaklaşamaz. Otomobil ayrıca Tesla'nın kapsamlı özellik paketinden ve Supercharger ağına sınırsız erişimden yararlanır. Elbette, bu faydaların bazı sınırları vardır. Bunlardan en önemlisi, Almanya'da yaşamadığınız ve ülkenin otoyol ağından yararlanamadığınız sürece, 203 mph azami hızın gerçek dünyadaki kullanışlılığının neredeyse sıfır olmasıdır. Aynı şey buradaki diğer otomobillerin çoğu için de söylenebilir, ancak Maserati GranTurismo Folgore en azından Model S Plaid'den daha güzel görünüm ve daha lüks bir iç mekan sunuyor. Sonra Tesla'nın kalite kontrolü ve sorunlu geri çağırma geçmişiyle ilgili sorunlar var -- ancak adil olmak gerekirse, bunlar Maserati'nin üstün olduğu alanlar değil. O zaman mükemmel olmaktan uzak, ancak para için Model S Plaid, tam EV hızına gelince hala yenilmez. Lucid Air Sapphire – 205 Mph - 330 Km Lucid'in şık elektrikli sedanının en lüks, güçlü ve pahalı çeşidi olan Lucid Air Sapphire, aşırılığın bir egzersizi. 205 mph azami hızı, Tesla Model S Plaid ve benzer şekilde hızlı EV'ler gibi, çoğu sürücünün ulaşabileceğinden çok daha fazla. Ayrıca, SlashGear'ın baş editörünün arabayı test ederken ilk elden öğrendiği gibi, o azami hıza komik bir şekilde hızla ulaşıyor -- ancak aynı zamanda pratik bir günlük sürücü olmayı da başarıyor. EPA tarafından tahmin edilen 427 mil menzil, çoğu verimlilik odaklı EV'nin sunabileceğinden daha fazladır ve içeride, üst düzey lüks bir sedanın tüm özelliklerini sunar. Tek sorun, 250.000 dolara mal olması ve bu da onu en zengin EV tutkunları dışında herkesin erişemeyeceği bir hale getirmesidir. Harcamayı haklı çıkarabilenler için, belki de piyasadaki en korkutucu derecede yetenekli elektrikli günlük sürücüdür. Estrema Fulminea – 217 Mph - 350 Km 2023'ün başlarında duyurulan Estrema Fulminea, hızla gelişen EV hiper otomobil pazarına giren bir diğer modeldir. 2.000 beygir gücü ve yaklaşık iki saniyede 0'dan 62 mph'ye ulaşma süresiyle uygun şekilde abartılı performans rakamlarına sahiptir. Autocar'a göre azami hızının 217 mil/saat olması bekleniyor, ancak satış noktası markanın temsilcisinin "[kesin] azami hız rakamını vermekten çekindiğini" belirtti. Kesin menzili de şimdilik bir gizem olarak kalsa da, 320 milin üzerinde olması bekleniyor. Fulminea için henüz erken günler olduğu açık, ancak ilgilenen alıcılar 5.000 doların biraz üzerinde bir ilk depozito karşılığında ön sipariş verebilirler. Aracın toplam maliyetinin yaklaşık 2,55 milyon dolar olduğu bildiriliyor. Üretim serisi 61 adetle sınırlı ve başlangıçta 2023 sonlarında başlaması planlanıyordu, ancak Aralık 2024 itibarıyla geliştirilmeye devam ediyor. Şirketin kendisi yeni bir girişim olduğu ve aracın pil teknolojisinin en ileri noktasında kalan katı hal pillerine güvendiği düşünüldüğünde bu pek de şaşırtıcı değil. Lotus Evija – 218 Mph - 351 Km Sınırlı sayıda üretilen hiper otomobillerin başlangıçta vaat edilen lansman penceresinden sonra önemli sürelerde gecikmesi çok yaygındır. Lotus Evija iyi bir örnektir -- marka başlangıçta ilk müşterilerin arabayı 2020'nin sonlarında alacağını iddia etti, ancak ilk örneklerin teslimatlarına ancak Aralık 2024'te başladı. Lotus, gecikmenin tedarik zinciri ve test programının ciddi şekilde etkilenmesiyle pandeminin kalıcı etkilerine bağladı. Bununla birlikte, teslimatlar şu anda devam ediyor, bu da otomobilin yaklaşık 2.000 beygir gücü çıkışının ve 218 mph azami hızının artık müşteriler tarafından keyfini çıkarılabileceği anlamına geliyor. Yani, bu müşterilerin bir tane satın almak için yaklaşık 3 milyon dolar ayırabileceğini varsayarsak. Lotus başlangıçta otomobilin 130 örneğini üretmeyi planlamıştı ve bu yazının yazıldığı tarih itibarıyla marka henüz her bir örneğin söz konusu olduğunu doğrulamadı. Bu nedenle, cebinde birkaç milyon dolar olan herkes Lotus'un "dünyanın en güçlü seri üretim yol otomobili" dediği şeyi satın almak için hâlâ zamana sahip olabilir. Deus Vayanne – 248 Mph - 400 Km Hiper otomobil dünyasında kendine bir isim yapmayı hedefleyen bir diğer EV girişimi ise ilk modeli 2022'de duyurulan Deus. Vayanne'in Lotus Evija'dan bile daha güçlü olması planlanıyor, yaklaşık 2.200 beygir gücü ve yaklaşık 248 mil/saat azami hızı bulunuyor. Markaya göre ayrıca 300 milden fazla menzile sahip olacak. Bazı girişimler tüm mühendisliklerini şirket içinde yapmaya çalışıyor ancak Deus farklı bir strateji seçti ve bunun yerine tasarımını Italdesign'a, mühendisliğinin bir kısmını da Williams Advanced Engineering'e emanet etti. Hiper otomobilin 2025'te üretime başlaması ve maksimum 99 adet üretilmesi planlanıyor. Markanın bu ünitelerden kaçını daha önce sattığı bilinmiyor ancak bu yazının yazıldığı tarih itibarıyla Birleşik Krallık merkezli bir finansman firması 2,75 milyon £ (yaklaşık 3,5 milyon $) liste fiyatıyla satın alınabilecek bir tane sunuyor. Aspark Owl – 257 Mph - 414 Km Aspark Owl ilk olarak 2017 yılında 3 milyon doların üzerinde bir fiyat ve yaklaşık 2.000 beygir gücünde bir güç çıkışıyla tanıtıldı. Defalarca ertelendi ancak sonunda üretime geçti ve marka en fazla 50 adet üretileceğini iddia etti. Bu yazının yazıldığı tarih itibarıyla, bu örneklerden biri Dubai'deki özel bir bayi olan SBX'te mevcut. Fiyatı listelenmemiş ancak raporlar, istenen fiyatının 2,7 milyon dolar civarında olduğunu gösteriyor. Performansını vurgulamak ve 0'dan 60 mil hıza 1,7 saniyede ulaştığını iddia ettiği süreyi desteklemek için Aspark, aracı Guinness Rekorlar Kitabı tarafından hızlanmasının doğrulanması için bir İngiliz havaalanına götürdü. Orada, hem elektrikli bir araç tarafından sekizde bir milden daha hızlı ortalama hız hem de elektrikli bir araç tarafından çeyrek milden daha hızlı ortalama hız rekorları kırdı. İki rekor da sırasıyla 192.020 mph ve 198.128 mph olarak kaydedildi. Rimac Nevera – 258 Mph - 415 Km SlashGear, rekor kıran Rimac Nevera'yı yolda test ettikten sonra, kağıt üzerinde olduğu kadar sürüşünün de inanılmaz olduğunu doğrulayabildi. Rimac daha önce aracı 258 mph'lik bir azami hıza çıkarmıştı ve bu da onu azami hız açısından dünyanın en hızlı üretim EV'si yapmıştı ve incelemecimiz bu hıza yakın bir hıza bile ulaşmamış olsa da, yine de rahatça üç haneli rakamlara çıkardı. Nevera görünüşte sonsuz miktarda güç sağlıyor ve bunu yaparken iyi görünüyor. Yine de henüz tükenmedi. Rimac başlangıçta araçtan 150 adet üretmeyi vaat etti ve yakın zamanda bu ünitelerin sonuncusunu değiştirmenin bir yolu olarak yeni ve geliştirilmiş Nevera R'yi tanıttı. Orijinal otomobilin kesinlikle geliştirilmeye ihtiyacı yoktu, ancak yine de Nevera R 2.107 beygir gücü, 1,74 saniyelik 0-60 mil hızlanma süresi ve 256 mil/saatlik hafifçe azaltılmış bir azami hıza sahip. Bu azami hıza yalnızca otomobil Rimac ekibinden bir üyenin doğrudan gözetimi altındayken ulaşılabilir. Müşteriler kendi başlarına bırakıldıklarında, otomobilin azami hızı 217 mil/saat ile sınırlıdır, ancak çoğu sürücünün bu rakama ulaşmadan çok önce yoldan -- veya güvenden -- çıkacağını söylemek güvenlidir. Kaynak: SlashGear
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.